X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

At komme online...


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 02/07-03 13:29 
Senere på året tænker jeg på at komme online med min Ps2, men siden jeg er meget dum indenfor det med opsætning osv., ville jeg lige vide, hvad jeg skal bruge for at komme online.

Jeg har Webspeed-bredbånd på 256 Kbit. Det kører over et modem hedder det vel, som vist bruger UBS-stik.

Hvad skal jeg bruge for at komme online, udover maskinen, spil og netværks-adaptoren?
SquareSquareSkrevet 02/07-03 18:24 
Jeg er ikke helt sikker på du kan komme online med webspeed... men kan der komme et netværksstik ( cat-5 ) i dit webspeed modem, så tror jeg godt du kan... ellers ik.
It's only a state of mind.
RaGeRaGeSkrevet 02/07-03 18:36, rettet 02/07-03 18:37 
Modemet der medfølger i ens webspeed abonoment understøtter også et normalt RJK 45 kabel, men hvis du bruger USB stikket til dit modem, så bliver det nok ret problematisk at komme online med PS2. Eneste løsning er nok, at bruge det normale netværkskabel RJ45 i stedet for USB kablet.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/07-03 18:41 
Han skriver jo vistnok USB, hvis man ikke er så meget inde kan man da godt, forvæksle et LAN stik og et USB stik.
Sælg mig en Xbox =)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/07-03 19:57 
Pieyanthikos >
Senere på året tænker jeg på at komme online med min Ps2, men siden jeg er meget dum indenfor det med opsætning osv., ville jeg lige vide, hvad jeg skal bruge for at komme online.

Hvilke spil har du tænkt dig at spille? Måske vi ses online!
(Jeg kommer også snart på).
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 03/07-03 00:00 
Regner med noget Fifa el. lignede, hvis det bliver gratis. Ellers er der også andre jo ;)

Er en nar af format til opsætning af internet. Så jeg aner ikke, hvordan hvad er, eller noget.

Jeg kan lave en pæn tegning i paint en dag af bagsiden af modemmet, når jeg igen sidder ved den PC. Lige nu er jeg i Thy på ferie, kommer igen hjem Lørdag/Søndag.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 05/07-03 17:48 
Så, nu får jeg SOCOM og Adaptor om et par dage, og jeg undersøgte det med opsætning lidt...

På mit modem er der et strømstik (selvf.), et stik der gi'r internet og et, der sætter det hele til min PC med et USB-stik for enden. Altså i den ende, man sætter til PC'en.

Da jeg så så Adaptoren, så jeg, at man skal bruge et kabel med en ende, der er noget større end et "flat" USB-stik. Og jeg havde regnet med, at jeg bare kunne skifte kablet fra modemmet mellem Ps2'en og PC'en som jeg ville, men det kan jeg jo så ikke. Så hvad skal jeg bruge? En router, eller findes der et kabel der kan et eller andet fikst?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig