X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Grotesk


Svar
JinkJinkSkrevet 01/07-03 19:57, rettet 01/07-03 20:00 
I 1997 købte jeg et Samsung 20" fjernsyn til 2199 kr i Fona. Som ekstra betalte jeg 549 kr for en total forsikring som galdt i 6 år.

Her for nylig begyndte mit fjernsyn så automatisk at lyse kraftigt op nogle gange mens man spillede eller så fjernsyn. Jeg tænkte at det var et svaghedstegn fra mit fjernsyn og at jeg hellere måtte sende det ind for at få det tjekket inden forsikringen udløb.
Her i dag fik jeg så et brev fra dem som skulle lave det, at fjernsynet var totalskadet.

Jeg gik ned i Fona og viste dem det og så måtte de give mig et tilbud. Men det eneste de kunne tilbyde mig var et gældsbevis på 939 kr(som de havde vurderet mit gamle fjernsyn til) som vil vare i 3 måneder på samme slags vare dvs kun på TV.

Det var jeg ikke helt tilfreds med, for hvad skulle jeg med et gældsbevis på 939 kr når jeg ikke har flere penge og når man heller ikke kan få et ordentlig fjernsyn til den pris. Jeg sagde jeg gerne ville have mit gamle fjernsyn tilbage for det var jeg bedre stående med. Men det kunne han ikke love mig. Der var 99% chance for at fjernsynet allerede var skrottet.

Det blev jeg sq lidt irriteret over og vi begyndte at diskutere og jeg sagde at jeg syntes det var dårlig service osv. Folk begyndte nu at kigge, mens han prøvede at forklare at det var bedre med 939 kr end det var, hvis ikke jeg havde tegnet forsikring. Han begyndte også at snakke nedladende til mig og det sagde jeg han ikke behøvede og så blev han også mere rolig. Jeg sagde det var dårligt de havde skrottet det uden og kontakte mig for det er jo trosalt stadig mit. Han sagde det stod i forsikringen og sådan var reglerne, men da jeg i forevejen havde læst reglerne var jeg sikker og sagde han gerne måtte finde det sted, hvor der stod man gerne må skrotte fjernsynet. Han begyndte læse det hele igennem og kunne ikke finde det. Istedet ville han prøve at skaffe telefonnummeret til det forsikringsfirma som har lavet reglerne.

Vi blev enig om, at han skulle skrive en mail til dem og spørge om de stadig havde fjernsynet og om det virker, for så ville jeg gerne have det tilbage. Men det gør det sansynligvis ikke. Ellers måtte jeg modtage gældsbeviset på 939 kr.

Jeg havde forresten lånt et fjernsyn, mens det andet var væk til 125 kr som jeg overhovdet ikke kunne bruge til gaming da det var alt for mørkt og når man satte brightness op begyndte det at flimre.
Og jeg får heller ikke 939 kr men istedet 839 kr da det er selvrisiko og koster 100 kr.

Nu står jeg altså uden fjernsyn og kan ikke spille Xbox og se fjernsyn. Fedt!
enfenenfenSkrevet 01/07-03 20:09, rettet 01/07-03 20:10 
Altså derfor endnu en grund til, at man ALDRIG skal handle i Fona.

Jeg har selv købt mit tv hos Fredgaard, som desværre er blevet en del af Fona :(

Jeg dog heller ikke, at jeg nogensinde får brug for min totalforsikring på mit tv, men man kan desværre aldrig vide sig for sikker.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 01/07-03 20:12 
Fona plejer dog at have noget bedre tjek på deres varer end Fredgaard, der som regel er(var) endnu mere hen i vejret mht. udbud og priser end Fona..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JinkJinkSkrevet 01/07-03 20:16 
Ved godt at man aldrig skal købe i Fona og Merlin, men dengang var jeg lille og ikke så klog.

Har før haft problemer med Fona, da jeg skulle have repareret min Sega megadrive. Der gik 3 måneder før jeg fik den tilbage og fejlen var ikke rettet.
Zzap!Zzap!Skrevet 01/07-03 21:13, rettet 01/07-03 21:14 
Viser bare, at de der "total forsikringer" ikke er det papir værd de er trykt på.
Når jeg læser sætningen "total forsikring i 6 år" så tager jeg det for underforstået, at det er reperation, udskiftning til tilsvarende model, eller ALLE pengene retur inden for de seks år!
Jeg synes du burde prøve at gå til forbrugerrådet, og høre om de kan gøre noget for dig.
Born to kill space
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/07-03 22:10 
Plejer der ikke være nedskrivninger på totalforsikringer? - I så fald har de ikke gjort noget galt?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
enfenenfenSkrevet 01/07-03 22:28, rettet 01/07-03 22:29 
Jo, selvfølgelig er der nedskrivning. Det står også tydeligt i mine forsikringsbetingelser på bagsiden med småt.
What is the Matrix?
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 01/07-03 22:37 
Købte min PsOne engang i Fona. Ugen efter gik den i stykker, og jeg afleverede den tilbage. Efter en måneds tid ringede de og sagde, at de havde fået den lavet. Jeg hentede den, men da jeg kom hjem og havde spillet et stykke tid gik den også i sort.
Jeg gik ind og klagede, og mente, at jeg da måtte kunne få en ny maskine, istedet for at den skulle repereres. Men nej.

Et par uger efter fik jeg den. Men igen igen, gik den i stå. Jeg skældte dem hovedet fuld, og krævede mine 999,- kr. efter den ståhej, som jeg så fik.

Hvad lærer man dér? At Fona er lig lort...
PlaykidPlaykidSkrevet 01/07-03 22:57 
Jeg havde også problemer med Fona og en bærbar computer som alt for tit havde problemer, og dvd-drevet røg en uge efter!
Jeg sendte sagen til forbrugerklagenævnet, men da den blev testet var der ingen fejl at finde, så sagen blev tilbagelagt og jeg har senere solgt computeren.
Jeg køber i hvertfald ikke større ting hos Fona mere, men deres spiludvalg er stort:)
Spiller nu: Halo 3
MajorPMajorPSkrevet 02/07-03 10:08 
Har købt mit TV i elgiganten, det er nok ikke bedre end Fona :! Jeg har i hvert fald oplevet skod service med min Xbox. Den havde en DDE fejl (dirty disc error). Så da jeg indleverede den nåede de på én uge at have den stående, uden at gøre noget. Derefter ringede jeg til MS's support, de sendte mig en UPS der hentede min box, kørte den til Tyskland, og der fiksede de den så. Det tog i alt én uge inkl. køre tid frem og tilbage til og fra Tyskland.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig