X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Assassin's Creed 2


Svar
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 18/05-09 16:59 
Da der ikke er oprettet en Assassin's Creed 2 tråd og den første teaser er udkommet for snart noget tid siden, er der hermed oprettet en tråd

Spillet står til at blive udgivet i december månede i år.
Men man skal nok have i mente at det første spil var sat til august og kom først d. 13 nov.

Teaser Se hele indlægget
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 08/12-09 18:37 
Rites - hvordan kaster du med sand ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
WehnerWehnerSkrevet 08/12-09 18:42 
Du kan lære det af våbenmesteren i Montereggio, eller hvad det nu var, din onkels lille by hed.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RitesRitesSkrevet 09/12-09 15:32 
Som Wehner skrev.

Det er også her du kan lære at sweepe med long weapons, smash med heavy weapons og at kaste flere knive på en gang.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 21/06-10 14:06, rettet 21/06-10 14:10 
Nøj hvor er jeg vild med det spil her!!

Jeg er kommet rimelig sent til festen, og fortryder det helt. Som alle andre har sagt, tager AC2 alt det der var galt med 1'eren, og erstatter det med ren perfektion! Spillet er simpelthen fantastisk!
Inkluderingen af en in-game møntfod er et simpelt, genialt træk, som gør at man nu rent faktisk får noget ud af at udføre de små missioner rundt omkring - et element de meget gerne må udforske noget mere i det næste spil, så man muligvis kan være mere afhængig af sin økonomi og tilføje højere udfordring i spillet på denne baggrund.
Men de stopper jo slet ikke der, der er kommet så mange små ting man kan lave rundt om i byerne, at de nu føles endnu mere levende og sjove at gå på opdagelse i, og følelsen af ensformighed, som dukkede op i 1'eren efter kun et par timers spil, viser sig aldrig i 2'eren! Jeg brugte lang tid på at gennemføre spillet, og ville bare have mere, mere, mere efter det var færdigt. De scener hvor man render rundt indendørs, meget Prince of Persia-style, for at finde Assassin-grave vidner også om hvor meget fleksibel uudnyttet potentiale der var i spillets engine allerede fra 1'eren! Dette er endnu et element, de meget gerne på tage endnu videre i 3'eren!

Jeg er fuldstændig blæst væk over hvor store og imponerende flotte, byerne er lavet. Tilføj en masse flotte detaljer, et stort figurgalleri, og masser af historie og tie-ins med virkeligheden rænnesance-italien, samt hele subplottet med Desmond og de hemmelige beskeder der gemmes rundt omkring i byerne.
Den nye måde man bevæger sig rundt imellem byerne er en klar forbedring - i stedet for en ubrugelig overworld har vi nu flere, alternative områder udenfor bymurene, og hvis jeg skal komme med mere konstruktiv kritik, savner jeg lidt mere fokus på disse områder, f.eks. udenfor Toscana og området omkring Romagna/Forli (hvad blev der nogensinde af hende damen man hjælper for at få et pas til båden??) - Det virker som noget der blev klippet fra, fordi der ikke var tid til det? Men spillet er alligevel så massivt, at det virker som om udviklerne har fået al den tid de ville til virkelig at kæle for detaljerne og fylde spillet til bristepunktet med sjove elementer.
Ubi-Soft har med 2'eren løftet Assassin's Creed-franchisen til en nyklassiker af en spilserie med et fantastisk potentiale. Jeg håber virkelig de er i stand til at bære på denne arv, og lave endnu flere fantastiske spil, og undgå at "sælge ud", eller hvad man siger. :)

Eneste relle kritikpunkt er den komplette mangel på udfordring. Det virker formålsløst overhovedet at bruge penge på healing, når en reel "død" (hvilket alligevel forekommer sjældent) kun medfører at man bliver smidt et par sekunder tilbage til forrige checkpoint.


Iøvrigt en sidste ting, jeg husker RJK's kritik af et element i spillet fra Copenhagen Robot, omkring de der skjalde som hopper rundt og irriterer en, som han mente at spillet opfordrer spilleren til at slå ihjel, hvilket er fjollet og amoralsk, og trækker spillet ned på et niveau, han ikke bryder sig om. Jeg forstår slet ikke hvor det kommer fra. Jeg har ikke på noget tidspunkt følt at spillet ville have mig til at slå dem ihjel for at undgå dem. De er sjældent noget vildt stort irritationsmoment, og jeg har aldrig været ude for at de har været direkte i vejen for min mission. Endvidere er de utroligt nemme at slippe af med, hvis man virkelig finder det nødvendigt - den mest effektive metode, hvis man ikke ønsker at løbe sin vej, er bare at hive fat i kraven på dem og så give slip igen, så skal de nok få benene på nakken. :D
Faktisk synes jeg at spillet understreger ret tydeligt at Ezio aldrig slog nogen civile ihjel. Den eneste reelt amoralske handling jeg bed mærke i var de "løbere" som dukker tilfældigt op i byen, som man kan røve for nemme penge. Jeg fik virkelig dårlig samvittighed af at stjæle deres penge. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 21/06-10 14:21 
Det er ikke så ofte, vi er så enige som her Sumez, men jeg ÅD simpelthen også det spil, der mindede en om den tid, hvor UbiSoft var længder foran EA.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 21/06-10 14:25 
Fleshmangler>
Mangler stadig at samle nogle fjer og nogle statuer, statuerne er næsten umulige at finde dog.

Hvad for nogle statuer er det? De eneste jeg fandt var de der otte statuetter i Villa, og de var da rimelig lige til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 21/06-10 14:28, rettet 21/06-10 14:28 
Wehner>
Det er ikke så ofte, vi er så enige som her Sumez, men jeg ÅD simpelthen også det spil, der mindede en om den tid, hvor UbiSoft var længder foran EA.

At dømme efter P:R's vurder-sektion er det ellers kun Fleshmangler og Darkbeat der er enige med mig :) Synes ellers det er sjældent mine vurderinger ligger over standarden herinde, men jeg kan simpelthen ikke give dette mesterværk lavere end 9/10! Det er noget af de flotteste og sjoveste jeg har spillet.
Iøvrigt tak til Fleshmangler for at låne mig spillet. Har lige bestilt "Complete edition" fra Zavvi, håber mit save virker i denne version så jeg ikke skal begynde forfra :S

Hvad mener du med en tid hvor UbiSoft var foran EA? Mener du at det er gået ned ad bakke for UbiSoft? Jeg synes de bliver bedre og bedre konstant, og hvilke EA-spil er det helt præcis der overgår dem - er det ikke kun deres sportsspil der laves "in-house"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 21/06-10 14:28 
Jeg har prøvet 1'eren et par timer, men er gået død i det, synes det er ret kedeligt. Er 2'eren meget bedre, og er det nødvendigt at have gennemført 1'eren for at få noget ud af historien?
SumezSumezSkrevet 21/06-10 14:31, rettet 21/06-10 14:31 
Det er -MEGET- bedre!
Man kan sagtens spille 2'eren uden at have spillet 1'eren, men den del der foregår i nutiden (hvilket dog kun er en utroligt lille del af spillet, tror kun der er to sektioner hvor man spiller som Desmond, og de er begge ret korte) giver nok ikke rigtig nogen mening, hvis man ikke har.
Ezios historie i Italien er temmelig selvstændig, kun med få tie-ins til 1'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/06-10 14:41 
Sumez>
Fleshmangler>
Mangler stadig at samle nogle fjer og nogle statuer, statuerne er næsten umulige at finde dog.

Hvad for nogle statuer er det? De eneste jeg fandt var de der otte statuetter i Villa, og de var da rimelig lige til.

Ja, de var indenfor samme område... det tog ikke mere en få minutter at rende rundt og pille ved dem.
SumezSumezSkrevet 21/06-10 14:54 
Samme her, fandt dem indenfor få minutter efter min første ankomst til Villa :) Det kan ikke være dem, Fleshmangler snakker om, eller også har han en idé om at de skal findes rundt om i HELE spillet? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 21/06-10 15:07 
Sumez>
Hvad mener du med en tid hvor UbiSoft var foran EA? Mener du at det er gået ned ad bakke for UbiSoft? Jeg synes de bliver bedre og bedre konstant, og hvilke EA-spil er det helt præcis der overgår dem - er det ikke kun deres sportsspil der laves "in-house"?

Jeg mener nok tiden inden Mass Effect, Dead Space og Rock Band, eller tiden hvor Valve var den eneste af de helt store, der gik via EA og en hardcore parkour-simulator fra deres side var utænkelig.

Jeg ved godt, at EA "bare" publicerer en del, men de skal stadigvæk vælge, hvad de publicerer, og der synes jeg klart, de er blevet meget bedre end for få år siden.

Ubi kan jeg godt lide, og det har jeg vel sådan set altid kunnet. Det er mere EA, der har taget et skridt opad - som jeg oplever det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 21/06-10 15:14, rettet 21/06-10 15:16 
Jeg forstår slet ikke hvor sammenligningen med EA kommer fra?
Hvad får dig til at sammenligne UbiSofts repetoire med Mass Effect, Dead Space og.. Rock Band? Og hvad har Valve med det hele at gøre, og hvornår har de lavet en "hardcore parkour-simulator"?? Eller er det Mirror's Edge du tænker på? Det er ikke fordi jeg prøver at kneppe fluer, jeg vil bare gerne forstå hvad der lå til grund for din sammenligning med EA. EA har (så vidt jeg kan komme i tanker om) aldrig udgivet noget, der kommer i nærheden af Assassin's Creed 2. Så skal vi tilbage til System Shock 2 eller noget, men det er stadig en helt anden genre :))

Jeg synes stadig Ubi er længder foran EA. De smider så meget kvalitet ud at det halve kunne være nok. Deres udgivelser har et finish og kælen for detaljerne som kun sjældent ses hos vestlige udviklere af den størrelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 21/06-10 15:37 
Den grundlæggende sammenligning her er selvfølgelig, at der er tale om to af de helt store mainstreamfirmaer, hvor det ene (Ubi) gennem mange år har udnyttet sin position til at introducere markedet for intelligente spil, mens EA vel nærmest gjorde det modsatte - indtil for nylig, hvor EA også har meldt sig ind i kampen.

Vi er som sædvanlig uenige her, kan jeg høre. Mere tror jeg ikke rigtig, der er at sige om det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 21/06-10 15:42, rettet 21/06-10 15:42 
Aha, så forstår jeg godt hvor du kommer fra. det er klart at med spil som Mirror's Edge rykkede EAs position klart - jeg synes dog stadig der er langt op til UbiSoft. Jeg holder selv meget af Mass Effect, men det er så mainstream som det bliver.
Jeg synes det er fedt at UbiSoft har success med spil der har mere substans og flere tanker bag, som Assassin's Creed-spillene, da det baner vej for at vi kan få dyre millionproduktioner med solid kvalitetsgameplay. Nu venter vi alle bare på det næste Beyond Good & Evil! :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 21/06-10 16:52 
Har EA ikke lavet nogle spil på højde med assassins 2? Hvad med Burnout paradise, bad company 2, need for speed shift? Jeg tænker bare højt.

Anyways, Assassins 2 er helt suverænt, men jeg syntes det er synd at EA åbentbart stadig har ry for at være noget lort.
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 21/06-10 16:56, rettet 21/06-10 16:57 
EA får netop ros for deres seneste bedrifter.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 22/06-10 08:18, rettet 22/06-10 08:21 
Kalicola>
Har EA ikke lavet nogle spil på højde med assassins 2? Hvad med Burnout paradise, bad company 2, need for speed shift? Jeg tænker bare højt.

Jeg har meget svært ved at sammenligne et spil som Assassin's Creed 2 med et racerspil, det er jo VIDT forskellige spiltyper.
Uanset hvor gode sidstnævnte er, vil de aldrig kunne besidde samme substans som oplevelsen af at sidde på toppen af et kirketårn og kigge udover rænesancens Venedig. EA skal da være mere end velkomne til at udgive et spil der kan toppe den oplevelse, men indtil videre forstår jeg overhovedet ikke sammenligningen. Jeg vil mene at Mirror's Edge er det der kommer tættest på, og her mener jeg ikke bare fordi det er et "parkour-spil", men fordi det er et spil, der udmærker sig og afviger fra den EA-typiske skyde/køre/sparketilenbold-topsælger-formel, noget jeg netop synes UbiSoft har gjort gennem det meste af deres karriere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 30/06-10 10:30, rettet 30/06-10 10:31 
Sumez>
Har lige bestilt "Complete edition" fra Zavvi, håber mit save virker i denne version så jeg ikke skal begynde forfra :S

Og det var så bare den normale version inkl. downloadkoder til at hente udvidelserne, ligesom GoW2:GotY - Skuffelse :(

Men i det mindste kan jeg spille videre på mit save. :)

Lader også til at den ene af udvidelserne netop berører en af de ting jeg undrede mig over i mit tidligere indlæg (omkring Forli).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 30/06-10 10:42 
Er dét normalt for disse complete/GOTY editions? Jeg troede at jeg bare kunne købe disse og trygt stille dem på hylden og spille dem ved lejlighed - uden frygt for senere ikke at kunne hente udvidelserne på de normale udgaver, fordi serverne var lukket ned.

Hvis det er generelt, så er den plan jo rimeligt håbløs :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 30/06-10 10:51 
Det er jo rimelig fikst for udgiverne (som vi også snakkede om i GoW2 tråden), da den slags ikke kan videresælges, men personligt bryder jeg mig bestemt ikke om at være afhængig af en onlineservice, mht. et produkt jeg allerede har betalt for.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 30/06-10 11:27, rettet 30/06-10 11:30 
Men så også ret tæt på grænsen for, at et købt spil fremover ikke indeholder nogen skive overhovedet, men bare en lap papir med en downloadkode.

Jeg har ikke SÅ meget imod at man ikke kan videresælge, men at man er tvunget til at spille et købt single player-spil på et bestemt tidspunkt, for overhovedet nogensinde at kunne spille det - uacceptabelt.

EDIT: Ja, jeg missede lige GOW2-tråden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KalicolaKalicolaSkrevet 30/06-10 12:39 
Så fik jeg gennemført Assassins 2. Helt suverænt spil!
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 30/06-10 12:50, rettet 30/06-10 12:50 
Jeg er heller ikke vild med at man ikke får noget konkret for pengene.

I Dragon Age fulgte der to downloadkoder med som skulle bruges senest april. Herhjemme har spillet været spillet næsten uafbrudt siden jeg fik det, mest fordi min kæreste ikke kan slippe det, og efterhånden har gennemført det utallige gange (om jeg forstår hende :)), men de to downloadkoder lå gemt bagved manualen, og vi har først lige opdaget dem for få dage siden! De er nu fuldstændig spildt. Fantastisk...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/06-10 13:12 
Må indrømme jeg aldrig fattede hypen over dette spil.

Gameplayet er ligeså ensformigt som i etteren og historien er tam og kedelig. Desuden er spillet alt for langt, det virker fuldstændig meningsløst senere i spillet at skulle fra den ene ende af byen til den anden konstant, på en måde er det faktisk endnu mere trivielt end etteren.

Det er flot og sjovt de første par timer, derefter bliver det bare det samme og det samme indtil slutningen. Jeg forstår ikke at de ikke har lavet spillet mere varieret og interessant når nu de har gjort så meget ud af det visuelle, men det er vel nyere spil i en nøddeskal.

Det var endnu et af de ps3/360 spil hvor jeg har måtte kæmpe en brav kamp med at holde fokus og få det gennemført.

Det er selvfølgelig bare min mening :P men *GAAAB*.
SumezSumezSkrevet 30/06-10 13:22, rettet 30/06-10 13:22 
Jeg forstår slet ikke din pointe. Jeg kan ikke huske nogen form for mission der er blevet gentaget mere end en eller to gange, stik modsat de ca. fem former for missioner som gentages konstant i 1'eren (eller de to former for missioner, som gentages over 50 timer i GTA4 :P)

Jeg ville ønske spillet var meget længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/06-10 13:52 
Azzkikr>
Gameplayet er ligeså ensformigt som i etteren og historien er tam og kedelig. Desuden er spillet alt for langt, det virker fuldstændig meningsløst senere i spillet at skulle fra den ene ende af byen til den anden konstant, på en måde er det faktisk endnu mere trivielt end etteren.

Du skriver hvad jeg frygter for det spil. Så kommer jeg nok aldrig til at købe det..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/06-10 14:11 
Heldigvis passer intet af det han skriver :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 30/06-10 14:15 
Hehe :-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/06-10 15:07 
Det er jeg nu langt fra den eneste der mener :P

Spillet er seriøst ufatteligt ensformigt.
SumezSumezSkrevet 30/06-10 15:11, rettet 30/06-10 15:12 
Det betyder jo ikke at neros vil synes det, vi to er jo tydeligvis ret uenige.
Jeg forstår slet ikke at du kan komme med sådan en udtalelse, når det der gør at AC2 er uendeligt meget bedre end forgængeren netop er at det byder på en masse variation og forskellige missioner, modsat etterens uendelige repetation.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/06-10 15:18 
Det siger jeg jo heller ikke? Jeg skriver jo netop at det er min egen mening.

Hvor ligger variationen? Løb fra den ene ende af byer til den anden og nak en person -> vend hele vejen tilbage til en storyline gut og få en ny mission hvor du gør præcis det samme, omend du måske skal løbe efter personen du skal dræbe i et stykke denne gang. Det er ikke lige det jeg forbinder med variation. Alle missioner ligner jo stort set hinanden, ok nogen gange skal man bruge damer istedet for tyve til at aflede opmærksomheden fra vagter, men så er der heller ikke meget mere i det. De har prøvet at gøre det mere varieret ved at indsætte lidt flere forskellige muligheder/faktorer, men det falder igennem med et brav fordi i bund og grund er det stadig de samme ensformige missioner. Når man så (som mig) også synes historien er helt totalt tilgrin er det virkelig svært at forblive fanget.

Jeg synes især det er slemt i sidste halvdel af spillet.
KilroyKilroySkrevet 30/06-10 15:35 
Det lyder ensartet, men når du skriver det på den måde, så lyder alle spil fesne.

Jeg synes at glæden ved Assassin's Creed 2 i den grad ligger i rejsen fra A til B, sidde og kigge på bygninger og sige, jeg angriber derfra. Og hvis du ikke kunne lide Assassin's Tombs, ja, så ved jeg ikke hvad jeg skal sige til dig.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 30/06-10 16:00 
Jeg så også helt klart mere "Prince of Assasin's Tomb"-gameplay i 3'eren, det var et dejligt afbræk fra at kravle rundt på hustagene, og et bevis på hvor fleksibel spillets engine egentlig er, jeg vil mene at der er potentiale for endnu mere variation i det næste spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/06-10 16:13, rettet 30/06-10 16:18 
De tombs var noget af det bedste i spillet imo.

Rejsen fra A -> B var fedt nok de første 20 gange, men så bliver det for ensformigt til mig. Det tager også tit længere tid at nå hen til det sted missionen foregår end den tid missionen i sig selv tager og det holder slet ikke efter min mening.

At bruge 5 minutter for at komme hen til en man skal lytte til eller dræbe der tager 30 sec for derefter at bruge endnu 5 minutter på at komme tilbage til missionsgiveren, det er uholdbart i længden imo.

Det bliver bare for kedeligt og ensformigt for mig, men hver sin smag. Jeg kunne godt tænke mig at missionerne varede længere og havde mere indhold og at så der var langt færre.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-10 21:45 
Hvorfor bliver vagterne pisset af når man løber igennem gaderne uden at støde ind i andre? Det gir ingen mening og skete også i starten af spillet mens man var klædt i alm tøj :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/06-10 22:54 
Azzkikr>
At bruge 5 minutter for at komme hen til en man skal lytte til eller dræbe der tager 30 sec for derefter at bruge endnu 5 minutter på at komme tilbage til missionsgiveren, det er uholdbart i længden imo.

Det var også den slags jeg kedede mig med i det første spil :-( Men måske kan det være jeg køber det hvis jeg ser det til en 50kr ;D
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/06-10 23:31 
Neros, for fa'en, lyt nu til os, der godt kan lide toeren og som har bemærket alle de problemer, der var med etteren! Det er blevet markant bedre! Go on! Buy buy buy!
WehnerWehnerSkrevet 30/06-10 23:49 
Toeren er voldsomt meget bedre end etteren - jeg har ikke hørt andre være uenige i det overhovedet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/07-10 03:57, rettet 01/07-10 04:08 
Det er bedre ja, men det gør efter min mening ikke til noget superspil. Det har som sagt stadig mange af de samme problemer.

Et andet, for mig, kæmpe problem med spillet er at det simpelthen er alt for nemt. Der er ingen udfordring i spillet, det er næsten umuligt at dø og selvom man skulle falde i søvn pga den kedelige historie og dø, så er det jo totalt ligegyldigt da man bare starter fra et checkpoint 5 minutter tilbage uden nogen straf overhovedet.

Det er mere et irritations moment end et "oh shit" moment når man bliver opdaget. Så kan man ellers spilde lidt mere tid under noget vand eller lignende og på at rive et par plakater ned og så bliver rejsen fra A->B pludselig på 15 minutter. Jeg kan ikke se det udfordrende i dette, det virker meningsløst og er bare irriterende. Det er især et problem i Venezia fordi byen er så stor og man konstant skal fra den ene ende til den anden for at lave et eller andet meningsløst. Det er fedt nok de første 10 gange, men så bliver det godt uhyggeligt trivielt. Største delen af spillet foregår jo uden for missionerne/storyline events bare med at hoppe rundt.

Jeg håber der bliver mindre meningsløs renden rundt og mere indhold i missionerne i 3'eren.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/07-10 07:58 
Jeg synes det er ret åbenlyst, at ideen med AC er, at man netop skal tage sig god tid og opleve de miljøer man færdes i.
Det er i hvert fald sådan spillet bliver bedst.

Det er ikke et spil lavet til speedruns og über gamers.

Nu ved jeg ikke hvor meget AC2 har solgt, men hvis det er nogenlunde så succesfuldt som 1'eren, så tror jeg ikke Ubi laver ret meget om på dén formel, bare for at tilfredsstille de få hardcore.


Én ting jeg dog stadig synes er voldsomt irriterende, er at det (for mig) er så godt som umuligt at lave stealth kills på missionsofrene.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 01/07-10 09:09, rettet 01/07-10 09:19 
Azzkikr>
De tombs var noget af det bedste i spillet imo.

Rejsen fra A -> B var fedt nok de første 20 gange, men så bliver det for ensformigt til mig. Det tager også tit længere tid at nå hen til det sted missionen foregår end den tid missionen i sig selv tager og det holder slet ikke efter min mening.

At bruge 5 minutter for at komme hen til en man skal lytte til eller dræbe der tager 30 sec for derefter at bruge endnu 5 minutter på at komme tilbage til missionsgiveren, det er uholdbart i længden imo.

Ok, det oplevede jeg på intet tidspunkt - har vi spillet det samme spil? :!

For det første synes jeg det er meget hurtigt at komme rundt i byen, det tager sjældent mere end et minut at komme noget sted hen, hvis det skulle være langt væk, og for det andet plejer spillet er være meget god til at placere næste mission cirka der hvor man alligevel er.
Men helt generelt er der så mange ting spredt ud omkring byerne at jeg sjældent bevæger mig i direkte linje til næste hotspot, jeg tager gerne en ekstramission eller render rundt og finder skatte og de skjulte tegn, hvis der er meget tid og plads til at rende rundt for sig selv. Det er en af de ting, jeg synes spillet gør rigtig godt. Det er altid muligt at tage en pause fra det man har gang i, og variere det efter behov.

Du HAR opdaget de der instant-travel locations, så du ikke behøver at bevæge dig mellem byerne på hesteryg, ikke? :)


EDIT: Jeg er dog enig i de ting du siger omkring spillets udfordringsniveau (som jeg også berørte i det indlæg hvor jeg giver min vurdering af spillet). Men som SeventhSun også påpeger, er meget af spillets substans netop i at nyde miljøet, at nyde at rende fra punkt A til B, at tage det stille og roligt og opleve byerne. Jeg har aldrig oplevet andre spil der giver samme grad af åbne indlevelse. At gameplayet så er rigtig sjovt er jo så bare et enormt stort plus. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/07-10 09:13 
Konsolkongen>
Hvorfor bliver vagterne pisset af når man løber igennem gaderne uden at støde ind i andre? Det gir ingen mening og skete også i starten af spillet mens man var klædt i alm tøj :/

Det er et spørgsmål om hvor eftersøgt du er. De gør det når du har noget rødt i mærket øverst til venstre. Fjern plakater eller bestik folk for at fjerne din "notoriety"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/07-10 09:42 
Hyakotake>
Neros, for fa'en, lyt nu til os, der godt kan lide toeren og som har bemærket alle de problemer, der var med etteren! Det er blevet markant bedre! Go on! Buy buy buy!

Ok så jeg lytter men det står altså slet ikke på min købeliste i den her måned ;-)
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 01/07-10 09:55 
2'eren er meget bedre end 1'eren, men... :)
Hvis man gennemførte forgængeren, så er der alligevel ikke meget at komme efter. Bedre design eller ej, så følte jeg man allerede havde prøvet nok af hvad gameplayet havde at byde på.
Tilbage er jo så historien i spillet, hvilket jo kan diskuteres hvorvidt er vigtig eller ej.
Spiller nu: Halo 3
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/07-10 11:19 
Sumez>
For det første synes jeg det er meget hurtigt at komme rundt i byen, det tager sjældent mere end et minut at komme noget sted hen, hvis det skulle være langt væk, og for det andet plejer spillet er være meget god til at placere næste mission cirka der hvor man alligevel er.
Men helt generelt er der så mange ting spredt ud omkring byerne at jeg sjældent bevæger mig i direkte linje til næste hotspot, jeg tager gerne en ekstramission eller render rundt og finder skatte og de skjulte tegn, hvis der er meget tid og plads til at rende rundt for sig selv. Det er en af de ting, jeg synes spillet gør rigtig godt. Det er altid muligt at tage en pause fra det man har gang i, og variere det efter behov.

Du HAR opdaget de der instant-travel locations, så du ikke behøver at bevæge dig mellem byerne på hesteryg, ikke? :)


EDIT: Jeg er dog enig i de ting du siger omkring spillets udfordringsniveau (som jeg også berørte i det indlæg hvor jeg giver min vurdering af spillet). Men som SeventhSun også påpeger, er meget af spillets substans netop i at nyde miljøet, at nyde at rende fra punkt A til B, at tage det stille og roligt og opleve byerne. Jeg har aldrig oplevet andre spil der giver samme grad af åbne indlevelse. At gameplayet så er rigtig sjovt er jo så bare et enormt stort plus. :)

Der er utroligt mange gange at man skal hele vejen tilbage til San Polo distriktet efter man har lavet en eller anden ultra kort mission i et andet distrikt, det mener jeg er unødvendigt tidsspild, man bruger alt alt for meget tid på rende rundt. Det er muligt det virker anderledes hvis man tager alle extra quests osv, men det stoppede jeg hurtigt med da der ikke er nogen reel pointe i det udover penge som man alligevel får rigeligt af. Samme gælder skatene udover de map dele der. Det bliver hurtigt kedeligt for så mange forskellige ting er der altså heller ikke at lave og der er ikke megen variation i dem.

Om det er spillets substans at man netop skal spilde utroligt meget tid ved at rende i byerne og nye udsigten m.m ved jeg ikke, i så fald er det ikke min kop the for det bliver, for mig, hurtigt kedeligt. Det var da flot og sjovt de første par timer, men så blev det trivielt og kedeligt og jeg gik bare hotspot til hotspot indtil spillet var slut.

Jeg tror bare vi har forskellige meninger omkring hvad der er sjovt og hvad der ikke er.
SumezSumezSkrevet 01/07-10 11:28 
Jeg har det med skattene på samme måde som Ekstraliv i Super Mario Galaxy - De er komplet meningsløse, men jeg synes det er sjovt at gå på jagt efter dem. :)

De tre primære forbedringer jeg håber på at se i 3'eren:
1. Reel udfordring, som jeg har nævnt tidligere, virker det meningsløst at man rent faktisk kan have healing med sig, og endda opgradere beholdningen, når der alligevel ikke er nogen fare ved at dø.
2. Større behov for pengene, og mere at bruge dem på, så man føler man får mere ud af at lede efter skatte og udføre ekstramissioner.
3. Flere "action-missioner" med platforming og stealth a la Assassin's Tombs.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 01/07-10 11:33 
Sumez>
Jeg har det med skattene på samme måde som Ekstraliv i Super Mario Galaxy - De er komplet meningsløse, men jeg synes det er sjovt at gå på jagt efter dem. :)

Det der er simpelthen inbegrebet af happy-gaming :D
Ting om dét og pis.
millenniummillenniumSkrevet 01/07-10 11:36 
Der er jo som at finde heroin-pakkerne i GTA :) Nydedelsen af, at finde en særligt svært tilgængelig afkrog, hvor de har gemt pakken.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/07-10 12:14 
Sumez>
Det er et spørgsmål om hvor eftersøgt du er. De gør det når du har noget rødt i mærket øverst til venstre. Fjern plakater eller bestik folk for at fjerne din "notoriety"

Men vi snakker lige i starten af spillet mens man hjælper ens familie. Ikonet aller øverst til venstre har endnu ikke været andet end helt hvidt hos mig endnu. Det gir ingen mening.

Jeg synes også kontrollen med at klatre og bevæge mig rundt virker belastende. Sikkert ikke dårligere end etteren, men jeg husker nu alligevel at det fungerede lidt bedre (måske fordi det var helt fresh dengang...?). Jeg savner mere kontrol over hvor præcist man vil gribe fat og hvor man vil springe hen når man hopper. Man har _INGEN_ kontrol :/

Grafikken blev jeg meget positivt overrasket over. Det er ret flot og ikke et tearing helvede som Ubisoft-spil normalt plejer at være. Jeg spiller 360 versionen.

Kampsystem osv. tør jeg ikke udtale mig om før jeg har spillet det noget mere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig