X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Canon video kamera problem


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 10/07-09 12:09 
Hej med jer.

Jeg ved ikke om nogen herinde kan hjælpe, men nu prøver jeg alligevel.

Jeg købte jo et Canon hg20 camera, og bla bla bla.

Mit problem er at, det er som om at min computer ikke kan finde kameraet når jeg plug'er det i med det usb kabel som fulgte med. Jo hvis jeg slår den over til at vise billeder, så popper der et drev frem på computeren, og så kan jeg snuppe billederne fra kameraet. Men hvis jeg slår kameraet over til at vise video, så kommer der ikke noget drev frem på computeren, og så kan jeg altså ikke snuppe nogle film fra kamera'et.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, det er møg frustrerende. Jeg har googlet og tjekket forums, men har ikke fundet nogle svar nogle steder.

I need healing.
For The Love Of The Game
tastasSkrevet 10/07-09 12:30 
Kan du ikke bare slå den over på vise billeder så windows finder den - og så gå ind på kamaraet manuelt via "denne computer" og finde filmene der? Altså så bliver den vel vist i windows som en USB-pen?

Måske ikke den mest optimale løsning, men en mulighed?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KalicolaKalicolaSkrevet 10/07-09 12:45 
Det er egentligt bare den løsning jeg leder efter. Men filmene dukker ikke op når jeg står i billeder.
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 10/07-09 13:58, rettet 10/07-09 14:13 
Sig mig, har du læst manualen? ;)

Mener i hvert fald at have læst, at det ikke muligt med film. Der skal man vist i stedet bruge det medfølgende program (ImageMixer?) til at lægge dem over på computeren.

EDIT: Prøv evt. at slå den over på billeder, og når du så er inde i drevet, så indstil Windows til at vise alle filer - kan jo være de er skjult.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/07-09 14:16 
Hvad er det lige Canon har imod USB MSC? Alt med et USB-stik burde have mulighed for MSC. Det giver ingen mening at undlade den protokol :/
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 10/07-09 14:24 
Darknon>
Det er egentligt bare den løsning jeg leder efter. Men filmene dukker ikke op når jeg står i billeder.

Heller ikke selvom du går direkte ind på kameraet via stifinderen?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 10/07-09 14:29, rettet 10/07-09 14:36 
Synes også det lød mærkeligt (ikke at jeg ved hvad MSC er, men gætter ;) ). Og da jeg selv overvejer et Canon fandt jeg lige manualen. Og der står faktisk, at man altid skal bruge ImageMixer, når man vil lave backup af filmene, pga. fare for at miste data. Om det så er noget overdrevet sikkerheds-ævl, ved jeg ikke.

EDIT: Til Killer Bean 2.

EDIT 2: Arh, fejllæste dit indlæg, Killer Bean, som om du mente, at det måtte være en and. Så havde jeg nok ikke behøvet undersøge det hehe.
KalicolaKalicolaSkrevet 10/07-09 14:37 
Jeg KAN ikke gå ind på kameraet via stigfinderen, for der ER bare ikke noget kamera. Kun når jeg slår den over på billeder.
Og jeg har også prøvet at vise skjulte filer, der er heller ikke noget.
Og det nytter heller ikke med imagemixer 3, for programmet skal jo hente filerne et sted fra, og det sted findes ikke.
Og jeg har også læst manualen Og det eneste som står med hensyn til en PC er "backing up your recordings on a computer". Og der går de ud fra at man HAR lavet sine film og edited dem osv, så man skal bare tage en kopi af sine filer.
Det her er simpelthen en gåde for mig. Som sagt, der er mange som har lignende problemer på diverse forums, men det lader ikke til at der er nogle løsninger.
Så ringede jeg ind til canon selv, og der har de aldrig hørt om problemet. De ringede så tilbage til mig senere og sagde mit kamera (som jeg fik i går aftes) nok var i stykker, og at det skal sendes tilbage til reperation, Men den køber jeg sgu ikke. Alt virker fint på den, bortset fra når man skal overføre film, og det er helt ny, det KAN ikke passe.
Jeg kunne skrive en ubehagelig mængde bandeord lige nu, men jeg må hellere lade vær.
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 10/07-09 14:56, rettet 10/07-09 15:02 
Darknon>
Og det nytter heller ikke med imagemixer 3, for programmet skal jo hente filerne et sted fra, og det sted findes ikke for der ER bare ikke noget kamera. Kun når jeg slår den over på billeder.

Jeg læste i en brugeranmeldelse, at kameraet skal være sat i AC-adapteren før man kan kopiere film. Måske det kan være problemet i dit tilfælde.

Og jeg har også læst manualen Og det eneste som står med hensyn til en PC er "backing up your recordings on a computer". Og der går de ud fra at man HAR lavet sine film og edited dem osv, så man skal bare tage en kopi af sine filer.

Ikke som jeg læser det. De skriver at man kan hente scener osv. videre ind fra kamera til computer - filmene behøver ikke være redigeret.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/07-09 15:12 
Darknon>
Jeg KAN ikke gå ind på kameraet via stigfinderen, for der ER bare ikke noget kamera. Kun når jeg slår den over på billeder.
Og jeg har også prøvet at vise skjulte filer, der er heller ikke noget.
Og det nytter heller ikke med imagemixer 3, for programmet skal jo hente filerne et sted fra, og det sted findes ikke.
Og jeg har også læst manualen Og det eneste som står med hensyn til en PC er "backing up your recordings on a computer". Og der går de ud fra at man HAR lavet sine film og edited dem osv, så man skal bare tage en kopi af sine filer.

Det giver faktisk meget god mening :)

USB er ikke bare "USB". Dataen overføres serielt i et USB-kabel, og det kan ikke gøres uden at kode den efter en protokol. Der findes et utal af protokoller, som bruges til dataoverførsel mellem USB-enheder og computere. En lille håndfuld af disse protokoller er kendt som MSC(Mass Storage Class), og det er dem, der bruges, når man skal have mulighed for at beragte USB-enheden som et alm. eksternt drev. Når du sætter dit kamera til at vise billeder, overfører det data med en protokol som Windows genkender som én der bruges af digitale kameraer, hvorefter Windows starter den sædvanlige røvirriterende billedoverførselsguide. Film vælger kameraet åbenbart at overføre med en protokol som KUN Imagemixer 3 kan finde ud af at afkode (heller ikke stifinder). Det er med andre ord en misforstået og overdrevet form for brugervenlighed, der i sidste ende giver mere bøvl end gavn :)
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 10/07-09 15:15 
jaes>
Darknon>
Og det nytter heller ikke med imagemixer 3, for programmet skal jo hente filerne et sted fra, og det sted findes ikke for der ER bare ikke noget kamera. Kun når jeg slår den over på billeder.

Jeg læste i en brugeranmeldelse, at kameraet skal være sat i AC-adapteren før man kan kopiere film. Måske det kan være problemet i dit tilfælde.

Jvf. dét bønnen skriver kan det godt være løsningen. Hvis de går efter overdreven brugervenlighed, vil de være sikre på at kameraet ikke dør under overførslen af store filer, og derved ødelægger dataen. At de så skyder sig selv i foden er noget andet :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 10/07-09 15:37, rettet 10/07-09 15:38 
den AC-adapter har været sat i hele tiden.

Jeg prøver lige at tyde det som killer bean 2 skriver. Jeg ser bare en masse info, men ingen løsning :)
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 10/07-09 15:44 
Det kan godt være at det kun er ImageMixer som kan læse de filer. Men jeg kan jo ikke vælge filerne nogle steder, det er som om at kameraet slet ikke eksisterer på computeren. Jeg har prøvet hele møllen på en anden computer med xp på, og det er stadig det samme.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 10/07-09 16:08 
Her er måske noget.

Når jeg sætter mit kamera til usb, og sætter den til at vise film. Så spørger den om "select the type of device for the usb connection" Der kan jeg vælge imellem "DVD burner" og "computer/printer", og så er der et usb icon som blinker.
Dette har den hele tiden gjort, og uanset hvilken af de to muligheder jeg vælger, så duer det ikke.

Men, i manualen står der som om at der er en tredje mulighed som hedder "connect and set" hvor der et er usb ikon ud for. Og det må være det som blinker på skærmen. Men jeg har ingen ide om hvad connect and set er for noget, for der står ikke hvordan man vælger det. Det eneste som står om det er "Connect and set: To make the selection from a screen that appears at the time of the connection to the external device.
For The Love Of The Game
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/07-09 16:17 
Darknon>
Det kan godt være at det kun er ImageMixer som kan læse de filer. Men jeg kan jo ikke vælge filerne nogle steder, det er som om at kameraet slet ikke eksisterer på computeren. Jeg har prøvet hele møllen på en anden computer med xp på, og det er stadig det samme.

Du har altså ikke mulighed for at kopiere filerne, når du bruger ImageMixer?
AV Intelligent Terminal
KalicolaKalicolaSkrevet 10/07-09 16:19 
Filerne eksisterer slet ikke. Computeren kan jo ikke finde kameraet hvor filerne ligger. Heller ikke igennem ImageMixer.
For The Love Of The Game
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/07-09 16:22, rettet 10/07-09 16:22 
Okay, jeg har bare hele tiden læst det som, at du ikke havde forsøgt at installere ImageMixer endnu :D
AV Intelligent Terminal
KalicolaKalicolaSkrevet 10/07-09 19:09 
Nåh, men nu er lortet pakket pænt ned igen, og så bliver det sendt tilbage, og så kan de sende mig en som virker.
For The Love Of The Game
JesperJesperSkrevet 12/07-09 07:52 
Kan du ikke bare sætte kameraet til visning af billeder, sådan så du kan se kameraet i Windows Stifinder - og så åbne ImageMixer?

Det Canon digital kamera (og andre kameraer jeg har prøvet), har alle skulle sættes på visning af billeder, før man kunne overføre billederne.
KalicolaKalicolaSkrevet 12/07-09 12:20 
Jesper: ALLE kombinationer er afprøvet :)
For The Love Of The Game
JesperJesperSkrevet 13/07-09 06:04 
Ja, så må det jo være i stykker, hvis alle kombinationer er prøvet :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig