X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Shadow Complex


Svar
BeanoBeanoSkrevet 16/07-09 10:22 
Dette XBLA spil må fortjene sin egen tråd :D

1UP har lige postet deres "game night" video hvor de spiller det sammen med Donald Mustard fra Chair Entertainment. Ser rigtigt lovende ud IMO!

Shadow Complex kommer d. 19 august og vil koste 1200 MS point.

"Game Night with Shadow Complex"
182 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 19/08-09 10:03 
Wehner>
Problemet er ikke Gears-spillene. De ser begge fantastiske ud. Problemet er dels, at at det ikke kun skyldes det tekniske, men også en meget kompetent art direction, som konkurrenterne enten ikke fokuserer på eller simpelthen ikke magter, dels at en kopi sjældent bliver så god som originalen.

Yeah. Gears of War skal i den grad have ros for de flotte områder og designs, det foregår i. 1'eren var rimelig kedelig synes jeg (hjalp dog da jeg fik HD-tv :P), men unægteligt flot lavet, og 2'eren var bare generelt pisseflot.
Også Bioshock har utrolig flot art direction, men især det spil synes jeg nu lider meget under "alting skinner"-problemet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/08-09 10:06, rettet 19/08-09 10:07 
Nu har jeg lige set GT's review. Hovedpersonen er jo fuldstændig karakterforladt og ser utrolig kedelig ud. Bare fordi man kan behøver man jo ikke lave den der 3d blanding ind i et 2d spil! Jeg synes det ser grimt ud når man gør den slags :-( Hvorfor ikke bare lave et fuldstændigt stjerneklart 2d spil? Det vil fungere bedre uden tvivl. Hvor er farverne henne? Det hele er jo bare fra hvidt til sort. Så hellere spille Super Metroid det ser 100 gange flottere ud på alle måder!
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/08-09 10:12 
Jamen, så gør du det... ;)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
enfenenfenSkrevet 19/08-09 10:37, rettet 19/08-09 10:42 
Så er det tilgængeligt. Demoen er også kommet op. Det var den ikke tidligere.

835 MB.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 19/08-09 10:44 
Downloader ... :D
HeroldHeroldSkrevet 19/08-09 11:00 
Spiller :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 19/08-09 11:03 
og det er forhåbentligt shadow complex ;)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 19/08-09 11:05 
88%... spark til serverne MS!
HeroldHeroldSkrevet 19/08-09 11:05 
Jaja, bagefter. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 19/08-09 11:06 
neros>
Nu har jeg lige set GT's review. Hovedpersonen er jo fuldstændig karakterforladt og ser utrolig kedelig ud. Bare fordi man kan behøver man jo ikke lave den der 3d blanding ind i et 2d spil! Jeg synes det ser grimt ud når man gør den slags :-( Hvorfor ikke bare lave et fuldstændigt stjerneklart 2d spil? Det vil fungere bedre uden tvivl. Hvor er farverne henne? Det hele er jo bare fra hvidt til sort. Så hellere spille Super Metroid det ser 100 gange flottere ud på alle måder!

3D-delen giver mening, når man har prøvet det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 19/08-09 12:12, rettet 19/08-09 12:12 
Jeg syntes det spiller rigtigt godt indtil videre (efter 1 time) og 3D elementet fungerer fint og intuitivt - ihvertfald ikke skuffet :)

Grafikken er også fed og syntes ikke det mangler farver - lavet bevidst på den måde så vigtige ting fremhæves bedre. Eneste at kritisere er lidt tearing men det er ikke slemt og kun nogle steder.
KalicolaKalicolaSkrevet 19/08-09 12:20 
Gametrailers laver nu de bedste anmeldelser, og efter at have set den, er jeg mere tændt på spillet. Det ender sgu nok med at jeg køber lortet alligevel :)
For The Love Of The Game
enfenenfenSkrevet 19/08-09 12:37 
hvor langt er spillet ? er der nogen, der har nogen idé om det ?
What is the Matrix?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/08-09 12:49 
Darknon>
Gametrailers laver nu de bedste anmeldelser...

Nej, det gør Gamespot og de har lige slået en streg under, at Shadow Complex bare skal ejes... :)

Gamespot: Shadow Complex review
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 19/08-09 13:02 
Herold>
3D-delen giver mening, når man har prøvet det.

Vi får at se ;-) Tror bare ikke spillet er noget jeg falder på halen over!
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 19/08-09 13:55 
Så er demoen gennemført. Rigtigt godt må jeg indrømme.
For The Love Of The Game
ChronoChronoSkrevet 20/08-09 22:08 


Men det lader ikke til at være på Metroid-niveau
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 20/08-09 22:17 
Jeg har gennemført det nu. En god oplevelse, synes jeg.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 21/08-09 00:58 
Er snart ved at være igennem spillet.

Jeg synes det er skægt at ingen af de anmeldelser, jeg har læst, har været inde på HVOR meget en Metroid-klon, det er. Det er ikke bare en klon, størstedelen af elementerne er kopieret direkte over, uden det mindste forsøg på at skjule det. En hyldest om man vil, men også en smule svagt, IMO.

Uden tvivl et godt spil, men netop når det minder så meget om Metroid, at det nærmest føles som at spille et skinned Metroid-spil, kan man ikke undgå at savne man de ting, der gjorde (Super) Metroid unikt: Den åbne nonlinearitet, og den sindssygt dybe stemning.

Nogen der ved om spillet har Metroid-agtige sequence break-muligheder? Jeg synes det lægger lidt op til det, især når man kigger på dets achievements, men jeg har altid været en hat til at finde den slags.

..Chrono? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 21/08-09 06:45 
Manden i mit link sammenligner jo spillet lidt med Super Metroid, og forklarer hvad der mangler :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 21/08-09 08:29 
Sumez: Hvilke achievements tænker du på?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/08-09 08:38 
Lad mig gætte: Sumez tænker på...

Completionist 20
Complete the game with 100% of the items

Minimalist 10
Complete the game with less than 13% of items

Der har jo været lignende easter eggs at finde i Metroids, når man gør dette... og Sacred 2 har faktisk også denne slags achievs (hvor det bare gælder map discovery).
SumezSumezSkrevet 21/08-09 09:46 
Hmm, der var en anden achievement, der mindede om minimalist-tingen, men synes ikke jeg kan finde den nu
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 21/08-09 18:21, rettet 21/08-09 18:34 
Er der andre, der oplever, at spillet låser, hvis man vælger leaderboards (campaign score) og så trykker x for at se 'my score'?

Mit låser hver gang, jeg forsøger. Refreshing kommer frem i højre hjørne, men efterfølgende kan man ikke trykke noget. Er man hurtig, kan trykke på guiden, og gå tilbage til dashboard. Jeg har dog været ude for at hele konsollen låser, hvis man venter for længe.

Jeg kan også se, at spillet heller ikke viser den rigtige score hver gang. selvom jeg er færdig med spillet, leaderboards mig - indtil nu - 3 forskellige scores under hvert punkt, hvis jeg altså refresher. Det må vel siges, at være en bug.

Edit: Jeg kan så se, at jeg ikke er den eneste, når jeg googler shadow complex, leaderboards og bug.
What is the Matrix?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 21/08-09 21:19 
Jeg har også oplevet fejlen begge gange jeg checkede leaderboards.
(...)
dRxLdRxLSkrevet 22/08-09 23:59, rettet 22/08-09 23:59 
Der er en interessant artikkel om hvorvidt man kan dømme et spil udfra hvem der har været med til at lave det, der tager udgangspunkt i Shadow Complex og personer der har været involveret i udviklingen af det.

Alle dRxL's links peger på Kotaku
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/08-09 10:47, rettet 23/08-09 10:47 
Fedt spil, men jeg sidder sgu fast i det allerede! På et tidspunkt, sniger man sig henover en "katine" eller spisesal og i det efterfølgende rum, som er en trappeopgang med to "edderkopper", kan jeg ikke komme videre.

Til venstre har jeg fundet en hemmelig passages oppe under loftet og til højre, har jeg skudt mig adgang til en luftkanal. Men jeg kan ikke komme op til den. Der er en "rød dør", men jeg har endnu ikke fået våben som kan sprænge røde døre.

Jeg er stuck! Tilfældigvis en der kun huske hvordan man kommer videre derfra. og nej, der er ingen faq på gamefaqs.com... Thaaanks!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JmogJmogSkrevet 23/08-09 11:10 
Hmm, der ved trappeopgangen, der er ikke en dør der kan springes af en granat, vel?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/08-09 11:17 
Nej, granater virker ikke på den røde dør...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
McBrainMcBrainSkrevet 23/08-09 11:36, rettet 23/08-09 11:45 
Er det ikke der hvor du skal ned i gulvet og hente første del af din armour. Mener du får en jetpack.

*** Næ. Det er det ikke. Du skal op til ventilationen til højre. Bare brug din jetpack til at booste derop. Du kan lande på det runde rør.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/08-09 11:55 
Okay, det synes jeg at jeg har prøvet massevise af gange - men jeg vil da lige prøve igen... Tak for hjælpen... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/08-09 22:57, rettet 23/08-09 22:58 
... og endelig lykkedes det for mig, ved ikke hvorfor jeg havde set den mulighed... Tak for hjælpen McBrain...

Stadig et glimerende spil, men hvor jeg dog hader backtracking! Det er en lousy og gammeldags måde, kunstigt at forlænge et spils levetid på.

Det er så også det eneste kritikpunkt jeg har af Shadow Complex.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 24/08-09 10:14 
Fox McCloud>
Jeg har også oplevet fejlen begge gange jeg checkede leaderboards.

Samme her, men der kom en update i går, måske fiksede den det? Har ikke prøvet siden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/08-09 10:21, rettet 24/08-09 10:22 
Jeg har nu gennemført spillet, og spillet lidt videre derefter. Skulle ikke spille længe efter jeg kom til "slutbossen" (som iøvrigt dukker op ret pludseligt og ud af ingen ting. Det virker lidt formålsløst at man ikke selv skal kæmpe for at nå dertil) før jeg kom op på 98% af items. Det er lidt ærgerligt at man ikke rigtig får noget ud af at samle al guldet, da man alligevel allerede har en super badass pistol på det tidspunkt, og den rustningdel man få efter at have samlet alle 12 nøgler, er også latterligt kedelig, da den ikke giver mulighed for nye moves, der hjælper en omkring eller lignende. Den ville nok have været fed at have tidligere, men på det tidspunkt er man jo allerede fuldstændig uovervindelig i forvejen.
Havde troet at det åbnede for en anden slutning, men det gjorde den heller ikke.


Den sidste del hvor man (også) bare følger de blå streger for at finde de manglende dele irriterer mig også, for det burde allersenest være her, spillet åbner op. Det er helt klart dets største svaghed at det, som et udpræget exploration-spil, er så lineært som det er.

Anyway, der er en achievement for at klare spillet på 4%. Nogen der ved hvordan man gør det?

I det hele taget nogen der ved hvordan man kan få andre slutninger? Jeg ved at der er en, hvis man efterlader madammen til sin egen skæbne i stedet for at redde hende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 24/08-09 10:38 
Er det ikke 13%? Jeg tror man får den ved at dodge alle de der ekstra canisters med guf i.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 24/08-09 10:54 
Nej der er en anden en med kun 4%
Det er lidt underligt, jeg kan ikke se den på xbox.com, men den er der hvis du går ind på menupunktet Achievements i selve spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 24/08-09 11:04 
Weird, for jeg har den heller ikke. Jeg har 8 ud af 12 achievements, og de fire jeg har tilbage er 100%, under 13%, Hyperspeed over søen og lvl 50. Jeg kan ikke se den hos dig, hvis jeg comparer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 24/08-09 11:32, rettet 24/08-09 11:33 
Da jeg sidst kiggede på Achievements siden inde i spillets menu, mener jeg at der var 4 achievements som ikke giver point, men som vel bare er tiltænkt som en ekstra udfordring til spilleren. Jeg kunne forestille mig at den med 4% hører under her.

Sumez>
Samme her, men der kom en update i går, måske fiksede den det? Har ikke prøvet siden.

Da jeg prøvede igår virkede det fint, så det lader til at være fikset.
(...)
HeroldHeroldSkrevet 24/08-09 11:43 
Oh, spillets egen menu - ja, de er der. Der er fire ekstra efter de 12, der giver point.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 24/08-09 11:45 
Herold>
Oh, spillets egen menu - ja, de er der. Der er fire ekstra efter de 12, der giver point.

Aye, det var det jeg snakkede om :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 24/08-09 11:52 
Alle guldbarre skulle iøvrigt åbne for et hemmeligt rum.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 24/08-09 11:53, rettet 24/08-09 11:54 
Herold>
Alle guldbarre skulle iøvrigt åbne for et hemmeligt rum.

Det gør de også, men der er kun guldpistoler derinde, og som sagt har man allerede en pistol der kan dræbe alle i ét skud på det sted i spillet, så ved ikke rigtig hvad man skal få ud af dem.

De er ret nemme at finde, og du er foran mig i de fleste stats (på de der sammenligninger der kommer hele tiden), så er faktisk overrasket over at du ikke har fundet 100% endnu :)


NB: Det er iøvrigt det der rum til venstre fra stedet hvor man finder sin første pistol, som havde irriteret mig lige siden starten af spillet, fordi jeg ikke kunne finde indgangen :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/08-09 12:13 
dRxL>
Der er en interessant artikkel om hvorvidt man kan dømme et spil udfra hvem der har været med til at lave det, der tager udgangspunkt i Shadow Complex og personer der har været involveret i udviklingen af det.

Heldigvis var manden ikke direkte involveret i spillet, og historiedelen er dertil det absolut dårligste ved spillet. Den er virkelig åndssvag, så hvis den er relateret til hans bøger, er det i det mindste rart at jeg ikke får den mindste lyst til at købe hans bøger og støtte et konservativt røvhul med dumme holdninger. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/08-09 12:17, rettet 24/08-09 12:18 
Ok, jeg havde en teori om at man kunne gøre den slags, men kan godt se at jeg burde have leget noget mere med skum-pistolen:

Shadow Complex

Mon ikke det er en korrekt formodning at den er nøglen til de sequence breaks, jeg gætter på eksisterer i spillet? Måske kan man med kreativt spil tilgå en foam pack tidligt i spillet (altså ikke den man normalt finder først ved at følge den lineære sti), og bruge den til at klare spillet på 4%?
Så vidt jeg kan vurdere, er allermindst "løbeskoene" vel også påkrævet, for at undslippe eksplosionen, der åbner op for slutbossen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 24/08-09 12:29 
Heh, jeg havde regnet med at man kunne starte forfra med alle items samlet op, men jeg blev jævnt skuffet, da jeg kun havde min level efter en restart. Nu går jeg efter de 13 (eller 4?) procent, før jeg gider tage de 100.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 24/08-09 12:36 
Ah, I see :)
Lad endelig høre hvilke ting du konkluderer er vigtigst at samle, og hvilke der nemt kan undværes (f.eks. er det næppe nødvendigt med mere end én foam pack)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 24/08-09 13:27 
Jeg kom til at lave et sequence break uden at ville det. Spillede uden den blå slange så jeg endte med ikke at have hookshot da jeg sluttede spillet
SumezSumezSkrevet 24/08-09 15:42 
Jeg tænkte primært på de mere grundlæggende sequence breaks, med tankerne på den "sekvens" der løber fra starten af spillet og indtil man redder damen (kan ikke lige huske hendes navn :P).

Var dog i tvivl om det overhovedet var muligt at komme op til eksplosions-sekvensen uden hookshot. Kan man komme der op uden triple-hop? For i så fald kan man jo springe temmelig meget over.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/08-09 15:58, rettet 25/08-09 00:07 
Ok, jeg valgte at "ødelægge" oplevelsen for mig ved at gå ind på GameFAQs og læse om sequence breaks. Havde nok aldrig fundet ud af det uden deres hjælp. :)

Der er to ting til det.
Del 1, det hemmelige trick som er lidt af en "snydekode" og så vidt jeg kan gennemskue svært (umuligt?) at finde ud af selv uden at læse det nogen steder. Dette er nødvendigt for at få 4% "achievement".
Del 2 er klassisk sequence breaking, som man med lidt logik godt kan regne ud selv. Jeg tænkte i hvert fald selv over om man kunne gøre det, men nåede aldrig at forsøge mig frem, så hvis I vil have den fulde glæde af selv at finde ud af det, skal I nok springe del 2 over. :)


("SPOILERS" HERUNDER)

DEL 1:
En hemmelig dør i nederste venstre hjørne af den underjordiske sø, det første sted i spillet man kommer til at svømme, den åbnes i 30 sekunder ved et skjult "trigger spot" lidt længere fremme.


DEL 2:
Man kan bruge de blå robotter (der skyder med skum) til at åbne de lilla døre.


Ved hjælp af de to tricks, kan man nå til skumpistolen tidligt, og derefter bruge det trick, jeg selv refererede til højere oppe (med billedet), til at snyde sig til slutningen. Det er nemmere hvis man er over level 30, så man har uendelig foam-ammo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 24/08-09 17:32 
Købte spillet i dag og har været i gang nogle timer, men nu sidder jeg fast :\

Det er lidt efter, at man møder pigen, som beder én om at lægge hen ved siden af nogle kasser (hvor dumt det end lyder). Har netop fået det tredje maskingevær.

Jeg går i en skakt under to vagter, som går forbi et slags rødt skjold, der trinvis forsvinder, når de bevæger sig. Jeg er kommet forbi den ene, men den anden kan jeg ikke hitte ud af.

Har prøvet at skyde dem, kaste granater, og hoppe ind lige før muren dukker op - uden held.

Nogen der kan hjælpe? :)
182 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig