X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Coraline 3d - wow!


Svar
3of193of19Skrevet 13/06-09 11:07 
Jeg elsker jo både Nightmare before Christmas og Corpse Bride, så da jeg så er folkene bag var igang med at lave en ny film var jeg meget spændt.
Tim Burton er ikke involveret denne gang, filmen er en adaption af en novelle af Neil Gaiman fra 2002 (der findes også en tegneserie af den).
Hvis man har set Nightmare og Bride, så har man set det tekniske spring mellem de to. Coraline er endnu flottere. Der er mange scener hvor jeg var ved at falde bagover.
Det er så næsten bare et bonus at handlingen også er spændende. Et sted mellem Alice i Eventyrland og Pans Labyrinth med en god portion krybene ubehag og horror og nogen WTF?! øjeblikke.
Jeg ville ikke anbefale filmen til små børn, det er den for uhyggelig til og plottet for kompliceret.

Original udgaven vises også i 3d, hvilket var meget vellykket. Jeg har ikke set Monsters vs. Aliens i 3d, så kan ikke sammenligne det med noget af nyere dato. Til sammenligning med ældre ting jeg har prøvet så er det som om alt nu er tre-dimensionelt og ikke bare flade objekter der i relation til hinanden giver en dybde fornemmelse til billedet (hvis det giver mening).

Jeg anbefaler IKKE at se traileren der ligger på kino.dk, den afslører ALT ALT ALT for meget af plottet.
Teaseren er ok, men kan ikke rigtig finde andre trailere der ikke afslører for meget :(
HeroldHeroldSkrevet 13/06-09 11:19 
Jeg har desværre ikke set den i 3D, men jeg synes klart at den er værd at se. Hvis jeg ikke havde set den, så ville jeg været taget ind for at se den i 3D, det er helt sikkert.

Jeg synes den er så godt lavet at man nemt bliver i tvivl om at det er dukker eller om det nu er computeranimeret - det er virkeligt imponerende.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 13/06-09 11:26 
Ja, Corpse Bride havde allrede en del øjeblikke hvor man bliver i tvivl. Det er dybt imponerende at se springet fra Nightmare til Bride og nu til Coraline.
SumezSumezSkrevet 13/06-09 20:10 
Jeg så Monsters vs. Aliens, og det er fedt med 3D-effekterne, men hold kæft en ringe film derudover. Ville rigtig gerne have set Coraline i stedet. Hvor i Danmark viser de film i 3D?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 13/06-09 21:12 
Coraline 3d i originalversion kører i Palads 9 for tiden, 21.30 og 23.59.
Det var det eneste sted i KBH jeg kunne finde.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig