X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Megadrive Spil


Svar
nerosnerosSkrevet 30/06-09 18:03 
Jeg søger spil til Megadrive som ligner spil som Alien Breed serien til Amiga eller Into The Eagles Nest og Gauntlet IV. Altså spil hvor man ser perspektivet ovenfra og går rundt i en slags labyrint eller lignende. Jeg kender godt Crackdown til MD, men synes det er sært at spillet faktisk kun foregår i en 1/4 del af skærmen?!

Har i nogle gode bud på spil i den genre som jeg beskriver?
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 30/06-09 18:20 
Det eneste jeg lige kan huske er Rambo III

http://www.playright.dk/infotitel.php?id=1356
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/06-09 18:26 
Er det Shadowrun?

http://playright.dk/infotitel.php?id=29639
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-09 18:56 
Mercs, Super Smash TV, The Lost World Jurassic Park, Gain Ground.

Det er dem jeg lige kan komme på nu. Mercs og Lost World er de bedste af dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/06-09 19:03 
Ok takker.

Kender faktisk alle titler men jeg havde faktisk glemt et par af dem. Så måske jeg lige skulle kikke nærmere på det hele. Jeg har i længere tid gerne ville købe Rambo 3 :-)

Lost World, Mercs og Super Smash TV kunne også være ret fedt måske.
Bashful Neophyte
scavengerscavengerSkrevet 30/06-09 20:08 
Jeg har en ekstra Rambo III, desværre uden manual, interesseret?
Nemo me impune lacessit
nerosnerosSkrevet 30/06-09 20:59, rettet 06/07-09 18:31 
Jeg vil helst gerne have manual og det hele med, men jeg tænker lige over det :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 06/07-09 14:51 
Hvad med Chaos Engine?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 10/07-09 14:00, rettet 10/07-09 16:17 
Chaos Engine var et godt bud.
True Lies er faktisk også et ganske fint spil, som jeg selv først stiftede bekendtskab med for kort tid siden.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 10/07-09 15:28 
Jeg kender kun Chaos Engine fra Amiga'en. True Lies er også et godt bud. Kikker lige nærmere på det. Ærgeligt at Alien Breed: Tower Assault aldrig er blevet udgivet på andre platforme end Amiga. Det er virkelig et fedt spil, men min Amiga Cd er gået af dage :-(
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 10/07-09 18:39 
neros>
Ærgeligt at Alien Breed: Tower Assault aldrig er blevet udgivet på andre platforme end Amiga.

Det udkom da også til PC, jeg har en gammel coverdiskette med demoen fra et eller andet engelsk blad.
nerosnerosSkrevet 03/05-10 08:37 
Nå nu er den gal igen, og jeg er på det seneste gået amok med min MegaDrive :D Jeg har på det senste købt:

Mega Turrican PAL
Air Buster US
Mystic Defender JAP

Igår sad jeg på ebay og fandt et par interessante titler som er:

VALIS 3 Fantasm Soldier III:
http://www.youtube.com/watch?v=dR90eu7i1Xg

El Viento:
http://www.youtube.com/watch?v=l-UdJwTOnFk
Jeg kan godt lide det hurtige gameplay i det her spil!

Jeg kender dem slet ikke men de ser rå-fede ud :D Hvad med jer andre er det noget i kan anbefalde og kender i dem? Hvis i kender flere af den slags lignende spil som er i familie med Mystic Defender og det her må i meget gerne poste dem her i tråden til mig ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/05-10 17:19 
Jeg kommer til at tænke på Alisia Dragoon. Men jeg ved ikke, om det er den slags, du er ude efter :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 03/05-10 18:05 
Valis-spillene er ikke skidefede, men de fungerer da. Og i familie med Mystic Defender vil jeg da gerne kalde dem.

Hvad med Castlevania Bloodlines? Det er vel næsten selvsagt, hvis du ikke allerede har det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 03/05-10 18:15, rettet 03/05-10 18:16 
Jo Alisia Dragoon kender jeg godt, men ved ikke helt om jeg kan lide det. Bloodlines skal på et eller andet tidspunkt hentes hjem fra ebay, men heller ikke noget der kan få mig helt op af stolen. Jeg er nok lidt mere til de spil som ligger ude på sidelinjen. Det er nemlig tit der jeg finder ukendte spil som viser sig at være "Hidden Gems" som man siger ;-)

El Viento ser altså ret godt ud!
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 03/05-10 20:23, rettet 03/05-10 20:24 
Jeg har ikke prøvet El Viento, men det er et af de Megadrive spil der har fået ok anmeldelser rundt omkring.

Når jeg kigger på Mystic Defender og skal nævne andre spil der kunne minde lidt om det tænker jeg på:
-Revenge of Shinobi og Shinobi III: Return of the Ninja Master
-Moonwalker
-Dick Tracy
-Alisia Dragoon

Ja, og selvf. Castlevania: The New Generation (Bloodlines på Genesis)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Alf81Alf81Skrevet 06/05-10 01:34 
Både Alisia Dragoon og Jewel Master minder på mange måder om Mystic Defender. De er begge endda langt bedre spil :P
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 06/05-10 10:37, rettet 06/05-10 10:38 
Hmm.. I bliver jo ved med det Alisia Dragoon måske jeg skulle tjekke det ud senere, meeen jeg tror nu Mystic Defender eller El Viento er mere interessant for mig, men nu får vi at se om jeg stadig synes Den Mystiske Forsvarer holder ;-)

Iøvrigt har jeg læst at Wolf Team som bla. har lavet El Viento altid har brugt H.P Lovecrafts univers som inspiration til deres spil. Det er et kæmpe plus i min bog. Det bliver snart købt hjem!
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 06/05-10 10:44 
El Viento holder, ingen tvivl om det. Jeg var selv i besiddelse af det for nogle år siden. Det var en crappy Hong Kong bootleg version, så valgte at give det væk. Det er bestemt stadig på min to-get-liste.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 06/05-10 11:09 
Det lyder sku godt. Jeg kendte det slet ikke før jeg så det på ebay for nogle dage siden. Jeg er ret tosset med sådan noget hurtigt flydende gameplay som det indeholder.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 12/07-11 17:38, rettet 12/07-11 17:38 
Jeg har lige modtaget mit Strider i Jap men spillet vil ikke starte der er bare sort skærm? Jeg har kørt en vatpind rundt omkring cart'et men det hjælper ikke! Hvad kan man ellers gøre? :-( Håber det er noget jeg selv kan ordne det er første gang sådan noget er sket for mig.

HJÆLP!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/07-11 17:50 
Ta' en vatpind, gi' den et spøjt vinduesrens og gnub lamellerne hårdt med den. Fortsæt med nye vatpinde og mere vinduesrens indtil vatpinden ikke længere bliver farvet sort/grå af behandlingen.

Det har virket et par gange for mig :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 12/07-11 17:57 
Det er noteret heldigvis fik jeg det lige til at virke for kort tid siden! Tak for det gode råd ellers :-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/03-12 12:38 
Nu er jeg efterhånden blevet temmelig fast besluttet på at skulle have fat i samtlige EU Megadrive-udgivelser. Jeg mangler "kun" en 170 stykker, så det virker ikke helt så håbløst som da begyndte at samle i sin tid :)

Det er så også først på det seneste, jeg har har sat mig en smule ind i, hvilke titler der (tilsyneladende) er sjældne, og hvilke man kan få smidt i nakken. Indtil nu har min Megadrive-samling bare akkumuleret sådan lidt kaotisk på slump, uden jeg rigtig havde nogen fornemmelse for, hvad der var skidt og kanel (i samlersammenhæng). Der er virkelig nogle baldrede titler imellem dem, som folk vil give tossede summer for. Så jeg overvejer bare at anskaffe mig Genesis-udgaverne af disse, da de kun koster en brøkdel af hvad EU-udgaverne koster, og så sige, at det må være godt nok.. Selvom de røde US covers godt nok ikke er for kønne.

På den anden side argumenterer den hjernedøde samlerdel af mig kraftigt for, at det skal holdes rent EU :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/03-12 13:31 
silverstar>
True Lies er faktisk også et ganske fint spil, som jeg selv først stiftede bekendtskab med for kort tid siden.

Det vil jeg faktisk også godt skive under på. Ganske solid titel :)
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig