X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Darksiders


Svar
nerosnerosSkrevet 10/07-09 09:16 
Tror jeg ville kunne lide det her. Jeg har også hørt rygter om at det skulle være inspireret lidt efter Zelda formularen. Men synes nu hovedpersonens navn "WAR" er utroligt uopfindsomt..?

Deceived by the forces of evil into prematurely bringing about the end of mankind, War--the first Horseman of the Apocalypse--stands accused of breaking the sacred law by inciting a war be... Se hele indlægget


Link ;-)
Bashful Neophyte
89 emne(r).
« < 1 2

Svar
SumezSumezSkrevet 15/01-10 11:17, rettet 15/01-10 11:21 
Johs>
Darksiders er mere gory og dystert i sin historie, og henvender sig til et lidt andet publikum end de børn som elsker Zelda.

Du mener da ikke, at det er noget der tiltrækker børn? Det tror jeg i stor grad det gør.
Og hvis det er lettere at gå til end Zelda er det jo en bonus - de senere Zeldaspil i 3D kræver en god portion logisk sans, samt stedsans og evnen til at læse et kort.
Det er selvfølgelig noget man i stor grad kan udvkle af at spille Zelda-agtige spil, jeg voksede nærmest selv op med Zelda, og lærte faktisk en god del engelsk fra A Link to the Past :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/01-10 09:50 
Så kom jeg igennem på 21½ time

Positivt overrasket over spillet - ikke originalt på nogen måde da de som sagt har stjålet elemener fra mange spil, men enormt underholdende og veludført (lige minus de små tekniske problemer). Så er man til den slags action-adventures er det en titel man skal prøve.

Dog syntes jeg at spillet begyndte at gentage sig selv til sidst og specielt "portal-gun" bruges lidt for tit. Sværhedsgraden måtte også gerne have været en anelse højere efter min smag - selv slut-bossen klarede jeg uden problemer. Men hellere lidt for nemt end for svært ;)

Spændt på at se fortsættelsen som teases i slutningen :D
rapsacrapsacSkrevet 27/02-10 16:56 
Så er jeg også kommet igennem, 16 timer på normal. Et spil der er godt men skulle være afkortet til sidst da, som beano også skriver, er ALT for mange gentagelser. Jeg synes dog at spillet er svært, specielt i starten da man ikke har alt for meget livsenergi. Men glæder mig ligeledes til en 2´er
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
KalicolaKalicolaSkrevet 28/02-10 01:53 
Det lyder som alle herinde er meget positive overfor spillet. Hvilket jo er super fedt. Jeg har selv spillet demo'en, og er også meget overrasket over hvor lækkert det hele føles. Grafikken, lyden, effekterne og animationerne er meget flot. Rent og lækkert. Jeg kan især godt li de moves man kan lave, de er flotte og lækkert animeret.

Men hvordan er historien og fortællingen? Er der i det hele taget noget, eller er det bare 16 timers ensformigt hack'n slash?
For The Love Of The Game
SonicSonicSkrevet 28/02-10 09:35, rettet 28/02-10 09:49 
Der er lidt historie/plot i spillet. Vil selvfølgelig ikke spoile det, men lidt er der da :D

Fantastisk spil iøvrigt. Jeg er selv igang med at gennemføre det nu her, og hygger mig gevaldigt med det :) Der er af og til lidt screen tearing, men ikke så gevaldigt at det ødelægger noget :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 28/02-10 09:50, rettet 28/02-10 09:50 
@Darknon: Jeg har ikke prøvet demoen så jeg ved ikke hvad den indeholder, men syntes der er god variation af action igennem spillet da der løbende kommer nye våben, skills og gadgets til. Der er også en del udforskning og puzzles så det er langt fra lineær hack'n'slash det hele - det er mest i starten indtil det åbner sig op og bliver mere Zelda-meets-Metroid i strukturen ;)
Spillet gør meget for at man lærer at variere kamp-teknikker via nogle små challenges og bosserne kræver at man mestrer bestemte våben og gadgets for at vinde. Kun til sidst syntes jeg at man går lidt kold i en bestemt gadget - et lille kritikpunkt.

Historien er udemærket og fin fortælleform - god voice acting osv. Jeg fandt ikke noget at klage over på den front heller :)
KalicolaKalicolaSkrevet 28/02-10 20:10 
Det lyder som en køber :)
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 19/07-10 21:44, rettet 19/07-10 21:48 
Jeg har efter alle disse måneder langt om længe prøvet demoen til Darksiders, og er på alle mulige måder positivt overrasket.

Jeg holder stadig fast i at det først og fremmest minder om God of War, i hvert fald ud fra demoen. Zelda-indtrykkende er dog mere end tydelige, ikke mindst fordi at udviklerne har taget flere elementer direkte derfra (og det samme fra GoW), det er faktisk nærmest perverst. Men selvom kortet umiskendeligt ligner en Zeldadungeon, og "boomerangen" samt bombeplanterne er tyvstjålet, synes jeg nu stadig at "Zelda-elementerne" lægger sig tættere op ad den måde de samme er udført i God of War. Det spil har trods alt også kigget Nintendo ualmindeligt meget over skuldrende, så det er ikke så skæv en "hybrid" som man måske umiddelbart skulle tænke.

Men nu er der jo tydeligvis tale om den første dungeon i spillet i demoen, og det kan selvfølgelig nå at udvikle sig meget, og indføre mere komplekse labyrinter og puzzles, potentialet er der i hvert fald, så mit indtryk er allerede nu en del anderledes end da jeg blot havde set videoerne, så jeg tror nu lidt mere på det folk skriver her i tråden. :) Helt generelt synes jeg at spillet oser af høj produktionskvalitet, og selvom jeg stadig ikke er fan af stilen, er det alligevel et virkelig flot spil, og hovedpersonen er ikke helt så irriterende at se på in-game.

Jeg kan godt lide at spillet er så tegneserieagtigt som det er, hvilket igen minder meget om stilen i Zelda. Selvom områderne er dystre, er de det på en spændende og farverig måde (som de dystre områder i Zelda :P). Modsat Zelda er udfordringen dog en hel del højere, og jeg nåede også at dø et par gange i løbet af demoen. Straffen for dette var så, som det er traditionen for tiden, nærmest ikke-eksisterende, men i det mindste følte man at man blev udfordret lidt mere - noget jeg har savnet i de seneste Zelda-spil.

Det er helt sikkert et spil jeg skal have, tror lige det er noget for mig, og prisen er helt i bund for tiden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 20/07-10 06:35 
Hvis du køber det må du gerne komme med nogle impressions. Jeg har endnu ikke fået købt det endnu. Jeg mangler tid. Dagene er for korte :)
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 07/09-10 14:58 
Jeg har nu endelig spillet spillet i nogle dage, og lad mig lige som udgangspunkt sige til Kalicola, at du kan ROLIGT gå ud og købe det!! Det her er virkelig en overset perle, især for de ~100kr Zavvi tager for spillet omtrent hver mandag (mener faktisk det står til £13 hver dag nu, så se om det bliver sat endnu længere ned på torsdag eller mandag)


Jeg er ikke helt gennem spillet endnu, men jeg kan godt mærke at spillet ikke er superstort hvad angår antal dungeons og verdens generelle omfang. Der er flere skjulte genstande der kræver backtracking, min de er hurtigt fundet og åbner ikke op får nogen særlig forlænget levetid, og opbygningen med "dræb den dæmon, vend tilbage til "hub" x 4 + slutdungeon" virker lidt flad og uambitiøs, men derudover mangler spillet absolut intet!

Som nævnt ovenfor og alle andre steder stjæler spillet med arme og ben, og lægger ikke skjul på det. Det virker som om udviklerne vælger at fokusere på det genkendelige ved at bevare de "stjålne" elementer præcis som man husker dem, fra inspirationskilderne, der primært må siges at være God of War, Legend of Zelda og Soul Reaver. Kan du lide bare en af de tre serier, vil du også kunne lide Darksiders. Er du, som mig, stor fan af alle tre, vil du elske Darksiders.
Alt hvad spillet tager fra andre serier, gengiver det utroligt stramt og velgjort, med en lille undtagelse af hoppene der af og til reagerer lidt sløvt (men man mister, som i Zelda, kun meget lidt liv af at ryge ned i et bundløst hul, så det er sjældent et problem).

Og selvom spillets figurer og verden er meget klichéprægede, er de stadig virkelig kreativt og flot udført.
Jeg bliver gang på gang imponeret af områderne - det ene øjeblik bevæger man sig igennem en smadret storby, hvor helvede lader til at være brudt op gennem store sprækker i asfalten, det andet øjeblik udforsker man en stor gotisk kirke, hvorefter man bevæger sig gennem forlagte kloakker og undergrundsbaner, krydret med flotte, farverige udendørs skovområder og druknede boligkomplekser.
Og alligevel bliver spillet ved med at forny sig og imponere, når man pludselig står overfor et ørkenområde beboet af gigantiske "sandorme", kun sparsomt bebygget af primitive træstrukturer, og spillet pludselig begynder at minde mere om Shadow of the Colossus - dvs. indtil man lige pludselig står overfor en tird-person-shooter agtig del i stedet.

Spillet skal virkelig træde MEGET forkert for at fejle efter det jeg har oplevet nu. Jeg glæder mig til at spille det sidste stykke, og jeg glæder mig rigtig meget til en potentiel 2'er!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 07/09-10 15:18 
Jeg bestilte det sjovt nok i søndags for 165kr. Så jeg får det her en af dagene :)tak fordi du lige fik mig ind i hypen igen her inden jeg skal spille det :)
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 09/09-10 21:33 
Så har jeg endelig fået spillet det lidt, og man må sige at det leverer varen. Det er tydeligt at det er dygtige folk som har lavet det. Dejligt at se et voldeligt spil som ikke er bange for at vise farver. Grafiken er lækker, animationerne lige i skabet. Man har en go følelse af at man rammer fjenderne, effekterne er flotte. Lydene, musikken, stemmerne er præcist som det skal være.

Nu har jeg indtil videre kun 1 angrebs knap, og trods det så er det en fryd at nakke fjenderne fordi ovenstående elementer går sammen i en højere enhed. Det kunne rigtigt mange spil lære noget af.

Fedt at møde ham der Volture og se at han har en helvede masse lækkerier til salg i sin shop. Jeg håber at Zelda folkene spiller det her spil og tør prøve noget nyt med serien, f.eks skills, og et mere interessant kampsystem.

Men igen, efter 2 timers spiltid skal jeg lige prøve at styre min begejstring, men det ER et frisk pust i genren, ja jeg har spillet god of war 1 og 2 igennem, og jeg må indrømme at jeg føler at det hele hænger bedre sammen i Darksiders.

Anyways, jeg skal videre i spillet.

GONE
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 21/10-10 21:17 
Spillet er gennemført. Det var top fedt. Fed måde at blande main hub og dungeons på, man føler ikke at man befinder sig i en dungeon, selvom det er det man gør. Det er top fede dungeons, og fedt at spillet foregår steder som man kan relatere til, f.eks er den ene dungeon bare en stor bydel, en anden er en ødelagt tog station.

Fedeste dungeon var den der edderkoppe dungeon. Der er et sted hvor man går på noget glas, og lige under på den anden side af glasset, kravler der en stor edderkop rundt og hele tiden stiller sig under hvor man står, det er ok creepy lavet.

Alt i alt et af de bedste spil jeg har spillet længe. Man bliver hele tiden belønnet med nye skills og items, så spillet er hele tiden friskt at spille.

Det er en perfekt blanding af god of war, metroid, og zelda.

Kan klart anbefales!
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 21/10-10 22:37 
Jeg har helt samme opfattelse. :) Glæder mig til 2'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 25/12-10 23:23, rettet 25/12-10 23:23 
Har også fået det gennemført. Alt i alt rimelig tilfreds med spillet.

SPOILER

Havde man dog bare tonet ned på den sidste del af spillet, hvor man render i Portal style for at få lyset ned til Azreal, så havde jeg haft en noget bedre smag i munden. Jeg var lige ved at gå ud af mit gode skind og droppe at gennemføre spillet på grund af den kedelige passage. Og det var ikke så meget fordi, det var svært men bare drønkedeligt.

SPOILER OFF

Den grafiske stil i spillet er udmærket.
What is the Matrix?
TheDukeTheDukeSkrevet 26/12-10 03:42 
Det er skam et glimrende spil, men ikke specielt originalt.
Den eneste større fejl jeg fandt i det, var at der er alt for lidt fjender i sidste del af spillet. Man kan overhovedet ikke optjene nok souls til at købe alt i shoppen uden at skulle grinde i timevis. Og så forsvinder rigtig mange af fjendetyperne fuldstændigt fra verdenen når man er ved at nå slutningen, hvilket bare gør det endnu kedeligere at grinde for cash.

Udover det så er gamedesignet så godt som fejlfrit, men det er nok også nemmere når man holder sig til features som andre allerede har perfektioneret ;)
TheDukeTheDukeSkrevet 26/12-10 03:54, rettet 26/12-10 06:06 
Kalicola>
Jeg håber at Zelda folkene spiller det her spil og tør prøve noget nyt med serien, f.eks skills, og et mere interessant kampsystem.

Jeg er bestemt ikke enig. I Zelda har man langt færre skills og moves, men der er næsten ikke nogen af dem der er overflødige. I Darksiders har man 3 primære våben og en imponerende movelist, men i 99% af alle situationer er det den samme sværdkombo der er den mest effektive at bruge. Resten er egentlig bare fyld. Jeg håber at de beholder kampsystemet i Darksiders 2, men opper deres enemy design og AI så man bliver nødt til at tænke lidt længere end "tryk, tryk, pause, tryk".
Alf81Alf81Skrevet 13/09-11 23:31 
Nu har jeg siddet og spillet det et lille stykke tid (til hvor man lige har fået de dersens glide-vinger). Bliver spillet bedre? For jeg synes da ret meget at der er nok kritikpunkter allerede nu, til aldrig nogensinde at smide det i maskinen igen :/ Men har jo' læst at man liiige skal give det lidt tid - selvom det vel dårligt kan lave om på dets usmagelige art direction og ret voldsomme tearing (PS3).
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 13/09-11 23:43 
Spillets grafiske stil bliver bestemt ikke bedre, i hvert fald ikke hvad angår figurerne, snarere omvendt. Men man "vænner" sig lidt til den, og der kommer faktisk nogle områder senere inde i spillet som jeg synes var ganske flot lavet.
Hvor langt inde i spillet er du? kan ikke huske hvornår man får glidevinger, men så vidt jeg husker var spillet ikke superfængende før man kom til spillets første "zelda-dungeon", hvor det helt klart begynder at blive til et interessant spil, efter min mening.
Men hvis du ikke nyder det nu, har jeg dog svært ved at se dig holde af det længere henne - spillet fortsætter i grunden bare med tage samle nye klichéer op som det efterligner på fornuftig vis.

Hvad er det for nogle kritikpunkter, du mener der er masser af?
Jeg kan sagtens se at det er et utroligt uoriginalt spil, men det er samtidig uhyggeligt velproduceret, uden særlige irritationsmomenter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-11 23:44 
Hvis du har det på den måde kommer du vidst aldrig til at kunne lide det. Gi det en chance, tag det for hvad det er.

Hvad tearing angår så synes jeg ikke der var ret meget af det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 13/09-11 23:46 
Tænk at jeg gad lave en tråd om det her spil ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 13/09-11 23:48, rettet 13/09-11 23:49 
Jeg giver det lige et par timer engang i morgen igen.

Ang. tearing, så vil jeg faktisk gå så langt at sige, at det er det vildeste jeg nogensinde har set (har endda forsøgt at sætte opløsningen ned). Syret, for synes da netop du også plejer at have det ret hårdt med den slags.

EDIT: Til Kungan
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-11 23:48, rettet 13/09-11 23:51 
Jeg kan fandeme godt lide det.

Alf81>
Ang. tearing, så vil jeg faktisk gå så langt at sige, at det er det vildeste jeg nogensinde har set (har endda forsøgt at sætte opløsningen ned). Syret, for synes da netop du også plejer at have det ret hårdt med den slags.

Det har jeg også. Der var tearing, ja, men aldrig ret meget og det var ganske sjældent. Spillet skulle køre bedre på PS3 mener jeg.
Til sammenligning er der mere og oftere tearing i Borderlands på PS3, som jeg også ved du har.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 13/09-11 23:51, rettet 13/09-11 23:51 
Hvilken platform spillet du på? Jeg husker ingen tearing på X360, men jeg er også en hat til at se den slags, og har jo i forvejen været nødt til at vænne mig til de 7-8 lodrette Panasonic-streger på mit plasma-TV.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 13/09-11 23:53 
Sjovt. Meget delte mening om det. Jeg syns personligt godt om spillet. Mindede mig lidt om de gamle Legacy of Kain spil. Der var nogen puzzles der var lidt lange og gentagende. Men kunne godt lide stilen og figur design. Igen nok meget en smags smag. Tearing var ikke noget jeg så på 360 udgaven efter patchen var downloadet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-11 00:02 
Hvad var de kritikpunkter udover tearingen? Art direction'en kan næppe være kommet som en overraskelse?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 14/09-11 00:06 
Konsolkongen>
Det har jeg også. Der var tearing, ja, men aldrig ret meget og det var ganske sjældent. Spillet skulle køre bedre på PS3 mener jeg.
Til sammenligning er der mere og oftere tearing i Borderlands på PS3, som jeg også ved du har.

Virkelig underligt :/ Det er helt sindssygt hos mig - ingen pis. Man skal ikke pille ret meget ved kameraet, før det går bananas.

Plejer PS3en ikke selv at lede efter patches, hvis sådan noget skulle være kommet?
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-11 00:10, rettet 14/09-11 00:17 
Jo det gør den :)

EDIT:

Tearing kan være display relateret, men så burde det jo være tilfældet i alle spil... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 14/09-11 00:19, rettet 14/09-11 00:21 
Konsolkongen>
Hvad var de kritikpunkter udover tearingen? Art direction'en kan næppe være kommet som en overraskelse?

Nej, art directionen kom ikke som nogen overraskelse, selvfølgelig. Prøvede demoen da den blev smidt op. Men mange nævner netop at man skal se gennem fingre med stil og grafik, hvilket jeg rent faktisk finder meget, meget svært når den er SÅ meget off. Og når den slags ikke umiddelbart sidder i skabet, så kunne man ønske sig at kontrol og gameplay ville være mere i den stramme ende, hvilket det absolut ikke er. Og så den tearing, Martin, for hævlede!

Jeg prøver en dungeon i morgen og håber på det bedste.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-11 00:23 
Jeg var ikke meget for art directionen heller, men til sidst endte jeg med at synes udmærket om den.

Dit tearing problem giver ingen mening. Det er nok enten din PS3 eller TV der fucker op på en eller anden måde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 14/09-11 00:24 
Jeg tænker lidt det samme, for det er lige inden at jeg vil tro, at du ville erklære det uspilleligt.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-11 00:29, rettet 14/09-11 00:33 
Der skal ikke meget til når vi snakker tearing.

Såfremt du finder en løsning på tearing problemet så bør du give spillet en fair chance. Jeg er ikke den store Zelda-fan, men jeg havde, trods småproblemer, en rigtig god oplevelse med Darksiders (Martinsiders).
Det var faktisk pga. Darksiders at jeg kastede mig over Zelda ALttP på SNES'en bagefter fordi jeg ville have mere af den slags :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 14/09-11 00:43 
Det gør jeg helt sikkert også.

Jeg er faktisk også ved at spille OoT på 3DSen for tiden. Det er saaatme godt. Denne gang uden chance for øjencancer.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-11 00:57 
Jeg synes Darksiders gav mere pondus hurtigere end OoT da jeg prøvede det på GameCube.

Men det kan snildt være at det skal have en chance igen på et tidspunkt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/09-11 08:08, rettet 14/09-11 08:10 
Alf81>
så kunne man ønske sig at kontrol og gameplay ville være mere i den stramme ende, hvilket det absolut ikke er.

Forklar!?

Noget Darksiders skal have ros for, mener jeg bestemt er spilkontrollen, som virkelig sidder lige i skabet, og er enormt intuitiv hele vejen igennem trods War's konstant voksende udbud af forskellige egenskaber.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-11 12:52 
Jeg er nogenlunde enig. Kampsystemet er dog til den lidt for simple God of War-agtige side, men det er jo efterhånden standard for spil nu om dage.
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 14/09-11 14:06 
Alf81>
Det gør jeg helt sikkert også.

Jeg er faktisk også ved at spille OoT på 3DSen for tiden. Det er saaatme godt. Denne gang uden chance for øjencancer.

Er 3DS ikke lige præcis øjencancer?
Hvad sker der?
Alf81Alf81Skrevet 14/09-11 15:39 
Sumez>
Forklar!?

For det første, så er hans sværdangreb fuldstændig overflødig mod alm. fjender. Det tager for lang tid at dræbe dem med sværdet. Tager man derimod fat i en af fjenderne, står de andre pænt og venter til animationen er rullet til ende - altså, man kan overhovedet ikke blive straffet mens animationen kører (:D, WTF og win!). For det andet, så irriterer kamerakontrollen mig, og i det hele taget at jeg skal bruge den så meget som jeg gør. Lock-on virker nærmest kun til bosser og når der er få fjender på skærmen, ellers er man nødsaget til at bruge et alt for flimsy kamera til at orientere sig med. Egentlig er der generelt bare mange småting der irriterer mig, og som netop, for mig, ikke føles intuitive.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-11 18:44 
Jeg ser frem til toeren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
89 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig