X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Program til video split og konvertering


Svar
BeanoBeanoSkrevet 14/07-09 09:46, rettet 14/07-09 09:47 
Jeg leder efter et gratis program til at konvertere video filer (f.eks. MOV til Xvid/divX/WMV), og til at trimme og splitte videofiler (helst uden unødvendig omkonvertering).

Har Googlet efter noget og der findes ca. en million programmer men jeg har ikke tænkt mig at prøve dem alle og blive inficeret med alverdens spyware og ubehageligheder.

Så er der nogen der kan anbefale noget godt og som er gratis (uden spyware)?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/07-09 12:41 
Prøv at søge på videohelp.com her:
http://www.videohelp.com/convert

Sæt et par søgekriterier op, og se hvad de skriver om de resultater du får. Håber det kan hjælpe dig, for ja som du selv siger, så er der mange programmer til rådighed. Jeg synes videohelp.com plejer at være fornuftig.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 14/07-09 12:47, rettet 14/07-09 12:48 
Jeg havde på et tidspunkt et program, men kan ikke huske hvad det hedder. Tror muligvis bare det hed "MPG splitter", hvis eneste formål var at splitte mpg-videoer (det er ikke nogen god idé at gøre det med for avanceret komprimering, da det kan være svært for programmet at time video+lyd perfekt med disse)

Ellers gør virtualDub det i hvert fald, og kan konvertere alle formater du har codecs til, hvis du kan overskue det og se igennem de mange andre features det har. Det er et uundværligt program, og iøvrigt freeware!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/07-09 13:00, rettet 14/07-09 13:02 
Mit primære her-og-nu behov er opsplitning af MOV - burde jeg have skrevet :)

Men på sigt gerne andre formater og konvertering.
jaesjaesSkrevet 14/07-09 13:08, rettet 14/07-09 13:27 
VirtualDub burde kunne klare det meste redigering og konvertering, men der er vist kun få codecs i selve programmet, resten skal formentlig installeres separat.

EDIT: Der kom så lige et par indlæg først...
EDIT 2: "Meste" indsat i første sætning, for VD kan næppe redigere alle formater uden konvertering på forhånd - nok ingen programmer der kan det :)
BeanoBeanoSkrevet 14/07-09 13:20 
Har i links til VideoDub og VirtualDub med seneste officielle versioner?

Googler det på får en milliard hits og de fleste er vist ikke oficielle.
jaesjaesSkrevet 14/07-09 13:26, rettet 14/07-09 13:37 
Første link på Google, men ok, siden ser ikke særlig "officiel" ud :)
http://www.virtualdub.org/

Se i øvrigt min edit 2. Gætter på, at VD ikke kan klare mov uden konvertering først.

EDIT: VideoDub var i øvrigt en fejl (er småsyg i dag ;).
SumezSumezSkrevet 14/07-09 13:29 
jaes>
Første link på Google, men ok, siden ser ikke særlig "officiel" ud :)
http://www.virtualdub.org/

Den er ganske officiel. Det er et fritidsprojekt, og osm sagt freeware. Men det ændrer ikke på at programmet fungerer perfekt, og sikkert også er det bedste til formålet.
Det kan være lidt besværligt at sætte sig ind i, men der findes gode tutorials.

MOV kan dog godt være et problem, da det er Apples format, og de er aldrig rare at have med at gøre, tror man er nødt til at finde et hacket codec eller en dedikeret konverter, der kan lave det om til en MPEG først.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/07-09 13:30, rettet 14/07-09 13:33 
Ok, tak - den prøver jeg :)

EDIT: VirtualDub undstøtter ikke MOV :(
jaesjaesSkrevet 14/07-09 13:36 
Sumez>
Den er ganske officiel.

Det ved jeg. Det var i relation til det Beano nævnte om, at de sider han havde kigget på, ikke så officielle ud.
SumezSumezSkrevet 14/07-09 13:58 
Beano>
EDIT: VirtualDub undstøtter ikke MOV :(

Ingen programmer understøtter MOV, da det er et copyrightet format. Som jeg nævnte, det er Apple der er til besvær.

Sumez>
tror man er nødt til at finde et hacket codec eller en dedikeret konverter, der kan lave det om til en MPEG først.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/07-09 14:12 
Der er mange programmer som bl.a. lister MOV, men de er også shareware (ikke gratis) :O
SumezSumezSkrevet 14/07-09 14:23 
Hvis du finder et program der understøtter MOV, er det en god idé bare at konvertere det til MPEG, og så lave resten af arbejdet i VirtualDub, det er et genialt program, der kan stort set lige hvad du vil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/07-09 14:30 
Det jeg vil lige nu, er ekstremt simpelt - splitte en MOV fil op så YouTube kan æde den ;)

Finder noget der kan konvertere fra MOV og splitter bagefter.
la0sla0sSkrevet 14/07-09 14:52 
Med Quicktime kan du selv splitte filen op.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 14/07-09 15:02 
QuickTime Pro...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/07-09 16:12, rettet 14/07-09 16:14 
Hvis du skal redigere MPEG2 kan du ikke bare bruge VirtualDub, du skal bruge VirtualDubMod, se her:
http://virtualdubmod.sourceforge.net/
..eller plugins til VirtualDub.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig