X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Åbning af retro-shop i KBH


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/05-09 23:18 
http://i126.photobucket.com/albums/p81/varmtvand/invitation-1.jpg
Hoid to colony C05 where the computer is...
103 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
3of193of19Skrevet 31/05-09 10:26 
Havde ikke tid igår (for meget Ulduar raiding :) ), men vil se om jeg kan smutte forbi i morgen.
nerosnerosSkrevet 31/05-09 19:30 
Ja jeg nåede det sku heller ikke, men er meget spændt på at hører fra dem som var forbi butikken?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 01/06-09 19:41 
Ingen der var derinde og snuse?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 01/06-09 20:39 
Nej, jeg trængte ikke lige til at blive studset. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 01/06-09 21:25 
Haha, alle har en undskyldning, skønt alle vil høre om, hvordan stedet er. Hvor er det sølle :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 01/06-09 21:57 
LOL!
Bashful Neophyte
varmtvandvarmtvandSkrevet 11/06-09 20:15 
Har lige læst denne tråd. Har så også startet en ny (inden jeg så den her (smart...).
God læsning... I forhold til jer er jeg helt sikkert en noob.
Men jeg elsker og har fra jeg vokset op med c64 været vild med de gamle maskiner.
Jeg har helt sikkert meget at lære. Og en stor hardcore Retro butik bliver det desværre ikke. Det ville som sagt herinde nok heller ikke overleve.
Min primære indtægt vil blive frisør som åbner til december.
Da jeg ikke har lyst til at arbejde fuldtid som frisør vil halvdelen af tiden bruges på retro og andet.
Bilder mig ikke ind at der er en masser af penge i Retro men gør det af lyst.
Da huslejen er lav og vi langsomt opbygger butikken, tror jeg ikke i behøver at være så bange for at vi forsvinder hurtigt igen.
Men kom meget gerne ind forbi butikken til en snak. Det kunne være fedt med noget input og gode ideer til hvordan vi kan få en blivende retro butik i kbh.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
SumezSumezSkrevet 12/06-09 08:13 
Meget positivt indslag fra butikkens ejer synes jeg, det giver butikken en del mere credibility, bagom den alt for "hippe" fremtoning man kan tyde af flyeren.
Held og lykke med projektet, det lyder utroligt vovet. Jeg håber at kunne kigge forbi snart.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/06-09 11:46, rettet 12/06-09 11:48 
varmtvand>
Bilder mig ikke ind at der er en masser af penge i Retro men gør det af lyst.

Og ignorer kommentarer fra hårdnakkede kritikere, der plaprer ud om, at det ikke kommer til at holde. Alle, der kalder sig retrospillere, bør bare være glade for, at nogen har entusiasmen til at tage et sådan initiativ. Held og lykke med frisør/retrobiksen! :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 12/06-09 11:53 
Jeg synes også det er et super initiativ, selvom blandingen er lidt spøjs :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 12/06-09 12:01 
Ja, godt med nogle ildsjæle der tager initiativ - held og lykke :)
varmtvandvarmtvandSkrevet 13/06-09 20:39 
tak.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
silverstarsilverstarSkrevet 19/06-09 16:14 
Er der ikke snart nogen der har besøgt butikken og kan sige lidt mere om hvordan spil-udvalget var, prisniveau, om de har hardware o.s.v.?
Evt. en billed-serie af udvalget?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
dRxLdRxLSkrevet 19/06-09 16:19 
Mit gæt er at denne butik ikke er for folk der foretrækker at klunse efter det allerbilligste og som ved en masse om konsoller.
Tænk mere på det som et livsstilssted med konsol-"convenience", som man så betaler ekstra for.

Med andre ord, tror jeg ikke, at man skal forvente hverken det store udvalg eller de laveste priser.

Kan være at jeg er helt galt på den dog.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 20/06-09 15:47, rettet 20/06-09 15:48 
Jeg var inde og kigge ind gennem ruden en dag de havde lukket og jeg tilfældigvis kom forbi. Det så ærligt talt så tyndt ud, at jeg ikke har lyst til at komme igen.
Det er bare diverse gamle GameBoys, der er stillet op ved siden af hinanden og nogle få gamle 16 bit konsoller. Det er også et meget lille lokale, så der ikke plads til meget mere. Skiltet alene ligner noget der er løgn; savet ud i krydsfiner, med savspåner stikkende ud og malet med noget der ligner vandfarve.
Sorry to say. Det lød ellers morsomt.
Born to kill space
Per SPer SSkrevet 20/06-09 18:52, rettet 20/06-09 18:52 
- men altså, stadigvæk ikke nogen der har været derinde?

Og hvad havde i egentlig regnet med? Selv dem fra butikken, der har udtalt sig i tråden her, har vel heller ikke skudt over målet.

Hvis der endelig dukkede en specifik retro-butik op i Danmark, ville de fleste bare brokke sig over udvalget og priserne alligevel.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
varmtvandvarmtvandSkrevet 20/06-09 19:29 
Ærgeligt vi havde lukket da du kom forbi, så du ikke kunne se det. Vi har åbent hver torsdag 11-18.
Vi har 2 rum, i alt er butikken 46 km2. Så det forreste rum er ikke alt.

Vi har lidt mere end du tror. Ikke at jeg vil overbevise dig om vores kæææmpe udvalg;o, men af konsoller har vi pt til salg.
2 nes.
1 snes
1 nin64
1 sms
3 smd
1 atari 2600
1 pong tv spil
1 Philips Videopac G7000
3 c64
3 amiga 500/600

Udover det har vi spil til smd, sms, nes, snes, nin64, og lidt andet.
samt blandet tilbehør.
det er ikke alt der står fremme. Butikken er ikke det største.

Og ja i kan helt sikkert finde det billigere på nettet, men jeg syntes ikke jeg er vildt dyr.
I kan garanteret finde noget i butikken der burde være dyrere og noget der burde være billigere, men kom gerne forbi og hjælp mig med prissætning;0)


Håber som sagt at udvalget vil blive større hen af vejen.

Jeg er MEGET modtagelig for gode råd.

Håber bare folk kommer forbi og får sig et skud nostalgi og en sludder.

Hvis man forventer det er en gennemført professionel retro spil butik vil man nok blive skuffet. Det er en multi butik med blandet retro; transformers robotter, heman, Swatch ure oma. Også med kunst, eget design og frisør (til december).
Men der er stor fokus på retro tv spil.

Så man skal nok være lidt åben af sind.

Mht til skiltet... lol.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/06-09 20:03 
Er der nogle af figurne i æske?
Hoid to colony C05 where the computer is...
varmtvandvarmtvandSkrevet 20/06-09 20:06, rettet 20/06-09 20:07 
nej desværre ikke nogle pt
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/06-09 20:40 
Øv :.=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
happyEDhappyEDSkrevet 20/06-09 20:47 
Bare så du ikke får lutter negative vibe herfra, så når jeg kommer forbi kbh engang vil jeg da lige kigge forbi.

Tror bare ikke lige det er målgruppen herinde.

Det her er jo bare en flok spil/samler nørder. ;)

Det lyder også til at vinyl toys kunne passe godt derind, er det noget i har eller overvejder.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/06-09 21:32 
Det er et udemærket initiativ, men jeg forstår virkelig ikke navnet på butikken.

Virker for mig totalt useriøst.

Man kan da ikke sin vildeste fantasi forvente at nogen tror man driver et seriøst foretagende med sådan et navn? Det er ikke heller noget der ligefrem fanger potentiele kunder der ikke ved butikken er der.

Men jer om det, held og lykke med det.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/06-09 21:38 
Azzkikr>
Virker for mig totalt useriøst.

Så undgår man da i det mindste kunder, der har kedelig humor.
Bonus! :)
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 20/06-09 21:51 
:D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Per SPer SSkrevet 20/06-09 22:03, rettet 20/06-09 22:05 
- Ja, Ruben og Bobby, det lyder ligeså dumt som.. GameSTOP. ;)

Og giv så venligst plads til de små og skæve initiativer.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/06-09 22:29, rettet 20/06-09 22:29 
Man kan spille Super Mario eller andet, mens man får en klipning, ik'?

"Spil dine yndlingsspil, mens du bliver klippet." :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
happyEDhappyEDSkrevet 20/06-09 23:32, rettet 20/06-09 23:33 
Kan efterhånden ikke forstå alle udtagelser herinde.
Useriøs - altså manden har åbnet en butik, efter en koncept han syntes om og tror på.
Bare fordi den ikke er fyldt med sjældene shmups, smølferne til master system mm, og ikke hedder "The Symphony "in" the Night" , så behøver man jo ikke jorder manden der har åbnet.

Og rent faktisk tror jeg også at chancen for at overleve i Kbh DK med denne foretning forhold til det som de folk der sidder her og snakker for der skal være i stedet.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
CoreCoreSkrevet 21/06-09 01:35 
Jeg syntes også at folk bare er mavesure nu.

Jeg kigger i hvert fald forbi, næste gang jeg slentrer rundt i København.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 21/06-09 11:33 
Ja helt ærgeligt vi skal da glæde os over at der er kommet en butik hvor man rent faktisk kan købe retro spil. Hvis den lå i jylland var folk sikkert mindre sure ;D
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 21/06-09 11:43 
Hvis den lå i Jylland ville der ikke være tilstrækkeligt med kunder.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/06-09 12:36 
Jeg havde ellers en lille drøm om at starte en butik i Århus, men det kan jeg jo så godt droppe ;)
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 21/06-09 12:44 
Du kan jo prøve, og ud fra resultatet se om jeg tager fejl. Er du også uddannet frisør?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/06-09 12:49, rettet 21/06-09 17:51 
Næhh, ikke noget frisørhalløj i min butik, den slags giver jo overskud :D

EDIT: Jeg havde slet ikke overvejet, at du måske bare mente, at alle jyder er skaldede ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 30/06-09 21:02 
Har den her butik kun åbent om torsdagen?
Bashful Neophyte
varmtvandvarmtvandSkrevet 30/06-09 21:35 
ja hver torsdag 11-18.

Dog her d. 2/7 kun til 14.30.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
nerosnerosSkrevet 30/06-09 21:40 
Ok takker :-) Kikker forbi.
Bashful Neophyte
HolisticHolisticSkrevet 01/07-09 14:18 
Jeg er i KBH om et par uger, så vil jeg da helt bestemt også kigge forbi, det er jo netop fedt at der er plads til sådan nogle små skæve ting :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
SumezSumezSkrevet 06/07-09 13:14, rettet 06/07-09 13:14 
varmtvand>
ja hver torsdag 11-18.

Dog her d. 2/7 kun til 14.30.

Ku være man endelig sku kigge forbi på torsdag så, hvis det kan nås før I lukker
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 06/07-09 18:30 
Been there done that! Flinke mennesker og en fin butik. Jeg vil helt sikkert kikke forbi igen :-)
Bashful Neophyte
KilroyKilroySkrevet 07/07-09 10:56 
Jeg får da helt lyst til at smutte forbi på torsdag. Så kunne jeg samtidig få overstået et hængeparti jeg har på Amager...
Kilroy Was Here
varmtvandvarmtvandSkrevet 16/07-09 06:58 
Vi har desværre lukket igen idag, men så skulle det også være slut. Ruben skal på bryllupsrejse og bobby til langeland
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
JAAJAASkrevet 16/07-09 17:04 
Ruben og Bobby, Selv navnene er skæve! Vil det da ingen ende ta'.
ThediazThediazSkrevet 18/07-09 13:31 
bare start en ny butik på lolland, jeg skal nok købe det hele :P
Bare fordi grafikken er blevet bedre, betyder det ikke spillene er bedre!Spiller nu: DeathSmiles, Mass Effect 2, Call Of Duty: Black Ops
TheDukeTheDukeSkrevet 06/11-10 17:14, rettet 07/11-10 01:23 
Jeg vil tillade mig at genoplive denne tråd, da jeg lige har været i butikken og byttet en masse dubletter til spil jeg ikke havde i min samling.

Jeg kan varmt anbefale shoppen, udvalget var meget bredere end jeg havde forestillet mig, og priserne var ret fair når man tænker på at de har husleje der skal betales.

Jeg kom af med en masse grej der lå og samlede støv på mit loftsrum, og gik derfra med en masse herlige gamle spil til min samling (SMS, MD, C64, Amiga, GameBoy, NES, SNES).
Og der var rigeligt tilbage i butikken.
nerosnerosSkrevet 06/11-10 19:38 
Det kunne være jeg snart skulle tage et kik forbi butikken så ;-)
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 07/11-10 01:11, rettet 07/11-10 01:11 
Nu hvor jeg er i gang med at pimpe dette udemærkede etablissement, så kan jeg lige nævne at de vist nok har åbent alle dage undtagen søndag nu ;)
quadquadSkrevet 07/11-10 18:09 
Bor lige ved siden af, og har naturligvis sneget mig forbi et par gange. Flinke indehavere og et forholdsvist bredt udvalg af diverse retrospil- og konsoller, samt legetøj fra ens barndom. Arkadeturneringen virker super populær, har i hvert fald ikke endnu kunne finde plads i butikken første torsdag i måneden.

Kan sagtens anbefale Jer at komme forbi den del af Nørrebro, få en pizza på Stefanos og kigge forbi Ruben & Bobby.
T.L.OT.L.OSkrevet 07/11-10 19:26 
Jeg har også kun gode ting at sige om butikken, super hyggelig atmosfære og imødekommenhed.. så er det altid nice med en gang arcade turnering.
varmtvandvarmtvandSkrevet 07/11-10 19:44 
Tak for de fine ord.
Tjek vores hjemmeside www.rubenogbobby.dk for åbningstider og find os på facebook for info om turneringer og andet.

Ruben (min butiksfælle) har sagt han vil stoppe.
Så nu bliver der endnu mere plads til rent Retro galore.

Navnet forbliver det samme.

Vi holdt den sidste Arcade turnering på musiksmag (en bar på jægersborggade 43) og det var en stor succes (mere plads og øl) så næste turnering d. 2/12 bliver også holdt der.

Kom endelig forbi butikken og byt, sælg, køb eller kig.

mvh Bobby

Link...
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
Captain NCaptain NSkrevet 08/11-10 23:53 
Har prøvet at tage hen til den spil butik 2 gange nu. Begge gange jeg kom der hen var der lukket og slukket selvom åbningstiderne sagde at der burde være åbent så har mere eller mindre opgivet det :/
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
103 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig