X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fede PSP Spil?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 07/06-09 21:39 
Hej med jer.

Jeg fik den geniale ide at sælge min DS og købe en psp. Det gjorde jeg så. Med maskinen fik jeg så rachet and clank og need for speed, hvilket er to spil som jeg er ret ligeglad med. Ved siden af købte jeg så lemmings, som ROCKS :D

Nu er jeg så på jagt efter nogle fede psp spil. Den type spil jeg vil spille på psp er spil i stil med secret of mana, castlevan... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
82 emne(r).
1 2 > »

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 07/06-09 21:39 
Hej med jer.

Jeg fik den geniale ide at sælge min DS og købe en psp. Det gjorde jeg så. Med maskinen fik jeg så rachet and clank og need for speed, hvilket er to spil som jeg er ret ligeglad med. Ved siden af købte jeg så lemmings, som ROCKS :D

Nu er jeg så på jagt efter nogle fede psp spil. Den type spil jeg vil spille på psp er spil i stil med secret of mana, castlevania, mega man, ghosts'n goblins osv. Altså gode 2d-side-scrollers, og 2d-sprite-rpg'er agtigt. Spil som ser godt ud med fed magi og bla bla bla. Jeg orker ikke grimme polygon-3d-ps1-grimme spil. Jeg har brug for noget som ser godt ud :)

Anyways. Her er en liste over spil jeg har fundet frem til kunne være fede spil for mig. Sig til hvis jeg har glemt nogle, eller hvis der er nogle på listen her som jeg skal holde mig langt væk fra. Og i behøver ikke at nævne syphon filter eller metal gear solid, for det er grimme-firkantede-polygon-spil som gør ondt i mine øjne at kigge på :)

her er hvad jeg har fundet frem til

Crimson Gem Saga
Capcom classics collection reloaded
Castlevania: Symphony of the night
Castlevania: the dracula x chronicles
Dungeon Siege: Throne of agony (ja det er et grimt polygon spil, men der er action og magi :)
Loco Roco
Patapon
Star ocean: Second evolution
street fighter alpha 3 max
mega man powered up
ultimate ghosts'n goblins
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-09 21:59, rettet 07/06-09 22:00 
Symphony of the Night er på Dracula X Chronicles :)

Har du købt en PSP 3000? Den skulle efter sigende have bedre skærm end de tidligere. Jeg har kun prøvet de gamle modeller og de havde en opdateringshastighed på en hel uge. 2D spil var ikke specielt sjove at spille på dem da der kom blur over det hele når man bevægede sig.

Men jeg kan se du har glemt SEGA MegaDrive Collection :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/06-09 22:07 
Men har skærmen på PSP 3000 ikke et interlacing problem?

Syntes jeg der var rapporter om sidste år. Har kun PSP 2000 så har ikke selv set det :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-09 22:16 
Jeg har kun hørt hvad der blev sagt i reklamerne engang. At den nye PSP skulle have en bedre skærm :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/06-09 22:18, rettet 07/06-09 22:19 
Ja - så må det jo passe :D
KalicolaKalicolaSkrevet 07/06-09 22:41 
Det er en psp 3000 jeg har købt. indtil videre har jeg kun spillet lemmings (fantastisk spil), og jeg vil sige at det står rigtigt godt på skærmen, farverne er klare og skarpe, og der er godt lys i skærmen, og ingen ghosting når man scroll'er rundt på skærmen. Jeg er meget tilfreds. Men har som sagt kun testet lemmings. Desvære fulgte der inden memory stick med så jeg kan ikke gemme eller komme på nettet eller noget endnu, så sådan en skal købes ASAP.

Apropo symphony of the night, er du så sikker på at det er det samme spil som er på x dracula? altså samme grafik og alt?

Jeg skriver lige den der sega collection på listen også tak :)
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-09 22:45 
Darknon>
Apropo symphony of the night, er du så sikker på at det er det samme spil som er på x dracula? altså samme grafik og alt?

Jeg har ikke set SotN i Dracula X Chronicles men så vidt jeg ved er det fuldstændig det samme som PSX versionen der kan hentes på PSN store.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 07/06-09 22:49 
Beano>
Men har skærmen på PSP 3000 ikke et interlacing problem?

Syntes jeg der var rapporter om sidste år. Har kun PSP 2000 så har ikke selv set det :)

Den er vistnok bedre til nogen spil og værre til andre.
Den har højere opdaterings hastighed (mindre "wipe")
Men nogen spil er lavet på en måde så de undgør sløring, og de ser så skod ud på 3000'eren.
KalicolaKalicolaSkrevet 07/06-09 23:42, rettet 07/06-09 23:46 
Jeg har prøvet at gøre lidt reseach.. Hvad jeg har fundet ud af er, at den symphony of the night som er på x dracula chronicles er sega saturn udgaven. og det er så vidt jeg ved ikke den samme som er på xbla og psn.

Jeg vil tro at den symphony of the night som man kan købe for sig selv på psp er den som også er på xbla og psn.

Er der nogen herinde som ved noget om det her emne?

EDIT: Er der 3 versioner?

En sega saturn version?
En ps1 version?
En xbla/psn version?
For The Love Of The Game
3of193of19Skrevet 07/06-09 23:49 
Saturn versionen har et ekstra område (Underground Garden tror jeg). Der er også nogen småting som at uret i midten går efter Saturnens interne ur og en eller to ringe der giver stat boosts alt efter om det er dag eller nat ifølge uret.
KalicolaKalicolaSkrevet 07/06-09 23:56 
Jeg har aldrig selv spillet nogle af dem. Så jeg er vel egentligt bare interesseret i at få den flotteste udgave. Og det typer på at det er den stand-alone udgave man kan købe til psp, og ikke den man unlocker igennem x dracula.
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-09 23:59, rettet 08/06-09 00:03 
Nej det gør det ikke. Den primære forskel er at Saturn udgaven af SotN er længere end PSX. Ergo skal du vælge Dracula X Chronicles for den bedste oplevelse.

SotN kører til tider ad H til på Saturn, men jeg har ikke hørt noget om at det skulle køre dårligt i Dracula X Chronicles.

EDIT: Ja som 3of19 har fat i så er det faktisk Saturn versionen der er at finde i DXC.

Tomm Hulett, associate producer at Konami, confirmed that the version of Symphony of the Night included in The Dracula X Chronicles would indeed be the Saturn version, finally giving US gamers a shot at playing the most complete version of the game to date. And as we've already been told, Symphony will include an all new translation, which can be a good or bad thing, depending on which way you swing.

EDIT2: XBLA og PSN-versionerne er de samme som PSX-spillet.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-09 00:24 
Tak.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-09 12:09 
Er der nogen som ved noget om memory sticks? hvad burde man købe? hvor stort osv?
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 08/06-09 12:58 
Den understøtter vist max 16Gb, men det er vist muligt at køre raid med nogle særlige dimser. Der blev præsenteret et par nye på E3.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
heheheheSkrevet 08/06-09 13:08 
Darknon>
Er der nogen som ved noget om memory sticks? hvad burde man købe? hvor stort osv?

har selv købt et micro kort for lidt over 1 år siden og det fungerer upåklageligt til diverse playstation titler jeg har lagt over på det jeg oplevede ingen ghosting i hverken final fantasy 9 eller chrono trigger (har bare konverteret dem så intet ulovlig gjort)... personlig synes jeg 4 gb er nok men hvis det er kan du jo bare købe et 8gb i stedet.

det er nok en god ide at købe et memory stick micro fordi hvis du en dag bestemmer dig for at købe en psp go så kan det også bruges i den

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385661&searchArea=products&Soegeord=memory+stick
BeanoBeanoSkrevet 08/06-09 14:00 
Herold>
Den understøtter vist max 16Gb, men det er vist muligt at køre raid med nogle særlige dimser. Der blev præsenteret et par nye på E3.

Den vi også understøørre større kort. Grænsen er 16GB nu fordi at der kun findes op til 16GB MemoryStick Micro kort :)
HeroldHeroldSkrevet 08/06-09 14:07 
Så med den rette adapter vil man vel kunne opnå større kapaciteter?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 08/06-09 14:14, rettet 08/06-09 14:17 
JAA siger han har en adaptor med 2 x 16GB kort som virker med hans nuværende PSP. Sådan forstod jeg ihvertfald hans posts:

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=30184#406436

Ved dog ikke om der findes sådanne adaptorer til MemoryStick Micro endnu. Bliver nok til træg med pladsen til to SD Micro kort.
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-09 14:34 
Kan man købe de der micro kort i en almindelig gamestop butik? Eller er det noget uoriginalt halløj man skal købe på nettet?
Og hvad har memory kort med ghosting at gøre?
og kan man kopiere sine spil over på psp'en og spille uden cd?

Undskyld min noobhed, men jeg ved intet om psp :) Andet end at Lemmings rocks.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 08/06-09 14:39 
Darknon>
Kan man købe de der micro kort i en almindelig gamestop butik? Eller er det noget uoriginalt halløj man skal købe på nettet?

Begge dele - både microSD og MemoryStick Micro forhandles i alm. butikker, ikke kun spilbutikker :)
Kortene er ikke lavet specifikt til PSP.


Darknon>
Og hvad har memory kort med ghosting at gøre?

Intet.


Darknon>
og kan man kopiere sine spil over på psp'en og spille uden cd?

Har du en hacket PSP kan du rippe dine UMD'er og PS1 spil og spille dem på PSP fra memorystick. PSP Go har ikke UMD drev... så :)
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-09 14:41 
Og kan man få chrono trigger til psp? syntes ikke at jeg kan finde det nogle steder.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-09 14:44 
Så hvad er bedst, eller hvad er forskellen mellem microSD og MemoryStick Micro?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 08/06-09 14:44, rettet 08/06-09 14:47 
Tror ikke det er udgivet som PSone Classic i EU eller US på PSN, måske japan?

Man kunne i teorien godt skaffe originalen til PSX og rippe til PSP - men ikke alle PSX titler der virker på PSP.

EDIT: MicroSD og MemoryStick Micro er bare konkurrerende formater. MemoryStick er vist Sony's format og lidt dyrere end SD. De "gamle" PSP'er understøtter MemoryStick Pro Duo mens den nye PSP Go anvender MemoryStick Micro der er den mindre udgave af Pro Duo. IT'S A JUNGLE !!!
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-09 14:46 
Det var bare "hehe" som snakkede om chrono trigger til psp. Måske misforstår jeg hvad han siger.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 08/06-09 14:48, rettet 08/06-09 14:50 
Åh det kan jeg se nu - så virker CT på PSP... nice :)

EDIT: Bemærk - Det er PSX udgaven der tales om og CT er ikke lavet til PSP :)
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-09 14:51 
Hvad hvilket kort anvender psp3000?

Så der er altså ingen forskel på de to memory kort typer andet end producenten?
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-09 14:51 
Hvad hvilket kort anvender psp3000?

Så der er altså ingen forskel på de to memory kort typer andet end producenten?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 08/06-09 14:54, rettet 08/06-09 14:57 
PSP 1000, 2000 og 3000 anvender MemoryStick Pro Duo. Så længe det er MemoryStick Pro Duo kan du bruge dem men der er forskel på priser, kapasitet og hastigheder. Jeg køber altid SanDisk og helst de hurtige af slagsen (Ultra II) :)
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-09 15:06 
Oh lord!

Jeg har brug for at du fortæller mig hvilket kort jeg skal købe :D Det skal være hurtigt (whatever that means) og der skal være meget plads på. Hvad skal jeg købe. Please, lad vær med at giv mig en valg mulighed :D
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 08/06-09 15:16, rettet 08/06-09 15:18 
Til PSP 1000/2000/3000 vil jeg anbefale denne:

SanDisk Ultra Memory Stick Pro Duo - 8 GB

kr. 373,- ink forsendelse

Link
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-09 15:29, rettet 08/06-09 15:32 
Jeg har brug for at købe det i en butik idag :D Men jo hvis jeg ikke finder den idag, så bestiller jeg sådan en der. Men er 8gig nok? Jeg ved ikke hvad spil osv fylder, altså hvis man også vil download via psn-store (som ikke er hack, right?)

EDIT: Jeg kan se at det er et super tilbud du har fundet der i forhold til gamestop osv. Så jeg den tror jeg bare at jeg vil bestille. Mange tak :)
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 08/06-09 15:51, rettet 08/06-09 15:52 
np :)

Du kan evt. overveje 16GB når du allegevel er igang - men jeg måtte jo ikke give dig valgmuligheder :D
KalicolaKalicolaSkrevet 08/06-09 16:34 
Burde 8 ikke være nok til nogle save games og noget mp3 og nogle downloads? Jeg har ihvertfald bestilt det, hvis jeg skal gi det dobbelte for 16gig, så bliver det liiige pepperet nok tror jeg :)
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 08/06-09 17:12 
Jo - du kommer langt med 8GB :)
heheheheSkrevet 08/06-09 23:09 
ved ikke om det er noget for dig men der er jo også final fantasy VII: crisis core som jeg selv synes var et pænt fedt spil (dog er det hurtigt gennemført)
CoreCoreSkrevet 08/06-09 23:15, rettet 08/06-09 23:16 
Ikke at de på nogen måde har noget med de efterlyste genrer at gøre, så vil jeg da slå et slag for Pursuit Force-spillene.

De er billige, og jeg selv syntes at de er nogle fede actiondrøn. 2'eren er dog markant bedre end 1'eren.

Og ja, Crisis Core er også superlækkert, jeg har dog ikke gennemført det...endnu.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/06-09 00:02 
Jean D'arc er et ret godt SRPG der er lige til at gå til uden for meget tingel tangel (jeg syntes nemlig at der er for meget grind i Disgaeaeaeaeeeeaeaeaeae)
KalicolaKalicolaSkrevet 09/06-09 08:21 
Persuit force ser ellers ok ud :)

Men crisis core kan jeg ikke tage seriøst, og så er det grimt polygon grafik med en texture opløsning på 8x8, bwadr!

Grunden til at jeg holder mig fra crisis core
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 12/06-09 10:03 
Nu har jeg endelig fået mit memory card (tak Beano).

Der skete sgu et eller andet magisk igår da jeg satte mig i sofaen og røg på psn-store med min psp, helt trådløst. Jeg loggede bare på med min ps3 account, og så var jeg bare online og sad og hende trailere og demo'er (monster hunter unite bl.a.)

Layout fuldstændigt identisk med ps3, alt var bare lækkert.

Jeg er meget positivt overrasket over min psp. Sony kan sgu alligevel noget :)
For The Love Of The Game
CoreCoreSkrevet 12/06-09 15:40 
Darknon>
Sony kan sgu alligevel noget :)

I forbindelse med PSP'en syntes jeg også nærmere at det alle andre udviklere end Sonys egne, der ikke kan finde ud af det. Stort set alle PSP'ens kvalitetstitler kommer fra Sony selv eller deres "egne" studier.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HulleHulleSkrevet 16/06-09 23:39 
Hvad er egentlig bedst i memory card? De originale med Mark 2 mærket, eller Sandisks Ultra II
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 17/06-09 07:18 
Du kan roligt gå efter SanDisk - det er kvalitet og ikke mindre "originalt" end Sony's produkter ;)
HulleHulleSkrevet 17/06-09 10:02 
Men jeg tænker på read/write egenskaber.. Jeg har fundet specifikationerne på Sandisk, de skriver endda at der er nogen som er bedre end deres egne Ultra II. Jeg kan dog ikke finde de officielle specs på Sonys Mark2..

Og så er 1 mill. spørgsmålet: Hvilke hastigheder understøtter PSP'en? Det har jeg heller ikke kunne finde svar på. For det kan jo være lige meget med et dyrt hurtigt kort, hvis maskinen ikke udnytter det.

Ved Beano dette?

Linky
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 17/06-09 10:13, rettet 17/06-09 10:14 
Jeg har flere SanDisk Ultra II kort og de virker perfekt med PSP :)

Extreme III har jeg ikke prøvet.
BeanoBeanoSkrevet 18/06-09 13:04, rettet 18/06-09 13:05 
Faldt lige over denne side-scrolling beat'em'up der er på vej til PSP... Unbound Saga.

Trailer
BeanoBeanoSkrevet 02/07-09 07:54 
Namco's svar på Monster Hunter?

God Eater
KalicolaKalicolaSkrevet 05/07-09 14:21 
Jeg har lige købt Star Ocean: Second Evolution. Da jeg troede at det var en forbedret udgave af Star Ocean: First Departure.. Men nu bliver jeg pludselig i tvivl, om det er to forskellige spil i samme serie, og om jeg skulle ha købt Star Ocean: First Departure i stedet.

Nogen som ved hvordan det hænger sammen?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 05/07-09 14:47 


Kikkipåwikkiikke
KalicolaKalicolaSkrevet 05/07-09 14:55 
det er noget hø jo så... Hænger spillene sammen eller kan de spilles enketvist? Eller burde jeg bare aflevere det tilbage og få first departure i stedet?
For The Love Of The Game
82 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig