X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2009 - Sony


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/05-09 16:16 
Tråd til Sony-relaterede E3 2009 nyheder. Sony's pressekonference finder sted kl. 20.00 tirsdag d. 2 juni.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
293 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Svar
HeroldHeroldSkrevet 04/06-09 20:21 
Bwahahaha, den virkede :D

Tilbage til emnet. Jeg fik endelig mulighed for at se Sonys motionchopticks, eller hvad fanden de nu hedder, og selvom de er ret så fikse, så er de på ingen måde lige så imponerende som Microsofts Natal.

Jeg tror dog ikke nogen af dem får skubbet Wii'en af pinden, overlegen teknologi eller ej. Wii'en ER Wiimotesene, hvorimod der ikke vil være nok fokus på Natal eller det der Sony-hejs, til at det vil skubbe Nintendos af succes-pinden.

Er Sony-dimserne baseret på Eye-toy eller skal der et nyt kamera til?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/06-09 20:25 
Haha men igen, om så de kunne skyde ildkugler og lave kaffe til dig ville de jo ikke være ligeså imponerende som MS legetøj for dig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-09 20:28, rettet 04/06-09 20:39 
Herold>
og selvom de er ret så fikse, så er de på ingen måde lige så imponerende som Microsofts Natal.

Jeg vil da mene at ingen forsinkelse er bedre end tydeligt delay. De så også ud til at være langt mere præcise.
Det vil jeg mene er indiskutabelt mere imponerende end MS's på de punkter? :)

Er Sony-dimserne baseret på Eye-toy eller skal der et nyt kamera til?

Så vidt jeg forstod bruger det, det alm. EyeToy kamera.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 04/06-09 21:00 
Konsolkongen>
Jeg vil da mene at ingen forsinkelse er bedre end tydeligt delay. De så også ud til at være langt mere præcise.
Det vil jeg mene er indiskutabelt mere imponerende end MS's på de punkter? :)

Forsinkelse er en ting. Det skal selvfølgelig elimineres, før det bliver godt. Der har Natal en klar udfordring, men det kan de forhåbentlig programmere sig ud af. Min pointe er at Sony reelt bare have lavet en Wiimote 2.0. Istedet for at kameraet sidder i controlleren, sidder det nu ved tv'et. Ellers er resten stort set det samme, bare lige en tand mere avanceret. Det der er bedre ved Natal er facial regocnition, full body motion capture, måden det bliver integreret på osv. Noget af det bygge selvfølgelig på Eyetoy, ingen tvivl om det, men springet er IMO større fra Eyetoy til Natal, end fra Wiimote til whatever de hedder. Det burde egentlig også være tydeligt for enhver. Det vigtigste er dog hvordan det kommer til at virke hjemme hos brugeren i sidste ende, så jeg mener bestemt ikke at noget er afgjort endnu. Jeg holder stadig på at Nintendo har fordel i og med at de var de første, og at det selvfølgelig er så integreret i deres koncept som det er. Jeg er dog ikke i tvivl om at både Microsoft og Sony har ambitioner om at overgå dem. Det er bare ikke gimmick nok. :P




Azzkikr>
Haha men igen, om så de kunne skyde ildkugler og lave kaffe til dig ville de jo ikke være ligeså imponerende som MS legetøj for dig.

Arh, jeg ville sgu være ret imponeret så ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 04/06-09 21:07, rettet 04/06-09 21:12 
@KK: Ja den bruger PS3 Eye (ikke EyeToy) :)

Selvfølgeligt kommer den ikke til at vippe Nintendo af pinden - Wii sidder for solidt på vifte-med-armene-casual markedet. Men Natal kommer heller ikke til det. Måske om nogle år når PS4 og Xbox 720 (eller hvad navnet bliver) kommer, er det en chance for det. Men kan Sony og Microsoft komme op med en fornuftig og non-gimmick anvendelse for deres tech i spil de næste par år, så er det vel også fint nok.

Selv syntes jeg mere om ideen med en mere præcis og hurtig Wiimote på en HD konsol end at stå at vifte med armene i stuen - det syntes jeg vi gjorde nok for 5-6 år siden :D
Natal er næste trin men stadig det samme koncept.

Anyway, det minder mig om nedenstående artikel jeg faldt over i dag. EyePet som også bruger Eye på en nye måde. Lige noget for ungerne op til jul :)

http://www.joystiq.com/2009/06/04/impressions-eyepet-ps3/


EDIT:

Herold>
Istedet for at kameraet sidder i controlleren, sidder det nu ved tv'et. Ellers er resten stort set det samme, bare lige en tand mere avanceret.

Bortset fra at man ikke skal pege på TV'et og der er flere punkter der spores (højere præcision). Ved så ikke on PS3-wand også har accelerators/gyros eller om det er rent optisk.

PS3-wand=wiimote 2.0
Natal=EyeToy 2.0

:)
jaesjaesSkrevet 04/06-09 21:08, rettet 04/06-09 22:11 
Jeg synes nu, at der er en stor forbedring fra Wii til PS3. For Wii'en kan jo ikke tracke i 3D, så der er meget gameplay man ikke kan lave. Når man peger direkte kan der laves en form for tracking i 3D, men ellers er det kun gyroskopet, man får glæde af.

EDIT: Gå væk, bønno :)
BeanoBeanoSkrevet 04/06-09 21:16 
Næj!
HeroldHeroldSkrevet 04/06-09 21:32 
Beano>

Bortset fra at man ikke skal pege på TV'et og der er flere punkter der spores (højere præcision). Ved så ikke on PS3-wand også har accelerators/gyros eller om det er rent optisk.

PS3-wand=wiimote 2.0
Natal=EyeToy 2.0

:)

Ja, det var netop min pointe. Det ser ud til at der er gyropskop i wand'en også, og det der shield/sword koncept de viste så vildt fedt ud. Alt i alt er Natal bare langt mere imponerende, rent teknisk. Det at kameraet kan scanne ud i rummet gør mulighederne enorme. Man kan vel reelt få den til at scanne sin stue, og få den gengivet i et spil (eller lignende). Mulighederne er langt større end i Wand'en.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 04/06-09 21:40, rettet 04/06-09 21:41 
Den kan scanne det det er *foran* kameraet ja og ikke lige som det de viste i videoen hvor den på magisk vis kunne se bag møbler og fingre :)

Natal ser teknisk mere spændende men har en fæl lugt af gimmick - jeg vil se praktisk anvendelse som forbedrer spil eller laver nye genrer. Syntes jeg ikke tech demoen overbeviste mig om.
SumezSumezSkrevet 04/06-09 23:21 
Wii'en kan godt tracke i 3D, ellers ville Johnny Lee's opfindelser ikke virke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 04/06-09 23:48, rettet 04/06-09 23:48 
Jeg er ret sikker på, at den kun kan tracke i 3D, når man peger mod skærm/modtager. Det har jeg i hvert fald læst mig til. Man skulle kunne lave noget pseudo-3D-tracking ved at kombinere gyro og accelerator, men det kan ikke sammenlignes med rigtig 3D-tracking.
HeroldHeroldSkrevet 05/06-09 00:52 
Sumez>
Wii'en kan godt tracke i 3D, ellers ville Johnny Lee's opfindelser ikke virke.

Johnny Lee, som sjovt nok arbejder på Natal :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 05/06-09 00:53 
Beano>
Den kan scanne det det er *foran* kameraet ja og ikke lige som det de viste i videoen hvor den på magisk vis kunne se bag møbler og fingre :)

Natal ser teknisk mere spændende men har en fæl lugt af gimmick - jeg vil se praktisk anvendelse som forbedrer spil eller laver nye genrer. Syntes jeg ikke tech demoen overbeviste mig om.

Nej, selvfølgelig kan den ikke scanne "bag" ting, men den vil stadig kunne give et billede af et rum fra hvor den står. Det kan godt bruges til nogle ret ubehagelig ting i fx. et horrorspil, der foregår hjemme i sofaen. Der er i hvert fald gode muligheder, fordi den kan dét mere... Men selvfølgelig skal den ses i funktion, før jeg er rigtig overbevist.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-09 00:54 
jaes>
Jeg er ret sikker på, at den kun kan tracke i 3D, når man peger mod skærm/modtager.

Ja den må bruge det infrarøde kamera til at bedømme afstanden til tvet udfra afstanden af de to LED'er i sensorbaren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 05/06-09 01:10, rettet 05/06-09 01:18 
Herold>
...fordi den kan dét mere...

Og dét mindre :) Jeg synes, Natal har regulær ulempe i, at man ikke samtidig holder en controller. Det bliver nok hurtigt lidt ubehageligt at skulle lave løbebevægelser på stedet for at bevæge sig, og ryste hånden for at skyde :D

Men som tidligere nævnt, kan det selvfølgelig være, at den kan kombineres med en controller. Ellers kan man vel råbe Run, Turn osv. Det er bare lidt kikset i min optik.

EDIT: Man kunne også forestille sig, at man laver en "joystick-bevægelse" med den ene hånd for at bevæge sig, eller at man trykker på interfacet (fx på retningspile eller et felt). Men en controller er nu bedre, synes jeg.
HeroldHeroldSkrevet 05/06-09 01:28 
I mit tænkte eksempel er der ikke noget i vejen for at du holder en controller - det synes jeg heller ikke der er i umiddelbart andre. Men nej, den kan jo ikke bruges til alt, ligesom hverken Wiimoten eller Wand'en kan. Jeg tror endda at Wiimoten har en fordel her - hvad er der af knapper på wanden?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 05/06-09 02:01 
Ja, en controller kan tænkes ind i stort set alle eksempler, jeg tænker mere hvad vi er blevet præsenteret for. Kommer der en controller til Natal, er den selvfølgelig lige pludselig et potentielt stærkere kort. Den nuværende controller bliver nok ikke brugt, da den er to-hånds.

Men begge systemer er lovende uanset hvad. Ved ikke mht. knapper på wanden, men det skulle undre mig, hvis de ikke hælder et pænt antal på.
BeanoBeanoSkrevet 05/06-09 07:44, rettet 05/06-09 07:44 
Herold>
...hvad er der af knapper på wanden?

Ikke klart endnu da de brugte en prototype, men der var mindst een knap på den :)
Mon ikke der kommer to knapper og måske en d-pad eller lign.

EA Sports er forøvringt allerede igang med de nye teknologier
SumezSumezSkrevet 08/06-09 10:06 
KTC>
Jak & Daxter skal nok blive hyggeligt :)

Jeg er ked af at denne serie nu også bliver "reduceret" til en franchise, der bliver udliciteret til mindre udviklere med discount-udgivelser på håndholdte konsoller. Men på den positive side, får Naughty Dog så prøvet kræfter med noget nyt, ligesom da de skaffede sig af med Crash Bandicoot, og Uncharted 2 ser jo rimelig lovende ud...
Men J&D serien repræsenterer efter min mening noget af det absolut ypperste indenfor platformsgenren i PS2-generationen, og personligt så jeg den helst sluttet med Jak 3, eller en storstilet 4'er til PS3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/06-09 10:13, rettet 08/06-09 10:14 
Det nye J&D spil udvikles af High Impact Games som også lavede Secret Agent Clank og R&C: Size Matters. De var vist ok?

Men jeg så også gerne et helt nyt PS3 J&D spil fra Naughty Dog og med fokus på platforming som det første spil i serien :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/06-09 00:35 
Sonys pressekonference kan nu hentes i HD 720p direkte fra Sonys server PLAYSTATION.NET i Japan. Videoen er delt op i 3 segmenter på ca. 1,5 - 2 GB pr. fil. De kan også afspilles på PS3. :)

Linket til kilden med konferencen i HD følger nedenfor.

E3 2009: Sonys pressekonference i HD 720p (MP4/H.264)(1280x720)(3 x 1,5 GB)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 10/06-09 07:49 
Videoerne kan også findes på US PSN Store :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/06-09 09:04 
Nøj, hvor WEAK, at de ikke engang ligger i 1080p :-D
BeanoBeanoSkrevet 10/06-09 09:07 
Kan ikke huske om det var i 1080p eller 720p. Der plejer at være begge størrelser.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/06-09 10:14 
Jæ driller ås bare :-)
BeanoBeanoSkrevet 10/06-09 10:36, rettet 10/06-09 10:49 
Jo det havde jeg på fornemmeren :)

Tretton er også grim nok i 720p...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/06-09 13:30, rettet 10/06-09 13:52 
Haha, ja og han tror også, han er rittig sjouw med sine småkommentarer "Det er mig ham punkeren - mit handle er Mr. T." (ikke 100% korrekt citatgengivelse). Det sjove er nu mest, når Tretton og hans sleske kollega Kaz Hirai holder små talepauser - tager dybe indåndinger - og afventer/håber på klapsalver/wauws/latter fra publikum, når der tales om fx "Sonys omsætning" og "hvor mange biler Hirai har i sin garage til sammenligning med udvikleren af GT-serien" (eller noget i den retning) - men kun får stilhed. ;)

Efter at have set konferencens "megafokus" på GT-serien får jeg lyst til at ringe til spildesigneren og sige "Kom nu weiter!".
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 10/06-09 13:36 
Beano>
Det nye J&D spil udvikles af High Impact Games som også lavede Secret Agent Clank og R&C: Size Matters. De var vist ok?

Siger ikke det bliver et dårligt spil, blot at de underprioriterer franchisen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/06-09 14:52 
Ja, det er synd at serien ikke prioriteres højere... Blev meget skuffet da jeg så traileren... Det er jo alt andet end platform gameplay som vises (derfor kan der godt være lidt), men Jak & Daxter i rumskibe?? No thanks...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
jaesjaesSkrevet 10/06-09 15:53 
Jeg vil gå så langt som at sige, at genren underprioriteres. Forhåbentlig hovedsagelig et symptom på den økonomiske krise :)
SumezSumezSkrevet 10/06-09 15:59 
Ratchet & Clank til PS3 er et meget godt bevis på at den ikke gør, synes jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 10/06-09 16:07, rettet 10/06-09 16:14 
Sammenlignet med sidste generation, så kommer der betydeligt færre platformere på de stationære konsoller. Det er dét jeg tænkte på. Det er underprioritering i min bog.

EDIT: Markedet dikterer naturligvis i høj grad, hvilke spil der udkommer hvor og i hvor stort et antal. Så underprioritering er måske ikke det bedste ord. Men fokus er i hvert fald flyttet siden sidste generation.
BeanoBeanoSkrevet 10/06-09 16:16 
Rigtige platformers som J&D1 var syntes jeg også er for lidt af - R&C er mere action shooter IMO.

Heldigvis kommer der lidt på Wii :)
SumezSumezSkrevet 11/06-09 08:42 
Jeg synes nu heller ikke at det var stort med platformere i forrige generation.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 11/06-09 13:14 
På PS2 var der læssevis :)
SumezSumezSkrevet 11/06-09 13:21 
Var det ikke næsten udelukkende shovelware?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 11/06-09 13:28 
Nope, der var rigtig mange gode platformere. Går ud fra, at vi primært taler 3D-platformere, det giver i hvert fald mest mening, når vi snakker om de to nyeste generationer.

En hurtig sammenligning:

N64 - 9 spil med 75%+:
http://www.gamerankings.com/browse.html?site=n64&cat=85&year=0&numrev=2&sort=0&letter=&search=

PS2 - 19 spil med 75%+:
http://www.gamerankings.com/browse.html?site=ps2&cat=85&year=0&numrev=2&sort=0&letter=&search=

PS3 - 3 spil med 75%+:
http://www.gamerankings.com/browse.html?site=ps3&cat=85&year=0&numrev=2&sort=0&letter=&search=

X360 - 5 spil med 75%+:
http://www.gamerankings.com/browse.html?site=xbox360&cat=85&year=0&numrev=2&sort=0&letter=&search=

Jeg har sorteret det mest åbentlyse som Klonoa 2 fra.
SumezSumezSkrevet 11/06-09 13:55 
Jeg vil da tro at den nye generation kommer op på nogenlunde det samme, når den har eksisteret ligeså længe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/06-09 13:56, rettet 11/06-09 13:57 
Der er også mange PS2 titler på den oversigt som jeg ikke vil kalde platformers. R&C spillene er f.eks. mere action shooter. Det syntes jeg også J&D 2+3 var.
SumezSumezSkrevet 11/06-09 13:58 
Beano>
R&C spillene er f.eks. mere action shooter. Det syntes jeg også J&D 2+3 var.

Helt enig. Vi er egentlig også lidt ude på et sidespor her, en af de ting jeg virkelig nød ved J&D-serien var også netop at den ikke gentog sig selv, men hele tiden prøvede noget nyt, og stadig fungerede rigtig godt. Jak 3 er f.eks. ikke ligeså perfekt og finpudset som 1'eren, men har til gengæld langt mere levetid og variation. Det vil jeg hellere have end at spille det samme spil én gang til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 11/06-09 14:01, rettet 11/06-09 14:02 
Well, jeg vil i hvert fald kalde dem platformere, og udviklerne gør jo ofte det samme. At der så er vægtige action-elementer i, synes jeg ikke ændrer så meget :)

Og Sony og MS skal godt nok have smæk på, hvis de skal nå op på niveauet fra PS2 :)

Anyway, fra min optik, har platform-genren det ikke så godt...

EDIT: Sumez postede inden.
SumezSumezSkrevet 11/06-09 14:17 
Spil og genrer udvikler sig hele tiden. De første mange år efter PS1 og N64 kom ud, begræd jeg også platformgenrens død, da jeg dengang så udelukkende klassiske 2D-platformspil som tilhørende den genre.

Dem kommer der til gengæld virkelig mange af for tiden, til både DS, PSP, XBLA, PSN og Wii/WiiWare
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 11/06-09 14:44 
Nedgangen blandt 2D-platformere var mere naturlig, da spilmediet gik fra 2D til 3D. Der er ingen spilmæssig grund til, at 3D-platformerne skulle få samme skæbne. Men jeg er generelt optimist, så genren skal nok få en renæssance på et tidspunkt.

Og nu er vi vist lidt off-topic...
293 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig