X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GC på vej til at blive knækket?


Svar
msxtrdmsxtrdSkrevet 01/07-03 21:55 
Pirater formåede at dumpe indholdet af GC disc til ISO fil :/.
Er det begyndelsen på ny pirat bølge mon?

GC Media Knækket
3of193of19Skrevet 01/07-03 22:12, rettet 01/07-03 22:12 
Det er jo kun det allerførste skridt. Spørgsmålet er nu, hvor sikkert er Gamecuben internt? Kan den læse hjemmebrændte mini-dvd'er? Er bootsektoren på GCN spil i den almindelige brændbare sektor eller udenfor?
Jeg tvivler på det bliver så slemt som PS/XBox, da mini-dvd medier er ret svære (umulige?) at få fat i.
NaieraNaieraSkrevet 01/07-03 22:18 
Hvaa', er det her ikke old news? De havde da en Q til at læse kopier for en uge eller to siden?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
-AbbadOn--AbbadOn-Skrevet 01/07-03 22:24 
Efter hvad jeg har forstået, så læser GC'en CD'ere omvendt, altså fra yderkanten af CD'en til inderkanten. Så jeg tror ikke det er nok bare at finde et medie i den rigtige størrelse, brænderen skulle også kunne aflæse CD'en baglæns.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
dpldplSkrevet 01/07-03 23:09, rettet 01/07-03 23:14 
Nu er jeg lidt nysgerrig, men hvor kan man få de mini dvd´er henne??
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DommergaardDommergaardSkrevet 01/07-03 23:37 
2 sek vil lige finde finde et link!
DommergaardDommergaardSkrevet 01/07-03 23:42 
http://www.nc-webshop.de/?wmid=145

.. i menuen til højre skal du klikke på:

DVD-R 1,4 GB (1)

Det var lige dem jeg kunne finde! Knap 3 Euro er da ikke galt? :)
dRxLdRxLSkrevet 02/07-03 11:20 
Mht. til at læse udefra og indefter, så vil jeg tro at det er noget der ordnes af det program der laver iso filen (i linux er det mkisofs). Brænderne plejer at være pænt ligeglade med om rækkefølgen af de bits de skriver fra en iso fil.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/07-03 18:13, rettet 03/07-03 18:18 
-AbbadOn- >
Efter hvad jeg har forstået, så læser GC'en CD'ere omvendt, altså fra yderkanten af CD'en til inderkanten.

Ikke for at virke snerpet, men hvorfor i alverden skulle Nintendo/Matsushita vælge at gøre det? Og hvor er beviset for at den gør?
På Lik-sang var der for lang tid siden en kæmpe lang tråd omkring at spille import spil. En eller anden gruppe påstod at have cracked maskinen og kunne læse hjemme-brændte dvd'er. De lavede endda videoer, men ved nærmere undersøgelse opdagede man at videoerne var fusk!
Flere af de folk der deltog i diskussionen var temmelig kloge og havde argumenterne i orden! Tvivlen omkring hvilken vej disken blev læst blev rimeligt hurtigt glemt pga manglende beviser. Tværtimod, nogen tog huset af en maskine og slukkede lyset, så kunne man se at laseren startede fra midten af! Så....
Det som hele kopisikringen handler om, er den optiske kode der ligger i starten af disken. Omkring hullet i midten. Endnu et bevis på at disken læses fra midten og ud!

TILFØJET:
Nå ja, hvis disken skulle læses fra kanten, tænk på hvor besværligt konstruktion ville være i Panasonic's Q! DVD'er skal jo som bekendt læses fra midten af!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DommergaardDommergaardSkrevet 07/07-03 17:42 
Det er derfor Panasonic Q'en virker på 2 måder!

Når man spiller gamecube skal man bare putte spillet i tænde osv.

Men når man bagefter vil spille DVD, SKAL man slukke Q'en og derefter putte DVD'en i, har hørt den skulle virke anderledes, og derfor skal man slukke den for at den kan bruge sin "DVD-funktion" !

Det har jeg i hvert fald læst..
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig