X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

He did not beat it...


Svar
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 26/06-09 00:04 
http://www.tmz.com/2009/06/25/michael-jackson-dies-death-dead-cardiac-arrest/

:(
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
104 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/06-09 23:42 
Er du sikker? :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/06-09 00:54, rettet 27/06-09 00:55 
Killer Bean 2>
Der er allerede en flok gribbe igang på eBay:

Det er godt nok vildt som det er røget i vejret lige pludselig. 9 bud på en auktion og højeste bud pt på 41£. Det er godt nok vildt. Folk vil ha' det.

http://cgi.ebay.co.uk/MICHAEL-JACKSON-MOONWALKER-GAME-SEGA-MEGADRIVE-BOXED_W0QQitemZ220442779928QQcmdZViewItemQQptZUK_Music_Music_Memorabilia_LE?hash=item335369e118&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12!66%3A2!39%3A1!72%3A1683!240%3A1318!301%3A1!293%3A1!294%3A50

Havde selv planlagt at købe det engang men det bliver nok JAP versionen, der godt nok altid har været dyere men ikke ser ud til at være steget så voldsomt endnu.

Gad vide hvor lang tid der går før vi er tilbage i normalt prisniveau, eller om vi nogensinde kommer det igen?

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 27/06-09 10:16 
Åh nej det er jo sindsygt..! Øv jeg skulle have købt det for to dage siden i stedet. Der så jeg det for 16 euro :-/
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 27/06-09 13:29, rettet 27/06-09 13:46 
Hvad med den kæmpestore abe inde i lokalet? Er der ingen der skal omtale den?
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 27/06-09 17:00 
Huh?
PlaykidPlaykidSkrevet 27/06-09 23:28 
la0s>
Hvad med den kæmpestore abe inde i lokalet? Er der ingen der skal omtale den?

En abe abe?
Spiller nu: Halo 3
The DaneThe DaneSkrevet 28/06-09 02:11 
Bubbles.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
la0sla0sSkrevet 28/06-09 10:31 
Jeg tænker bare sådan lidt på alle de sager der har været omkring/med ham omkring børn.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 28/06-09 11:09 
Ja og..? :-)

Du mener sandt eller falsk? Tror desværre ikke man finder ud af det, men jeg personligt tror ikke på det. Det er ikke andet end en stor grum misforståelse og et kæmpe medie cirkus. Men mit forhold til MJ røg ud i hampen efter "Bad" albumet ;D Med det mener jeg så at manden blev syg i bolden, men at han også skulle være børnemishandler tør jeg sku ikke udtale mig om. Jeg vælger kun at hylde hans 3 første plader som var sindsygt fede! Desuden er Beat it, Smooth Criminal og Thriller musik video'erne noget af det absolutte fedeste nogensinde.
Bashful Neophyte
SlothSlothSkrevet 28/06-09 11:21 
Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår det "hysteri" der foregår i pressen mht. hans død.

Efter min mening er Michael en "has-been". Han var på toppen med "Off the Wall", "Thriller", gik lidt ned med "Bad", og burde derefter ikke have lavet mere musik.

"Bad" er over 20 år gammel - hvor meget musik har han lavet siden da, der er værd at huske på?

Al respekt for manden - han havde nogle geniale sange og ideer, men det hele forsvandt i mudderpølen af plastikoperationer og eccentriske tilbøjeligheder.

Noget decideret tab for musikverdenen mener jeg ikke der er tale om. Alt hans gode musik kan jo stadig købes.
Kiss me, would you kindly?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/06-09 11:43, rettet 28/06-09 13:50 
Et geni er vel et geni. Man skriver jo heller ikke Einstein ud af historiebøgerne, fordi han røg lidt for meget pibe og lavede lidt for lidt matematiske relationer, på sine gamle dage... :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 28/06-09 11:48 
Hehe enig :-)
Bashful Neophyte
SlothSlothSkrevet 28/06-09 11:58, rettet 28/06-09 11:59 
Næh - men man gik vel heller ikke i massehysteri, da han døde?

•Hegnet til rockfestival er væltet
•Vidne: En tåre for Michael Jackson
•Pop-kongen blev aldrig voksen
•Ingen afklaring på Jacksons død
•Jackson frygtede at ende som Elvis
•Michael Jackson hitter igen
•Alarmopkald: "Han trækker ikke vejret"
•Jackson sammenlignes med tragiske stjerner
•Pop-kongen mindes i Danmark
•Se Michael Jacksons første moonwalk nogensinde
•Dødsfald sender Beatles-sange i spil
•Jacksons død skabte net-kaos
•Ny Jackson-cd ude på mandag
•Jay-Kid: Husk Michael Jackson for musikken
•Jacksons musik hitter igen
•Jackson kan være død af overdosis
•Total forvirring om Jackson-billetter
•Fans i sorg over Jacksons død
•Forsker: Jackson var det forsømte barn
•Jacksons død mødt med skepsis i nattelivet

Cut'n'paste fra overskrifterne på Jyllandspostens kulturside i dag kl. 11.55.

Manden har efter min mening intet brugbart lavet i 20 år, og der var heller ikke udsigt til at det ville ske indenfor de næste 20 år.

Og alligevel er hans for tidlige død det eneste der skrives om?
Kiss me, would you kindly?
JmogJmogSkrevet 28/06-09 11:59 
Han døde heller ikke som 50-årig eller havde fans der skreg og græd af lykke hver gang han fremsatte en teori.

Det kunne ellers have været sjovt ;-)
SlothSlothSkrevet 28/06-09 12:01, rettet 28/06-09 12:05 
Netop - og derfor kan jeg ikke helt se hvordan Einstein og Michael Jackson kan sammenlignes.

Edit: Og hvorfor læste jeg dit indlæg som "sked og græd af lykke"? ;o)
Kiss me, would you kindly?
nerosnerosSkrevet 28/06-09 12:24, rettet 28/06-09 12:25 
Sloth>
Næh - men man gik vel heller ikke i massehysteri, da han døde?

Helt ærligt mand det er fandme da for åndsvagt at sætte spørgsmålstegn til den slags. Det er sku den tid vi lever i. Vågn op! Ligegyldigt hvordan man vender og drejer det så har den mand sat et så solidt tryk i vores pop kultur at du faktisk næsten ikke kan lytte til et pop nummer idag uden at tænke på Michael Jackson og hans arv. Hvis man ikke kan se det så slå ørene ud ;-) Når sådan et popidol eller jeg vil næsrmest kalde det popikon fordi det er han går bort på tragisk vis, vil der selvfølgelig være et utroligt medie cirkus i et i forvejen kæmpe verdensomspændene medie cirkus ;-)

Det er ikke noget jeg bryder mig om faktisk afskyer jeg det, men jeg synes ikke det er mærkeligt på nogen måde med henblik på den medie verden vi lever i idag.
Bashful Neophyte
KajikaKajikaSkrevet 28/06-09 12:27, rettet 28/06-09 12:30 
Sloth>
Manden har efter min mening intet brugbart lavet i 20 år, og der var heller ikke udsigt til at det ville ske indenfor de næste 20 år.

Mandens musik er tidsløst, hvorvidt han har lavet noget godt de seneste 20 år er fuldstændig irrelevant, det er det han lavede for 25 år siden der tæller. Folk der bruger et argument som dit er i mine øjne clueless rent musikalsk mæssigt.

Edit: Og så er en sammenligning med Einstein da helt ude i skoven, den ene var i underholdningsbranchen den anden var fysikker. De var begge en éner på hvert deres felt, men der kan ikke være tvivl om hvilken af personerne der nåede mest ud til mainstream befolkningen.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
SlothSlothSkrevet 28/06-09 12:32, rettet 28/06-09 12:35 
Jeg kan sagtens lytte til moderne popnumre, uden at komme til at tænke på Michael Jackson.

Han har haft indflydelse, men derfra og til at sige, at næsten alle popnumre siden ham er inspireret af ham - der er et godt stykke vej, synes jeg, og jeg er overhovedet ikke enig.

"Vågn op!" siger du - jeg mener jeg ER vågen. Selvom at massehysteri og medieliderlighed er en del af vores kultur, er det vel stadig tilladt at stille spørgsmålstegn ved det?
Kiss me, would you kindly?
SlothSlothSkrevet 28/06-09 12:34, rettet 28/06-09 12:36 
Kajika>
Sloth>
Manden har efter min mening intet brugbart lavet i 20 år, og der var heller ikke udsigt til at det ville ske indenfor de næste 20 år.

Mandens musik er tidsløst, hvorvidt han har lavet noget godt de seneste 20 år er fuldstændig irrelevant, det er det han lavede for 25 år siden der tæller. Folk der bruger et argument som dit er i mine øjne clueless rent musikalsk mæssigt.

Edit: Og så er en sammenligning med Einstein da helt ude i skoven, den ene var i underholdningsbranchen den anden var fysikker. De var begge en éner på hvert deres felt, men der kan ikke være tvivl om hvilken af personerne der nåede mest ud til mainstream befolkningen.


Jamen hvor er tabet så henne?

Manden har jo ikke formået at lave noget godt i 20 år - så hvorfor ikke bare smide en af hans gamle skiver på, glæde sig over den, og så være ligeglad med, at han er død?
Kiss me, would you kindly?
enfenenfenSkrevet 28/06-09 12:40, rettet 28/06-09 12:41 
Sloth>
Manden har efter min mening intet brugbart lavet i 20 år, og der var heller ikke udsigt til at det ville ske indenfor de næste 20 år.

Og alligevel er hans for tidlige død det eneste der skrives om?

Hvis du ikke mener, han har lavet noget brugbat i 20 år, så tror jeg, du har sovet under en sten :)

Der er ingen grund til at remse alt op, han har lavet af musik og andre ting, men for bare at nævne nogle enkelte sange fra Dangerous (32 millioner solgte); 'Heal the World', 'Black & White' og 'Remember the time'

Efter min mening er Michael Jackson lige så stor som Elvis Presley hvis ikke større. Jeg er ikke kæmpe hysterisk fan af ham, men jeg mener stadig, at han er/var en genial kunstner. Hans musik er forud for sin tid. Du kan tage et nummer fra eks. Thriller, og det lyder stadig som et nummer fra dette århundrede.
What is the Matrix?
SlothSlothSkrevet 28/06-09 13:01, rettet 28/06-09 13:05 
Efter "Bad" var han efter min mening en kopi af sig selv.

Der kom intet nyskabende efter det. Bevares, han havde da nogle enkelte hits, som så blev glemt igen.

Edit: Og nej, der er netop INGEN GRUND til at remse noget op efter "Bad"... ;o)
Kiss me, would you kindly?
WehnerWehnerSkrevet 28/06-09 13:30, rettet 28/06-09 15:10 
Eftersom han har lavet lige præcis tre numre siden Bad, jeg kan lide (Scream, Earth Song og Stranger in Moscow), så er det ikke fordi, jeg som sådan ser det som noget stort tab for kunsten lige nu og her. Omvendt synes jeg, man må erkende og respektere, at MJ var altså en af de store.

Et eller andet sted i USA sidder J. D. Salinger, 90 år gammel, og har ikke rigtig skrevet andet end Catcher in the Rye, for jeg ved ikke, hvor mange årtier siden. Alligevel er han også en af de store. Det afgøres ikke af, _hvornår_ man lige udsender genistregerne, men _at_ man har gjort det. Og det har Michael Jackson. Han efterlader verden mere end de fleste.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 28/06-09 13:32, rettet 28/06-09 13:39 
Sloth>
"Vågn op!" siger du - jeg mener jeg ER vågen. Selvom at massehysteri og medieliderlighed er en del af vores kultur, er det vel stadig tilladt at stille spørgsmålstegn ved det?

Men synes du det er mærkeligt, sådan har det jo været de sidste 20 år? Alt popmusik sådan som vi har det i dag startede Michael Jackson med pladen Off The Wall. Vi ville slet ikke lave popmusik som vi gør nu hvis det ikke havde været for ham!
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 28/06-09 13:36 
MJ lavede virkelig gode numre, men jeg ville tilskrive noget mere credit til Lennon/McCartney/Harrison, lige hvad det angår.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 28/06-09 13:40 
Ikke i vores tid efter min mening.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/06-09 13:49, rettet 28/06-09 13:53 
Sloth>
Netop - og derfor kan jeg ikke helt se hvordan Einstein og Michael Jackson kan sammenlignes.

Edit: Og hvorfor læste jeg dit indlæg som "sked og græd af lykke"? ;o)

Pointen var sådan set slet ikke mennesket Einstein, eller mandens mangel på en seriøst emotionel fanbase. Nej, ideen med min kommentar, var at der helt sikkert også har været nogen der proklamerede at Einsteins død, var et tab for videnskaben, selvom han ikke havde fremsat sin relationsteori lige inden han døde. Jeg kan med andre ord se noget sandfærdigt i at folk siger "Hans død er et tab for musikken" om MJ's bortgang.

At jeg så er fuldstændigt enig i at Einstein og MJ ikke kan sammenlignes, og at jeg sætter mig over massehysteriet er noget andet...

EDIT: Og så forsøgte jeg at skrive noget om tidselementet i forhold til hvad en kunstner producere, men det klarer Wehner meget bedre, så det overlader jeg helt og holdent til ham :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 28/06-09 15:34 
Sloth, efter min vurdering kommer du selv med det meste af svaret i dit første indlæg. Dertil betyder tidspunktet, han døde på også en del: At han kun var 50 år og havde dækket bordet til den formentlig vildeste afskedsreception endnu set.

Så regnestykket hedder nok:

Har tidligere komponeret en del genial musik
Er et gigantisk kulturfænomen
Tidlig død
Højaktuel pga. en stor bunke afskedskoncerter
= Massehysteri.

Jeg er klar over, at andre musikere har været på store afskedsturnéer, men at holde alle koncerter i samme by, og at folk valgfarter fra hele verden, og kan fylde et stadion 50 gange, er der næsten noget religiøst over.
KalicolaKalicolaSkrevet 28/06-09 17:39 
Han lavede nogle gode hits. Han lavede nogle gode moves. Han kvajede sig ligesom alle andre popstjerner. Og nu er han død. Længere er den vel egentligt ikke.
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/06-09 18:34 
At sidestille Michael Jackson med "alle andre popstjerner" er i mine øjne en kæmpe underdrivelse; Så jo, den er længere!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 29/06-09 09:43, rettet 29/06-09 12:50 
Echelon VI>
At sidestille Michael Jackson med "alle andre popstjerner" er i mine øjne en kæmpe underdrivelse; Så jo, den er længere!

Egentlig synes jeg ikke han har udmærket sig så meget mere end flere andre, og han skylder stadig en del til sine producere. Han har bare haft rigtig genial PR, blandet med gode og talentfulde produktioner. Alene det at Thriller er det bedst sælgende album nogensinde, er jo rimelig effektiv og selvforstærkene PR, og det samme gælder titlen "King of pop".

Der er musikere jeg vil savne væsentlig mere (Dwayne Goettel 1995, Jhon Balance 2004), men når man tiltaler så bredt et mainstreampublikum, som MJ gjorde, slår det jo væsentlig mere igennem når man dør.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/06-09 12:25 
Lad malkningen begynde...

"Jackson efterlod 200 ukendte sange"
nerosnerosSkrevet 29/06-09 16:02 
Jeg ved ikke med jer andre, men jeg tror ikke på det!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/06-09 17:20 
Jeg forestiller mig, at MJ er en sølle amatør i forhold til Prince, som givetvis har hundredevis af musiknumre, musikvideoer og andre optagelser gemt i sin mega-vault.
WonderboyWonderboySkrevet 06/07-09 23:49 
Er der nogle der ved hvilke tv kanaler der sendre Michael Jacksons mindehøjtidelighed i Staples Center i morgen, og hvad tid de sendre på?. ville da nemlig gerne have den optaget på dvd.
I love monster land
BifkimBifkimSkrevet 07/07-09 07:17 
Det bliver sendt på DR1 fra KL: 19:00.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
JesperJesperSkrevet 07/07-09 22:38 
Så vidt jeg ved blev det TV feed sendt til alle TV stationer, som ville distribuere det. Så det på TV2, og tror de fleste "nyhedskanaler" har valgt at sende det...
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 07/07-09 22:46 
Syntes de sidste 10 min var virkelig smuk, og rørende..
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
silverstarsilverstarSkrevet 07/07-09 23:22, rettet 07/07-09 23:22 
For mig var det John Mayers instrumental version af Human Nature der gjorde stærkest indtryk, måske fordi det ikke er et nummer man hører så tit. Det virkede på mig som en ret personlig hyldest til en stor kunstner.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 08/07-09 00:08 
Stevie!
Bashful Neophyte
HolisticHolisticSkrevet 08/07-09 08:44, rettet 08/07-09 14:28 
Uanset hvor meget mand jeg vil mene jeg er... Så græd jeg som pisket igennem det meste af showet, noget af det der virkelig gjorde indtryk på mig var Brooke Shields tale, man kan virkelig høre og føle hvor ondt det gør på hende.
Showet var både flot og rørende, helt som det sku' være, havde frygtet lidt at det ville blive tacky og alt for meget, men nej... Det var den helt rigtige måde det blev gjort på.
Kunne læse at det er anslået at 3 milliarder mennesker kunne se det her i går, hverken konger, presidenter eller andre har nogensinde fået sådan et farvel.
Og det fortæller vel egentlig hvor meget han har betydet igennem tiden.
Han var virkelig "the king"
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 08/07-09 09:59 
Ja det var simpelthen for vildt og meget bevægende. På en måde var det hele så surrealistisk og jeg havde faktisk ret svært ved ikke at have en klump i halsen...Det var den mest bevægende begivenhed jeg har set på tv.
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 08/07-09 10:56 
Jeg synes det meste virkede kunstigt og uægte... Tror ikke på at hans familie er så kede af det som de foregav at være.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 08/07-09 11:01, rettet 08/07-09 11:06 
Jeg tror ikke man skal underkende den slags. "Showet/mindehøjtidligheden" var jo meget amerikansk, men sådan er de jo derover.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 08/07-09 11:07 
Hvordan kan man ikke være ked af at miste et familiemedlem for tidligt?
Bare da en af mine gode veninder døde, var jeg helt smadret i ugen op til begravelsen - jeg kan slet ikke forestille mig hvor hårdt det må være at miste en søn.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 08/07-09 12:13 
Jeg så et indslag i tv hvor hans far forsøgte at udnytte sin pludselie tv-optræden til at sælge noget - i stedet for at tale om hvor ked af det han var.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HankyHankySkrevet 08/07-09 12:20 
Chrono>
Jeg synes det meste virkede kunstigt og uægte... Tror ikke på at hans familie er så kede af det som de foregav at være.

Nej, de græd for sjov (doh)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 08/07-09 14:23, rettet 08/07-09 14:23 
Chrono>
Jeg så et indslag i tv hvor hans far forsøgte at udnytte sin pludselie tv-optræden til at sælge noget - i stedet for at tale om hvor ked af det han var.

Altså hvis du ved noget om den historie mellem MJ og hans far er det vel ikke så mærkeligt. Hans far skulle have tæsk for at komme med sådanne udtalelser. Det samme skulle Jamie Fox også for hvad han sagde om MJ...
Bashful Neophyte
HolisticHolisticSkrevet 08/07-09 14:36 
Joe Jackson er og bliver en gammel og modbydelig mand, tror aldrig det ændre sig.
Selvfølgelig var showet meget Amerikansk, men syntes aldrig det bevægede sig over i det usmagelige.
Hvad er det for noget med Jamie Foxx? den er rendt min næse forbi.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
ChronoChronoSkrevet 08/07-09 19:39 
Tja, jeg er ikke så meget inde i det jo. Synes bare det virkede lidt falskt. Er det ikke også noget med at børnene var bange for deres far? Som holdt dem ud over altaner...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 08/07-09 20:31, rettet 08/07-09 20:35 
Holistic>
Hvad er det for noget med Jamie Foxx? den er rendt min næse forbi.

Jeg så Jamie Foxx til et eller andet awardshow hvor han gik op på scenen og råbte noget i retningen af: "Michael Jackson is a black man, he is ours", altså han prøvede at tale for de sortes ret...Jeg mener har de ikke fået en sort præsident? Og var MJ ikke en person som med sange som: I don't care if you are black or white, Heel The World make it a better place og Earth Song. Han kæmpede jo netop for at sorte og hvide, asiater eller whatever skulle enes og komme godt ud af det sammen og så siger Jamie Foxx sådan noget vrøvl. Der er vist noget han har totalt misforstået :-( Sorry jeg kan ikke lade være med at hisse mig op over sådanne udtalelser ;-)

Jeg har forsøgt at finde klippet på youtube men det er åbenbart taget væk igen!
Bashful Neophyte
104 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig