X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid Fusion...lidt lækkert


Svar
OkottaOkottaSkrevet 01/07-03 21:55 
Jeg er igang med Metroid Fusion på GBA SP'en, og jeg nyder hvert minut; Bedre end Metroid Prime? Ihvertfald så nyder jeg at spille det ligeså meget som jeg nød MP.

Var egentligt lidt nervøs for at købe Fusion, da snart sagt alle reviews skrev, at spillet var afsindigt svært og til tider frustrerende; Indtil nu har jeg ikke haft de store problemer, og jeg har lige nedkæmpet bossen Serris.

Spillet er ovenikøbet rigtigt flot; Lækre miljøer, animation + fed musik og det hele. Et rigtig velpoleret spil. Og så gør det heller ikke noget, at styringen er tilpas stram.

Behøver man andre GBA spil, når man har Metroid Fusion og Castlevania: Aria Of Sorrow? Jeg tror det ikke :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
tastasSkrevet 01/07-03 23:24 
Kunne satme også godt tænke mig det.
Men what the heck, har lige fået Castlevania: Circle of the Moon for kun 170 bobs ved overstock.
Så jeg klarer mig ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RitesRitesSkrevet 01/07-03 23:32 
Fusion er klart bedre end Prime. Syntes dog ikke det er svært, blot til tider udfordrende.

Der er en masse andre fede GBA spil også...
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 01/07-03 23:48 
Ja, ked af det Prime-fans, men jeg er også på Fusion-holdet. Lineært og let - god underholdning. Min suverænt bedste GBA-oplevelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kimmerkimmerSkrevet 01/07-03 23:54 
Har spillet Metroid serien siden dens start på NES'en og jeg må indrømme, at jeg synes at Fusion er det mest skuffende spil af dem alle. Alt magien der normalt er i spillene er helt væk. Bare det, at Samus ikke har hendes "normale" suit på fra starten og så den satans "hjælpe" computer... bah! Spillede det i to timer, så kunne jeg simpelthen ikke få mig selv til at spille videre.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
Star SoldierStar SoldierSkrevet 02/07-03 00:10 
Er på kimmers hold her, spillede det igennem, syntes det var godt, men er langt fra Super Metroid... som kimmer sagde, blå dragt/lidt andet design... phaaaa, småting, venter på Zero mission :)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 02/07-03 00:23 
Seriøst: er det ikke nostalgi der spiller ind?

Jeg er ikke opvokset med Metroid-serien, men inden for relativt kort tid fik jeg både Metroid, Prime, Super og Fusion.

Jeg indrømmer ikke at have givet 1'eren en chance, men de tre andre gik jeg ind til med helt åbent sind og brugte mange timer på.

Prime kunne aldrig fænge mig rigtigt og mellem Super og Fusion tager jeg klart sidstnævnte.

Husk nu at jeg ikke snakker om spillene set i deres tidsmæssige sammenhæng, indflydelse på genren og så videre, men om hvor spilbare de er i dag.

Men selvfølgelig: er man hardcore Metroid-spiller kan jeg godt se, at Fusion virker belastende meget påberegnet nye spillere. Men der gør det altså også opgaven godt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Star SoldierStar SoldierSkrevet 02/07-03 00:32, rettet 02/07-03 00:35 
hmmm, nostalgi.... tror det ikke, jeg elsker Metroid to the bone, men syntes stadig Super metroid er den bedste af dem alle, spillede Fusion i næsten et go fordi det var så godt (købte endda soundtracket ;), men det havde sine mangler; for lineært, nemt og kort (desværre).

Grunden til at jeg nævnte Zero mission er fordi det ligner "Super" så meget.

Bare husk at jeg er metroid fan, så jeg er ikke ude på at knække nogens Metroid smag, smag og behag som man siger, bare glad for at der kommer flere, der gik godt nok langt tid imellem Super og de 2 nyeste!.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
kimmerkimmerSkrevet 02/07-03 00:35 
Et virkeligt belastede element i Fusion er sværhedsgraden eller mangel på samme. Man løber gennem spillet og hvis man nu skulle sidde fast, så er det fordi man ikke læse hvad "hjælpe" computeren fortalte en :-)

Nintendo burde hellere have brugt krafter på et nyt Mario spil til GBA, i stedet for et nyt Metroid spil.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
RJKRJKSkrevet 02/07-03 00:52, rettet 02/07-03 00:52 
Vi har været inde på det her før, men det, der her kommer til udtryk, tror jeg hænger sig i en anden tid. Der hvor man kunne bruge en dag på at sidde fast i et spil og føle man havde klaret noget stort, ved at komme videre.

Om det er tiden eller bare undertegnede der er en anden skal jeg ikke kunne sige, men den slags har jeg ikke tålmodighed til mere. Spil må gerne være udfordrende, der må gerne være mange sidespring man kan tage og der må gerne være masser af ting at dykke ned i, men der skal også være mulighed for, at man kan klare sig igennem spillet uden unødvendige frustrationer, hvis det bare er dét, man vil.

I hvert fald hvis jeg skal holde interessen til at gennemføre (misforstå det nu ikke som om jeg hader svære spil - det er jo ikke tilfældet).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 02/07-03 00:58 
Kimmer >
ENintendo burde hellere have brugt krafter på et nyt Mario spil til GBA, i stedet for et nyt Metroid spil.

Nu er de jo også snart ved at løbe tør for Mario spil de kan portere. SMB US, SMB 3, SMW, YI. Eneste der mangler ville være SMB1 + Lost Levels.
Star SoldierStar SoldierSkrevet 02/07-03 00:59 
Måske skulle du skære din trillion samling ned til 10 spil og så bruge tiden på dem ;) , jeg kender godt det du snakker om, det er også okay med spil som bare kører der ud af en gang imellem, hell, jeg spiller også train simulation real somme tider, det kan man vist godt kalde et straight forward spil he he.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/07-03 00:59 
Kimmer >
Man løber gennem spillet og hvis man nu skulle sidde fast, så er det fordi man ikke læse hvad "hjælpe" computeren fortalte en :-)

På nogle måder følte jeg, det samme var tilfældet med 'Silent Hill 3'.

Men som StarSoldier siger; 'Metroid: Zero Mission' ligner 'Super Metroid' på nuværende stadie ud fra de screens, jeg har set... > håber personligt på mere *kreativ frihed* i gameplay a la MP. Jeg ønsker at *spille spillet* uden så meget gør-dit-og-dat-for-at-forhindre-det-så-opnår-du-noget-og-kan-komme-videre-til-noget-andet-for-at-overvinde-noget-tredie...spil gennemført.

Føler ingen personlig gevinst ved at overvinde et spil på den måde...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 02/07-03 01:03 
Star Soldier >
jeg kender godt det du snakker om, det er også okay med spil som bare kører der ud af en gang imellem

Vidste jeg ville blive misforstået :-/

Jeg vil gerne spille de "tunge" spil, men så stiller jeg højere krav til dem. Så skal de give mig mere. Det gjorde/gør Super Metroid fx ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Star SoldierStar SoldierSkrevet 02/07-03 01:13 
Okay Rune, nu tænkte jeg bare på dig som en fyr som ikke burde have tid til at sætte sig ind i så mange spil (fordi du har gang i SÅ meget), det er helt i orden at Super ikke giver dig et kick, men det lød lidt som om at fusion var bedre fordi det kører lidt mere på skinner, du ved; tænd, spil for xx min og så videre med mange af dine andre projekter, Super syntes jeg kræver lidt mere af brugeren (tid og brainpower), nej nej, jeg siger ikke at du er dum ;) he he.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 02/07-03 02:01, rettet 02/07-03 02:02 
Tak ;pp

Jeg kommer til at gentage mig selv, men det jeg siger er at det er fint med krævende spil, men i dag hvor der er et større spiludvalg end dengang, så skal disse titler virkelig være gode, før man gør den indsats.

Så på den måde havde et spil som Super Metroid bedre vilkår for 10 år siden, hvoraf dem der spillede det dengang sikkert også rangerer det højere, end os der først spiller det i dag.

Lad mig sige det sådan her: måtte jeg kun spille ét spil det næste halve år, så ville jeg også vælge Super, fordi det føles mere dybt. Men Fusion er mere lettilgængeligt og derfor sjovere. Og så mener jeg objektivt også at det er bedre på en del punkter (uden historiske hensyn).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 02/07-03 09:45, rettet 02/07-03 09:46 
Jeg er klart mest til Metroid Prime og Super Metroid.

Metroid Fusion er for lineært. Metroid er for frit.

Så hvis Metroid Zero Mission bliver lavet af dem som lavede Metroid Fusion må det blive den perfekte blanding. Jeg mener hvis de tilføjer lidt mere tekst, nogle save-rum og gør områderne lidt mindre så må det da komme til at ligne Super Metroid.

Skulle lige teste de nye tags :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig