X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

En milepæl i samlingen


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/07-09 20:02 
En milepæl i samlingen

Så fik jeg hevet det sidste spil, jeg manglede for at have en (næsten) komplet EU Sega Master System -samling, hjem. Jeg mangler stadigvæk 3 manualer og ikke alle spillene er i en ønskværdig stand, men det betragter jeg mest som finpudsning :)

Jeg har nået et helt nyt niveau af geekyness :D

Er der nogen af jer andre, der går efter en eller anden form for komplet spilsamling, eller måske allerede har én?
AV Intelligent Terminal
ChronoChronoSkrevet 03/07-09 20:05 
Whow - det der er godt nok for sejt da!

Jeg er slet ikke i nærheden af at have noget så sejt :!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 03/07-09 20:08 
Et liv? :)

Men det er sgu et meget fedt billede dér. Nu forstår jeg bedre, hvorfor du købte smølfespillet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 03/07-09 20:19 
Den samling ser vi gerne til næste træf :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
silverstarsilverstarSkrevet 03/07-09 20:22 
Dayum, super lækkert billede :) Tag gerne flere billeder.

Jeg har selv et langsigtet mål med at samle alle europæiske Megadrive-udgivelser (komplette CIB), men der er stadig mange huller i samlingen endnu, især nogle af de pebrede titler glimrer ved deres fravær :/
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HankyHankySkrevet 03/07-09 20:23 
Tillykke med den komplette MS samling, KB-Zwei :)

Hvilken går du efter næste gang? Saturn?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/07-09 20:28, rettet 03/07-09 20:29 
Nice! Hvor lang tid har det taget?

Selv går jeg efter en komplet Nintendo 64-samling, det er bare den gode konsol :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 03/07-09 20:29 
Det er da for vildt, KK!

Jeg har et Pokémon Snap, jeg gerne donerer.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/07-09 20:35, rettet 03/07-09 20:48 
Så er jeg allerede halvvejs, hurray!

Men seriøst så samler jeg selv på Saturn og Dreamcast, og håber en dag at have en komplet samling. Jeg er dog ikke sikker på jeg gider bruge penge på de obskure "idol" titler der er masser af til Saturn.

EDIT: Eyeful Home og Waltz gider jeg faktisk heller ikke. Så komplet bliver det nok aldrig :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/07-09 20:58 
Wehner>
Et liv? :)

Et hvaffornoget?? :)

Juggernaut>
Den samling ser vi gerne til næste træf :)

Det sker nok kun, hvis du køber en stationcar til mig ;)

Hanky>
Hvilken går du efter næste gang? Saturn?

Nahh, det bliver nok MegaDrive li'som silverstar. Som Konsolkongen skriver, er der bare alt for mange obskure spil til Saturn, specielt hvis man går efter en JAP samling :/

Konsolkongen>
Nice! Hvor lang tid har det taget?

Ca. 5 år, men der har så også været perioder, hvor samlingen ikke ligefrem har fået tildelt maksimal kærlighed.
AV Intelligent Terminal
BifkimBifkimSkrevet 03/07-09 20:59 
HOLD DA HELT OP.

Det er godt nok imponerende.
Jeg håber selv en dag, at få samlet alle EU spillene til Mastersystem.
Men på nuværende tindspunkt nægter jeg at give de højepriser, som der er på nogle af de spil, jeg mangler i min samling.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/07-09 21:30 
Wow fed samling! Hvor mange spil findes der præcis?

Skal du ikke også have alle spil til Playstation 2? Gad vide om der er nogen der nogensinde har kastet sig ud i at samle alle spil til PS2.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/07-09 21:46, rettet 03/07-09 22:08 
Darkbeat>
Hvor mange spil findes der præcis?

Jeg mener, jeg fik talt EU SMS-titlerne til 269 på et tidspunkt, men du må ikke hænge mig op på det. Derudover er der en håndfuld, som kun er udgivet i USA og Japan, og TecToy har udgivet en hel del crappy'e porte af Game Gear titler i Brasilien.

Darkbeat>
Skal du ikke også have alle spil til Playstation 2?

Jeg har bestemt mig for kun at samle på spil til Sega's konsoller, så PS2 er fuldstændig udelukket ;)
AV Intelligent Terminal
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 03/07-09 22:08, rettet 03/07-09 22:08 
Det ligner "næsten" min SNES-samling, som den nok ville have set ud i dag, hvis jeg ikke havde solgt den i 1996/1997 =]

Men den ville ikke have set nær så sober og retvinklet ud ved at line alle æskerne op på den måde (en masse halvskæve og halvflade papæsker :)).

Der en grund til at min egen samling (endnu) ikke er offentlig - for mange huller i samlingen :/

Det mest realistiske er nok at fuldende min Neo Geo CD-samling...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/07-09 04:57 
Haha respekt KB :), det ser sku vildt ud.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/07-09 09:02 
Ser imponerende ud, men spørgsmålet presser sig på: "BUT WHY!?"
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 04/07-09 09:14 
...og "gør det ikke ondt at sove i den seng?" :D
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/07-09 09:40 
Sengen var en nødløsning mht. at få taget et billede. Normalt er alle spillene proppet ind i et klædeskab pga. pladsmangel, hvilket piner mig lidt :/

PalleJensen>
"BUT WHY!?"

Fordi Master System'et er et dejligt system og er dejligt nemt at samle spil til :D
AV Intelligent Terminal
TheDukeTheDukeSkrevet 04/07-09 11:36 
Imponerende Bønne :)
Hvis det med de 269 titler er korrekt, så er man jo allerede et godt stykke over halvvejs selv :D
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 04/07-09 12:03 
PalleJensen>
Ser imponerende ud, men spørgsmålet presser sig på: "BUT WHY!?"




Troede nu det var derfor man oprettede en bruger herinde, for at være et sted hvor folk ikke stille det spørgsmål hele tiden : P


Men stort tillykke, må virkeligt være en stærk følse endeligt at have alle titlerne i hus *kniber en tåre* :`)
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
scavengerscavengerSkrevet 04/07-09 19:37 
Stort tillykke herfra!
Jeg bøjer mig ydmygt i støvet for den sande mester :-)
Du må i det mindste tage The Smurfs med til næste træf, det må jeg bare se (og røre, hvis det er tilladt)
Nemo me impune lacessit
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/07-09 20:24, rettet 04/07-09 20:25 
Killer Bean 2>
Sengen var en nødløsning mht. at få taget et billede. Normalt er alle spillene proppet ind i et klædeskab pga. pladsmangel, hvilket piner mig lidt :/

Kender det godt. Gjorde det samme med mine jumbogsamling, der var komplet op til nr. 150 eller deromkring (som jeg endte med at sælge i ca 1996 i et lokalt antikvariatat, så jeg kunne få råd til King of Fighters '95 til PSX).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WonderboyWonderboySkrevet 04/07-09 20:44 
Er der nogen af jer andre, der går efter en eller anden form for komplet spilsamling, eller måske allerede har én?

Jeg er igang med at få samlet Komplet samling af Sega Mega CD spil i Pal og Sega 32X spil i pal, mangler hvis cirka 5 stk til min Sega 32 x samling.
kan ikke lige huske hvor mange jeg mangler til min Mega Cd samling, men nærmer mig da at den er ved at være komplet:).

Men nogle af dem er også lidt dyre desværre:).
I love monster land
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 05/07-09 00:05 
wow, sikke et scoop du gjorde dig der, næsten lige så god deal som at gå ned i EB-games med alle sine spil og få udbetalt kontanter : P
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
QweetixQweetixSkrevet 05/07-09 01:31, rettet 05/07-09 01:32 
Nu ved jeg ikke rigtig om man kan kalde det her en spilsamling, men jeg er i hvert fald ved at skaffe alle Sunsoft's titler :) Desværre er der også en del der er ralativt dyre at få fat i :/
SumezSumezSkrevet 06/07-09 13:36 
Flot gået! :)
Jeg mærker pludselig hvor længe siden det er jeg har købt et spil, der er over 5 år gammelt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/03-10 18:28 
Så, nu mangler jeg kun én manual! :D

Hvis nogen af jer skulle falde over et komplet eksemplar af Ultimate Soccer, ved i nu hvem, der vil give sin højre arm for det ;)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/03-10 18:30 
scavenger>
Du må i det mindste tage The Smurfs med til næste træf, det må jeg bare se (og røre, hvis det er tilladt)

Jeg ville faktisk have hevet det med til SSKT4, men jeg glemte det :/
AV Intelligent Terminal
happyEDhappyEDSkrevet 21/03-10 19:14, rettet 21/03-10 19:15 
Desværre er jeg lige kommet hjem fra aalborg, så kan ikke tjekke igen, men syntes jeg så det inde i læsehesten der. Ved så ikke om der var manual deri.
Og igen er ikke sikker men mener jeg så det der, men du kunne jo prøve ringe dertil.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
WonderboyWonderboySkrevet 21/03-10 19:39, rettet 21/03-10 19:40 
Killer Bean 2>
Så, nu mangler jeg kun én manual! :D

Hvis nogen af jer skulle falde over et komplet eksemplar af Ultimate Soccer, ved i nu hvem, der vil give sin højre arm for det ;)

Kunne desværre heller ikke hjælpe, mit mangler desværre også manual.
I love monster land
HolisticHolisticSkrevet 21/03-10 21:48 
Jeg har en komplet Pal DC samling (tæller 217 titler + 3 stk. bleemcast), inkl alle Pal accessories.
Mangler dog også en enkelt manual, samt at få skiftet 14 kasser pga. brækkede hænglser osv.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-10 22:43 
Det er ganske imponerende :) Hvor længe har det taget at samle alle dem? Kun 14 ødelagte kasser er da vidst ret heldigt alt taget i betragtning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
T.L.OT.L.OSkrevet 21/03-10 23:34 
Tillykke, tager du ikke samlingen med til træf næste gang ;)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/03-10 00:49 
Nahh, men det kan være jeg selv holder et lille mini-træf som housewarming, når jeg snart flytter til en (lidt)større bolig :)

Holistic>
Jeg har en komplet Pal DC samling (tæller 217 titler + 3 stk. bleemcast), inkl alle Pal accessories.

Den samling tager jeg i hvert fald hatten af for. Jeg opgav selv fuldstændigt EU DC pga. æskerne. Post DK og EU DC æsker er ikke en god blanding :D
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 22/03-10 01:08 
Holistic>
Ja Tillykke med din samling af DC der er Super Fedt, hvor lang tid har det taget dig at samle den?.
Killer Bean 2>
Også Super Fedt med din samling af SMS spil det er Cool :-).
Hvad hva det nu det kostede det Smurf spil til SMS?.
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/03-10 02:45 
Wonderboy>
Hvad hva det nu det kostede det Smurf spil til SMS?.

Jeg mener jeg gav noget i retningen af 2500 kr. Og det må jeg indrømme var lidt i den høje ende. Men jeg har ikke holdt øje med prisniveauet siden da, så jeg ved ikke om normalprisen er steget eller faldet.
AV Intelligent Terminal
HolisticHolisticSkrevet 22/03-10 12:12 
Alt i alt har det vel taget omkring små 5 år, sådan lidt on off... Ind imellem har det virkelig kostet, og andre gange har man været ekstremt heldig og kunne købe kassevis af spil på UK ebay... Med utroligt mange dubletter igennem tiden, har jeg hele tiden byttet kasserne ud til dem der var bedre og bedre.
Andre gange har jeg f.eks købt 10 og 20 udgaver af samme spil fra tyskland (det kunne specielt betale sig førhen) og byttet de kasser derfra der var hele.
Samtidig har jeg mere eller mindre skilt mig af med 90% af alt det andet konsol jeg samlede på (Mastersystem, Megadrive og Saturn + det meste nintendo) Så i dag er det kun DC og Arcade når vi snakker Retro.

Men tager hatten af for dig KB.. Det er dæleme imponerende :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/09-10 17:03 
Så fik jeg hevet den sidste manual hjem. Nu har jeg alle EU udgivelserne CIB. Det er en lidt underlig fornemmelse at være færdig med samlingen. Nu overvejer jeg lidt at tvinge mig selv til at gennemføre dem i alfabetisk rækkefølge og skrive vurderinger til dem alle :D
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/09-10 17:36 
Jeg syntes du skal joine mig på Youtube og lave video anmeldelser af alle spillende :)

Og så skal du begynde at samle Virtual Boy spil
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/09-10 17:41, rettet 09/11-11 17:32 
Darkbeat>
Jeg syntes du skal joine mig på Youtube og lave video anmeldelser af alle spillende :)

Det kunne jeg måske godt være klar på :)

Darkbeat>
Og så skal du begynde at samle Virtual Boy spil

Jeg er tosset, ja... men ikke sindssyg :D
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 13/09-10 19:46, rettet 13/09-10 19:48 
Killer Bean 2>


Darkbeat>
Og så skal du begynde at samle Virtual Boy spil

Jeg er tosset, ja... men ikke sindsyg :D

Hehe :D Du kunne også lade næste mål være en 100% komplet europæisk PAL Megadrive samling, der er noget at tage fat på :) Der er et par håndfulde titler der trækker tænder ud.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/09-10 20:05, rettet 13/09-10 20:46 
silverstar>
Du kunne også lade næste mål være en 100% komplet europæisk PAL Megadrive samling

Det var faktisk mit oprindelige mål, da jeg begyndte at samle. Master System er bare en sideting, som tog lidt overhånd. Jeg er kun knap halvvejs mth. Megadrive, men jeg arbejder på sagen (i perioder).
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 13/09-10 22:07 
Me too, jeg er vel omkring 85-90% i mål med EU MD samlingen, men de sidste 5% bliver nok hårde at få i hus :)
Jeg har Master System, MegaCD og 32x som lidt mere casual hyggesamleri :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
3of193of19Skrevet 14/09-10 01:47 
Måske er det bare mig, men mangler du ikke Sega Card spillene på billedet? Eller har du dem i Cartridge udgave?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/09-10 09:53 
De er oppe i hjørnet. Man kan bare ikke rigtig se dem på det lille billede :)
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig