X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Last Guardian


Svar
BeanoBeanoSkrevet 20/05-09 04:23, rettet 20/05-09 04:23 
Det tredie Team Ico spil skulle være afsløret under titlen Project Trico (arbejdstitel?). Ikke officielt annonceret og kan være fake - men traileren ser meget troværdigt og lækkert ud IMO :)

"Team ICO’s Project Trico HD Trailer"
321 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7

Svar
SumezSumezSkrevet 27/12-16 22:35, rettet 27/12-16 22:37 
Du kan også bare lade være med at give ham tønden. Det gør ingen forskel.

Det er sjovt at han griber tønden i luften. Det er ligegyldigt hvis han ikke gør det. Der er også en funktion i spillet der får ham til at skide et tilfældigt sted. Du kan samle hans afføring op og stable hvor du har lyst. Det er helt tilfældigt om han gør det, og hvor og hvornår. Er det også broken og dårligt design hvis du spillet gennem hele spillet uden det sker?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-16 22:37 
Klart. Det synes jeg ikke taler til spillets fordel :)

Jeg har tilføjet en smule til mit forrige indlæg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/12-16 22:40 
Og jeg har tilføjet en smule til mit, omkring dyreafføring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/12-16 22:52, rettet 27/12-16 22:53 
Men om han skider eller ej er som du siger helt tilfældigt, det kræver ingen input fra spilleren som jeg forstår dig? Med tønderne prøver man trods alt aktivt at fodre ham og man forventer dermed at det virker.

Jeg kan godt følge din pointe når du siger "ja, det virker ikke altid, men hvad så? Det forhindrer aldrig spillets progression". Men det er stadig en funktion de har inkluderet, noget man kan gøre, og det er frustrerende og forvirrende at det så ikke altid virker. Det virker broken at det så overhovedet er med, og når dyret også har problemer der forhindrer progression, hvor den bare står og glor, så går det ud over den samlede helhed.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/12-16 22:58, rettet 27/12-16 23:01 
Nej. Der er intet i spillet der fortæller dig at han kan gribe tønderne i luften. Tværtimod starter spillet med at forklare dig at han slet ikke tør spise når du står i nærheden af ham, en frygt han overkommer når han får tillid til drengen. At han på et tidspunkt fanger en tønde i luften sker fuldstændig ud af det blå (men spillet har selvfølgelig bevidst opsat en situation der gør omstændighederne sandsynlige), og det er en hyggelig overraskelse, som for mig var et af de charmerende indslag i spillet der var med til at bringe Trico til live, og skildre udiklingen i forholdet mellem de to hovedpersoner. Der er garanteret flere andre ting i den dur som jeg ikke engang har set.

Jeg forstår ikke logikken bag at både du og Jim Sterling vælger at se det som et gameplay-element.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 27/12-16 23:07, rettet 27/12-16 23:10 
Nu har jeg nævnt at jeg følte at spillet, eller dele var brokken, så jeg går ud fra, at nedenstående er rettet mod de kommentarer:

Sumez>
- Spillet er absolut ikke broken

Og så læser jeg det her:

Kameraet er en rimelig stor lort mange steder, men nærmest udelukkende når man prøver at kravle rundt på Trico i snævre områder, og igen ikke noget der ødelægger spillet. Framerate drops er der meget af, især når der er meget action, men igen ikke noget der går ud over oplevelsen, og slet ikke ligeså slemt som i SotC.

Du skriver også at spillet er teknisk fremragende. Er det, når der er så mange drops?

Og ja, jeg vil mene at spillets kamera er hvad man ville definere som værende broken, så det gør noget. Og nej, det er ikke "nærmest udelukkende", hvilket jo bare er en fiks måde at lade som om det udelukkende er, samtidig med at man giver sig selv et smuthul. På mindre områder, hvor Trico og drengen står, kan der decideret være problemer med at være plads til kameraet. Skulle du evt. skyde mens du er på dyret, kan kameraet flytte sig, fordi dyret flytter sig, så du skyder et andet sted hen. Det ER broken.

Det betyder ikke at jeg ikke elskede at spille det, og at frustrationerne nærmest (der var den igen) er glemt.

Men det betyder nærmest, at du vil lege Kloge-Åge, og sige ét og bestemme noget andet. :)

Ddit: en smilie, aka et jule-smuthul
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 27/12-16 23:23 
Jeg er ikke helt med? Jeg "indrømmer" at kameraet mange steder fungerer virkelig ringe, og helt generelt har store problemer. Det er ikke noget jeg prøver at undskylde - jeg kan godt kalde en lort for en lort, men jeg kan ikke se at det står i vejen for at dyret Trico i sig selv er en teknisk kraftpræstation, eller at spillet er fuldt spilbart. Hvad det har med frame drops at gøre, er jeg heller ikke helt sikker på?

Jeg har ikke været ude for at kameraet på noget sted har været i vejen for hverken spiloplevelsen eller gameplayet, og når jeg siger at det udelukkende er noget der sker når man kravler rundt på dyret i en snæver passage, så er det ikke for at give nogen et "smuthul", men blot en konkret iaggtagelse af hvad der reelt er problemet, og hvorfor det ikke er noget der går ud over spillet.

Det skal dog siges at jeg har spillet med patch 1.03. Om kameraet havde værre problemer inden den skal jeg ikke kunne sige.

Hvis du ikke kan skyde mens du står på dyret har dog ikke noget med kameraet at gøre. Jeg synes det er rimelig logisk at du ikke kan stå på et dyr der bevæger sig rundt samtidig med at du fokuserer en lysstråle mod et bestemt sted. Det kan du altså alligevel ikke holde imod dem :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 27/12-16 23:36, rettet 27/12-16 23:42 
Jeg vil mene at kameraet er broken. Jeg kan leve med det, men det er broken.

Jeg vil mene du tager fejl mht. at sigte. Dyret flytter sig for at skyde der hen hvor sigtet peger. Hvis dyret så flytter sig, for at kunne skyde, er det problematisk at sigtet ikke får lov at holde fast på den position du valgte. Hvorfor? Well, når dyret flytter sig, flytter din karakter med, og dermed også sigtet til et helt andet sted, og så skal du viiirkelig skynde dig for at genplacere sigtet, inden "dyr-flytter-sig-anim01" er gennemspillet. Når du det ikke, og det er svært, så flytter dyret sig tilbage igen til sin position før du skød. Det er normalt i spil, at et sigtekorn ikke er bundet 100% til et fartøjs fysik. Altså er der ingen sammenhæng mellem hvor man sigter, og hvor der skydes når man trykker på skyd.

Og hvorfor kravlede jeg ikke ned? Fordi der var nærmest ikke plads, så når jeg skulle sigte, endte kameraet inde i Trico. Så lille var platformen jeg skød fra.

Det var meget broken.

Edit: du nævner at spillet er en teknisk kraftpræstation, som et statement. Så uddyber du med Trico, som et underargument, og derefter med noget om fysik. Jeg kan måske være enig i at bruge ordet kraft, for det er for kraftigt til en PS4. Jeg døde nogle gange pga. framedrops/stutters i hoppesituationer, og synes generelt at min konsol føltes meget slap fremfor kraftfuld.
Artistisk er det så imponerende hvad de har skabt, teknisk i forhold til eksekvering er det vel kun en Pro der giver en clean 30fps oplevelse. Derfor jeg synes tingene ikke hang sammen.
Men jeg ville have været enig, hvis det kørte bedre på min konsol. Jeg kan faktisk ikke lade være med at tænke, at konverteringen fra 3 til 4, er skyld i, at spillet ikke performer bedre. Hvad tænker du?
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 27/12-16 23:50 
Nu er vi altså ude et sted hvor det også virker som om du aktivt har forsøgt at prøve at "smadre" spillet, og opfinde problemer der ikke eksisterer.
At du skal fokusere lyset et sted for at skyde derhen er en rimelig solidt etableret mekanik, som virker problemfrit.
At du skal kunne stå stille mens du fokuserer lyset for at sikre at du kan holde det samme sted, er både logisk, intuitivt, og i spænd med gameplayet - det er ikke et sigtekorn du styrer som spiller, det er et lille spejl drengen holder i hånden, hvilket jeg også vil mene at spillet etablerer ret tydeligt. Det er rimelig indlysende at du ikke kan ride rundt på Trico som He-Man på Battlecat, mens du skyder omkring dig. :)

At du overhovedet har prøvet på udføre ovenstående process med at stå stille og fokusere en lyskegle mens du står ovenpå et levende dyr er lidt fjollet, og ikke noget du kan klandre spillet for. Jeg prøvede også selv at gøre det på et tidspunkt, men indså hurtigt hvor dumt det var at forsøge det, og hvorfor det ikke virkede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/12-16 23:56, rettet 27/12-16 23:58 
la0s>
du nævner at spillet er en teknisk kraftpræstation, som et statement. Så uddyber du med Trico, som et underargument, og derefter med noget om fysik. Jeg kan måske være enig i at bruge ordet kraft, for det er for kraftigt til en PS4. Jeg døde nogle gange pga. framedrops/stutters i hoppesituationer, og synes generelt at min konsol føltes meget slap fremfor kraftfuld.
Artistisk er det så imponerende hvad de har skabt, teknisk i forhold til eksekvering er det vel kun en Pro der giver en clean 30fps oplevelse. Derfor jeg synes tingene ikke hang sammen.
Men jeg ville have været enig, hvis det kørte bedre på min konsol. Jeg kan faktisk ikke lade være med at tænke, at konverteringen fra 3 til 4, er skyld i, at spillet ikke performer bedre. Hvad tænker du?

Jeg ved ikke om det bare er fordi jeg selv er programmør at vi ikke snakker samme sprog her, men jeg forstår ikke hvorfor du bliver ved med at gå tilbage til performance og framerate når jeg snakker om den imponerende teknik spillet udviser. Det er jo ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om programmeringen af Trico, dens AI og opførsel, alle detaljerne i spillets verden og den måde de spiller sammen med hele dyrets krop. Det er ikke et "underargument", det er min primære pointe. Det er ikke bare faste 3D animationer som aktiveres i kontekst med bestemte steder a la Dragon's Lair. Det er helt ufatteligt dynamisk, og et teknisk mesterværk i ligeså stor grad som det er "artistisk".

Det har absolut intet med spillets performance at gøre. Den del er klart under standard.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 28/12-16 00:12, rettet 28/12-16 00:12 
Sumez>
Nu er vi altså ude et sted hvor det også virker som om du aktivt har forsøgt at prøve at "smadre" spillet, og opfinde problemer der ikke eksisterer.
At du skal fokusere lyset et sted for at skyde derhen er en rimelig solidt etableret mekanik, som virker problemfrit.
At du skal kunne stå stille mens du fokuserer lyset for at sikre at du kan holde det samme sted, er både logisk, intuitivt, og i spænd med gameplayet - det er ikke et sigtekorn du styrer som spiller, det er et lille spejl drengen holder i hånden, hvilket jeg også vil mene at spillet etablerer ret tydeligt. Det er rimelig indlysende at du ikke kan ride rundt på Trico som He-Man på Battlecat, mens du skyder omkring dig. :)

At du overhovedet har prøvet på udføre ovenstående process med at stå stille og fokusere en lyskegle mens du står ovenpå et levende dyr er lidt fjollet, og ikke noget du kan klandre spillet for. Jeg prøvede også selv at gøre det på et tidspunkt, men indså hurtigt hvor dumt det var at forsøge det, og hvorfor det ikke virkede.

Jeg tror du bevidst prøver på at være modsat.

Jeg skrev, tydeligt, at jeg stod et sted, hvor der ikke var plads til at skyde hvis man stod på jorden. Der udover, har jeg intet sagt om at skyde vildt eller hurtigt. Nu begynder du at lægge ord i min mund, for at gøre din position stærkere. Det er dårlig stil. Der er intet i vejen for, at sigtekornet bliver fastlåst på sin position, når animationen der starter for at der skal skydes påbegyndes, og ja jeg fatter at det ikke er fastlåst men dynamisk. Det ville ikke gøre spillet mindre kunstnerisk eller noget i den retning, der piller ved renheden i spillet.

Og at sige, at jeg har spillet for at ødelægge er simpelthen tåbeligt.

Din anden pointe: Det må være fordi du er programmør. Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg kan ikke se det teknisk imponerende i, at lave noget som en konsol ikke kan håndtere. Det er meget teoretisk, hvis det ikke eksekveres. I øvrigt forekom det mig, at du snakkede om spillet som helhed. Ellers ville du have skrevet at Trico er teknisk imponerende.

Nu har jeg en fortid hvor jeg var med til at designe spil og ports. Ting der var "teknisk imponerende", men var lort i spillet, fik ikke lov at stå. Men ting der kørte godt var teknisk imponerende, hvis man sad med følelsen af at man fik det til at virke og at det var, ja, imponerende. Det handler nok om, hvor man lægger snittet.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 28/12-16 00:19 
I øvrigt forekom det mig, at du snakkede om spillet som helhed. Ellers ville du have skrevet at Trico er teknisk imponerende.

Arh, det vil jeg mene at jeg gør temmelig tydeligt, hvis du går tilbage og prøver at genlæse indlægget. Jeg er egentlig også lidt målløs over at det overhovedet er nødvendigt at udpege at Trico er et teknisk mesterværk. Jeg synes næsten det er synd for programmørerne bag det produkt at det åbenbart ikke er tydeligt for enhver.

Faktisk virkelig ærgerligt at både kameraet og spillets framerate så til gengæld ikke er særlig medgørlige, da begge disse burde være bagateller sammenlignet med hvad spillet ellers kan udrette. Om ikke andet så fordi det er ting der er blevet finpudset gennem hundredevis af foregående spil, mens Trico er noget helt nyt ingen andre har gjort før.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 28/12-16 00:32 
Helt enig.

Og igen: det er et unikt spil. Jeg er glad for at have spillet det.
Hvad sker der?
RaGeRaGeSkrevet 28/12-16 16:04 
Coolshop har det til 339 kr. for ikke premium medlemmer.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
dRxLdRxLSkrevet 29/12-16 20:48 
Kan vi ikke nøjes nøjes med at bruge 'broken' om spil der er uspillelige? Der hvor I bruger 'broken' ville jeg nok snarere bruge 'mangelfuld' eller 'fejlbehæftet'. Men flere af jer kom igennem, så spillet kan ikke have været helt i stykker.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 29/12-16 21:24 
Årh.. orker ikke endnu en diskussion. Men kan vi ikke blive enige om, at udtrykket ikke har en fast mening? Når du siger nøjes, går jeg ud fra at du enten 1. mener det har én fast mening eller 2. gerne vil have man taler dit sprog?

Broken kan snildt betyde noget der er i stykker og gør tingene umulige, men det kan også betyde noget der er fejlbehæftet i mildere grad end uspilleligt. Det kan også betyde, og stammer vel fra, ting der er overpowered.

Jeg forstår godt hvad du mener, det er ikke det klareste udtryk, men mon ikke man kunne læse det frem i resten jeg skrev?
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 29/12-16 21:54, rettet 29/12-16 21:55 
dRxL>
Kan vi ikke nøjes nøjes med at bruge 'broken' om spil der er uspillelige? Der hvor I bruger 'broken' ville jeg nok snarere bruge 'mangelfuld' eller 'fejlbehæftet'. Men flere af jer kom igennem, så spillet kan ikke have været helt i stykker.

Har ligesom la0s heller ikke lyst til at gå mere i dybden i den diskussion igen, men ja, det er nogenlunde det jeg mente. Problematiske delelementer kan være deciderede skadende for den samlede oplevelse i nogle spil, og det mener jeg absolut ikke var tilfældet her. Allerhøjst en misfarvet plet på et spil der alligevel ikke havde været fantastisk prængende uden den :)
Og grunden til at jeg overhovedet skrev min pointe om at jeg slet ikke mener spillet er broken er at de daværende udtalelser om det havde givet mig en misforståelse om at ting stod meget være til end det gjorde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 12/03-17 17:51 
Beuger man det spejlskjold meget, som man får i starten og kan det passe, at man ikke kan inverte styringen på det?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 13/03-17 08:49 
Nej. Man bruger det en del imod slutningen, men i langt størstedelen af spillet er det overhovedet ikke nødvendigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 13/03-17 11:40 
Det var godt. Er helt umuligt at sigte for mig, når man ikke kan invert styringen og bliver forundret hver gang jeg ser det i større produktioner.

Er helt blæst væk af starten af spillet. Trico føles fuldstændig unik og er vildt begejstret for den fysiske sanselighed der virker til at være over hele affæren fx den måde man tumler rundt på, klatrer på kæder mens man snurrer, modsat den typiske låste ensartede position karakterer sætter sig fast på den slags normalt eller når vandet plasker rundt pga dyret. Der er selvfølgelig en pris at betale med styringen i den forbindelse, men umiddelbart kunne jeg sagtens forstille mig, at det var det værd. Både kamera og performance kunne/burde være langt bedre.

Lidt synd at de ikke har fundet en bedre måde at løse tutorial delen, end direkte at sige tingene med fortæller stemmen eller plastre skærmen ind i controller prompts. Det havde egentlig fortjent at være fri for støj.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 13/03-17 11:49, rettet 13/03-17 11:50 
Helt enig med alle pointerne, bortset fra det med inverted styring :P
Men hvis det er besværligt for dig at du ikke kan få lov til at spille omvendt, så kommer de sidste dele af spillet til at irritere dig grænseløst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
321 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig