X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP GO


Svar
happyEDhappyEDSkrevet 30/05-09 19:37 
Så kom der nogle billeder der måske er den nye PSP GO

Den ser godt nok ikke behalig ud at holde

http://kotaku.com/5273208/rumor-qore-lets-slip-the-first-look-at-psp-go... Se hele indlægget
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
70 emne(r).
1 2 > »

Svar
happyEDhappyEDSkrevet 30/05-09 19:37 
Så kom der nogle billeder der måske er den nye PSP GO

Den ser godt nok ikke behalig ud at holde

http://kotaku.com/5273208/rumor-qore-lets-slip-the-first-look-at-psp-go?skyline=true&s=i
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 30/05-09 19:42, rettet 30/05-09 19:47 
Jeg er også spændt på at høre om ergonomien og knapperne - men nok stadig bedre end DS ;)

Heldigvis erstatter den ikke PSP-3000 endnu.

Interessant at nyt Metal Gear nævnes i Qore klippet.

Eurogamer har bedre billeder her
nerosnerosSkrevet 30/05-09 20:04 
Den er godt nok grim.
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 30/05-09 20:08 
Jeg synes sgu heller ikke de har ramt plet. Bruger den stadig UMD-mediet? I så fald, springer jeg over.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/05-09 20:13 
Analogpinden ser ud til måske at sidde noget bedre end på alle de tidligere modeller. Men resten ser ikke ud til at være så behagelig :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/05-09 20:15 
Hanky>
Bruger den stadig UMD-mediet?

Nope - downloads til intern flash memory eller memorystick. Nok derfor den eksisterende model forbliver på markedet.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/05-09 20:16 
Nej det er vidst helt droppet.
BeanoBeanoSkrevet 30/05-09 20:18, rettet 30/05-09 20:18 
Hvad er droppet?

Se/hør videoen...
HankyHankySkrevet 30/05-09 20:19 
Puha, ren download maskine ;/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/05-09 20:21, rettet 30/05-09 20:22 
Jeg læste indlægget dit som du ville springe den over HVIS den brugte UMD'er :) Ren download gider jeg heller ikke...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/05-09 20:29 
Nej, jeg tror heller ikke det er noget for mig. Så skal den ihvertfald kunne knækkes og jeg skulle kunne rippe mine egne UMD'er :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/05-09 20:43 
Havde der været UMD-support kunne jeg godt finde på at skifte min launch-model ud. Jeg er dog ikke helt tosset med slide designet. De skulle have brugt deres "draw the line" design-filosofi istedet.

Det bliver dog, som sagt andre steder, interessant at følge konsollens succes eller mangel på samme, som den første reelle rene DLC-maskine.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/05-09 20:55 
Det sad jeg også og tænkte på. Jeg håber næsten den flopper totalt så de kan se at vi helst vil have "rigtige" spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/05-09 00:12, rettet 31/05-09 00:22 
Hold da op en øje-bæ... Den er mildest talt ikke særlig køn, slet ikke sammenlignet med iPhone og DSi.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
heheheheSkrevet 31/05-09 00:33, rettet 31/05-09 00:34 
er det helt 100% at den kommer til at se sådan ud????

jeg kan personlig godt li det design der
ChronoChronoSkrevet 31/05-09 00:37 
Jeg synes nu også den ser fin ud. De nævnte spil lyder dog ikke lige så spændende - så ligesom med DSi, bliver det nok ikke noget jeg skal have lige foreløbigt.

Det kunne være sejere med trykfølsom skærm og indbygget telefon :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
heheheheSkrevet 31/05-09 00:41, rettet 31/05-09 00:43 
jaer kunne være fedt, men tror den ville blive for dyr til mig hvis den havde indbygget telefon

hvis den kan hackes (ved godt det er forkert betegnelse) på samme måde som den gamle vil det jo være helt perfekt ;)
BeanoBeanoSkrevet 31/05-09 06:24, rettet 31/05-09 06:25 
Dukket lidt mere info op:

Den har mindre skærm: bruger 3.8" hvor den gamle serie brugte PSP 4.3"

Bruger Memory Stick Micro - surt hvis man har de gamle MS Duo liggende.

Er heller ikke imponeret af designet. Syntes ikke den er direkte grim men bare for kedelig og noller :) Ville have foretrukket et clamshell design a la DS for at beskytte skærmen.
dpldplSkrevet 31/05-09 08:21 
Personlig kan jeg lide designet.

Men skal komme monter hunter og begge star ocean spil til den før jeg køber den. Da dette er lige nu de 3 spil jeg vil købe en PSP for >< (Samt GT)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
jaesjaesSkrevet 01/06-09 12:25 


Cartman approves.
BeanoBeanoSkrevet 03/06-09 12:09 
Pris annonceret... EUR 249/USD 249!!

De må ha' spist søm!

"E3: PSPgo priced and dated News"
heheheheSkrevet 03/06-09 13:13 
øv så kommer den efter jeg er rejst... er der nogen der ved hvornår den kommer i kina???
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/06-09 14:22, rettet 03/06-09 14:23 
Så ender det vel også med 2500,- i DK :s

Jeg er blevet lidt mere varm på konsollens design, men jeg er stadig ikke glad for ren DLC.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 03/06-09 14:27 
Til den pris bliver den garanteret en succes - weee!
3of193of19Skrevet 03/06-09 15:05 
Ja det er lidt spøjst at den er så dyr.
De interne komponenter er jo ens, udover at der er 16GB intern hukommelse som jo ikke koster særlig meget i de mængder Sony køber ind.
Skærmen er mindre OG UMD drevet er sparet væk.

Jeg har lidt på fornemmelsen at den høje pris er et "fredstilbud" til forhandlere der kommer til at tjene på salget. Hvilken motivation skulle en forhandler ellers have at sælge PSP Go hvis avancen var den samme som den plejer at være på konsoller (nemlig henimod 0). En solgt PSP Go er jo ensbetydende med 0 kroner i spil salg fra den kunde.
BeanoBeanoSkrevet 03/06-09 15:11 
Ja det er en mulighed...

Kan heller ikke se den hvordan den skulle være dyrere at fabrikere - og slet ikke SÅ meget mere.
JAAJAASkrevet 03/06-09 17:04, rettet 03/06-09 17:05 
Så vidt jeg kan se, vil der nødvendigvis være elementer af idioti indblandet i et køb af en PSP GO frem for en 2000/3000.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/06-09 17:10, rettet 03/06-09 17:16 
Såfremt at der er tale om en større forhandler avance, som virker som et logisk bud, kan man måske forvente mere konkurrence på prisen i løbet af kort tid. Man har vel lov at håbe...

Taber Sony penge på deres nuværende PSP model? Man kunne måske få den tanke at de ikke vil risikere tabe penge på GO, både fordi det er en satsning, og fordi der i højere grad må være risiko for piratkopiering, som i forvejen er et stort probelm på platformen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
3of193of19Skrevet 03/06-09 19:22 
Jeg synes heller ikke GO maskinen er særlig go'. Memory Sticks findes jo efterhånden i størrelser op til 16GB (kan PSP læse dem eller er grænsen 8GB?) og alle funktioner GO har, har den almindelige PSP jo også, bare til mindre penge.
JAAJAASkrevet 03/06-09 20:37 
Jeg mener, at den nu kan læse helt op til 32GB. Det kan i hvert fald lade sig gøre med en billig adapter.
BeanoBeanoSkrevet 03/06-09 22:05 
Go kan klare op til 16GB kort og det mener jeg også den gamle kan. De har løbende udvidet større og større kort via firmware updates over årene så det vil nok også være tilfældet fremover.
Vidste ikke at der var kommet 32GB MS Duo/micro... damn.
JAAJAASkrevet 04/06-09 15:23, rettet 04/06-09 15:58 
Ok, men med adapter (hvor man sætter to 16GB microSDHC kort i) kan det så lade sig gøre. Jeg gav en 50'er for min.

De dukker up som et kort på 32GB, og på den baggrund føler jeg mig ret overbevist om, at det ovennævnte 16GB maximum ikke er reelt, men bliver meldt ud fordi der ikke er en 32GB MS Pro Duo stick ude endnu.
BeanoBeanoSkrevet 04/06-09 15:28 
ok det er smart nok :)

Men hvordan placeres filerne så på tværs af de to kort?
JAAJAASkrevet 04/06-09 15:59, rettet 04/06-09 16:00 
Jeg har læst mig til, at det kan sammenlignes med RAID. Det fungerer altså som et samlet kort. Tager du det ene ud af adapteren, går det galt.
BeanoBeanoSkrevet 04/06-09 16:02 
Ok :)
HeroldHeroldSkrevet 11/06-09 10:55 
Analytiker mener at Sony puster prisen på PSP Go kunstigt op.

80 dollars more for something that costs a lot less
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 11/06-09 11:23 
Nu aner jeg jo ikke hvad forhandlere giver for en PSPGo, men det lyder mere og mere som om min spekulation har noget for sig...
BeanoBeanoSkrevet 11/06-09 12:00 
Jeg kan kun give Pachter ret - den pris er voldsomt opskruet. Spændt på at se hvordan speciel japanerne tager imod den...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/08-09 20:52 
Jeg sad for sjov og tjekkede ud hvad der var kommet af PSP-spil på PSN, og hvad prislejet var. I den europæiske store (de danske priser), er prislejet ca. 199,- for de fleste titler, mens enkelte koster 110,-. Jeg tjekkede derefter priserne i den amerikanske, hvor spillene fordeler sig ca. ligeligt mellem prisklasserne 14.99$ (ca. 80 dkr.) og 20.99$ (ca. 110 dkr.).

Hvordan er det med regionsbeskyttelsen af downloads via PSN? Der er da godt nok en voldsom prisforskel, der er værd at tage med hvis man overvejer GO, og ren DLC. I et lidt større perspektiv kan jeg nemt forestille mig GO fejle på det europæiske marked, fordi priserne simpelthen er sat alt for højt - jeg ville personligt aldrig give 200 kroner for et spil jeg hentede digitalt til PSP, ej heller kan jeg forestille mig andre med et visadankort og sund fornuft gøre det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/08-09 21:56 
Der burde ikke være noget der forhindrer dig at hente og spille US spil på din PSP. Jeg hentede engang SotN fra US store og det spillede perfekt både på PS3 og PSP :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 04/08-09 07:21, rettet 04/08-09 07:21 
Ja PSP spil skulle også være regionsfrie fra PSN Store.
Prøv evt. at hente en demo først, f.eks. Dissidia.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/09-09 10:52 
"Flere danske butikker vil ikke have Sonys PSPgo på hylderne, når den udkommer 1. oktober."

Der skal naturligvis tages højde for kilden...

Danske butikker boykotter ny PSP
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 25/09-09 10:59 
Også butikker andre steder i Europa som heller ikke vil.

Ynkeligt de bruger den (alt for) høje pris som undskyldning frem for bare at indrømme at de ikke vil sælge maskiner de ikke kan sælge spil til.

Men problematisk for Sony uanset.
ComradeComradeSkrevet 25/09-09 11:29 
Det må være rigtig skidt for Sony, men jeg undrer mig ikke.. Jeg tror ikke man finder mange der vil købe en håndholdt til næsten samme pris som samme firmas konsol.

Derudover må Sony snart indrømme at teknologien er outdated, når iPhone efterhånden har lige så flotte spil (Endda billigere). Dermed sagt at der selvfølgelig mangler dybde i spillene på iPhone, men til priserne de sælges til pt. er det kun forståeligt - Det er muligt i det mindste, og så er det blot en lille del af iPhonens muligheder..

Jeg kan vitterligt ikke se målgruppen for PSPgo!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
BeanoBeanoSkrevet 25/09-09 11:37 
Har ikke meget med teknik at gøre - handler mest om spil, markedsføring og appelere til de rigtige målgrupper. DS sælger jo stadig flot (hardware og spil) selvom den teknisk er den ringeste maskine på markedet.

Jeg vil dog også meget nødigt udskifte min PSP og DS med iPhone/Touch som spillemaskine. Den mangler alvorligt d-pad og rigtige knapper for det er praktisk :)
enfenenfenSkrevet 25/09-09 11:39, rettet 25/09-09 11:40 
Beano>
Ynkeligt de bruger den (alt for) høje pris som undskyldning frem for bare at indrømme at de ikke vil sælge maskiner de ikke kan sælge spil til.

Beano, de nævner også problemet med manglende mulighed for salg af spil i artiklen. Der var en lignende artikel forleden dag i en anden avis/onlinemedie - kan ikke huske hvilken.

Men det er da rigtigt at en pris der lægger sig tæt op ad en PS3, ikke er specielt fordelagtig.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 25/09-09 11:47, rettet 25/09-09 11:49 
enfen>
Beano, de nævner også problemet med manglende mulighed for salg af spil i artiklen.

Så jeg godt, det var også kun det primære argument med at enheden er for dyr, som jeg syntes er lam. Som om kundens pris har noget med sagen at gøre - forhandleren vil jo bare tjene penge.
Avancen på PSPgo er næppe meget anderledes end PSP-3000, så de burde være ligeglade med enhedens pris hvis der er kunder.
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/09-09 12:45 
Med de avancer der er på spille-hardware, kan jeg så sandelig godt forstå detailhandlen. De plejer jo at tjene pengene på spil og ekstra udstyr.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/10-09 17:33 
En detaljeret og fyldestgørende anmeldelse af PSP Go
http://www.youtube.com/watch?v=ljKl-leNXLw
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/10-09 18:20, rettet 04/10-09 18:25 
Sjov video, der trods den humoristiske vinkel, rammer nogle ret interessante problematikker.

Selv fandt jeg at Gizmodo's anmeldelse af PSPGo, ramte mange af de samme kritikpunkter, der afholder mig fra andet end at synes Sonys eksperiment er interessant at følge.

Gizmodo review: PSP goes nowhere...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
70 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig