X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ubisoft åbner ny dansk blog om spil


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/06-09 16:57, rettet 30/06-09 17:01 
Ubisoft har lanceret en ny dansk blog om spil på UNIT (Ubisoft Nordic Insertion Team). De havde allerede en officiel (facts om patches, pressreleases osv.) og svensk blogger.

Om UNIT-bloggen:

--
About

This blog will be filled with stories about Ubisoft, our games and gaming in generel. But our bloggers will be blogging in local language. Our bloggers have our full support and backing, but their stories, oppinions and experiences are not nessecarily shared by Ubisoft.

Swedish blogger: Gamerhenkan
Danish blogger: APu

We will also host a montly competition where you as reader can win games and merchandise…. stay tuned!
--

Det første indlæg er laaangt, men det er vel ikke helt nemt at skrive kort og godt om 25 års lang entusiasme for spil. Advarsel: Der meget "retro" over det. :)

Der kan oprettes kommentarer til indlæg ved gratis brugeroprettelse på Ubi.com.

Link til dansk UNIT-blog: http://blog.ubi.com/unit/?cat=62

Mvh
/Anders (APu)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-09 19:28, rettet 30/06-09 19:29 
Jeg synes ikke det var for langt, og det var faktisk ganske interessant læsning :)

Jeg håber du vil holde os opdateret her i tråden hver gang der kommer noget nyt.

Mere retro vil bestemt ikke skade IMO :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 30/06-09 20:52 
Men det er nok altid en fordel med en aktuel vinkel på det så :)

Men det er fedt med en dansk Ubisoft-blog - jeg vil helt sikkert følge med!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/06-09 21:54 
Den danske APu-blog overlever næppe længe, hvis den for det meste omhandler "retrospil" :) Men de ting kan jo "pakkes ind" sammen med omtale/indtryk af mere aktuelle spil.

I det første indlæg er der fx et frækt "Star Ocean"-billede i toppen med aktuel billedtekst og mindre frækt, men aktuelt anmeldercitat fra Gamesectors anmeldelse (vistnok det eneste danske medie, der pt. har anmeldt spillet).

Mht. nye indlæg er der et RSS feed (dog også med de officielle og svenske indlæg):

http://blog.ubi.com/unit/?feed=rss2

Nye indlæg promoveres også i Ubisoft Nordics Facebook-profil:

http://www.facebook.com/Ubisoft.Nordic

Desværre med lidt ærgerlig Facebook-formatering, der påvirker bloggens oprindelige opsætning af billeder.

Der skal nok ikke forventes mere end 2-3 nye indlæg pr. uge. Medmindre bloggeren ender med at blive en "døgnbrænder" (little sleep).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WehnerWehnerSkrevet 30/06-09 22:31 
SkyblazeR>
aktuelt anmeldercitat fra Gamesectors anmeldelse (vistnok det eneste danske medie, der pt. har anmeldt spillet).

Danmarks bredeste dækning :)

Hvad er din tilknytning til Ubi egentlig?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/07-09 00:19 
No strings attached som sådan. Dog naturligvis uden total ytringsfrihed som i private blogs.

Det er ikke sådan, at alteregoet APu kommer efter dem, der ikke skriver pænt om Ubi-udgivelser. Endnu... ;D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/07-09 20:32 


Ny lanceringstrailer til »Bound in Blood«
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/07-09 21:04 
Jeg synes det ser voldsomt stemningsfyldt ud, så der er nok en god chance for at jeg kommer til at købe det engang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/07-09 22:34 
Edge giver det 7/10 så der må noget at komme efter. Det er ikke fordi, jeg var helt oppe at køre over traileren. "Western" er noget jeg ser på film - ikke noget jeg spiller. Men jeg giver helt sikkert BiB en chance, når jeg får ellers får smækket det i min gamle, snart pensionerede X360. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/07-09 23:01, rettet 01/07-09 23:01 
Jeg synes det ligner at PS3-versionen endnu engang må køre i en lavere opløsning end 360'eren :(

http://www.videogameszone.de/m,browser_fullscreen/?pic_mode=fullscreen&pic=%2Fscreenshots%2Foriginal%2F2009%2F06%2F21_090630153650.jpg&name=Technikcheck%3A%20Call%20of%20Juarez%3A%20Bound%20in%20Blood%20f%C3%BCr%20PS3%20und%20Xbox%20360
http://www.videogameszone.de/m,browser_fullscreen/?pic_mode=fullscreen&pic=%2Fscreenshots%2Foriginal%2F2009%2F06%2F2_090630153645.jpg&name=Technikcheck%3A%20Call%20of%20Juarez%3A%20Bound%20in%20Blood%20f%C3%BCr%20PS3%20und%20Xbox%20360

Ærgeligt de ikke kan finde ud af at sætte HDMI range til full så havde PS3 billedet være omtrendt ligeså mørkt, og det havde været nemmere at vurdere.

Men bare det kører uden tearing og +60 frames så er det fint nok ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 01/07-09 23:49, rettet 01/07-09 23:50 
Jeg elsker Western film, men det er sjældent at en FPS'er kan få mig op af stolen. Jeg har dog haft lidt lyst til at prøve det her.
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/07-09 02:21 
Har stadig ikke fundet den... :/

Hvor min Batmobil?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/07-09 02:23 


Batmans værste (sommer)nat/mareridt
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 17/07-09 02:27 
Jagten fortsætter...

Jagten på »Jasper«
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 29/07-09 23:58 
Jeg si'r Cowabunga, gør jeg! :)

Andre, der er blevet/er bidt af en gal skildpadde?

Her er lige en hyldest til de cool'e padder.

25 Cowabunga'er senere!
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/08-09 14:27 
Demoen til Batman: Arkham Asylum er landet til PlayStation 3, Xbox 360 og pc. Mit indtryk af spillet giver mig lyst til at placere de tvivlsomme spørgsmål, der hærger foraer verden over, på bagerste række: Hvorfor er Jokeren kun spilbar på PlayStation 3 med 8 ekstra baner – og ikke på Xbox 360 og pc? Hvorfor er der kun realistiske fysikeffekter i pc-spillet med PhysX-motoren? Hvad er det, der får Arkham Asylum til at virke så godt, at nogen måske undrer sig over, om spillet nu også er så godt, som præsten prædiker?

Læs resten af indlægget i UNIT-bloggen...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 21/08-09 18:59 
»Batman-feberen« har ramt nogen af os − på forskellige måder. Nogen ifører sig cosplay-kostumer baseret på deres foretrukne spilfigur eller andet, mens andre får den skøre ide at bygge en computer i sommervarmen med komponenter, der leder tankerne hen på Batmobilen, eller Batman-universet i det hele taget. Måske er det vores indre legebarn eller »George Gearløs«, der tager over. Måske er det bare muligheden for at slippe lidt væk fra en alt for »normal hverdag«. At blive en del af noget, der er større end os selv; skabe noget; vise man går op i noget; være lidt nørdet. Eller bare få tankerne væk fra rudekuverter og spekulationer om udfyldelsen af den næste selvangivelse.

Hele indlægget er i UNIT-bloggen: Jeg en »Bat-pc« mig bygge vil
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/08-09 16:18 
Hvis tegneserien »Radiserne« (aka »Peanuts«) blev lavet om til et ninjaspil, så ville resultatet måske ligne noget i stil med Mini Ninjas. Mini Ninjas er ude på demo til PlayStation 3, Xbox 360 og pc − og spiller som noget, der minder mig lidt om en blanding af Zelda og Brave Fencer Musashi. Den danske »Hitman«-udvikler Io Interactive har lavet et spil, der ikke ligner noget fra en spiludvikler, som står bag voksentitler som Hitman 2 og Kane & Lynch: Dead Men. En anden dansk spiludvikler, Deadline Games, leverede også et unikt ikke-dansk spiludtryk med Total Overdose og Chili Con Carnage − dog mere mexicansk end japansk charme som i Mini Ninjas. Og i Mini Ninjas kan man bruge magi til at styre høns (i stedet for bare at skyde dem som i Chili Con Carnage). Det her danskudviklede ninjaspil virker også lidt WTF? (på den gode måde).

Læs resten af indlægget i UNIT-bloggen: Ninininininininjaaa!!!
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/08-09 16:45 
Lige et hurtigt spørgsmål: Hvorfor skriver du om IO/Eidos/SquareEnix spil på en UbiSoft blog?? :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 28/08-09 16:49, rettet 28/08-09 16:49 
Vel fordi de udgives af Ubisoft herhjemme?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/08-09 16:54 
Nå okay... Troede bare man ville foretrække at skrive om UbiSofts produkter...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/08-09 17:01, rettet 28/08-09 17:03 
Ditto til Herold. :)

Det er i øvrigt ikke Ubis officielle blog, men APu's blog. APu's "eget spillerum", om man vil. :) Der er ingen redigering af en øvre instans (hvad jeg ved af :)). Bloggen må gerne omhandle gaming generelt: Der behøver ikke at være fokus på kun Ubi-spil. Men "previews" som med Mini Ninjas bør være forbeholdt deres egne udgivelser, ikke konkurrenternes.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 23/11-09 22:00 
Er bloggen død eller blot på stand by?
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/11-09 18:16 
Ikke død, men på standby: mangel på tid til at opdatere. :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig