X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Shadow Complex


Svar
BeanoBeanoSkrevet 16/07-09 10:22 
Dette XBLA spil må fortjene sin egen tråd :D

1UP har lige postet deres "game night" video hvor de spiller det sammen med Donald Mustard fra Chair Entertainment. Ser rigtigt lovende ud IMO!

Shadow Complex kommer d. 19 august og vil koste 1200 MS point.

"Game Night with Shadow Complex"
182 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 16/07-09 10:22 
Dette XBLA spil må fortjene sin egen tråd :D

1UP har lige postet deres "game night" video hvor de spiller det sammen med Donald Mustard fra Chair Entertainment. Ser rigtigt lovende ud IMO!

Shadow Complex kommer d. 19 august og vil koste 1200 MS point.

"Game Night with Shadow Complex"
SumezSumezSkrevet 16/07-09 11:01 
Også en af de titler jeg ser rigtig meget frem til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/08-09 08:15 
Så er de første anmeldelser dukket up...

Eurogamer UK : 9/10
Eurogamer Italien : 8/10
Computer and Video Games : 80/100
Official Xbox Magazine UK : 90/100

Glæder mig til onsdag :D
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/08-09 08:24 
:-O
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 17/08-09 08:59 
Sweeeheeheet!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 17/08-09 10:31 
But for all its Hollywood bombast, Shadow Complex is born from nothing but the purest of Japanese pedigrees. For once the Super Metroid reference isn't a lazy critic's crutch. Epic Games has always declared its intention to resurrect the classic 2D side-scrolling exploration game, once popularized by Nintendo's seminal space adventure, later perfected by Konami's Castlevania: Symphony of the Night. So while Shadow Complex's story and setting may be popcorn nonsense, the mechanics they clothe are golden.

In reviving a genre that the Japanese left for dead, the game offers a telling snapshot of the global games industry in 2009. Here is an American developer so emboldened by recent successes that it feels qualified to reimagine one of Japan's sacred classics. It's like Bungie sat down to remake Super Mario. Unthinkable. Yet somehow, the gambit's paid off. In fusing classic game design with contemporary techniques and sensibilities, Epic Games and Chair Entertainment have triumphed where Japanese developers continue to flounder. The result is nothing short of one the best games of this generation.


http://www.eurogamer.net/articles/shadow-complex-review

Det lyder dælme lovende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 17/08-09 11:59 
Sumez ha'!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/08-09 12:06 
Mig først!
HeroldHeroldSkrevet 17/08-09 12:07 
Hah, I skal garanteret på arbejde! Mig først!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 17/08-09 12:12 
Nope - jeg har fri ;)
SumezSumezSkrevet 17/08-09 13:22 
Psh, jeg lader bare min xbox stå tændt, og starter downloaden over xbox.com fra arbejdet :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/08-09 14:59 
Et par nye anmeldelser er dukket op:

CVG: 9/10
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=221302

WonderWallWeb: 9/10
http://www.wonderwallweb.com/article/769/shadow-complex/
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 17/08-09 15:32 
Metacritic har en del flere anmeldelser:
http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/shadowcomplex?q=shadow%20complex
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/08-09 15:35 
Det er så de samme anmeldelser, som er nævnt her i tråden... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/08-09 15:49 
Nåh jeg har fri den dag da jeg kommer hjem fra nattevagt om morgenen så det passer jo perfekt :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/08-09 16:26 
Joystiq har nu også en anmeldelse: "Shadow Complex is easily one of the most robust downloadable titles to date. And here's the catch: at $15, it also offers a disruptive ratio of content to price. Shadow Complex has set a highwater mark for Xbox Live Arcade and at only $15, we'll all reevaluate the value of downloadable games going forward."

http://www.joystiq.com/2009/08/17/review-shadow-complex-xbla/
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/08-09 20:18 
Og de gode anmeldelser bliver ved med at komme:

GameDaily 9/10
Planet Xbox 360 9,2/10
Giant Bomb 5/5
IGN 9,4/10
TeamXbox 9,4/10
VideoGamer 9/10
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Per SPer SSkrevet 17/08-09 23:09 
Nu hopper jeg også på og køber Shadow Complex.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 18/08-09 09:39 
Jeg tror det er noget lort :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/08-09 12:13, rettet 18/08-09 12:46 
Tjaah nu må jeg vist også hellere se hvad det er for noget gøgleri :-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 18/08-09 12:28 
Ja, ud fra anmeldelserne lader det jo til at være "ok uden at være prangende".
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 18/08-09 12:45 
Typisk Epic
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/08-09 13:47, rettet 18/08-09 13:48 
Fra IGN.

Gameplay
Seriously fun. A few glitches and a frustrating aiming mechanic are all that hold it back. 9.0

Tjah jeg ved ikke men sådanne ting kan være nok til at jeg siger fra?!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/08-09 14:07 
Jeg tror heller ikke det er til et 9-tal, og det at det er et XBLA-spil, sætter det nok op imod en generelt lavere standard, men de positive ord, det får med på vejen, er stadig nok til at jeg, som stor fan af genren, må have det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 18/08-09 14:07 
Jeg siger fra pga unreal engine looket, som jeg syntes er forfærdeligt grimt. Deres glow teknologi er helt ude i skoven.. Men jeg gir demo'en en chance, for det ser uden tvivl interessant ud.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 18/08-09 14:17, rettet 18/08-09 14:19 
Syntes ikke det har det der typiske Unreal-grimt udseende vurderet videoer og screens. Syntes tværtimod det ser fortræffeligt ud :)

Cut-scenes er ikke så pæne sammenlignet med så meget andet men en detalje IMO.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/08-09 14:26, rettet 18/08-09 14:28 
Unreal Engine 3 er der i mine øjne som sådan ikke noget galt med; Det er vel snarere tidens trend, og manglende kreativ risikovillighed, der er årsagen til at mange udviklere genbruger de samme assets motoren kommer med. Netop glow-effekten er jo noget man ikke behøver at plastre på alle texturer, og kan modificeres.

Mirrors Edge er meget godt eksempel på hvad motoren også kan.

Jeg synes heller ikke at Shadow Complex lider under "the unreal look" i voldsom grad.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 18/08-09 14:37 
Braid var også et XBLA-spil :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/08-09 14:44, rettet 18/08-09 15:12 
Ja, Braid er et endnu bedre eksempel på hvor forskelligt man kan designe spil med UE3...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 18/08-09 15:03 
Mirros edge er smukt. Men de har også brugt beast som deres belysnings teknologi, som er klart bedre end den unreal engine har.

Mass effect var også et flot unreal spil.

Har lige spillet batman demo'en. Endnu et grim unreal spil.

Men det er rigtigt nok, shadow complex er et af de pænere unreal spil.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 18/08-09 15:06 
Mass Effect, flot?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/08-09 15:11 
Batman, grimt!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 18/08-09 15:36 
Braid WTF? Det spil har da aldrig brugt Unreal teknologi

Mr Blow>
I don’t want any of this to seem like bragging. I do want it to serve as a clear and useful data point: an indie game made by a very small team can compete with giant games that had huge budgets at their disposal. (I don’t know how much Mass Effect cost, but it surely was a lot. Just licensing the Unreal Engine 3, before even hiring anyone or doing any work to create a game, cost probably 3x-5x Braid’s budget.)


Kilde
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 18/08-09 15:37 
Jeg tror det var en joke på Herolds kommentar?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KamekKamekSkrevet 18/08-09 15:39 
dRxL>
Braid WTF? Det spil har da aldrig brugt Unreal teknologi

Siger han ikke også at Braid netop IKKE brugte Unreal 3?
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
dRxLdRxLSkrevet 18/08-09 15:44 
Jeg tror bare ikke jeg forstod helt hvilke stoffer der havde haft indflydelse på udformningen af Herolds kommentar...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 18/08-09 16:00 
Jeg referede til Sumez' "lave standard for XBLA-spil", da jeg nævnte Braid. I retrospekt kunne jeg godt se at jeg måske lige skulle have opdateret siden, for at se om der var kommet kommentarer, inden jeg svarede. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 18/08-09 16:16 
Mass effect flot? Nej

Mass effect et flot unreal spil? Ja
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 18/08-09 16:25 
Så flot betyder ikke flot, når man kæder det sammen med Unreal?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 18/08-09 16:26, rettet 18/08-09 16:27 
Herold>
Jeg referede til Sumez' "lave standard for XBLA-spil"

Det er jo netop også spil som Braid og Castle Crashers, der står ud fra mængden indenfor arcade. Der kommer flere og flere gode spil, men der er jo ingen tvivl om at de er "small scale". Som Eurogamer-anmeldelsen af Shadow Complex siger - det er for småt til en storstilet retail-udgivelse, men alt, alt "for" stort til den vision, MS oprindeligt havde med XBLA.

Jeg tror heller ikke Braid og CC havde fået så højt et snit som de gjorde, hvis det var fuldpris retail-udgivelser med æske og manual - Men at begge er geniale spil, kan vi hurtigt blive enige om, og jeg tror også dette gør sig gældende for Shadow Complex.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 18/08-09 16:30 
Jeg er helt enig. Jeg ville også bare lige understrege at der er klare perler på XBLA. De er få, men de er der. Jeg kan heller ikke forestille mig fulde retailudgivelser af nogen af dem - det skulle lige være CC, for dét tror jeg godt det kunne bære - dog ikke til fuld pris.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 18/08-09 18:07, rettet 18/08-09 18:08 
Sjældent har jeg set en tråd med så mange underlige indlæg som ingen mening giver...
I øvrigt synes jeg ikke Mirror's Edge er pænt. Det er meget stilrent lavet, men personligt bryder jeg mig ikke specielt om looket, som fik det hele til virke overbelyst og simpelt.

Unreal Engine 3 spillene har indtil videre mange gange mindet om hinanden, men det er da kun fordi udviklerne genbruger in-game assets. Det har jo som sådan ikke noget med spilmotoren at gøre, men mere dovenskab fra udviklerens side. Teknisk er den jo noget af det absolut bedste man kan købe sig til at bruge, og som Darknon mere end nogen anden må vide, har det nok ikke været helt billigt at udvikle Shadow Complex.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KalicolaKalicolaSkrevet 18/08-09 21:35 
Ja, det er selvfølgelig forkert af mig at give unreal skylden for grimme spil. Det ER stadig op til udviklerne at lave et flot spil, og så er meget måske et spørgsmål om smag.

Unreal er kun et værktøj. Men det kommer dog med nogle forudindstillinger som ikke er særlig pæne. Nu har jeg jo selv siddet og lavet spil i den engine. Og når man først starter den så er der nogle forud indstillede effecter som glow og kontrast filter, Og hvis man bare lader disse indstillinger være, så ender man med et spil som ligner Turok og batman. Slår man disse instillinger fra, så bliver det hurtigt meget pænere. Og det lykkedes os at komme helt væk fra unreal looket. Nogle udviklere er ligeglade og andre er ikke. Og hvis man er ligeglad, så kommer man til at ligne de andre unreal spil som også er ligeglade.

Desuden indeholder unreal ikke anti alising, og det sætter også sine spor hvis man ikke er ops på at finde en løsning på det.

Belysnings tekniken er også dårlig i forhold til f.eks crytek, men den er blevet bedre med tiden.

Jeg er ret sikker på at epic kender den engine bedre end nogen anden, og at det er med fuldt overlæg at deres spil ser ud som de gør. Og de laver da også de flotteste unreal spil på markedet.

Men når man ser hvor langt mirrors edge er nået med unreal engine, så undrer det mig bare at unreal spil bliver ved med at ligne unreal spil.
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/08-09 22:10, rettet 18/08-09 22:11 
Epics Gears of War (der må være det store salgs argument for UE3) er, en anelse misforstået, blevet den grafisk højeste almene standard i industrien. Udgivere ser på den succes Gears har haft, og at det oftest roses for sin grafik i medierne. De ønsker den samme succes til de spil de vælger at satse på, og præger deres udviklerhold i denne retning. Udviklerne vil gerne have deres spil financieret, og forsøger derfor mere eller mindre bevidst at gå efter det samme look, fordi det på en eller anden måde er blevet det ypperste man kan nå.

Du og jeg kan sagtens blive enige om at mangt et spil der benytter UE3 har sine tydelige grafiske problemer hvis der ikke er ændret på de assets motoren bruger, men for de der ikke arbejder direkte med det grafiske arbejde, og dermed har en begrænset viden, er UE3-looket blevet standarden man skal stræbe efter.

Windows er også det styresystem langt hoveddelen af verdens befolkningen bruger, selvom der måske er mere at hente i Linux eller OSX. Mennesker har det med at holde sig til hvad der er sikkert: Det alle andre gør.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 18/08-09 22:17 
Echelon VI>
Epics Gears of War (der må være det store salgs argument for UE3) er, en anelse misforstået, blevet den grafisk højeste almene standard i industrien. Udgivere ser på den succes Gears har haft, og at det oftest roses for sin grafik i medierne. De ønsker den samme succes til de spil de vælger at satse på, og præger deres udviklerhold i denne retning. Udviklerne vil gerne have deres spil financieret, og forsøger derfor mere eller mindre bevidst at gå efter det samme look, fordi det på en eller anden måde er blevet det ypperste man kan nå.

Problemet er ikke Gears-spillene. De ser begge fantastiske ud. Problemet er dels, at at det ikke kun skyldes det tekniske, men også en meget kompetent art direction, som konkurrenterne enten ikke fokuserer på eller simpelthen ikke magter, dels at en kopi sjældent bliver så god som originalen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 18/08-09 22:17 
Go pointe.
For The Love Of The Game
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/08-09 05:06 
Gametrailers har en mindre IGN-agtig anmeldelse oppe nu

http://www.gametrailers.com/video/review-shadow-complex/54407
BeanoBeanoSkrevet 19/08-09 08:35 
Men stadig meget positiv anmeldelse :D
HeroldHeroldSkrevet 19/08-09 08:35 
Er det kl. 12 det kommer? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/08-09 09:17 
Mellem 12.00 - 13.00... Man kan med fordel tilføje det til sin download kø fra marketplace.xbox.com fra kl. 12.00 - der er det ofte først tilgængeligt... Der går åbenbart lidt, før opdateringerne slår igennem på Xboxen.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
182 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig