X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Red Faction: Guerrilla


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/06-09 22:39 
Wow, hvor blev jeg positivt overrasket over at prøve dette spil et par timer.

Jeg havde forventet en omgang totalt standard FPS ligesom de foregående... men dér blev jeg snydt!

Stilen er nu TPS på en free-roam Mars-koloni. Action-stilen mindede mig om Crackdown, med dens hurtige action-blasts, hårde, korte kampe om f.eks. at smadre en bygning (hvilket man vist kommer til at gøre en hel del gennem spillet) og det føltes bare "rigtigt"... altså et flydende skægt gameplay (som måske kommer til at lide under gentagelser senere).

Men førstehåndsindtryk var virkelig great! Andre der har prøvet det?
KalicolaKalicolaSkrevet 15/06-09 22:46 
Jeps. Jeg har spillet demo'en igennem en 5-6 gange efterhånden. Det er fedt. Våbene er powerfulde, og det føles bare rigtigt når man skyder. Og så er der noget med den rå frakke med reflekser på som tænder mig :)

Grunden til at jeg ikke har købt det endnu, og pga AI'en. Jeg er SÅ træt af dårlig AI som spotter én på 2km afstand, og står på et eller andet bjærg et sted og pløkker løs på dig. Jeg går crouch'ed og langsomt frem mellem bygninger og jeg ved ikke hvad, og alligevel bliver man set af alle fjenderne hele tiden. De har syn ligesom superman, og det ødelægger oplevelsen for mig. De tvinger mig til at spille action konstant ligesom i crackdown, og det gider jeg ikke.

Alt andet i spillet er super fedt. Men jeg orker bare ikke at skulle jages igennem hele spillet.
For The Love Of The Game
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/06-09 23:18 
Underligt, det havde jeg ikke problemer med, mens jeg spillede. F.eks. det første områdes "main enemy base" fik jeg da fint crouchet mig frem til, klaskede hammeren på et gitter ved bagindgangen og gik amok med sprængladninger på hovedbygningen, før vagterne blev alarmerede og begyndte at skyde efter mig.

Jeg plejer ellers normalt at vente til spillene generelt er faldet lidt fra deres nypris, men dette har jeg overmåde meget lyst til at købe med det samme.
KalicolaKalicolaSkrevet 16/06-09 10:35 
Jeg mener også at det lykkedes mig at stealthe lidt i første gennemspilning. Men det er ikke rigtigt lykkedes mig igen siden desværre, og så begynder jeg at stå lidt af. Ikke at det skal laves om til et stealth spil eller noget. Men immersion ryger fuldstændigt for mig hvis fjenderne er alt seende. De gjorde det næsten perfekt i farcry 2.

Men jo, jeg har kraftigt selv tænkt på at købe spillet. Det virker lidt som det spil jeg håbede at mercenaries 2 ville være. Det har masser af våben (var det over 26 stk), og åbenended gameplay, eller store action bobler om man vil. Og massere af missioner, nærmest overvældende mange. Faktisk syntes jeg at lydene og musikken var rigtig vellykket også.

Som sagt er AI'en min eneste bekymring. Jeg vil kunne angribe en base som jeg har lyst, men AI'en tvinger mig til rambo hver gang, og så er det at jeg er bange for at det hurtigt bliver ensformigt.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 16/06-09 11:52 
Hyakotake>
altså et flydende skægt gameplay (som måske kommer til at lide under gentagelser senere).

Netop lige det som jeg først fik i tankerne der jeg spillede demo'en tror på ingen måder det er noget for mig. Men "Mars temaet" trækker en smule :-) Efter hvad jeg har læst og set af video reviews er gentagelser netop et problem og fordybelse i karakterene er smal og ligegyldig. Men for Crack folket er det sikkert et must ;D
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 16/06-09 11:57 
Det er egentligt lidt skræmmende hvor mange spil på det seneste som man bliver træt af efter 4 timer, til trods for at de faktisk er rigtigt gode. Jeg vil faktisk helst ha et rigtigt godt 4 timers spil, end et spil på 8 timer hvor jeg var træt efter 4.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 16/06-09 12:03, rettet 16/06-09 12:07 
Heh joo, men måske ligner mange spil hinanden, og vi har spillet utrolig mange spil ;-)

Men de spil som holder er dem man har lyst til at spille hele tiden ligegyldigt længde osv. Men det er selvfølgelig en smagssag.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 16/06-09 12:04, rettet 16/06-09 12:04 
Schhh, EA kan høre dig!

Edit: @Darknon
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 16/11-10 22:31 
Hmm.. Det står til 150kr på games on demand. Og jeg kan stadig godt li demo'en. Jeg frygter bare at det er ligesom crackdown hvor man konstant bliver beskudt uden pause overhovedet, og ved ikke om jeg orker 15 timers konstant action uden pause. Er der overhovedet nogen strategi i det spil her eller, er det crackdown/mercenaries2?

Beklager at måtte hive det her oldtids emne frem igen.
For The Love Of The Game
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/11-10 12:07 
Du behøver jo ikke tage alle 15 timer på én gang :-)

Som jeg husker det var der god mulighed for at undgå "konstant action". Først når man bevæger sig ind på forbudte områder eller angriber politiet/militæret, kommer de efter en... plus der er vist noget cooldown timer, så de glemmer dine lovovertrædelser igen.
KalicolaKalicolaSkrevet 04/12-10 13:07 
Så er det købt, og jeg er vel halvvejs igennem det. Og det er suveræn underholdning. Glem alt om destruction i bad company 2. Det her er the real deal. Jeg havde ikke forventet at det ville være SÅ fedt at smadre ting. Jeg frygtede at missionerne ville blive kedelige når det nu 80% af tiden handler om at smadre fjendens bygninger. Men det holder.
Spillet er fyldt med syge oplevelser hvor man sidder og tænker, "WTF det så vildt ud". Jeg oplevede at jeg væltede en kæmpe silo ned over et gang-bro-stilads-område og dræbte 3 fjender, og det så bare fucking sygt ud.
I en anden mission fik jeg en walker med rocketlaunchers og det var endnu en gå amok oplevelse som jeg ikke får i noget andet spil. Det bringer mig tilbage til de gode gamle Mercenaries 1 dage.

Ja historien er latterlig, og AI'en er endnu værre, og grafiken er kedelig, men destruction delen af spillet får mig til at glemme alle minusserne ved spillet.

Mit mål er at gennemføre Halo Reach på legendary, men efter at være blevet dræbt af den samme elite med et lyssværd ca 40 gange på 20min. Så satte jeg red faction på, og blev i rigtigt godt humør igen :)
For The Love Of The Game
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/12-10 13:22 
Haha, det lyder til at vi er kørt fast PRÆCIS samme sted i Halo :-D (Men jeg vil nu give det en chance mere efter at jeg har holdt en god pause fra det)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig