X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er Natal en ny konsol fra Microsoft?


Svar
enfenenfenSkrevet 13/06-09 17:46 
Ja, rygtemøllen er åbenbart godt igang.

1up har skrevet en artikel angående Natal. De påstår, at Natal bliver en lettere opgraderet 360 konsol. Angiveligt skulle den udkomme i slutningen af 2010.

Jeg tvivler på det, og håber ikke det er rigtigt. For hvis nedenstående quote er rigtig, vil det med stor sandsynlighed gøre fremtidige spil måske ikke direkte uspillelige men e... Se hele indlægget


Natal - 1up
What is the Matrix?
66 emne(r).
1 2 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 13/06-09 17:46 
Ja, rygtemøllen er åbenbart godt igang.

1up har skrevet en artikel angående Natal. De påstår, at Natal bliver en lettere opgraderet 360 konsol. Angiveligt skulle den udkomme i slutningen af 2010.

Jeg tvivler på det, og håber ikke det er rigtigt. For hvis nedenstående quote er rigtig, vil det med stor sandsynlighed gøre fremtidige spil måske ikke direkte uspillelige men en dårligere oplevelse på den nuværende 360 konsol. Udviklere vil med det samme kaste sig over den opgraderede konsol og gøre brug af de ekstra kræfter.

"It's not clear what sort of upgrades we might see, but some have suggested it will be an slight upgrade of the current Xbox 360 technology. Current Xbox 360 games would be playable on it, but future games would be able to take advantage of the added muscle."

Natal - 1up
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 13/06-09 19:19 
enfen>
For hvis nedenstående quote er rigtig, vil det med stor sandsynlighed gøre fremtidige spil måske ikke direkte uspillelige men en dårligere oplevelse på den nuværende 360 konsol.

Eller bedre...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 13/06-09 19:28, rettet 13/06-09 19:29 
Hah! Det er jo Microsoft i en nøddeskald :-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 13/06-09 19:30 
Det er vist snarere Nintendo i en nøddeskal, makker.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 13/06-09 19:35, rettet 13/06-09 19:37 
Jamen så forestil dig Crysis 2 optimeret til Natal (hvis det bliver aktuelt). Udviklerne kan lige presse 30 fps ud af spillet. Hvordan vil det så køre på den nuværende 360 ?

Nintendo har ikke lavet det samme stunt. Det kan godt være, at Wii ikke har meget mere power end Gamecube, men der er stadig tale om to vidt forskellige konsoller.
What is the Matrix?
HeroldHeroldSkrevet 13/06-09 19:54 
Det lyder så usandsynligt. Microsoft af alle vil ikke lave en Xbox 360½, der kan køre nogen spil, men ikke andre. Jeg er ret sikker på at konsolfabrikanterne holder sig til hele generationsskift. Alt hvad vi har set fra Natal indtil videre er noget software og et stykke eksternt hardware - det er lige lovligt Peter Pan at forestille sig at Natal er en konsol for sig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-09 20:34 
Jeg kunne godt håbe på en Xbox 360 V1.0 i forbindelse med Natal. Jeg vil overveje at købe 360 igen hvis de gider redesigne den fuldstændig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 13/06-09 20:54 
enfen>
Nintendo har ikke lavet det samme stunt.

GameBoy
GameBoyColour
GameBoyAdvance
GameBoySP
NDS
NDS Lite
NDS CSI Miami

Har jeg glemt nogle iterationer?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 13/06-09 20:57, rettet 13/06-09 20:58 
Nu taler jeg om konsoller og ikke de håndholdte af slagsen. Og jeg mener heller ikke, at du kan drage samme parallel. Men jeg kan da sagtens se, hvor du vil hen.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-09 21:30, rettet 13/06-09 21:32 
Hvis der bliver forskel i ydeevnen i en evt ny 360 mener jeg kun Nintendo kan hives ind i sammenligningen med springet fra DS til DSi. Forskellen fra GBA til GBA SP er jo ikke meget anderledes end forskellen mellem PS2 og PStwo.

Der kommer sikkert nogle spil som ikke kan spilles fuldt ud på en gammeldaws DS, hvad enten det er pga. kamera eller fordi spillene udnytter den vidst nok lidt større CPU der sidder i DSi.

Det er som tidligere nævnt meget, meget dumt at lave sådanne halvhjertede "generationsskift".
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/06-09 21:42 
Tvivler også på en helt ny Xbox i 2010 - måske et redesign og bundling med Natal. Men nu er de begyndt at tjene på deres Xbox forretning efter ca. 5-6 år med konstant tab, og de er ikke presset mht. salg svjv. Så 2010 virker bare for tidligt, måske 2011 eller 2012 alt efter hvad Sony og Nintendo gør.
nerosnerosSkrevet 13/06-09 21:50 
Hvornår tror i egentlig man kan forvente et nyt generationsskift?
Bashful Neophyte
JAAJAASkrevet 13/06-09 21:52 
Wehner>
Har jeg glemt nogle iterationer?

Gameboy Pocket
Gameboy Light (backlighted Pocket)
Gameboy Micro
WehnerWehnerSkrevet 13/06-09 22:43 
:p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
IqonIqonSkrevet 13/06-09 22:55 
Konsolkongen>
Jeg kunne godt håbe på en Xbox 360 V1.0 i forbindelse med Natal. Jeg vil overveje at købe 360 igen hvis de gider redesigne den fuldstændig.

Den er jeg med på! Det kunne måske få mig til at tænde en Xbox 360-agtig maskine igen.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
CoreCoreSkrevet 13/06-09 23:14 
enfen>
Nintendo har ikke lavet det samme stunt. Det kan godt være, at Wii ikke har meget mere power end Gamecube, men der er stadig tale om to vidt forskellige konsoller.

Jeg var egentlig fristet til både at snakke om at Wii'en var en upgradet GameCube, eller bare følge op på Wehners liste, men det gider jeg ikke, for jeg kom i tanke om:

Er DSi'en ikke lige præcis dette stunt?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 14/06-09 12:17 
neros>
Hvornår tror i egentlig man kan forvente et nyt generationsskift?

Tidligst i slutningen af 2011, men i løbet af 2012 er nok mere sandsynligt. Flere kilder gætter på, at der formentlig går lidt længere tid end normalt denne gang.
enfenenfenSkrevet 14/06-09 13:53, rettet 14/06-09 13:54 
Det har været nævnt tidligere, at der ikke kommer nogen erstatning for PS3 før 2015.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 14/06-09 14:32 
Tror satme heller ikke på der sker noget før 2014-15 stykker! Det er jo først nu man er begyndt at bruge PS3'ens kraft. Derimod er jeg meget tilbøjelig til at tro der vil ske noget nyt hos Microsoft!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 14/06-09 14:44 
Nu er der jo andre ting der spiller ind. Hvis Sony ikke får mere medvind mht. markedsandele og overskud de næste 2 år, så tror jeg hurtigt de vil førsøge at komme videre med PS4 - i bedste MS stil :)
HeroldHeroldSkrevet 14/06-09 14:58 
neros>
Tror satme heller ikke på der sker noget før 2014-15 stykker! Det er jo først nu man er begyndt at bruge PS3'ens kraft. Derimod er jeg meget tilbøjelig til at tro der vil ske noget nyt hos Microsoft!

Det tvivler jeg på. Generationerne kommer til at ligge ret tæt på ad hinanden, men begge de store kender værdien af at komme først. Nintendo fandt derimod ud af at sætte sig på et helt nyt marked med en billigere konsol med mere casual-appeal.

Der er ikke udpræget stor forskel på de to maskiner som det er nu, så at Sonys konsol får længere levetid tvivler jeg stærkt på - hvad Sony har ekstra i processoren udlignes af den bedre grafikchip i 360. Vi er kun lige trådt ind i HD-æraen, som er et af de største skel fra forrige generation. Sony har smidt så mange penge ud af vinduet på PS3, at den ikke går af mode for dem lige foreløbig, og jeg tror også at Microsoft har det udmærket i førerpositionen - og der er ikke så langt ned til PS3, at Sony føler behov for at udfordre på ny med en helt ny maskine.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 14/06-09 16:06, rettet 14/06-09 16:12 
tsk, tsk, tsk..! ;-) Det er jo også altid bedst at ligge nummer to :D
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 17/06-09 13:09 
Der er i hvert fald noget at stile efter. ;D

ANYWHO, så har Microsoft nu afsløret hvad det hele handler om. Det bliver IKKE en ny konsol, men derimod en relancering(!?) af Xbox 360.

Natal vil tilsyneladende revolutionere og en masse andet salgsgas, og vil angive forlænge denne generations levetid helt frem til... 2015?

Kunne man forestille sig et nyt SKU med Natal indbygget eller måske bare bundlet med alle fremtidige konsoller? At indbygge den ville i hvert fald være halvfjollet, siden det ikke er alle, der kan balancere deres konsol på toppen af deeres TV. :D

Shane Kim is not ashamed
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 17/06-09 13:14, rettet 17/06-09 13:14 
Herold>
...og vil angive forlænge denne generations levetid helt frem til... 2015?

Det er ikke det samme som lifecycle til 2015. Kan sagtens betyde der kommer en next-gen Xbox mens 360 stadig er på markedet. Det samme som med PS1 og PS2 :)
HeroldHeroldSkrevet 17/06-09 13:15 
Det har du ret i. Jeg er spændt på at se om Microsoft vil støtte den gamle konsol længere i næste generation.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 17/06-09 13:16 
Også her - hvis der er penge i skidtet for MS, så tror jeg bestemt der er muligheder :)
jaesjaesSkrevet 17/06-09 13:50 
Han siger direkte, at det bliver *ligesom* en launch af en ny Xbox, og at man ikke skal købe nyt hardware - så launch-tingen er indtil videre bare metaforisk snak fra Shane Kims side.

I øvrigt læste jeg i et interview, at man godt kan bruge X360-controlleren sammen med Natal, så mere traditionelle spil skulle være sikret. Jeg håber så bare, at de udgiver en en-hånds-controller (nej, Wehner).
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/06-09 14:26 
Beano>
.. hvis der er penge i skidtet for MS, så tror jeg bestemt der er muligheder :)

Men det ved vi jo allerede, at der ikke er.

Selvom situationen måske ændrer sig / har ændret sig med denne generation, så er det et faktum, at 95% af PS2 ejerne aldrig havde et PS1 spil i maskinen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 17/06-09 14:28 
Jeg tror mere at han tænker i baner af udgivelser af spil til de allerede eksisterende konsoller - ikke bagudkompatibilitet. Ligesom der stadig bliver udgivet PS2-spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 17/06-09 14:37 
Præcist :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/06-09 16:48 
Lad os håbe lidt bedre hardware, især på støj siden, så vi slipper for at sidde med blod ud af ørene efter bare en times spil.

Det, samt fjernelse af regionsbeskyttelse. Så ville man faktisk have en helt ok maskine.

Men jeg drømmer nok...
WehnerWehnerSkrevet 17/06-09 16:54 
jaes>
Jeg håber så bare, at de udgiver en en-hånds-controller (nej, Wehner).

Jeg må aldrig noget :'(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 17/06-09 21:51 
SeventhSun>
Selvom situationen måske ændrer sig / har ændret sig med denne generation, så er det et faktum, at 95% af PS2 ejerne aldrig havde et PS1 spil i maskinen.

Hvor har du det tal fra? Det lyder meget usandsynligt. Specielt i betragtning af hvor udbredt PSone var.
Personligt må jeg sige at jeg har spillet rigtig mange PSone spil på min PS2 i årenes løb. Der er jo rigtig mange klassikere imellem, som det ville være synd bare at afskrive.
Born to kill space
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/06-09 22:01 
Ja lyder urealistisk.

Tror faktisk jeg har brugt min ps2 mere til psx spil end ps2 spil. Men det er nok de færeste der er som mig i den henseende.

Jeg tror der er mange der har udnyttet bagudkompatibilitet på ps2'en i større eller mindre grad, især de første par år.

Sikkert det samme med PS3 pt, med de heldige der har en maskine der kan.
RJKRJKSkrevet 17/06-09 22:02, rettet 17/06-09 22:03 
Tilbage da PS2 udkom, og ingen købte den, erindrer jeg et salgsgennembrud i Japan da FFIX udkom - vel og mærke til PS1. Japanerne købte PS2 for at spille et PS1-spil på den. Jeg husker det tydeligt, fordi det også var det jeg spillede mest på min PS2 dengang :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
heheheheSkrevet 17/06-09 22:37 
det er stadig et af de spil jeg spiller mest på min ps2
Zzap!Zzap!Skrevet 17/06-09 23:02, rettet 19/06-09 13:15 
Herold>
Der er ikke udpræget stor forskel på de to maskiner som det er nu, så at Sonys konsol får længere levetid tvivler jeg stærkt på - hvad Sony har ekstra i processoren udlignes af den bedre grafikchip i 360.

Den er ikke bedre som sådan. Den er mere fleksibel, dvs. programerbar. Det er ikke nødvendigvis altid bedre at bruge budgettet på programerbarhed, hvis man kan lave funktionen hurtigere og simplere på en mere hardwired måde. I mange tilfælde er det bedre at have alt fleksibiliteten samlet ét sted; på CPUen.

PS3 GPUen har højere fillrate og næsten tre gange så mange shader operation per sekund som 360erens ditto.

Med den avancerede CPU, er der overskud til at lave beregninger, som gør at GPUen kan udnyttes meget bedre end ellers. For eksempel ville det være en relativt smal sag at lave relativt finkornet, tidlig occlusion testing, for at skære kraftigt ned på overdraw, og dermed udnytte fillrate og shader endnu bedre.

Ligeledes er der geometri transformationer, som aldrig vil være mulige på 360erens GPU, der ikke er længere væk end den rigtige stump kode på Cells SPUer.
Man behøver for eksempel ikke altid at bruge polygoner som primitiv. Hvad med voxels, eller REYES agtig rendering?
Born to kill space
Bede-xBede-xSkrevet 18/06-09 11:07 
RJK>
Tilbage da PS2 udkom, og ingen købte den, erindrer jeg et salgsgennembrud i Japan da FFIX udkom

Ingen købte den? PS2'ens japanske launch var salgsmæssigt den bedste launch nogensinde for en konsol i det område.

Ikke at jeg ikke er klar over, at der var et marginalt spike i salgstallene ved FFIXs udgivelse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KajikaKajikaSkrevet 18/06-09 23:54 


Det tyder på at der er noget om snakken.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
HolisticHolisticSkrevet 19/06-09 00:28 
RJK>
Japanerne købte PS2 for at spille et PS1-spil på den

Også forkert RJK ;) Den blev købt hovedsagligt som dvd afspiller, og stod de fleste steder i Japan ikke sammen med de andre konsoller, men sammen med Video og andre dvd afspillere. Mange af de bundles man så i Japan indeholdte heller ikke spil, men derimod kun film i starten.

Da ps2'en kom stoppede den mere eller mindre salget af DC overnight ved launch i Japan.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
RJKRJKSkrevet 19/06-09 08:19, rettet 19/06-09 08:28 
Selvfølgelig er det ikke forkert. Det var en relevant del af det samlede billede dengang. I en snak om relevans af bagudkompabilitet - ikke PS2-salg generelt. Hvis det lød som om FFIX var det eneste der solgte PS2'er, så var det naturligvis ikke meningen. Men det var et tydeligt eksempel på, at bagudkompabiliteten bestemt blev brugt. Jeg kender desværre ikke lige til bedre eksempler.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HolisticHolisticSkrevet 19/06-09 11:42 
Ja ok, forkert var måske heller ikke det helt rigtige ord, men forstod det, som at du mente at det var den drivende salgsfaktor, hvilket det jo ikke var.
Men selvfølgelig har det også haft noget at sige :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
RJKRJKSkrevet 19/06-09 12:09 
Beklager overdrevet formulering, så :) Meningen var, at et PS1-spil tydeligt kunne mærkes på PS2-salget og at der var en relativt udbredt opfattelse dengang, at det var noget af dét der blev spillet mest på maskinen, i Japan. Så bagudkompabiliteten blev helt sikkert brugt i væsentligt højere grad, end antydet. Hvilket så var pointen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/06-10 11:42 


1299,- hos Game
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 13/06-10 17:18 
Ja, så håber jeg da virkeligt at det er med konsol, for ellers skal jeg ikke have Natal! :O
dchangdchangSkrevet 13/06-10 18:43 
Det kommer vist bare til at hedde import fra UK, er virkelig træt af at alt skal koste det dobbelte i DK.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BeanoBeanoSkrevet 13/06-10 19:00 
Den pris tror jeg ikke - lyder som en placeholder pris for at tage imod preorders. Tvivler alvorligt på at MS er så dumme at sætte prisen så højt, så lad os se den officielle pris i næste uge :)
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-10 02:43 


Kinect
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 14/06-10 08:28 
Seriøst!?
Så er selv "natal" da et bedre navn.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/06-10 08:37 
Jeg syntes navnet er rigtigt godt - sammenkobling af connect (som i at være sammen) og kinetic (bevægelse). Natal sagde intet om hvad det var.
66 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig