X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Guitar Hero 5


Svar
BeanoBeanoSkrevet 15/05-09 19:49, rettet 15/05-09 19:50 
Første info og billeder fra GH5... stakkels naboer!

"Guitar Hero 5 lets you cram 4 drumsets into your living room"
66 emne(r).
1 2 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 15/05-09 19:49, rettet 15/05-09 19:50 
Første info og billeder fra GH5... stakkels naboer!

"Guitar Hero 5 lets you cram 4 drumsets into your living room"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-09 19:55, rettet 15/05-09 19:55 
Other tweaks: you can play the entire set list from the moment you pop the disc in, no more unlocking songs, and all of the Guitar Hero: World Tour DLC will be playable in GH5.

Rigtig nice, det var ret træls at jeg skulle bruge to dage på Rock Band 2 før jeg kunne komme til den Disturbed sang jeg gerne ville spille. Ingen kritik af RB2's setlist der ellers er rigtig fed :)

Det med flere instrumenter af samme slags vil aldrig blive aktuelt for mig. Måske 2x guitar men det har man altid kunne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/05-09 19:58 
Men skulle den ene så ikke spille som bass?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/05-09 20:16, rettet 15/05-09 20:17 
Så skulle jeg måske vente til at købe den? Ihh... Jeg syntes der udkommer Guitar Hero/Rock Band hele tiden. Jeg har ikke købt noget Guitar Hero siden det første på grund af det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-09 20:32 
Beano>
Men skulle den ene så ikke spille som bass?

Jo det er vidst rigtig nok. En Guitar og en Bass/rythem ikke?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/05-09 20:35, rettet 15/05-09 20:36 
Så vidt jeg husker - men er ikke sikker :)

Håber bare snart RB og GH spillene får mulighed for at rate sange og sortere/filtrere på dette. Syntes jeg er mere vigtigt end bruge 4 sæt identiske instrumenter.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/05-09 12:54 
Fire identiske instrumenter?
Hvem fanden sidder dog og venter på det?

Jeg synes i stedet de skulle arbejde på, at lave GH spillene til en slags "hub", hvor man kunne unlocke/downloade sangene fra de andre GH spil man ejer, og på den måde spille alle de fede numre, uden at skulle skifte skive hele tiden.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/05-09 13:23 
Ligesom i RB2, hvor du kan hente dine RB1-sange ind for et lille MS-beløb?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/05-09 17:10 
Jeg har aldrig prøvet RB, så jeg ved ikke om de har lavet en sådan feature - i så fald er det smart. Om end det lyder lidt fesent, at man skal betale for det.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-09 19:56 
Der er en kode bagpå RB2 manualen som vidst nok gør at man kan installere sangene fra spillet på HDD'en og bruge dem i andre RB-spil.

Jeg har kun læst bagpå manualen og coveret og det virker lidt tretydigt så det er muligt jeg kunne tage fejl.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/05-09 21:09 
Nej, koden på manualen er til DL af 20 bonus sange. Eksport af RB1 sange til HDD koster (forståeligt nok) lidt :)
NaieraNaieraSkrevet 17/05-09 21:54, rettet 17/05-09 21:55 
SeventhSun>
Jeg har aldrig prøvet RB, så jeg ved ikke om de har lavet en sådan feature - i så fald er det smart. Om end det lyder lidt fesent, at man skal betale for det.

Det koster altså kun $5, og så kan du overføre alt undtagen Metallica- og, så vidt jeg husker, Iron Maiden-sangene.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-09 23:10 
Beano>
Nej, koden på manualen er til DL af 20 bonus sange.

Gider du forklare hvordan man gør det? Jeg kom frem til det samme da jeg læste bag på coveret i butikken, men en kunde sagde at der ikke skete noget når han indtastede koden og at den bare installerede et eller andet på HDD'en. Hvad skal han gøre mere? :)
Jeg gik så ud fra at der måtte tale om installation af sangene til HDD'en.

Der er vidst ingen vej udenom nu for at jeg må ha RB2 om ikke andet for alt det Disturbed man kan downloade efterhånden :)

Jeg har kun haft spillet lånt og synes ikke jeg ville tillade mig at bruge koden bag på manualen :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
dpldplSkrevet 17/05-09 23:15 
Den fil han downloadet var alt han skulle gøre. Måske troede han, han selv kunne valge sangene? Men de 20 er nogen mere eller mindre ukendte indie bands.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 18/05-09 00:13, rettet 18/05-09 00:23 
@KK: RB2 koden indtastes på RB websitet samtidig med man registrerer sig (grunden til de gør det på den måde) - man får så en DL kode til XBLM eller PSN og kan så downloade sangene. Har ikke fået det gjort endnu da sangene ikke virkede vildt attraktive for mig, men gør det nok enngang :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/05-09 00:34 
Ah jeg troede faktisk også man frit kunne vælge hvilke sange man ville have :S
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/05-09 10:18 
Konsolkongen>
Beano>
Nej, koden på manualen er til DL af 20 bonus sange.

Gider du forklare hvordan man gør det? Jeg kom frem til det samme da jeg læste bag på coveret i butikken, men en kunde sagde at der ikke skete noget når han indtastede koden og at den bare installerede et eller andet på HDD'en. Hvad skal han gøre mere? :)
Jeg gik så ud fra at der måtte tale om installation af sangene til HDD'en.

Hvis han taster koden ind, så henter han de 20 sange. Jeg har selv gjort det.

Mht RB1 convert til RB2:
"Drake said that on the day “Rock Band 2″ is released — September 14 for the Xbox 360 version — a patch will be issued for the original game. That title update will add an Export feature to the original “Rock Band” game’s menu. Gamers who select that feature will be prompted to input a password, which will be included with copies of “Rock Band 2.” Then you have to pay. "

(fundet via google)

Lidt underligt at den export feature ikke er at finde i RB2 menuen... men på den anden side er det jo RB1-skiven man skal have i, for at sangene kan kopieres.
BeanoBeanoSkrevet 18/05-09 10:35, rettet 18/05-09 10:53 
Hyakotake>
[Hvis han taster koden ind, så henter han de 20 sange. Jeg har selv gjort det.

Du skal da forbi RB websitet for at registrere først ikke?

Kig her
dpldplSkrevet 19/05-09 02:09 
Det var kun for USA.

Min 360 version skulle jeg bare redeem code som normalt med ting på 360.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 19/05-09 08:17 
Åh ja. Checkede lige koden på PS3 udgaven og der var også en normal PSN kode. Dejligt :)
BeanoBeanoSkrevet 27/05-09 09:06, rettet 27/05-09 09:06 
Mere info og gameplay video...

GH5 - Brian Bright Interview (HD)
3of193of19Skrevet 27/05-09 10:00 
Hyakotake>

Lidt underligt at den export feature ikke er at finde i RB2 menuen... men på den anden side er det jo RB1-skiven man skal have i, for at sangene kan kopieres.


Export featuren var heller ikke i RB indtil RB2 udkom, det var en patch. Og det ville jo heller ikke give mening at exportere RB2 sangene. Hvor skulle de i så fald exporteres til? :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/05-09 13:05 
RB1 selvfølgelig :-) Der er en lille smule forskel i gameplayet i de 2 titler.
BeanoBeanoSkrevet 01/06-09 15:54, rettet 01/06-09 15:55 
Fuld band liste annonceret...

•3 Doors Down
•A Perfect Circle
•AFI
•Arctic Monkeys
•Attack! Attack! UK
•Band Of Horses
•Beastie Boys
•Beck
•Billy Idol
•Billy Squier
•Blink-182
•Blur
•Bob Dylan
•Bon Jovi
•Brand New
•Bush
•Children Of Bodom
•Coldplay
•Darker My Love
•Darkest Hour
•David Bowie
•Deep Purple
•Dire Straits
•Duran Duran
•Eagles Of Death Metal
•Elliott Smith
•Elton John
•Face To Face
•Garbage
•Gorillaz
•Gov't Mule
•Grand Funk Railroad
•Iggy Pop
•Iron Maiden
•Jeff Beck
•Jimmy Eat World
•John Mellencamp
•Johnny Cash
•Kaiser Chiefs
•King Crimson
•Kings Of Leon
•Kiss
•Love and Rockets
•Megadeth
•Mötley Crüe
•Muse
•My Morning Jacket
•Nirvana
•No Doubt
•Peter Frampton
•Public Enemy Featuring Zakk Wylde
•Queen & David Bowie
•Queens Of The Stone Age
•Rammstein
•Rose Hill Drive
•Rush
•Santana
•Scars On Broadway
•Screaming Trees
•Smashing Pumpkins
•Sonic Youth
•Spacehog
•Stevie Wonder
•Sublime
•Sunny Day Real Estate
•T. Rex
•The Bronx
•The Derek Trucks Band
•The Duke Spirit
•The Killers
•The Police
•The Raconteurs
•The Rolling Stones
•The Sword
•The White Stripes
•Thin Lizzy
•Thrice
•Tom Petty
•Tom Petty & The Heartbreakers
•TV On The Radio
•Vampire Weekend
•Weezer
•Wild Cherry
•Wolfmother

Pyh...

Kilde
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/06-09 16:08, rettet 01/06-09 16:09 
Jeg syntes at der ihvertfald er 30-40% obskure bands som sikkert kun er fremme i USA.... og King Crimson? Hvor er King Diamond?? ;)
CoreCoreSkrevet 01/06-09 17:07 
Det er kun Children Of Bodom der ligefrem får mig op ad stolen...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-09 17:27, rettet 01/06-09 17:28 
CoB, Kiss, Megadeth og Motlet Crue herfra. For mig en af de svageste setlister nogensinde, men jeg kender selvfølgelig ikke alle kunstnerne så der kunne være noget andet guld imellem.

EDIT: Grand Funk Railroad og Iron Maiden kunne sikkert også blive godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 01/06-09 17:30 
RammStein, CoB, Cash, ja alt metal faktisk, er nice, resten er rimelig crap. :(. det er klart alle de hårde sange der er sjovest og spille.

vil godt snart se noget Arch Enemy der ! :@
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
CoreCoreSkrevet 01/06-09 17:31, rettet 01/06-09 17:32 
Megadeth er også nice, men der spiller jeg i forvejen 10-12 numre af deres i Rock Band, hvortil der også kommer en stor Iron Maiden-pakke i denne uge.

I øvrigt ligger der nu en demo af Guitar Hero: Greatest Hits på Xbox Live, den indeholder tre numre, hvoraf Take Me Out (Franz ferdinand) er det eneste der trækker i mig. Hvis ikke Symphony Of Destruction, Bark At The Moon og Cowboys From Hell er med i det færdige spil, tror jeg godt at jeg kan undvære.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 01/06-09 18:31 
eneste der kun få mig tilbage til GH nu hvor RB har bedste metal del(judas, maiden og megadeth) var power metal, og stadig bliver den fede sub genre bare ignoret.

Både harmonix og nervesoft springer bare over denne type musik. Hader dem begge for det :'(
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-09 19:21, rettet 01/06-09 19:21 
Hvad er det du forstår ved Power Metal? Kan du give nogle eksempler på bands eller numre der bare er toppen? :)

Beano>
Fuld band liste annonceret...

Jeg har åbenbart kigget listen lidt for hurtigt igennem for Johnny Cash og Thin Lizzy kan også blive rigtig godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/06-09 22:38 
Nu ved vi jo ikke hvilke sange det drejer sig om, men syntes listen ser meget alsidig ud hvilket er positivt IMO. Har ikke noget imod at spille numre som jeg ikke går og hører på normalt :)
BeanoBeanoSkrevet 10/08-09 11:10, rettet 10/08-09 11:10 
Store nyheder... GH5 vil kunne importere sange fra tidligere GH spil, f.eks. GH:WT and GH:SH :D

Jeg er spændt på at høre prisen.

"Guitar Hero 5 Lets You Import Older Guitar Hero Songs"
BeanoBeanoSkrevet 12/08-09 14:26 
Mere info om "import"-processen - kort sagt downloader man nye udgaver af sangene (via DL kode og serienr) og overfører ikke dem fra spildisken.

"Activision clarifies Guitar Hero 5 song importing process"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-09 14:31 
Vildt at man kan det på Wii.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/08-09 16:51 
"Within the Guitar Hero 5 song import menu, gamers will key in their unique ID from the manual of the previous game, pay a small re-licensing fee and then be given access to download the available songs (like DLC) in a big batch,"

Jaja, "small licensing fee" er vel ok, når de har brugt kræfter på at opgradere numrene til GH5-features.
HeroldHeroldSkrevet 12/08-09 17:51 
Kan det reelt set ikke nærmere være fordi de "sælger nummeret" en gang mere - på et nyt medie?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 08/09-09 08:07 
Det "small license fee" er 280 point (for GH: WT-numrene), så det er ikke helt uoverkommeligt.

Visuelt har GH5 godt nok fået et løft, og det er næsten helt behageligt at se på nu, selv med Rock Band-vante øjne :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 08/09-09 08:40, rettet 08/09-09 08:41 
Det er desværrre kun ca. 35 sange ud af 86 man kan få lov at "overføre" fra GHWT. Skuffende :(

Men glæder mig nu alligevel til GH5 - kun 2 dage efter Beatles:RB spillet så der er noget at gå i gang med :)
CoreCoreSkrevet 08/09-09 23:19, rettet 08/09-09 23:25 
Beano>
Det er desværrre kun ca. 35 sange ud af 86 man kan få lov at "overføre" fra GHWT. Skuffende :(

Er det rigtigt? Det vidste jeg ikke, det er fandme ringe!

Meget meget dårlig stil. Hvad skal vi så med det?

EDIT: OK, Activision siger at der kommer flere til, efterhånden som licenserne falder på plads. Men så må de fandme da hellere opdatere listen gratis. Ellers...smadrer jeg dem.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 09/09-09 08:31 
Core>
OK, Activision siger at der kommer flere til, efterhånden som licenserne falder på plads. Men så må de fandme da hellere opdatere listen gratis. Ellers...smadrer jeg dem.

Tror godt vi kan regne med at Kotick & Co vil malke os igen med den afgift :(
BeanoBeanoSkrevet 10/09-09 11:55 
Courtney Love er ikke så begejstret for GH5.

"Courtney Love Will Have Her Revenge On Activision"
SumezSumezSkrevet 10/09-09 12:08 
De har glemt at skrive i artiklen hvad det er hun er sur over?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/09-09 12:10, rettet 10/09-09 13:22 
Går ud fra at hun er sur over de har brugt Kurt Cobain i spillet uden tilladelse (hendes påstand).

EDIT: Nej, det hander åbenbart om at Kurt Cobain kan låses op og bruges til alle numre i GH5.

It allegedly took three years of negotiations to secure Cobain as a playable character in Guitar Hero 5 - a move that Courtney Love approved and even helped integrate into the game.

There has been controversy over his inclusion, however, after it was discovered his Avatar could be used to perform any song - not just Nirvana's - once unlocked.


Link
BeanoBeanoSkrevet 10/09-09 13:24 
...som bringer dette billede på banen :D

Guitar Hero 5
SumezSumezSkrevet 10/09-09 13:30 
Beano>
EDIT: Nej, det hander åbenbart om at Kurt Cobain kan låses op og bruges til alle numre i GH5.

Ja, det er sørme forfærdeligt? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/09-09 13:38 
Jeg kan heller ikke rigtigt finde sympati for hende når hun allerede har solgt ud ;)
GreaseballGreaseballSkrevet 10/09-09 18:42 
Jeg kiggede lidt på hvilke pakke løsninger GameStop får i morgen. De siger de kun får spillet og Guitar/spil pakken.
Nogen der ved om der kommer en komplet Band pakke lige som med WT? Jeg har WT men købte kun spillet. Nu vil jeg gerne have fat i et komplet band. Men at købe trommerne alene koster for meget.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/09-09 18:52 
Har de ikke komplet RB-bandpakke (med trommer, guitar, mikrofon) i Gamestop til 400,-? Synes jeg har set det... det er jo latterligt billigt for alle instrumenterne (også om man så kun skal bruge trommerne)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/09-09 20:01 
Det ser ud til at Gamestop stadig har deres fremragende tilbud: Byt to titler ind + 150 dkr. for instrumentpakken - har man to skod-spil liggende er det godt nok billigt.

Gamestop annonce...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
66 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig