X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Interessante JAP-only 360-spil


Svar
NaieraNaieraSkrevet 26/05-09 18:42, rettet 11/06-09 18:24 
Nu hvor vi er en flok som inden alt for længe får en japansk Xbox 360 ind ad døren, så skal vi jo også have nogle spil til den ;)

Min motivation er at Cave for alvor kommer igang med at udgive spil til konsollen, og ligesom konverteringerne til PS2, så kommer de kun ud i Japan. Således følgende ser en liste over udkomne og kommende shmups til Xbox 360 ud.

Udgivet:
... Se hele indlægget
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
243 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
ElgenElgenSkrevet 26/11-09 14:47, rettet 26/11-09 14:49 
Har du også bestilt LE?

EDIT: Og hvis man tager højde for tidsforskellen JAP -> DK blev mit jo faktisk også sendt igår };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/11-09 14:48, rettet 26/11-09 14:49 
Nej bare standard udgaven.

Synes LE prisen var for pebret i forhold til hvad man fik extra.
NaieraNaieraSkrevet 26/11-09 14:54 
Jeg snuppede også SE-udgaven. Det er bare ærgerligt hvis de lange forsinkelser jeg har haft på andre ting fra Hong Kong for tiden også rammer Futari.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 26/11-09 14:55 
Jeg håber bare der begynder at dukke brugtkopier op "snart" :P Har ikke lyst til at give 400 for det spil, men vil vildt gerne have det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 26/11-09 15:11 
Men Sumez, hvis spillet er godt og oplaget lille risikerer du kun at det bliver dyrere i brugt end det var fra nyt. Min erfaring er at det typisk er sådan det går med obskure japanske importtitler. Om ikke andet så fordi folk spekulerer i at købe nyt og sælge dyrere brugt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/11-09 15:35, rettet 26/11-09 15:36 
Præcis, men nu er der jo kommet rimelig meget focus på netop Cave titler og det bliver udgivet regionsfrit med henblik på import, så mon ikke oplaget bliver betydeligt større end det var tilfældet med nogle af titlerne til de tidligere konsoller.

Futari kommer næppe nogensinde op i samme brugtpris katagori som forgængeren eller Ibara for den sags skyld.
nerosnerosSkrevet 26/11-09 15:44 
Det håber jeg heller ikke fordi jeg har ikke lige pengene til det nu. Jeg glæder mig til at læse hvad i synes om det ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 26/11-09 18:26 
dRxL>
Men Sumez, hvis spillet er godt og oplaget lille risikerer du kun at det bliver dyrere i brugt end det var fra nyt. Min erfaring er at det typisk er sådan det går med obskure japanske importtitler. Om ikke andet så fordi folk spekulerer i at købe nyt og sælge dyrere brugt.

Det sagde de også om Ikaruga :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 26/11-09 22:35 
Dreamcast versionen ser da ikke ud til at være alt for billig, men det ødelægger det selvfølgelig lidt for prisen på spillet at man kan få det på xbox live til ingen penge.

Dreamcast Ikaruga priser på ebay.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 26/11-09 23:42 
Ja ok, de er ikke for billige, men de ikke-forseglede er vist ikke meget mere end det kostede for nyt. Alligevel overraskende, for så vidt jeg husker kunne det da, et års tid efter udgivelsen, fås til 1-200 kr under nyprisen, da ALLE havde købt det i den tro at det ville blive ligeså eftertragtet som Radiant Silvergun.


..tror bare jeg lader mit Ikaruga være forseglet lidt endnu så. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 12/01-10 20:06 
Er der ingen håb om Death Smiles til vesten? Synes det ser endnu mere vildt ud end Futari :-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 12/01-10 20:20, rettet 12/01-10 20:22 
Jeg tror ikke du skal regne med det.
Men man kan altid håbe.
Jeg synes også det er synd at resten af verden skal snydes for denne perle. Men det kan være at 2eren bliver udgivet på et tidspunkt...og nu var Futari jo regionsfrit, så...
- lad os se hvad der sker med EspGaludaII her om små 2 måneder...der er da håb };-)

Men du kan jo tilmelde dig SSKT4 og prøve det; jeg tager alle mine JAP X360-shooters med (inkl. DeathSmiles) };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 12/01-10 20:30, rettet 12/01-10 20:31 
Ok ja jeg har godt set der kommer træf, men jeg har travlt med arbejde som sædvanligt, men det er heldigvis godt arbejde ;-) Jeg vil kikke nærmere på det og se om jeg kan få det presset ind.

Viste ikke der kom et EspGaludaII her om to måneders tid. Jeg krydser fingre ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 12/01-10 22:16 
Hvis du spørger mig, så er DeathSmiles et af Caves allerbedste spil, hvilket jeg ikke heeelt mener Futari er.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 12/01-10 23:07, rettet 12/01-10 23:07 
Ok damn.. Det ser også bare så fedt ud. Jeg tror jeg ville elske det højt på jord. Hvis fremtiden ikke får de her fantastiske shooters til vesten må jeg nok bide i græsset og købe en jap 360 konsol.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 12/01-10 23:35, rettet 12/01-10 23:36 
Death Smiles kommer 99% sikkert ikke udenfor Japan. Skulle miraklet ske, og det udkommer i USA, er der stor risiko for at det også vil være regionslåst der. Intet Cave-spil er nogensinde kommet udenfor Japan, udover enkelte af arcade-udgaverne der kom på engelsk/i asiatiske udgaver.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 12/01-10 23:59, rettet 12/01-10 23:59 
I princippet kræver det vel bare at en vestlig udgiver tager sig sammen og laver forretning med Cave :)
Jeg tror heller ikke på det, men det er ikke utænkeligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/01-10 09:03 
Ja det burde jo nok ikke være helt utopisk, men jeg håber da det utænkelige ville ske.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/01-10 09:26 
Naiera>
Intet Cave-spil er nogensinde kommet udenfor Japan, udover enkelte af arcade-udgaverne der kom på engelsk/i asiatiske udgaver.

Steep Slope Sliders til Saturn kom da i EU ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/01-10 21:09, rettet 18/01-10 21:09 
Naiera>
Death Smiles kommer 99% sikkert ikke udenfor Japan. Skulle miraklet ske, og det udkommer i USA, er der stor risiko for at det også vil være regionslåst der. Intet Cave-spil er nogensinde kommet udenfor Japan, udover enkelte af arcade-udgaverne der kom på engelsk/i asiatiske udgaver.

Halleluja? :)

Death Smiles kommer til USA - ville være fedt hvis EU er med i planerne!

"Cave's Deathsmiles bringing bullet hell to North America via Aksys"
nerosnerosSkrevet 18/01-10 21:11 
Lige nu beder jeg til gud..!
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 18/01-10 21:20 
Arh, så bliver det jo totalt mainstream og så kan vi aldrig have et Cave-spil med i Årets spil-afstemningerne mere ;)

Ej, det var da på tide at nogen tog sig sammen, respekt for det. Vi har jo fået mange PAL-konverteringer af tvivlsomme JAP-titler fra små udgivere, så rart at det også udvides til de gode. Det kan vel heller ikke tage lang tid at oversætte teksten i en 2d-shooter...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 18/01-10 21:20, rettet 18/01-10 21:21 
Beano>
Halleluja? :)

Death Smiles kommer til USA - ville være fedt hvis EU er med i planerne!

Vildt. Det jeg skriver kommer ikke fra at jeg vil retfærdiggøre mit køb af en japansk Xbox 360 (min europæiske gik alligevel i stykker en måned efter jeg fik den japanske :p); jeg mente helt oprigtigt, at chancerne for en udgivelse udenfor Japan var næsten lig nul. Jeg kan kun forholde mig positivt overfor udgivelsen af Death Smiles i USA :) Bare ærgerligt at der er et kæmpe bagkatalog, som stadig kun fås til japansk PS2.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 18/01-10 21:22 
RJK>
Arh, så bliver det jo totalt mainstream og så kan vi aldrig have et Cave-spil med i Årets spil-afstemningerne mere ;)

Pis. Du har ret. Jeg bliver nødt til at afbestille ESPGaluda II nu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 18/01-10 22:57 
Fnis :D

Nu da Death Smiles kommer til USA vil det så sige det bliver regionsfrit, eller hvah..? Eller skal man stadig have den rette US maskine til at spille det?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 18/01-10 23:01 
Det vil tiden vise... kryds fingre ;)
RJKRJKSkrevet 18/01-10 23:03 
Det ville da være for åndssvagt hvis de ikke tog det ekstra EU-salg, de kan få med en regionsfri skive. Men mere åndssvage ting er jo sket :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/01-10 23:20 
I det mindste må man formode at den type udgiver der udgiver den type spil har den type tankegang. Eller i hvert fald håbe på det. :)

Jeg krydser fingre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/01-10 23:38 
Ok så er der håb :-)
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 18/01-10 23:50, rettet 18/01-10 23:50 
RJK>
Det ville da være for åndssvagt hvis de ikke tog det ekstra EU-salg, de kan få med en regionsfri skive. Men mere åndssvage ting er jo sket :)

Jeg tænkte det samme, men man kan jo sagtens forestille sig at den amerikanske udgiver bliver bundet af Cave igennem kontrakten til at regionslåse spillet. Cave valgte jo at låse spillet i udgangspunktet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 19/01-10 01:18 
neros>


Nu da Death Smiles kommer til USA vil det så sige det bliver regionsfrit, eller hvah..? Eller skal man stadig have den rette US maskine til at spille det?


Det siges at Black Label skulle følge med, og i så fald bliver den låst, eftersom japanerne ikke vil have at deres landsmænd med fordel kan købe den amerikanske udgave.

Desuden gjorde regionsfriheden på Futari ikke noget for salget. Death Smiles har stadig solgt langt bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 19/01-10 08:53, rettet 19/01-10 08:54 
RJK>
Det ville da være for åndssvagt hvis de ikke tog det ekstra EU-salg, de kan få med en regionsfri skive. Men mere åndssvage ting er jo sket :)

Ja, men jeg forstår slet ikke Cave's forretningsmodel - at lave regionslåste 360 spil udelukkende til det Japanske markedet (indtil nu). Konsollen har kun et marked på ca. 1.25 millioner. Vil give langt mere mening forretningsmæssigt hvis de gik multi-platform hvis de kun vil satse på Japan, eller i det mindste ikke låste spillene. Har de fået MS-penge eller hvad er mon årsagen til det?

Anyway, jeg håber også aftalen med Aksys betyder at Death Smiles bliver regionsfri :)

Aksys har også udgivet Battle Fantasia, BlazBlue: Calamity Trigger, Guilty Gear 2: Overture og Record of Agarest War i USA. Hvis de blev regionsfrie, kan vi måske tage det som tegn på hvordan det vil gå for Death Smiles.

Aksys Games på Wiki
nerosnerosSkrevet 19/01-10 10:49 
Jeg holder med Beano ;-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 19/01-10 12:07 


Underskriftindsamling
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 19/01-10 12:12 
Hvad? Har Cave droppet regionsfriheden igen? Der står i tråden at EspGaluda 2 og Ketsui nok bliver regionslåste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 19/01-10 13:07, rettet 19/01-10 13:08 
Ja, det hjalp ikke mærkbart på salgstallet af Futari overhovedet. Ketsui er dog et meget ældre projekt, som nok aldrig har været under over overvejelse hvad angår regionsfrihed.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 19/01-10 13:53 
Latterligt. Sig mig er det dyrere for dem at lave spillet regionsfrit? Ellers er der jo ingen grund til at droppe det.

Og ang. Ketsui bliver det vist heller ikke udgivet af Cave, så det er selvfølgelig ikke relevant i sammenhængen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 19/01-10 13:55 
Sumez>
Latterligt. Sig mig er det dyrere for dem at lave spillet regionsfrit?

Det skulle det ikke være, men japanerne ér jo lidt specielle hvad angår licensen til deres produkter, så fra den synsvinkel undrer det mig egentlig ikke, at de ikke laver deres spil regionsfri.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 19/02-10 23:53, rettet 19/02-10 23:54 
Jeg har lige investeret i nogle japanske MS Live Points til min japanske Xbox 360 og kan nu konkludere, at der er forskel på ting...

Jeg havde sat mig i hovedet, at jeg ville købe DLC til noget Cave og så lige Raiden Fighters Aces oveni hatten. Cave DLC gav ingen ballade. Aces kunne jeg ikke købe pga jeg ikke bor i Japan (og ja, selvom jeg har både japansk box og konto), med derimod IVeren kunne jeg sagtens hente ned. Hvad sker der lige for verden, altså.
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/02-10 00:39 
Hvad sker der!!!!!!!!!! :=C
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 20/02-10 00:41 
Det er nederen....!
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 20/02-10 01:12 
Ja, det er lidt trist.

Der er iøvrigt en promo video oppe af Espgaluda II, på det japanske Live.
Ting om dét og pis.
ElgenElgenSkrevet 23/02-10 10:53, rettet 23/02-10 11:08 
Sikkert old news, men SE af Espgaluda II bliver regionsfri mens LE (den med faceplate vil jeg tro, som iøvrigt er den jeg har bestilt) bliver låst til JAP.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 23/02-10 11:16 
Old news :-)

Tror nok lige jeg skal hive den regionsfrie udgave hjem!
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 25/02-10 09:21, rettet 25/02-10 09:44 
Espgaluda II har `release` idag.
HURRAAAA!

(Tror desværre ikke at jeg når at få det inden træffet i weekenden; har i hvert ikke fået mail om at det er blevet sendt)

Nyeste promo video
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 25/02-10 09:53 
Det skal købes :D
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 25/02-10 17:52 
Er det bare mig, eller ligner det allersidste in-game klip i den video jeg linker i ovenstående indlæg ikke starten på 1'eren? Mon der er inkluderet en updated version, eller måske kan den erhverves som DLC eller noget...hvad synes I det ligner?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 25/02-10 19:58 
Det ligner måske, men det er det ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 29/06-10 21:48 
Med hvilken JAP shmup får man mest for pengene?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 29/06-10 21:52, rettet 29/06-10 21:53 
Mushihime-sama Futari eller ESPGaluda II er nok de åbenlyse bud, med Death Smiles lige efter. Alle titlerne har masser af spilmodes der er forskellige nok til hver især at sluge masser af spiltimer.

Men man skal da ha' dem alle under alle omstændigheder...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
243 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig