X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Last Guardian


Svar
BeanoBeanoSkrevet 20/05-09 04:23, rettet 20/05-09 04:23 
Det tredie Team Ico spil skulle være afsløret under titlen Project Trico (arbejdstitel?). Ikke officielt annonceret og kan være fake - men traileren ser meget troværdigt og lækkert ud IMO :)

"Team ICO’s Project Trico HD Trailer"
321 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
JonassoeJonassoeSkrevet 22/09-10 22:40 
Synes ikke vi skal til at definere, hvad "sjov" betyder, da folk tydeligvis har forskellige opfattelser af, hvad der er sjovt - og jeg synes altså, at SotC var sjovt at spille. Ellers havde jeg ikke brudt mig om det ;)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 23/09-10 00:46, rettet 23/09-10 00:46 
RJK>
Ingen har vel sagt andet. Men det er jo bare samme diskussion igen og er igen taget ud fra et åbenlyst forkert standpunkt ift. spillets præmisse:

Ja, det er præcis den samme diskussion igen og igen, og du kan blive ved at sige, at den foregår ud fra et åbenlyst forkert standpunkt, og jeg er mere end almindeligt tilbøjelig til at give dig ret. Men hvis man er så absolut i sin udtryksform som tendensen har været i denne tråd hvis man er "for" spillet, så kan det godt være man giver en opfordring til andre, men det er dælme en ringe en af slagsen, hvis man virkelig søger en eller anden form for enighed :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
RJKRJKSkrevet 23/09-10 11:01, rettet 23/09-10 11:02 
Jamen, når jeg siger enighed, så mener jeg skam ikke ved et kompromis - jeg mener at dem der er "imod", ender med at blive enige med os andre :)

Som jeg ser det er de ting jeg, Sumez mfl. har sagt ikke noget der kan forhandles eller nedtones, og når vi nu melder så rent ud som vi gør, så er jeg overbevist om at nogle af de skeptikere der kan nåes, vil have det i baghovedet og tænke, at der jo nok er noget om snakken når vi trods alt er så passionerede omkring det - og det hjælper måske til at man fx går ind til Last Guardian med et mere åbent sind (og så håber vi ellers at det holder kvaliteten :)).

Uanset hvad vi skriver kan vi jo aldrig overføre den oplevelse vi har haft, til nogen der ikke har haft den, men hvis vi blot kan overbevise om at der ER mere i de spil end de har oplevet, så har vi medvirket til at de også selv kan få denne oplevelse - og dermed opnået formålet med dikussionen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/09-10 12:04, rettet 23/09-10 12:20 
Det lyder spændende.

Dvs hvis 2 personer har spillet det præcis samme spil igennem på præcis den samme måde og person nr.1 synes det hele er åh så fantastisk hvorimod person nr.2 er mere kritisk indstillet, så har person nr.1 oplevet mere end person nr.2?

Sikke noget vrøvl, de har oplevet præcis det samme, der er ikke 'mere' i spillet for person nr.2 end det som han har oplevet. Det er igen den der med den individuelle vurdering, smagssag og præferencer.

At man synes bedre om noget eller har fået en bedre opevelse ud af noget end en anden person er ikke ensbetydende med at man har fået mere ud af det eller forstår det bedre. I følge en sådan logik ville kritisk indstillede personer til noget som helst her i livet jo aldrig nogensinde kunne have ret, det vil bare være mangel på forståelse hvilket jo er noget vrøvl.

Det lyder næsten som et religiøst korstog når i skriver "men hvis blot vi kan overbevise om at der ER mere i de spil end de har oplevet".

Ja vi skal omvendes til at se lyset, den eneste rigtige måde at se tingene på, den eneste rigtige forståelse.

Tilgiv mig fader for jeg har syndet!

Vor herre bevares...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 23/09-10 12:23, rettet 23/09-10 12:27 
RJK>
Jamen, når jeg siger enighed, så mener jeg skam ikke ved et kompromis - jeg mener at dem der er "imod", ender med at blive enige med os andre :)

Nej, det var faktisk det jeg regnede med da du skrev enighed ;) Jeg tror bare man lettere når det mål ved at favne bredt, og jeg bilder mig selv ind, at det er muligt at få folk til at forstå hvad det er der er så pokkers vigtigt et spil som SoTC på den måde. Det er stadig ikke sikkert de kommer til at kunne lide indholdet, men derfor kan man stadig anerkende og respektere metoden. (Kald mig bare naiv)

Men jeg skal nok (forsøge) at lade være med diskutere noget jeg som udgangspunkt er enig i :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 23/09-10 12:32 
Azzkikr>
Det lyder næsten som et religiøst korstog når i skriver "men hvis blot vi kan overbevise om at der ER mere i de spil end de har oplevet".

Og du illustrerer netop pointen bag mine tidligere indlæg. Hvis man er så absolut i sin måde at videregive et budskab, så distancerer man langt fra end man tiltrækker!
Og derfor bør man holde sig til at diskutere virkemidlerne ud fra en anskuelse der holder sig langt væk fra følelser, stemning osv.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
JonassoeJonassoeSkrevet 23/09-10 12:42 
RJK>
Jamen, når jeg siger enighed, så mener jeg skam ikke ved et kompromis - jeg mener at dem der er "imod", ender med at blive enige med os andre :)

Mener du virkelig, at der kun er én sand måde at anskue SotC på, og at alle, der ikke er enige med dig, nødvendigvis tager fejl?
Det er jo en kendt sag, at når det kommer til videospil, er der ofte lige så mange meninger, som der er spillere. Hvorfor er det anderledes for SotC?

Kristensen>
Men jeg skal nok (forsøge) at lade være med diskutere noget jeg som udgangspunkt er enig i :)

Det er da kedeligt at diskutere, når ingen er uenige :)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
RJKRJKSkrevet 23/09-10 12:44, rettet 23/09-10 12:44 
Azzkikr>
Jeg håber at du ikke er så gammel endnu, så du stadig har tid til at blive klogere og lære, at man kan ændre opfattelse og se ting i et nyt lys med tiden. Det er vel et af kendetegnende for store værker, at man får mere ud af dem med tiden, som man selv udvikler sig.

Så, nej, du tager fejl - den eneste forskel i to personers opfattelse af samme værk er ikke blot deres personlige præferencer. I et værk der fx centrerer omkring døden, så vil dette blive opfattet helt anderledes af en ældre person der har døden tæt på sig, end en ung person for hvem døden er uendelig fjernt. Den ældre person vil altså forstå værket meget mere end den unge - også selv om det er den samme person. Ens opfattelse er ikke noget endegyldigt, men noget der ændrer sig.

Derudover var det nu primært henvendt til folk der havde prøvet SOTC i et par timer og droppet det pga. "møgkrikken". Om man så betragter det som et religiøst korstog må man vel selv om. Personligt håber jeg da at der er nogen der vil missionere for alle store oversete spiloplevelser, så jeg også kan blive opmærksom på dem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/09-10 12:48, rettet 23/09-10 12:49 
Jonassoe>
Mener du virkelig, at der kun er én sand måde at anskue SotC på, og at alle, der ikke er enige med dig, nødvendigvis tager fejl?

Alle der mener at hestens AI er en uheldig fejl og spillet kun ville være blevet bedre på alle punkter, hvis man havde lavet direkte "motorcykel-styring" tager fejl. Ja.

Jeg har svært ved at se den store kontrovers i dét.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JonassoeJonassoeSkrevet 23/09-10 12:51, rettet 23/09-10 12:53 
Har Ueda rent faktisk udtalt, at ICO-holdet med vilje har gjort hesten relativt vanskelig at styre netop for at illustrere selvstændighed?

Nå, men som jeg har sagt tidligere, ser jeg ikke de større problemer med hestestyringen. Synes bare ikke den er mere unik end f.eks. Epona i LoZ.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
SumezSumezSkrevet 23/09-10 12:54, rettet 23/09-10 12:55 
Hvilken rolle skulle en udtalelse fra Ueda spille?

Du antyder måske at du ser det som en mulighed at udviklerholdet -ved en fejl- har kommet til at lave en fantastisk levende og overbevisende realistisk hest, som har sin egen AI, i forsøget på at lave et transportmiddel, der reagerer direkte på spillerens input?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/09-10 12:56 
Ja, er det ikke dét vi diskuterer? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JonassoeJonassoeSkrevet 23/09-10 13:02, rettet 23/09-10 13:03 
Jeg er da helt enig i, at hesten er utrolig flot animeret, men går det virkelig længere end det? I siger, at den reagerer på sine omgivelser, men jeg synes da, den var ganske kølig i nærheden af f.eks. den der skildpadde-kolos, man skulle vælte ved hjælp af gejsere. Det virkede aldrig som om, den f.eks. gik i panik, når man prøvede at ride ind under den.

Hm, jeg får da helt lyst til at spille igen og have jeres observationer i mente ;)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/09-10 13:17, rettet 23/09-10 13:40 
RJK>
Azzkikr>
Jeg håber at du ikke er så gammel endnu, så du stadig har tid til at blive klogere og lære, at man kan ændre opfattelse og se ting i et nyt lys med tiden. Det er vel et af kendetegnende for store værker, at man får mere ud af dem med tiden, som man selv udvikler sig.

Så gammel bliver jeg forhåbentligt aldrig, men jeg kan ikke se hvordan det er relevant på stående fod. Desuden går den begge veje, man kan indse at noget egenligt ikke var så forfærdeligt specielt igen med tiden.

RJK> Så, nej, du tager fejl - den eneste forskel i to personers opfattelse af samme værk er ikke blot deres personlige præferencer. I et værk der fx centrerer omkring døden, så vil dette blive opfattet helt anderledes af en ældre person der har døden tæt på sig, end en ung person for hvem døden er uendelig fjernt. Den ældre person vil altså forstå værket meget mere end den unge - også selv om det er den samme person. Ens opfattelse er ikke noget endegyldigt, men noget der ændrer sig.

Alder er vel også noget personligt? At man tænker anderledes når man 50 end når man er 15 er ikke ensbetydende med at man får mere ud af noget, det kan ligeså vel være totalt omvendt og det er igen individuelt fra person til person uanset alder. så nej, han vil ikke forstå værket mere, han vil forstå det ud fra et andet synspunkt. 2 ældre personer vil jo heller ikke nødvendigvis forstå det på samme måde.

Desuden kan en ung person da ligeså vel have haft døden tæt på sig. Og at have døden tæt på kan jo betyde et hav af forskellige scenarier hvilket giver et hav af forskellige opfattelser, holdninger og følelser som i bund og grund er ligegyldige for det aktuelle spil/værk.
SumezSumezSkrevet 23/09-10 13:29, rettet 23/09-10 13:30 
Jonassoe>
Det virkede aldrig som om, den f.eks. gik i panik, når man prøvede at ride ind under den.

Altså hvis den direkte prøvede at ridde væk i modsat retning end man styrer, så ville jeg nok også være mere forståelig overfor Jeres kritik af hestens styring, men lige netop den kolos var da ellers et af de øjeblikke hvor jeg allermest mærkede hesten i mit spil. Den går netop i panik og fiser rundt i hele området og kan af og til være svær at få fat på når man skal bruge den.
Derudover følte jeg i stor grad et behov for at holde hesten i sikkerhed - måske endda mere end jeg selv. Selvom man godt ved at det teknisk set ikke er muligt for den at dø, føles den ikke usårlig, men snarere kompetent nok til selv at styre væk fra kolossens angreb og undgå at blive fatalt skadet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/09-10 13:56 
Azzkikr>
et hav af forskellige opfattelser, holdninger og følelser som i bund og grund er ligegyldige for det aktuelle spil/værk.

Selvfølgelig er det da ikke ligegyldigt. Alle værker er ikke lavet til laveste fællesnævner - bestemt ikke. Det er da helt normalt og logisk, at et værk/afsenderen heraf stiller nogle krav til modtageren, for at denne kan forstå værket og få det fulde udbytte heraf. Nogle værker stille lave krav, nogen høje krav. At du vælger komplet at ignorere dette, og mener alt er op til personlig præference er snæversynet og egentligt enormt respektløst overfor kunst etc.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/09-10 14:26, rettet 23/09-10 15:01 
De er ligegyldige i forhold til værket og andre mennesker. Det har ikke noget som helst med at værket stiller krav til dig at gøre, det er ikke noget krav at du personligt kan relaterer til noget lignende eller får en eller anden speciel følelse for at du kan forstå værket, det er simpelthen noget vrøvl. Det vil altid være en individuel vurdering hvad man får ud af en oplevelse.

Det er det samme som hvis 40 mennesker bliver spurgt hvad der skete i et trafik uheld, så kan du meget vel få 40 forskellige udgaver. Det præcist samme er gældende er her, men det er ikke ensbetydende med at folk ikke har forstået den aktuelle begivenhed, de klare fakta og forstået hvad der foregår.

Din virkelighed, dvs hvad DU får ud af det, dine følelser osv er fuldstændigt irrelevante for at forstå værket. Du kan have visse forudsætninger der betyder du vil forstå noget anderledes end andre, men det er ikke ensbetydende med at du forstår det bedre, mere rigtigt eller noget af alt det andet fis der er blevet skrevet.
nerosnerosSkrevet 23/09-10 14:33, rettet 23/09-10 14:43 
Azzkikr>
De er ligegyldige i forhold til værket og andre mennesker. Det har ikke noget som helst med at værket stiller krav til dig at gøre, det er ikke noget krav at du personligt kan relaterer til noget lignende eller får en eller anden speciel følelse for at du kan forstå værket, det er simpelthen noget vrøvl. Det vil altid være en individuel vurdering hvad man får ud af en oplevelse.

Snakker vi spil eller kunst her? Hvis det er kunst er det noget vrøvl! Kunstens opgave er jo netop at stille krav og få folk til at tænke/føle i nye baner eller retninger end hvad man er vandt til.

..og jeg bliver nødt til at sige at det sidste du skriver er en direkte forfejlet udmeldning og synspunkt på tingene når det handler om kunst som dette spil jo er ;-)
Bashful Neophyte
JonassoeJonassoeSkrevet 23/09-10 14:46, rettet 23/09-10 14:49 
RJK,
Først forstår kritikerne ingenting, og nu er de ligefrem respektløse =)
Må man simpelthen ikke kritisere spillet? (Igen, spillet har "helle").

Jeg vil mene, at kunstneren/afsenderen og modtageren af og til ikke er på samme bølgelængde eller "taler samme sprog". Her kan man godt sige, at modtageren ikke "forstår" værket, men ikke forstået på den måde, at værket er for avanceret til modtageren, men mere som i "jeg forstår ikke, hvad du siger".

Sagt på en anden måde kan det godt være, at SotC stiller høje krav til spilleren, men for at spilleren kan indfri disse, skal han/hun se spillet fra samme synsvinkel som udvikleren.

At du kan lide spillet, og andre ikke kan, betyder ikke at det taler til en "højere fællesnævner" (vil i øvrigt mene, at det er en anelse respektløst overfor medforbrugeren at tænke sådan). Det betyder bare, at folk har andre synspunkter, end du har.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/09-10 14:52, rettet 23/09-10 15:02 
neros>

Snakker vi spil eller kunst her? Hvis det er kunst er det noget vrøvl! Kunstens opgave er jo netop at stille krav og få folk til at tænke/føle i nye baner eller retninger end hvad man er vandt til.

..og jeg bliver nødt til at sige at det sidste du skriver er en direkte forfejlet udmeldning og synspunkt på tingene når det handler om kunst som dette spil jo er ;-)

Det er ligegyldigt i konteksten her, fordi prædikanterne jo netop snakker om at andre ikke forstår spillet fordi de ikke får de samme følelser som de gør.

Og det er ikke en forfejlet udmelding, men der skulle nok have været tryk på DIN (som i rjk's), det er klart at såvel som i kunst og spil at man skal danne sig sine egne indtryk fordi der (især i kunst) jo ikke er nogen facitliste for hvad skal man have ud af det og hvordan man skal se og føle. Nogle har visse forudsætninger der vil gøre at man får en anderledes oplevelse end andre, men det er ikke relevant til hvordan andre forstår/bør forstå det.

Det er stadig en personlig vurdering hvad man får ud af det, men det kan vi andre ikke rigtigt bruge til noget som helst i samtalen her.

Fordi at person nr.1 får A ud af et værk, så betyder det ikke at person nr.2 ikke har forstået spillet/værket fordi han får B ud af det. Det er noget individuelt som vi ikke kan bruge til noget somhelst i denne sammenhæng.
nerosnerosSkrevet 23/09-10 15:07 
Azzkikr>
det er klart at såvel som i kunst og spil at man skal danne sig sine egne indtryk fordi der (især) jo ikke er nogen facitliste for hvad skal man have ud af det.

OK så, godt du skriver (især). Ellers var jeg kommet efter dig igen ;-) Men har man læst kunsthistorie som mig ville man vide at alt kunst har en retning/isme om man vil for at bruge et dødkedeligt ord.

Nok om det....ellers tror jeg, at jeg står af nu! Tråden er kommet lidt for langt ud haha!
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/09-10 15:14 
Ja jeg har også fået hovedpine nu :)
nerosnerosSkrevet 23/09-10 15:30 
:-)
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 23/09-10 16:40 
Jeg må sige til både Jonassoe og Azzkikr at jeres forståelse for kunst og kultur må ligge på et meget lille sted, og jeres tendens til, at gribe udtalelser I er uenige i og fordreje dem over til at handle om noget helt andet, er sørgelig. For mig at se skinner det igennem jeres mening og de fleste udtalelser, at I ikke er i stand til at se udover jeres egen nuværende opfattelse af noget.

At I bliver fornærmede over at jeg fastslår der findes kunst, som nogen ikke har forudsætningerne for at forstå, udstiller jo jeres problem fremragende. Det har intet at gøre med hvad jeg føler eller mener, og der er intet elitært i det. Der er masser af kunst jeg ikke forstår og ikke får det fulde udbytte af, fordi jeg ikke har forudsætningerne for det. Det er skam ikke mig der er bedrevidende ved at sige dette - det er jo jer der mener I er kvalificerede til at forstå hvad som helst fuldt ud...

I tilfældet SOTC er der vist ingen der har udtalt sig definitivt om, HVORDAN spillet som helhed skal forståes eller tolkes, så I behøves altså ikke dreje det i dén retning. Den går jo alene på, hvor vidt der ER noget at forstå og tolke. Som jeg læser det mener I at man aldrig nogensinde kan tale om at man kan forstå noget værk, så jeg ved ikke hvorfor I overhovedet diskuterer det i relation til SOTC og mener det handler om dette spil og at andre vil give det særstatus. Det er jo åbenbart en generel opfattelse I har, der intet har med spillet at gøre. Ligeledes handler det selvfølgelig heller ikke specifikt om SOTC, når jeg siger at en kunstner kan lægge et budskab og en mening i sit værk, som det kan kræve noget at forstå og få det fulde udbytte ud af.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JonassoeJonassoeSkrevet 23/09-10 17:48, rettet 23/09-10 17:49 
RJK>
I tilfældet SOTC er der vist ingen der har udtalt sig definitivt om, HVORDAN spillet som helhed skal forståes eller tolkes, så I behøves altså ikke dreje det i dén retning. Den går jo alene på, hvor vidt der ER noget at forstå og tolke.an kræve noget at forstå og få det fulde udbytte ud af. Som jeg læser det mener I at man aldrig nogensinde kan tale om at man kan forstå noget værk...

Jeg har da hele tiden sagt, at spillet lægger op til helt subjektive vurderinger og fortolkninger.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
RJKRJKSkrevet 23/09-10 17:53 
Hvilket jo ikke er det samme som at afsenderen har haft en mening, som man kan forstå eller ikke forstå.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 20/04-11 13:39 
Både The Last Guardian og ICO/Shadow of the Colossus Collection forsinkes. Ingen datoer endnu, men TLG kommer først i 2012:
http://blog.eu.playstation.com/2011/04/20/the-last-guardian-ico-and-sotc-collection-update/
enfenenfenSkrevet 20/04-11 19:43 
Det ender snart som DNF. Udsættelser og en grafisk motor, der slet ikke lever op til standarden :)
What is the Matrix?
Captain NCaptain NSkrevet 20/04-11 23:45 
Det er virkelig ærgeligt. Havde virkelig set frem til at se ihvertfald Ico/Shadow remaken i år:/
Det kan jo være de udgiver en samlet boks med hele mulevitten. Sådan en kunne jeg sagtens finde på at invisterer i.

Men som der bliver sagt så rykker vi jo med hastige skridt nærmere på de nye konsol tider. Måske ikke næste år allerede men alligevel er det lige før man måske bare skulle vente og få en endnu flottere remake ud af det hele.. Men hvad ved jeg.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SumezSumezSkrevet 30/11-11 12:00, rettet 30/11-11 12:00 
Meget spændende artikel omkring Ueda, blandet sammen af tre forskellige interviews gennem flere år, udtalelser fra andre prominente spiludviklere, og en spilskribents mission om at få et svar på mere end 100 ord ud af manden, og afdække områder der ikke allerede er blevet gennemtærsket af samtlige andre interviews med ham:

http://www.1up.com/features/fumito-ueda-ico-shadow-colossus-last-guardian
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 07/12-11 16:17 
Eurogamer påstår at Ueda og Hayama har forladt Sony:

The executive producer of PlayStation 3 exclusive The Last Guardian has left Sony to join a Facebook game developer.
Yoshifusa Hayama, who for four years worked as vice president at Sony Computer Entertainment, has joined Monstermind creator Bossa Studios as creative director.
Before The Last Guardian Hayama worked on the Final Fantasy series and Ico. At Bossa he will work on the studio's first 3D game, set for launch this year.
The news comes following the revelation that Team Ico chief Fumito Ueda had left Sony and will work on The Last Guardian in a freelance capacity. As Eurogamer reported last month, Ueda will embark on new projects following the release of the 2012 game.
Speaking today, former colleague Hayama said: "The future of gaming is definitely online and thanks to recent developments with Flash 11, there is no reason why a social game can no longer be as visually stunning and as compelling as the big console titles.
"Together at Bossa we have plans to bring a plethora of games to Facebook and eventually other appropriate social media channels, which include 3D elements and can be enjoyed by all age and interest groups"

http://www.eurogamer.net/articles/2011-12-07-the-last-guardian-executive-producer-quits-sony

Facebook spil? Interessant :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
nerosnerosSkrevet 07/12-11 16:20 
Det lyder fandme nederen :-(
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/12-11 16:38 
Jeg tror nu nok Ueda skal fortsætte med at imponere selv hvis rygterne holder stik. Han har vist ret meget stolthed i sit arbejde. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/12-11 09:52 
Det er bekræftet at han allerede har forladt Sony, men stadig intet om omstændighederne omkring hans fratræden...

http://www.1up.com/news/sony-confirms-fumito-ueda-departure
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/12-11 10:17, rettet 28/12-11 11:08 
Så vil jeg da gerne tage den op fra Sumez's indlæg og spørge hvorfor folk mener spillet allerede er blevet forældet inden det har set dagens lys?

For mig ligner det stadig et enormt flot spil og med et gameplay man ikke lige tidligere har set så meget til, så det ser temmelig nyt ud herfra..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/12-11 11:36 
Den detaljegrad der ser ud til at ligge i væsnets bevægelser, AI og interaktion med omverden er jo fuldstændig uhørt. Hvis det skal nå at blive "forældet" inden spillet udkommer, skal der godt nok være nogen der overhaler Sony gevaldigt indenom.
Derudover har de to tidligere Ico-spil formået at skabe en audiovisuel følelsesmæssig oplevelse der er fuldstændig uafhængig af mediet og teknologien bag, og derved noget nær tidløs. Man må formode at de går efter samme mål med dette spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/12-11 11:42, rettet 28/12-11 11:43 
Ja det tænker jeg også. Den måde spillets teknologi ser ud til at harmonere med hinanden i spillet glæder jeg mig meget til at opleve. Audiodelen ser også ud til at have samme følelsesladede måde at kæde tingene sammen på som i de tidligere spil. Jeg glæder mig virkelig meget til et anderledes og spændende spil på de kanter.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 14/02-12 16:58 
Åhåååw...

http://m.kotaku.com/5884943/
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 14/02-12 17:28 
Hvis det spil bliver trukket tilbage, bliver det en af spilindustriens største tragedier.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 14/02-12 17:37 
Der er da intet i den artikel, vi ikke har hørt før, og intet der tyder på at spillet ikke kommer.
BeanoBeanoSkrevet 11/06-13 21:34 
No, Jack... no... no... JUST NO!

"The Last Guardian 'On Hiatus'"
Confirming our suspicions, Sony Computer Entertainment President and CEO Jack Tretton has confirmed that The Last Guardian is "on hiatus."

The last time IGN actually saw the game was nearly three years ago, at the 2010 Tokyo Game Show. Since then, Sony's beleaguered project mainly made headlines for its absence from key trade shows and events.

Long in development at SCE Studios Japan, The Last Guardian was initially announced as a Team ICO PS3 project at E3 2009. Sony rumblings from as recently as February 2013 indicated that the game might have been moved to PS4, but it's now clear that the project has been put on hold instead.

http://www.ign.com/articles/2013/06/11/the-last-guardian-on-hiatus
SumezSumezSkrevet 11/06-13 21:43 
Hvordan kan de være så vilde med at vise det ene FPS efter det andet, med nok så flotte verdener, men præcis det samme gameplay, men skrotte det ene spil der virkelig lader til at have noget at byde på? Det er satme katastrofalt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/06-13 21:44 
Har afbestilt min Jack Tretton actionfigur!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/06-13 21:50 
Gemme et guldkorn til ps5 om 10 år :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 11/06-13 21:56, rettet 11/06-13 21:57 
Sumez>
Hvordan kan de være så vilde med at vise det ene FPS efter det andet, med nok så flotte verdener, men præcis det samme gameplay, men skrotte det ene spil der virkelig lader til at have noget at byde på? Det er satme katastrofalt.

Så meget enig det er jo så sørgeligt det her hvad sker der lige fortiden? Det var et af de store håb jeg havde for fremtidens spil :-(
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 11/06-13 21:58 
Det spil går da igennem helvede. Hvis det en dag skulle dukke op, ville det da være interessant, om det overhovedet er spilbart :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-13 21:59 
Det bliver det nye Duke Nukem Forever.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/06-13 22:01 
Sælges til MS og udgives som Kinectimals 2: The Last Guardian :O
SonicSonicSkrevet 11/06-13 22:10 
Jeg kan slet ikke forstå, hvordan de kan lade sådanne et åbenlyst mesterværk brænde til grunde. Jeg havde ellers håbet at høre gode nyheder om det her til E3 :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/06-13 22:17 
Er ikke brændt til grunde.... Det er bare on hold, som FF7 remake :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
321 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig