X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dante's Inferno


Svar
nerosnerosSkrevet 10/07-09 09:02 
Det ser da pænt sygt ud :D

Nightmarish!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/07-09 09:07 
Inferno al dente
HeroldHeroldSkrevet 10/07-09 09:22 
Er det sådan noget om tandlægeskræk?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 10/07-09 09:44 
Trådtitel rettet:
Dente's Inferno -> Dante's Inferno

:D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/07-09 09:50 
Suk...! :-(
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 11/08-09 09:46 
Fik endelig set videoen, underligt der ikke har været mere snak om det spil herinde.

Det ser måske lige gråt nok ud, men derudover ligner det jo God of War i helvede. Spillets designs er virkelig absurde, provokerende og samtidig spændende. Deres beskrivelse af den tidlige udgave af Cleopatra minder mig om et pladecover jeg har, hehe.

Ærgerligt de ikke siger en skid om gameplayet. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 11/08-09 10:23 
Ser da sweet ud :) Hvornår kommer det mon?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/08-09 10:31 
Guderne siger 12. februar 2010.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/08-09 10:54 
Det er jo bare God of War/Conan udsat for lidt H.R. Giger/Clive Barker-design. Hohum :-) (Men jeg skal da spille det)
SumezSumezSkrevet 11/08-09 11:29, rettet 11/08-09 11:32 
Hyakotake>
H.R. Giger/Clive Barker-design. Hohum :-)

Jeg tænker nok nærmere Lovecraft, men Clive Barker er så nok også ret inspireret af Lovecraft, der igen er inspireret af Dante. :P

Giger kan jeg dog ikke se. Han udmærker sig jo nærmest ved at "fremstille det grimme på en pæn og strømlignet måde", hvor Barlowe nærmest er det modsatte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/08-09 12:35 
Giger. Aliens. Penishoveder og facehugger-kønsåbninger èn masse... :-)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/08-09 12:40, rettet 11/08-09 12:40 
Er jeg den eneste, der synes at det lød som om at der ikke ville være "penishoveder" og "kønsåbninger" i spillet, på trods af studiets glimrende artists store forsøg på at inspirere til dette... og føler mig skuffet?

Come on: "In the second circle of hell (lust) you'll see lovers reaching for each other"!? Jeg vil se vagina-dyr og en skov af tissemænd!

Ellers synes jeg det ser spændende ud.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 11/08-09 12:43 
Der var da masser af vagina-dyr i det der concept art man så billeder af? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 11/08-09 12:45, rettet 11/08-09 12:46 
Hyakotake>
Giger. Aliens. Penishoveder og facehugger-kønsåbninger èn masse... :-)


Det er jo dét neros er vild med!!!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/08-09 12:57, rettet 11/08-09 12:57 
Sumez>
Der var da masser af vagina-dyr i det der concept art man så billeder af? :)

Det var netop pointen! Der var i mine øjne en kløft mellem spillets concept art og hvad man reelt så i spillet!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 11/08-09 13:12 
Nu så man ikke så meget af spillet, men håber da heller ikke at kløften bliver så stor, og det kun er Cleopatra der (trist nok) er blevet "dumbed down"

Sådan burde hun have set ud...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/09-09 19:41 
Kotaku har et preview oppe af en demo af cirklen "Lust".

Der er håb endnu!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 24/09-09 20:02 
Cool ;-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/12-09 19:12 
Hvad siger I andre til demoen?

Jeg synes den del man får lov til at prøve virker meget uinspireret, og et alt for voldsomt plagiat på God of War. Det gør ikke noget man låner, men ligheden er voldsom. Grafikken er endda uimponerende, 60 fps eller ej.

Jeg synes demonstrationen gjorde mig langt mere i tvivl, end sikker på at jeg skal have spillet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 13/12-09 12:21, rettet 14/12-09 11:58 
Jeg er enig med dig.

Det er godt nok vildt at man har tyvstjålet et næsten fuldstændig autentisk gameplay fra God og War. Der er overhovedet ikke noget nyt under solen. Jo man ser bare bryster....big deal dem har jeg set før ;-)

Det eneste positive jeg umiddelbart kan komme på er, at gameplay jo fungere ok og universet er creepy, men det er måske ikke nok til at jeg ville gide at spille det når man har spillet GoW spillene. Så vil jeg meget hellere bruge penge på Bayonetta som har mange flere kvaliteter og der er også nøgenhed der!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/12-09 09:23 
Er den stadig kun tilgængelig på US store?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/12-09 11:52 
Syntes egentligt at det virkede overraskende godt, men havde heller ingen forventninger :)
Nydelig men ikke banebrydende flot eller detaljeret grafik - dog hurtig og super-stabil framerate (60fps), ingen tearing eller glitches, generelt poleret og havde nogle pæne effekter.
Gameplayet er total God Of War klon men virker lidt stivere mht. moves. Kommer næppe til at slå GOW3 men ligner et godt alternativ eller filler-titel. Måske et spil jeg nupper på tilbud engang.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/12-09 22:58, rettet 18/12-09 22:58 
Hvis spillet er et "godt alternativ" til GOW, så er det godt nok til mig. Jeg forventer langtfra noget fra EA, der matcher eller overgår GOW. Da slet ikke hvis DI mestendels bare er en mere farverig copycat. Har kun set en af trailerne, der ellers satte forventningerne i vejret i sådan grad, at jeg næsten fik lyst til at læse Dantes guddommelige komedie. Men hvem har lige tid til at den slags læsestof nu om dage? Folk, der dyrker offlineweekender, måske... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/02-10 18:00 
Ca. 6 timer inde i Dante's Info = Fantastisk styring, fantastisk atmosfære, fantastisk præsenteret - dog uden at virke helt overvældende, da GOW ligesom har været dér først. Og andre før dét, fx Rygar, omend måske ikke nær så veludført (som Dante og GOW).

Jeg synes Dante virker som et godt alternativ til GOW. Det minimum matcher GOW i kreativt banedesign, så vidt jeg fornemmer (længe siden jeg har spillet GOW).

Dante topper nok mest på skræk og rædsel med det "Clive Barkerske" figurgalleri.

Jeg fornemmer også visse spilmekaniske ligheder med Castlevania: Lament Of Innocence og Devil May Cry. Men måske åbenlyst nok, da det er genrebeslægtede spil. GOW-ligheden kan dog ikke fornægtes, men jeg tror nu, at Dante's Inferno kan formå at levere en nogenlunde særskilt oplevelse pga. den syrede atmosfære.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HulleHulleSkrevet 09/02-10 19:35 
Du er overvejende positiv i din kritik af Dantes Inferno. Det er da dejligt at høre det kan få den slags, for det er ikke just positivt det anmelderne har kastet efter spillet.

Selv har jeg det stadig pakket i folie og ikke tid til at spille det. Men dit syn på det har da giver fornyet lyst til overhovedet nogensinde at spille det.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
nerosnerosSkrevet 09/02-10 20:18 
SkyblazeR>
Dante topper nok mest på skræk og rædsel med det "Clive Barkerske" figurgalleri.

Det lyder jo ikke så ringe.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/02-10 20:36 
Hvad er din vurdering af det fulde spil, i forhold til demoen SkyblazeR? Jeg fandt den ganske intetsigende, og afskrev egentlig spillet på baggrund af den, selvom det nok ikke er en helt fair konklusion.

Med andre ord: Er den endelig version markant bedre end det demoen repræsenterer?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/02-10 20:56 
Jeg har spillet et par timer af det og vil sige det er en ret middelmådig spiloplevelse, men nu er jeg heller ikke specielt stor fan a genren.

Det har sine momenter, men i bund og grund er det bare endnu en DMC klon der ikke har ret meget nyt at byde på og gør det meste dårligere end de bedste spil i genren.

Jeg tror man skal være fan af genren før det kan fange.
JohsJohsSkrevet 09/02-10 22:03 
Gametrailers har deres anmeldelse oppe, og de siger det nok bedst. Det er et utroligt middelmådigt spil, som ikke ved hvornår det skal slutte.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/02-10 22:45, rettet 09/02-10 22:50 
@Hulle

Det var "kun" et førstegangsindtryk efter 5-6 timers spilletid. Jeg har ikke læst anm. endnu, men hvis mange har fokus på spillets dårlige sider, så tror jeg ikke det skader at lægge vægt på det der er godt ved spillet.

Det samme kan måske siges om indtryk af demoer. De er jo ikke det "sande billede" af det endelige spil. Mange er jo også ude efter Dante's Inferno, fordi det ligner et direkte plagiat på God Of War. Men det gør ikke nødvendigvis Dante's Inferno til et ringe spil. Spillet er ikke uden momenter, der får det til at stå på egne ben.

Men som nævnt i forrige indlæg, så er spillet ikke decideret imponerende. Det er dog langtfra et dårligt spil.

@Echelon VI

Jeg nåede ikke at spille demoen. Nu er jeg ca 10 timer inde og må indrømme, at jeg er begyndt at køre lidt træt i spillets gentagende action og vægkravleri. Men jeg synes, at et varierende banedesign og en medrivende præsentation lige akkurat gør, at jeg ikke er kørt helt træt i det.

Selvom spillet virker grafisk forældet er jeg vild med dets atmosfære og udtryk. Spillet har n*sser og p*tter (måske mest sidstnævnte). Det tør at udfordre mediet. Spillets iscenesættelse overgår meget andet indenfor spilmediet. Et eksempel jeg lige vil nævne uden at spoile for meget er, når man får lov til at styre væsnet Phlegyas. Det sker på en overraskende måde, der får Dante's Inferno til at hæve sig over den middelmådige grafik. Her får man nærmere et overblik over spillets "flotte" visuelle helhed. Det er nok den slags øjeblikke, der får Dante's Inferno til at vise sin sande kulør, for spillets iscenesættelse er alt andet end middelmådig.

Når det er sagt, så synes jeg ikke spillet er en spilmekanisk fryd - som nævnt, det med gentagende action. Det er ligesom om, at spillet træder sig selv over fødderne og er i "ubalance". Spil som Devil May Cry, God Of War, Castlevania: SOTN og LOI gør det meget bedre. Men ingen af de spil opnår den fantastiske iscenesættelse i Dante's Inferno.

Som Azzkikr siger: det er nok mest for fans af genren.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/02-10 00:24, rettet 16/02-10 00:24 
Hvor atypisk er det, at en udvikler først lancerer en multiplayerudvidelse med co-op flere måneder senere efter selve spiludgivelsen? Den kan hentes d. 29. april.

Det virker da lidt "godnat", gør det ikke?! Jeg har da næppe interesse i at spille en sådan udvidelse tre måneder efter gennemførslen af spillet. Det tog mig i øvrigt 12 timer på normal sværhedsgrad, men kan sikkert gøres langt hurtigere.

Jeg regner med at gennemføre det enkelt gang mere på højere sværhedsgrad og for at finde de sidste relikvier (mener jeg fandt en 26 ud af 31).

Det skal lige siges, at jeg har spillet PS3-udgaven. Ved nogen lige, om X360-udgaven er (teknisk) bedre?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
rapsacrapsacSkrevet 16/02-10 06:23 
jeg mener at have læst de gør det for at få folk til ikke bare at sælge spillet videre når først det er gennemført, kan dog ikke lige huske hvor jeg har set/læst det :)
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
SumezSumezSkrevet 16/02-10 08:16 
Det var det samme med System Shock 2 :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/02-10 09:06 
Udviklerne (og især EA som udgiver) prøver hele tiden at gøre mere og mere for at få folk til at købe spillene fra nyt og ikke sælge dem videre efter de har gennemført dem, ved at tilbyde DLC og koder til at unlocke halvdelen af indholdet.
Bare se på deres seneste udgivelser som Dragon Age og Mass Effect 2.
Personlig er jeg lidt ærgelig over at der ikke rigtig er kommet mere DLC til DJ Hero. Jeg er ret glad for musikken i dét, men der kommer bare ikke nogen nye numre ud til det selvom de gladeligt pumper nye numre ud til Guitar Hero og Rock Band hver uge.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/02-10 18:41, rettet 16/02-10 18:42 
Nu sælger jeg selv meget sjældent spil videre. Den her DLC-ting virker ikke hensigtsmæssig for folk, der skal anmelde spillet eller ønsker at spille det for fulde omdrejninger nu og her. Spillet virker ikke så godt, at jeg gider vente på/hente en multiplayerudvidelse, der først kommer, når fuglene begynder deres forårsknepperi... (eller det er de vel egentlig godt i gang med til den tid?).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 17/02-10 01:06 
Det tyder på at køre identisk på PS3 og X360 - 60 billeder pr. sekund hele vejen. Det synes jeg selv gør det "flydende fedt" at spille Dante's Inferno, trods spillets repetition.

Eurogamer: Xbox 360 vs. PS3 Face-Off: Round 24
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig