X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Peter Molyneux får større rolle i MS


Svar
BeanoBeanoSkrevet 04/06-09 10:03 
Microsoft has promoted Lionhead boss Peter Molyneux to creative director of Microsoft Game Studios in Europe.

Molyneux will oversee the creative output of all internal studios as well as Microsoft's third-party development partners, acting in a leadership role to help ideas come to fruition as well as ensuring better communication and understanding within the group.

Mere her...

"Molyneux promoted to creative director of Microsoft Game Studios"
HeroldHeroldSkrevet 04/06-09 10:19 
Jeg kan ikke helt finde ud af om det er en god ting?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/06-09 10:53, rettet 04/06-09 10:55 
Ubetinget en god ting... Han lader munden løbe af med sig nogle gange, men man kan ikke tage fra ham, at han er visionær og innovativ...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 04/06-09 10:55, rettet 04/06-09 10:56 
Er du sikker? Jeg kan ikke finde ud af om det lægger bånd på hans kreative væsen eller om det lader ham få indflydelse på flere spil. Og jeg kan stadig ikke finde ud af hvilke af de to, der er bedst :P

Edit: Stop ninja-edits! :P

Men du har nok ret - jeg håber bare vi stadig får set hans idéer blive til noget... håndgribeligt. Og at han ikke gør flere spil uhåndgribelige :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 04/06-09 11:02 
Jeg ser det også positivt. Han har spændende ideer og ambitioner men lever ikke altid op til det og lukker lige lovligt meget varm luft ud i ren begejstring. Men hellere en der har lidt for meget begejstring end en som har for lidt og ikke er tændt på at lave spil :)
MrCaseMrCaseSkrevet 04/06-09 11:09 
Jeg tror det bliver rigtig godt.
Han har så meget erfaring og er så 'europæisk' at han nok skal få drevet nogle rigtig spændenden ting igennem.
Jeg tror helt sikkert han vil være fortaler for at der bliver lavet nogle lidt eksperimenterende og udfordrende ting i stedet for flere generiske fps'er.
Have you considered sucking less?
jaesjaesSkrevet 04/06-09 13:03 
Jeg tror, det står og falder på, hvor meget snor de giver Molyneux. Manden har svært ved at fokusere og begrænse sig, så der skal nogen til at guide ham lidt. Ellers vil alle kommende MS-spil jo tage fire år at udvikle, uden at have særlig meget dybde alligevel ;)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/06-09 13:52 
En større rolle? Er det for at give lidt plads til hans ego også? :-)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/06-09 14:24 
jaes>
... uden at have særlig meget dybde alligevel ;)

Påstår du med denne kommentat, at Molyneux' spil er overfladiske!!??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 04/06-09 14:26 
Jeg vil sige ja, i forhold til gassen, som Molyneux lukker ud inden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 04/06-09 14:49 
PalleJensen>
Påstår du med denne kommentat, at Molyneux' spil er overfladiske!!??

Mange af dem er bestemt overfladiske, ja, og hvis du kigger lidt rundt på forummet, eller læser anmeldelser af spillene, vil du se, at min holdning ikke er specielt enestående.

Problemet er, at Molyneux har en masse gode og innovative idéer, men ikke tiden til at implementere dem alle ordentligt. Så i stedet for at fokusere på fx 3-4 elementer og gøre det effektivt og til bunds, så breder Lionhead energien over alt i spillet med det resultat, at ingen af spillets delelementer bliver bedre end bare "gode".
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/06-09 18:01 
Hyakotake>
En større rolle? Er det for at give lidt plads til hans ego også? :-)

LOLS
BeanoBeanoSkrevet 07/03-12 13:32 
Hyakotake>
En større rolle? Er det for at give lidt plads til hans ego også? :-)

Der var vist ikke plads, i hvert fald forlader han nu Microsoft...

"Peter Molyneux Is Leaving Lionhead Studios and Microsoft, Will Finish Kinect Fable"
enfenenfenSkrevet 07/03-12 13:54 
Han har vel egentligt også bevist, at han bare er mest snak. Alt for meget snak og for lidt handling.
What is the Matrix?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/03-12 14:24 
vel snakker han meget, men med titler som Populous, themepark, Syndicate, Dungeon Keeper, Magic Carpet, Black & White, Theme Hospital, Fable i bagagen, synes jeg ikke man kan sige at manden ikke har noget at have det i...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/03-12 14:42 
Hans lever højt på fortidens klassikere og har ikke produceret noget nævneværdigt i mange år. Håber han i den nye stilling lukker en smule mindre varm luft ud og koncentrerer sig som spilproduktion i stedet.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/03-12 14:54 
"Noget nævneværdigt""? Der er jeg ikke enig... overhovedet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 07/03-12 15:04 
Ellers ville du vel heller ikke nævne Fable :)
SumezSumezSkrevet 07/03-12 15:53 
Echelon VI>
vel snakker han meget, men med titler som Populous, themepark, Syndicate, Dungeon Keeper, Magic Carpet, Black & White, Theme Hospital, Fable i bagagen, synes jeg ikke man kan sige at manden ikke har noget at have det i...

Især Black & White og Fable levede da slet ikke på nogen måder op til alt det han lovede?
Jeg siger ikke det er dårlige spil, de ligger bare meget langt fra det der lå i munden på Peter M.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/03-12 15:55 
Jeg er enig. Jeg er uenig i at han bare er snak.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 07/03-12 16:27 
Han er heller ikke "bare snak" men "mest snak" :)
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 07/03-12 17:46 
Sumez>
Især Black & White og Fable levede da slet ikke på nogen måder op til alt det han lovede?

Har det ikke altid været sådan? Jeg husker også nogle helt vilde udtalelser om PowerMonger fx. Men hellere have store ambitioner man ikke lever op til, end at levere noget ambitionsløst.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 07/03-12 18:11 
Jo det er bestemt ikke fordi det er noget nyt. Kunne bare ikke huske om han havde lovet noget vildt omkring Magic Carpet eller Dungeon Keeper :)
Det er heller ikke fordi hans ambitioner som sådan fejler noget. Hvis spillene havde levet op til dem, ville det jo have resulteret i virkelig interessante spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/03-12 18:14, rettet 07/03-12 18:17 
Jeg tror det er der jeg er uenig. Alle Molyneux titler er IMO virkelig interessante, selvom de ikke kan leve op til hvad han lover.

Black & White var ikke hvad mange forventede, men det var et virkelig interessant eksperiment.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 07/03-12 18:40, rettet 07/03-12 18:50 
Ja, sådan har jeg det også. Man skal jo se på det færdige spil, hvad der loves betyder reelt intet. Og her vil jeg da også mene, at Molyneux har lavet en del både gode og interessante spil. Det er kun fra Fable og frem, at han har tabt tråden lidt, IMO.

EDIT: Tænker selve Fable-serien - The Movies var fint, omend jeg ikke nåede meget langt i det. I Black & White 2 fik jeg primært prøvet byggedelen, så kan ikke sige så meget om det spil. Men den del af spillet fungerede godt.
SumezSumezSkrevet 07/03-12 20:10, rettet 07/03-12 20:11 
jaes>
Ja, sådan har jeg det også. Man skal jo se på det færdige spil, hvad der loves betyder reelt intet.

Det siger da utroligt meget om manden og hvad man forbinder med ham, og hvor meget man tør lægge i hans ord når han åbner munden? Snakken gik trods alt på personen Peter Molyneux, og ikke på hans spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 07/03-12 23:06, rettet 07/03-12 23:07 
Snakken gik da på begge dele :)

Jeg er såmænd enig i, at "man" også vægter udviklernes ord, men i sidste ende er det jo spillene, der taler.
SumezSumezSkrevet 12/04-12 10:35, rettet 12/04-12 10:46 
BREAKING NEWS!!!

Peter Molyneux påstår hans næste spil vil ændre verden - chokerende udtalelse fra en ellers ydmyg person:
http://www.eurogamer.net/articles/2012-04-11-peter-molyneux-why-i-quit-microsoft-and-why-my-new-game-will-change-the-world

Sjovt at alt det han siger om at forlade Lionhead for at starte et nyt studio var præcist det samme han sagde om dengang han forlod Bullfrog for at starte Lionhead. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 13/04-12 22:00 
Her er forklaringen på hvorfor Peter altid kommer til at love mere end han holder:

Peter Molyneux får større rolle i MS
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig