X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mest værdifulde spil


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 01/07-03 23:43 
Ja overskriften siger det hele, hvad er det mest værdigfulde spil der nogetsinde er blivet udgivet? bare af nysgerrighed. I må også godt skrive andre Værdifulde Titler.
Sælg mig en Xbox =)
MIKA-LMIKA-LSkrevet 01/07-03 23:46 
I kategorien "andre" er jeg nødt til lige at nævne Saturn-shooteren Radiant Silvergun - "the best shooter of all time"

Går for omkring 1800,-
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
kimmerkimmerSkrevet 01/07-03 23:48 
Uden at vide det 100%, så vil jeg påstå at Metal Slug 1 til Neo Geo AES er det dyreste. Blandt de næst-dyreste, må SNK Vs. Capcom Chaos være... preorder prisen er på $900, meeen man regner med at efterspørgelsen vil være så stor, så prisen når det kommer til september vil være på $12 - 1300.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
AssassinAssassinSkrevet 01/07-03 23:51 
Radiant Silvergun er iøvrigt frygtelig "overpriced". Det er da en fremragende shooter, men jeg synes personligt der er andre shooters der er lige så gode. 1800.- er det ihvertfald ikke værd.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
RJKRJKSkrevet 01/07-03 23:55 
Kizuna Encounter Neo Geo AES, Euro version.

Solgt for $11.000.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kimmerkimmerSkrevet 01/07-03 23:59 
Syret...!
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
Star SoldierStar SoldierSkrevet 02/07-03 00:07 
Ikke dyreste spil, men jeg så engang Space Invaders til Virtual boy gå for over $600 på ebay engang, af andre dyre spil kan nævnes Ginga fukei Densetsu Sapphire og Darius alpha til PC-Engine.

Det var faktisk mig der havde solgt Sapphire til VGI, viste sig at de var fake (eneste fake versioner der er fundet af dem), mistede 7000-8000,- på den deal) FU/&€"&2u JUSUS CHRIST

I'm a bad bad boy
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/07-03 00:16 
Assassin >
Radiant Silvergun er iøvrigt frygtelig "overpriced". Det er da en fremragende shooter, men jeg synes personligt der er andre shooters der er lige så gode. 1800.- er det ihvertfald ikke værd.

Uhadada, aner man måske en smule skepticisme dér...har vi det ikke lige i samlingen >;)

Købte det for de *gyldne* $68 på eBay for tre år tilbage i MINT. Men nævn lige i flæng hvilke shmups der er bare en anelse bedre. Jeg kan ikke umiddelbart. Ikaruga ligger lige i kølvandet IMO.

RS er nektar i en klichéfyldt genre...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/07-03 00:20 
Actionspillet "Shinrei Jusaishi Taromaru" (Time Warner Interactive, 1997) til Saturn er nok et af de mest eftertragtede i samlerkredse. Svenske Super PLAY påstår det når et maksimum på 2500 kr (svenske) ...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/07-03 00:26 
Skal vi snakke om ikke-udgivede spil, der er ubetalelige er vi nok over i noget "Super Mario 3d" til SNES. Mig bekendt er der kun få (hvis mere end et enkelt) prototype-carts i omløb. Det/de ligger garanteret i Shigeru Miyamotos natbordsskuffe...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
kimmerkimmerSkrevet 02/07-03 00:28 
Hehe... ja, det har jeg også hørt om. Er nu ret sikker på, at Nintendo selv ligger inde med dem, hvis det findes... har aldrig set nogen konkrete beviser på spillet findes.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
AssassinAssassinSkrevet 02/07-03 00:36 
StrideR >
Uhadada, aner man måske en smule skepticisme dér...har vi det ikke lige i samlingen >;)

Næh, ikke specielt ;)
Læg mærke til jeg også sagde at det var en fremragende shooter, men jeg synes bare ikke det er 1800.- værd. Det er et spørgsmål om personlig preference....og der synes jeg at R-Type og Thunderforce III/IV er mindst lige så gode. Bevares, det er en anden stil, men jeg holder fast ved at RS bliver gjort til lidt mere end hvad det er.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
AssassinAssassinSkrevet 02/07-03 00:37 
RJK >
Kizuna Encounter Neo Geo AES, Euro version.

Solgt for $11.000.

Det er temmelig absurd....
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
MadsMadsSkrevet 02/07-03 00:41 
StrideR >
Men nævn lige i flæng hvilke shmups der er bare en anelse bedre.

Gradius for ever !
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/07-03 00:42, rettet 02/07-03 00:44 
Assassin >
StrideR >
Uhadada, aner man måske en smule skepticisme dér...har vi det ikke lige i samlingen >;)

Næh, ikke specielt ;)
Læg mærke til jeg også sagde at det var en fremragende shooter, men jeg synes bare ikke det er 1800.- værd. Det er et spørgsmål om personlig preference....og der synes jeg at R-Type og Thunderforce III/IV er mindst lige så gode. Bevares, det er en anden stil, men jeg holder fast ved at RS bliver gjort til lidt mere end hvad det er.

Med 'personlig preference' kan jeg godt se din vinkling, men det er så udelukkende et personligt synspunkt og vel nok mere 'affektionsværdien' du beskriver her end egentlig historisk værdi og hvad spillet har bidraget med til genren.

Affektionsmæssigt er jeg nok mest tilknyttet 'Raiden'...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
RJKRJKSkrevet 02/07-03 00:47 
Hey - antyder du at RS har større historisk værdi end R-Type? For så har vi da grundlaget for en diskussion! :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 02/07-03 00:51 
Dracula X er da set gå for $200 ;)

Men skal man op i den ende hvor et spil faktisk bliver betydeligt mere værd end hvad den slags faktisk kan finde på at koste som ny i spillet, skal vi jo som allerede nævnt ned gamle AES spil i mint/sealed condition, Metal Slug er jo klassikeren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AssassinAssassinSkrevet 02/07-03 00:52 
Ja, men vi har vel alle personlige synspunkter til diverse spil. Selvfølgelig er der også affektionsværdi med i billedet, hvilket der generelt altid vil være ved store spiloplevelser. Grunden til den høje pris på RS er jo nok at spillet er blevet 'hyped' ganske gevaldigt af diverse import-gamers, samt det faktum at det er Jap-only. Men der er jo ikke nogen endegyldig 'regel' om at RS er den bedste shooter nogensinde. Vi kunne jo sidde her resten af natten og nævne fantastiske shmups, men det undrer mig bare at folk er villige til at betale X antal gange mere for RS end stort set samtlige andre spil i genren. Mit 'problem' er bare at RS bliver fremstillet som "The shmup to end all shmups", hvilket jeg synes er en kende overdrevet.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
3of193of19Skrevet 02/07-03 00:52, rettet 02/07-03 09:21 
Andre meget dyre spil til Saturn er blandt andet den japanske limited udgave af Enemy Zero (20 eksemplarer), der følger nogle figurer med og spillet blev leveret til de heldige købere af Kenji Eno (spillets producer) himself (aner dog ikke hvad prisen er).
Også meget dyrt er Shining Force 3 Premium Disc, som egentlig er en gave til spillere der købte alle tre scenarier af SF3. Man sendte bare nogle kuponer, som fulgte med spillene, og nogle internationale "reply coupons" til Camelot og fik det så tilsendt. Camelot er sidenhen løbet tør for eksemplarer, og disken kan give op til 300US$.
SumezSumezSkrevet 02/07-03 00:54 
RJK >
Hey - antyder du at RS har større historisk værdi end R-Type? For så har vi da grundlaget for en diskussion! :)

Whee! Debat!
Hvad gjorde R-Type da, der var så specielt?
Jeg synes faktisk Radiant Silvergun skiller sig betydeligt mere ud end de fleste andre shootere. Ikaruga var så mindre originalt, da det trodsalt ligger meget opad RS i gameplay.

Vi kan også begynde at finde på shooters der gjorde hvad RS gjorde, før RS kom til ;) Så vil jeg selv som før foreslå Axelay, der faktisk giver lidt af den samme spilfornemmelse, men alligevel ikke nær så godt som RS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 02/07-03 00:59 
For ikke at ødelægge tråden, må vi hellere lige tage den i et nyt emne. Det er også lidt noget rod for mig alligevel, da jeg har spillet meget lidt Radiant Silvergun ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/07-03 01:07 
Ja, der er godt nok lagt op til den største potentielle debat i nyere tid. Men det må vente til i morgen for mit vedkommende...må lige sove på den med *historiske værdi*: R-Type kontra RS. Hvis ingen tør tage skridtet og gå til 'Multiplatform' med nyt indlæg, gør jeg det i morgen...vær sikker på det! >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
NaieraNaieraSkrevet 02/07-03 09:10 
StrideR >

Uhadada, aner man måske en smule skepticisme dér...har vi det ikke lige i samlingen >;)

Købte det for de *gyldne* $68 på eBay for tre år tilbage i MINT.

Tjaa, husk nu at der er nogen der smed sit spinecard ud :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 02/07-03 12:32 
StrideR >
Hvis ingen tør tage skridtet og gå til 'Multiplatform' med nyt indlæg, gør jeg det i morgen...vær sikker på det! >;)

Uha. Så ved vi godt, hvad vi har i vente :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 02/07-03 12:44, rettet 06/07-03 13:24 
Naiera >
StrideR >

Uhadada, aner man måske en smule skepticisme dér...har vi det ikke lige i samlingen >;)

Købte det for de *gyldne* $68 på eBay for tre år tilbage i MINT.


Tjaa, husk nu at der er nogen der smed sit spinecard ud :)

StrideR: Du skal ikke finde dig i noget. Bare rolig, du kan jo bare købe en ny....til £20 (hehe)

RS Spine Card
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Star SoldierStar SoldierSkrevet 02/07-03 13:27, rettet 02/07-03 13:28 
Spinecards are the Devils work!, hader når de ikke er inkluderet (gælder også alt det JPOP jeg får), betalte selv 10-15pund for et spinecard til Salamander deluxe pack SS.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig