X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Eurogamer.dk


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/06-09 14:20 
Eurogamer udvider til Danmark:

Eurogamer udvider til Danmark i juni, nærmere bestemt den 23. dag i måneden.

Eurogamer har igennem 10 år markeret sig som det mest toneangivende website i Europa om spil til pc og konsol. Vær med fra Dag 1 når Eurogamer.dk går i luften med stærkt indhold til danske spilentusiaster.

Facts om Eurogamer.net:
Etableret i 1999 med skribenter fra velrenommerede medier som EDGE,MCV, BBC m.fl. Games Media Award UK – Eurogamer vandt prisen ‘Best Games Website’ i 2007 samt 2008

Mission:
Med lanceringen i Danmark får danske spilinteresserede nu mulighed for at følge spilindustrien på nært hold.

Endelig et seriøst dansk spilsite med:

- Daglige nyheder, anmeldelser og artikler
- Eurogamer TV – trailers, smugkig og interviews i streamet SD- og HD-video
- Eurogamers community – et socialt netværk og værktøj for den seriøse spilfan
- Daglige vinkler fra GamesIndustry.biz, spilbranchens skarpe øje bag kulisserne.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 15/06-09 14:53 
Det' jo Kristian West!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/06-09 15:42, rettet 15/06-09 15:43 
Så må vi krydse fingre, tæer mv. for, at skuden ikke synker alt for tidligt (det er set før). Nu leveres indholdet vel af danskere? Men nu lyder jeg måske bare for pessimistisk? :)

Men altså: alt hvad KW har rørt er kørt i sænk på den ene eller anden måde.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WehnerWehnerSkrevet 15/06-09 15:44 
Var det ham, der var redaktør på Superplay for nogle år siden? Navnet ringer en klokke.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/06-09 15:57 
Jep, og tidligere redaktør på *det oprindelige* Gamereactor og (med-)redaktør på OPS2M (begge Egmont).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/06-09 16:08, rettet 15/06-09 16:25 
BTW, det er ikke fordi, jeg ikke har et positivt indtryk af West, som jeg har mødt et par gange, bl.a. til Hitman 2-release party i Valby, men han har syntes ret uheldig med tidligere "spiljournalistiske relationer, der sikkert bare blev topstyret af lettere ignorante klaphatte". :) Men hvad er det, man siger: "What doesn't kill you, makes you stronger"?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 15/06-09 16:20 
Kristian er enormt dygtig. Jeg tror bare ikke at spilbranchen i Danmark er moden til... særligt meget. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/06-09 16:30 
Og så er han jo den vistnok eneste danske "spilbranchemand", der har noget så mærkværdigt som en kongelig grafikeruddannelse - eller noget noget i den retning (?) :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 15/06-09 16:45 
Jeg ved ikke hvad han har lavet efter GameReactor, men før var han uddannet kunstner :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/06-09 16:51 
Han hoppede på OPS2M efter GR.

Hvilken slags kunst har han kreeret?

Arkiv > Skribenter > Kristian West
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/06-09 17:10 
SkyblazeR>
Nu leveres indholdet vel af danskere? Men nu lyder jeg måske bare for pessimistisk? :)

Håber (og tror) at anmeldelserne kommer fra Danmark - så kan det være vi kan få lidt niveau på Eurogamer anmeldelserne... :) På Eurogamer.fr/.de/.nl, er anmeldelserne i hvert fald lokale... Artikler og interviews kommer højest sandsynligvis fra centralt sted, som det også nævnes i min første post...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/06-09 17:23, rettet 15/06-09 17:24 
Yes, jeg læser nu mest eurogamer.net end .fr/.de/.nl :) - men lokale anmeldelser må det simpelthen kunne blive til på .dk.

Det er nu ikke fordi, der ikke allerede er seriøse danske spilsites, men *flere af dem* savner måske en mere fyldestgørende spildækning. Men jeg/vi skal nok passe på med at nævne hvilke sites, der er tale om her... :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 15/06-09 17:31 
Jeg tror det bliver halvt af hvert til at starte med. Hvis jeg kender branchen ret, så er der ikke særligt mange penge til lønnede freelancere i DK - ikke på websiden, i hvert fald. Hvis det bliver en succes, så måske?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 15/06-09 17:32 
SkyblazeR>
Han hoppede på OPS2M efter GR.

Hvilken slags kunst har han kreeret?

Ja, men jeg tænkte mere på om han havde lavet andet mht. uddannelse :)

Mht. kunst så ved jeg det faktisk ikke. Jeg kan huske at jeg har set billeder af hans afgangsprojekt, men kan overhovedet ikke huske hvordan det så ud. Jeg mener at han gjorde sig i skulpturer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/06-09 17:50 
Kan tage fejl, men mener det var noget i retning af Copenhagen Business School, eller lignende...

Nu skulpturer er på tale, så fik jeg genset Chronicles Of Riddick forleden i Blu-ray - sådan skal skulpturer se ud! God-like (ikke filmen, men skulpturerne :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Per SPer SSkrevet 15/06-09 18:39 
Senest har Kristian været den praktiske gris bag den danske version af FZ fra Sverige, der lukkede for nyligt.

Link...
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
ChronoChronoSkrevet 15/06-09 20:55 
Det er da meget cool med en dansk udgave af Eurogamer. Det site vil jeg da helt sikkert følge. Bliver spændende at se hvordan kvaliteten af det dansk-producerede indhold bliver.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/06-09 21:20 
Kristian er fantastisk dygtig til sit arbejde. Jeg har arbejdet sammen med ham (og Herold) på GR i sin tid. Han kan skrive og ved noget om spil og har samtidig et lyst og mildt sind. Han er uddannet fra akademiet og har arbejdet primært med installations-kunst. Jeg håber virkeligt at det kommer til at gå med Eurogamer, efter et par uheldige oplevelser med Super Play og FZ... men flere af os har jo stået bag ting der gik ned, og det er sjældent de aktive deltagere der bær skylden, men derimod ofte ejerne der ikke har tålmodighed (eller penge)nok :/
WehnerWehnerSkrevet 15/06-09 21:23 
Jep, been there, done that, didn't like the t-shirt. Spændende at se, hvad det bliver til denne gang...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 15/06-09 21:49 
Lokalt indhold?

Hvis der ikke var lokalt indhold, hvad skulle det så være? :-D

Der er jo ingen idé i at lave et dansk site, hvis artiklerne var de samme som på .net
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/06-09 22:44, rettet 15/06-09 22:45 
Det er nu set før, at *visse magasiner* sparer penge/ressourcer ved at oversætte artikler fra deres engelske søster-/broder-/faster-/modermagasin. Jeg kan godt nævne navnene/navnet på disse/det magasin(er), hvis nogen ikke ved hvem/hvad jeg kævler om. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/06-09 22:47 
King Chaos>
Jeg har arbejdet sammen med ham (og Herold) på GR i sin tid.

I GR's "gamle bygning" omme i gården på Halmtorvet?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 15/06-09 22:59, rettet 15/06-09 22:59 
Jeps. Gode, gamle Egmont Online :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/06-09 23:23, rettet 15/06-09 23:24 
OK. :) Den bygning stod tom længe, men blev siden hen overtaget af in-house-reklamebureauet Starfighters (der hurtigt internt blev kaldt Starfuckers). Jeg nåede lige at nuppe lidt af det PS1/N64/DC-udstyr, som Egmont Online efterlod sig i al hast i diverse papkasser, inden det blev kasseret...heh :]
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 15/06-09 23:25 
Haha :D Jeg troede ellers de havde fået rippet alt. Jeg smuttede 6 mnd. inden Egmont gav op.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/06-09 23:45, rettet 15/06-09 23:57 
Javel ja, jeg var jo lidt af en "roadrunner" i hovedbygningen (Eurogamer.dk) efter EO-lukningen, så jeg opdagede mange henlagte konsolting, der bare lå og støvede til i alle hjørner og kanter af diverse kontorområder. Det var måske derfor jeg tit ikke var at finde på min pind, men blev set løbe rundt med sorte skraldesække (med alt andet end skrald i :D). Min største fangst var nok den dag, jeg endte i en ellers tom bygning (Egmont Online) og fik øje på nogle papkasser - med konsoludstyr til andet end PS2. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/06-09 07:17 
Herold>
Haha :D Jeg troede ellers de havde fået rippet alt. Jeg smuttede 6 mnd. inden Egmont gav op.

Det hele var tilbage da jeg forlod stedet. Jeg sagde nej til en japansk Dreamcast (DOH!) og jeg tror faktisk West tog den. Men lageret fra Shoppen var også tilbage på det tidspunkt. Jeg tror planen var at det skulle retur, men jeg tror bare cheferne scorede det :D
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 14:07, rettet 16/06-09 14:07 
Shoppen? Var den årsag til nedlukningen? Blev der brugt for mange penge på indkøb af habengut? ;D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/06-09 15:32 
NEJ... den var ikke! Beslutningen om at lukke blev udelukkende taget på jeres side af firmaet. Så sig det til Allan... og Kenneth Plummer!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 15:50 
Tror ikke det kan betale sig at sige det til dem i dag ;) Og dunno om Allan er der mere, mens Plummer jo blev generaldirektør på DR (sikkert til senere fortrydelse). Jeg var kun i NF i 2002/03, men var dagligt på talefod med alle afdelinger i Distribution. Der var absolut flere folk, som savnede Egmont Online. ;)Jeg hørte bare noget med, at I "brugte for mange penge" på den ene eller anden måde. Men nu skal jeg jo nok passe på med sige for meget :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 16/06-09 16:03 
Jeg ved ikke om det fremgik tydeligt, men det var King Chaos der stod for shoppen :D

Vi var jo en del af den der .com-boble der pludselig gik af mode, sammen med eon.dk, FilmReactor og MusicReactor.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ckruseckruseSkrevet 16/06-09 16:22 
Nu poster jeg sjældent herinde, men bliver nødt til at reagere på, at folk dømmer Hr. West på et mærkværdigt grundlag.

Han er fantastisk dygtig og det var beklageligt, at FZ ikke blev holdt i live længe nok til at folk kunne lære siden at kende. Jeg kan ikke andet end tro på, at det nye site giver sund konkurrence til branchen. :-)
HeroldHeroldSkrevet 16/06-09 16:33 
Arh, det er der nu ikke. Folk bemærkede bare at alt han havde rørt ved var kørt i sænk. Det kan man jo også sige om mig og King Chaos :D Men mest om King Chaos, faktisk.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 18:37, rettet 16/06-09 20:35 
Der er vist ingen, som Herold skynder sig at understrege, der ligefrem erklærer West for inhabil. Langtfra. Han synes bare at have været ret uheldig med visse "mediemæssige spilrelationer". Han virkede i øvrigt ret "grün" tilbage i 2002, da jeg mødte ham til Hitman 2-release party i Valby, hvor vi fik en lille snak om Egmont Online. Med "grün" mener jeg en knejt på 17-18 år. Det viste sig, at han var 28 (vistnok), og langt ældre (og mere brancheerfaren) end undertegnede. Det viste sgu sig at være mig der var "grün", og at West så yngre ud, end han reelt var :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/06-09 12:13, rettet 23/06-09 12:13 
PalleJensen>
Eurogamer udvider til Danmark i juni, nærmere bestemt den 23. dag i måneden.

Det holdt så ikke helt stik, ser det ud til - medmindre de jo udvider "senere på dagen"...altså onlinemæssigt :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 24/06-09 17:54 
Tæt på, så :)

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig