X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Interstellar Marines


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 12/05-09 16:41 
Hey boys.

Check this out.

Interstellar Marines
For The Love Of The Game
185 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
TheDukeTheDukeSkrevet 07/01-10 20:35, rettet 07/01-10 20:40 
Jeg overgav mig og installerede Unity playeren så jeg kunne prøve jeres shooting range. Det har i gjort ret godt, selve skydningen minder mig utroligt meget om COD4:MW, og det er da bestemt heller ikke det værste spil man kan lægge sig op af hvad det angår. I burde måske kigge lidt på Counter-Strike og Day of Defeat (de gamle mods, ikke Source-udgaverne), da de begge to har fantastisk våbendesign, med et feel der (IMO) overgår det ellers glimrende design i COD4.

Sådan rent overordnet syntes jeg at det er ærgeligt i har valgt en så overbrugt kliché-setting som Space-marines, jeg vil regne med at i har et eller andet planlagt for at skille jer ud fra resten af flokken, men når man placerer sig selv i en kategori der indeholder franchises som Doom, Halo og Killzone, så bliver man nemt trådt under fode.

En mere unik setting kan virkelig gøre meget, se bare på Darkest of Days. Selvom det var en lille produktion (og IMO et ret skidt produkt) så fik de uforholdsmæssigt meget coverage fordi man ikke ser tidsrejse-FPS'er særligt tit.
KalicolaKalicolaSkrevet 07/01-10 22:46 
Nej vi har ikke fået noget kritik udefra. Kun fra vores forum. Vi har ikke lave nogen press `release` eller sendt det ud til ign og gametrailers osv. Så der er ikke rigtigt nogen som ved det eksisterer andet end vores community, og jer herinde som jeg prøve at få opmærksomhed fra :)

Den næste måneds tid arbejder vi på markedsføring, gametrailers, facebook osv.

Angående reloads, så foregår det sådan er.

1. Bruger du alle dine kugler, og den klikker tom, så laver han en full-reload, som tager langt tid.

2. Reloader man når man bare mere end 5 kugler tilbage, så laver han en medium-reload, hvor han putter det brugte magazin i lommen og tager et nyt, uden at hive hanen tilbage og klikke det sidste patron hylster ud. Det er en hurtigere reload.

3. Reloader man når man har under 5 kugler tilbage, så laver han en fast-reload. Idén er at der er 1 kugle tilbage i kammeret som han lader side, og så klikker han bare magazinet ud (uden at putte det i lommen) og sætter et nyt magazin i. SMG'en bipper når der kun er 5 kugler tilbage, så man ved hvornår man skal reloade. Dette er den hurtigste reload.

Makes sense?

Og ja, selvfølgelig er jeg følsom overfor det projekt her, efter at have brugt så meget tid sammen med det, så det er bare lidt trist at skulle hive sådan i jer herinde før i gider at skænke det en tanke. Og mange af jer er jo meget interesseret i indie development, og det må man i den grad sige at det her projekt er.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 07/01-10 22:51, rettet 07/01-10 22:51 
TheDuke:
Jeg tvivler på at vores setting bliver et problem for os. De spil du nævner er jo rimeligt standard shooting uden nogen nytænkning i nogen af dem. Med de ting vi bringer på banen, ser jeg det ikke som noget problem. Heller ikke hvis det var et WW2 spil vi lavede. Vi har nok nyt til at skille os ud ;)
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 08/01-10 01:06 
Jeg glæder mig virkelig til at se hvad I får bagt sammen.

Men kommer hele spillet til at blive et browserspil?
Det synes jeg er at sigte meget lavt i forhold til hvor høj kvalitet det I har fået sat sammen er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 08/01-10 07:08, rettet 08/01-10 07:16 
Darknon>
Og ja, selvfølgelig er jeg følsom overfor det projekt her, efter at have brugt så meget tid sammen med det, så det er bare lidt trist at skulle hive sådan i jer herinde før i gider at skænke det en tanke. Og mange af jer er jo meget interesseret i indie development, og det må man i den grad sige at det her projekt er.
De fleste brugere herinde spiller faktisk ikke deres spil på PC, så der er nok mange, som ikke kan køre det ret godt, og så holder mange sig nok stadig til konsollerne...
Under alle omstændigheder er det en hård branche, og du bør tælle til ti, før du lader folks kommentarer provokere dig - det gavner nok ikke de positive indtryk, og det er mere professionelt at pakke boksehandskerne lidt væk.

Jeg har prøvet jeres spil, og det ser lovende ud må man sige. Jeg er lidt spændt på at se, hvordan den engine kommer til at performe når I skal rendere en hel bane. Jeg har prøvet Off-Road Velociraptor Safari, som også kører på Unity, og det fungerer meget godt, selv om det mere er underholdende end smukt...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/01-10 10:29, rettet 08/01-10 11:07 
Darknon>
Jeg tvivler på at vores setting bliver et problem for os. De spil du nævner er jo rimeligt standard shooting uden nogen nytænkning i nogen af dem. Med de ting vi bringer på banen, ser jeg det ikke som noget problem. Heller ikke hvis det var et WW2 spil vi lavede. Vi har nok nyt til at skille os ud ;)

Men er meget af det i bringer på banen ikke set før? Opgradering af våbenet/evner er til stede i en del FPS'er, lige så er destruktion af miljøer. Givet, i har samlet trådene flot, og reload-konceptet er så vidt jeg ved, ikke set i et andet FPS. Men er det nok til at den almene gamer, og vigtigst af alt, de der sidder med pengene, vil blive overbevist og kan sé originaliteten (succesen)? Med andre ord tror jeg ikke at I skal undervurdere vigtigheden af jeres setting, på trods af originalitet i en enkelt gameplay-mekanisme.

Darknon>
Og ja, selvfølgelig er jeg følsom overfor det projekt her, efter at have brugt så meget tid sammen med det, så det er bare lidt trist at skulle hive sådan i jer herinde før i gider at skænke det en tanke.

Sådanne ting hjælper hvertfald ikke på mit indtryk af jer som udviklere. Verden har ikke brug for endnu et Jeff Minter-temperament...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ElgenElgenSkrevet 08/01-10 10:43, rettet 08/01-10 10:47 
Darknon>
Jeg er meget interesseret i at høre hvorfor folk ikke gider at prøve Bullseye.

Det er ikke på konsol, og spiller ikke spil på PC mere; har opgivet at følge med hardware-opgraderingshelvedet (og så får jeg også nok af Windows til hverdag på mit arbejde };-)).
Har kun en laptop uden mus, så det vist ikke lige noget for mig...med vil det komme til X360 på et tidspunkt?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KalicolaKalicolaSkrevet 08/01-10 11:14 
Så agressiv syntes jeg nu ikke at jeg har været. Men jeg bliver jo nødt til at svare tilbage når folk spørger "er en kedelig shooting range det eneste i har lavet? Er der ikke mere?". Jeg brugte jo også muligheden for at forklare vores strategi endnu engang. Måske ser folk bare en overfladisk shooting range, og overser alt det som gør det så fedt og unikt i forhold til alt det andet. Og husk, at vores shooting range bare er starten. Det er jo work in progress som vi bare har valgt at dele med jer.

I forhold til genren, så er der altså ikke særligt mange space marine fps shooters derude og der har ikke været nogen længe, seneste har været killzone og halo, og før det var der doom for 10 år siden. Og nævn ét fps spil siden system shock med en go historie, level-up skills, 4 player co-op. Som regel er man også bare et flyvende kamera uden ben. Det laver vi også om på så man er til stede i verdenen. Selv i call of duty er man bare et flyvende kamera. Og jeg kunne jo blive ved med at nævne ting som de største spil slacker på. Når man tager alle disse ting og sætter dem sammen på den rigtige måde, så får man noget som ikke er set før, uanset genre.

Og nej, spillet bliver ikke et browser spil overhovedet. Det bliver et spil man fiser ned i elgiganten og køber. Browseren er bare en nem måde for os at dele ting med jer.

Det tog alligevel noget at få en debat igang herinde, og det kræver som regel at man er lidt agressiv her på playright ;)
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/01-10 11:39, rettet 08/01-10 11:39 
Det er helt fint at du agitere for noget mere debat :)

Jeg kan hurtigt komme i tanke om:

Timeshift
Pariah
The Chronicles of Riddick
Doom 3
Quake 4
Red Faction
Unreal II
Alien Vs. Predator

Du har fuldstændigt ret i at det er lang tid siden der har været noget godt a la f.eks. System Shock 2, men umiddelbart kan vi jo kun vurdere hvad du lader os se - ikke hvad I har tænkt jer at lave.

Jeg tvivler dog slet ikke på at i kan skabe et både nydeligt og mekanisk spændende spil - potentialet er der jo!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 08/01-10 11:49, rettet 08/01-10 11:52 
Der er ingen af de spil du nævner som har 4 player co-op, go historie og skills bare for at nævne noget af det vi har med. Ovenstående spil er stort set ens allesammen.

Ja i kan selvfølgelig kun bedømme hvad vi har vist jer indtil videre. Men vi er her for at lave et stort AAA spil, som der står side op og side ned om på vores hjemmeside (et eller andet sted). Bullseye er en del af udviklingen af Interstellar Marines.
For The Love Of The Game
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/01-10 11:54, rettet 08/01-10 11:55 
Det var såmænd blot for at pointere at jeres setting ikke vil være unik. 4 player co-op etc. gør ikke jeres univers mindre ordinært.

Det er godt at se at I har store planer, og jeg håber skam de lykkes, men endnu engang: Jeg kan ikke tage højde for hvad I har tænkt jer at gøre, når jeg skal vurdere jeres Bulls Eye segment.

Jeg glæder mig til at prøve jeres næste udgivelse.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JohsJohsSkrevet 08/01-10 12:04, rettet 08/01-10 12:04 
Må man ikke snart se noget gameplay fra Interstellar Marines?

Jeg så vist engang en reload animation på Youtube, men det er ikke rigtigt nok i dag.

"You will believe". Yes, but in what?
HeroldHeroldSkrevet 08/01-10 12:15 
Darknon>
Der er ingen af de spil du nævner som har 4 player co-op, go historie og skills bare for at nævne noget af det vi har med. Ovenstående spil er stort set ens allesammen.

Men hvad har I, der er unikt? I ligger jer jo meget tæt op af en klassisk og brugt opskrift, så der skal virkelig være noget der holder. Det er fint nok, det med våbensystemet, og reloaden, men jeg håber I på et eller andet tidspunkt vil gøre brug af fokusgrupper og testpersoner, der kan give jer noget feedback på det. Vi ved jo ikke noget om det, og det lyder meget fint, det du begejstret beskriver - men det er også dit projekt, og det er utroligt vigtigt at få friske øjne til at kigge på det, for at være sikker på at jeres gode idéer hos studiet, også er gode idéer ude i den verden, hvor spillet skal sælges.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 08/01-10 14:08, rettet 08/01-10 14:09 
Echelon VI: Det har du ret i. Space Marine settingen er gammel. Men det er også ok, vi er her jo for at genopfinde den.

Johs: Der er gameplay her www.interstellarmarines.com/game/bullseye

Herald: Nej, der er ikke noget direkte nyt i Bullseye, andet end reloaden, skills'ne (i forhold til en fps), og måske det dynamiske miljø, men det som vi har, fungerer 100%. Prøv at saml et våben op i mirrors edge :) Men det er også svært at bedømme andet end bullseye, når det ligesom er det eneste vi har lige pt. Og info omkring gameplayet på det store spil har man jo ikke med mindre man har været fast inventar på vores hjemmeside de sidste 2 år.

Det er også fair at i dømmer Bullseye hård, for i sidste ende vil 95% af befolkningen stadig kun se det som et lille simpelt skydespil, og ikke en del af udviklingen på et stort spil.

Jeg håber at vi får styr på alle de finansielle problemer snart, så vi kan lave det spil vi har drømt om de sidste 5 år. Dog vil jeg sige at vi har bevist med Bullseye at vi kan lave AAA kvalitet. Nu skal vi bare lave noget mere :)
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 08/01-10 14:52, rettet 08/01-10 15:02 
Som tidligere nævnt, synes jeg spillet er virkelig lovende, har bare ikke rigtig mulighed for at teste nu, uden det bliver noget med at gøre det hos en kammerat. Må også tilstå at det ikke tiltaler mig så meget at prøve et skydetelt, men for at støtte jer prøver jeg det da gerne :)

Men nu I taler om friske koncepter i spillet, har du så ikke udeladt det allermest spændende, at man kan klare missionerne på flere måder? Eller toner I det ned i det færdige spil?

På beskrivelsen lyder det lidt som en slags Deus Ex, hvor man kan vælge at tilgå missionerne med flere forskellelige teknikker.

Noget andet, og ikke for at provokere, er en stor del af AAA-mærkatet ikke spil med produktionskvalitet i skyhøjde? Kan Unity præstere grafik på niveau med de flotteste spil på markedet? Tænker bare, om I ikke skal passe på med at kalde det et AAA-spil, hvis grafikken ikke kan måle sig med de teknisk flotteste spil :)

Indtil videre ser det flot ud, men der er et stykke op til det man normalt kalder AAA-titler.
KalicolaKalicolaSkrevet 10/01-10 17:00 
Hvis i spørger mig så er det ikke en game engine som afgør hvor flot et spil kan blive. Det har selvfølgelig stor inflydelse på hvad der er teknisk muligt at lave. Det er nu engang dem som bygger assets til spillet som afgør hvor flot det kan blive til en vis grad. Hvor flotte textures og modeller og animationer og lyssætning kan blive, er rimeligt meget op til ham som sidder og laver det.

Selvfølgelig bestemmer engine'en 100% selv om vi kan få depth of field, ambient occlution, dynamiske skygger osv. Alt det som får crysis til at ligne en million, det har call of duty ikke, og call of duty ser også rigtigt godt ud.

Og jeg vil gerne våve den påstand at modern warfare 2 kan laves i unity med det rigtige hold.

Go ahead... Shoot me :)
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 10/01-10 18:23, rettet 10/01-10 18:25 
Darknon>
Det er nu engang dem som bygger assets til spillet som afgør hvor flot det kan blive til en vis grad. Hvor flotte textures og modeller og animationer og lyssætning kan blive, er rimeligt meget op til ham som sidder og laver det.

Så I er ikke teknisk begrænsede på antal polygoner og kvaliteten af teksturerne? Det er da fedt, hvis det er tilfældet :)

Du svarede i øvrigt ikke på det med friheden i missionerne :)

EDIT 2: Ok, du har vel semi-svaret på det med polygoner og teksturer med din kommentar om MW2 i Unity.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 10/01-10 20:27 
Jeg mener faktisk at I.M virker ganske lovende som det er nu, og jeg kan sagtens se det nuværende skydetelt, som en slags tutorial eller som noget man kunne konkurrere i på eksempelvis Xbox-live, det er jo, mærkeligt nok, super hot med leaderboards i alskens spil.
Så go go go Interstellar Marines.
KalicolaKalicolaSkrevet 10/01-10 20:59, rettet 10/01-10 20:59 
Det er op til os om vi laver grimme textures og modeller. Jeg har ikke lige styr på hvor mange polygoner osv unity kan trække, men indtil videre går det fint :)

Specifike informationer kan jeg ikke gi om level designet i IM, men tænk deus ex, og system shock. Det bliver ikke liniært call of duty og killzone.

SuperMikkel: Tak :)
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 10/01-10 21:25 
Som nævnt var det gameplay-muligheder, jeg tænkte på, ikke hvor lineært banedesignet er. Men om man fx kan vælge at klare nogle af opgaverne med stealth i stedet for kamp.
KalicolaKalicolaSkrevet 10/01-10 21:32 
Idén er at det helt er op til spilleren hvordan han vil klare en bane. Og det skulle f.eks være muligt at gennemføre en bane uden at blive opdaget eller uden at dræbe en eneste fjende.
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 10/01-10 23:53, rettet 11/01-10 00:09 
Ok, det lyder lovende :)

EDIT: Fik vist læst dit indlæg for hurtigt. Det lyder lovende, ikke "ganske lovende" :)
SumezSumezSkrevet 11/01-10 09:21 
Darknon>
Idén er at det helt er op til spilleren hvordan han vil klare en bane. Og det skulle f.eks være muligt at gennemføre en bane uden at blive opdaget eller uden at dræbe en eneste fjende.

Ærgerligt, når I har brugt så lang tid på skyde- og reload-mekanismer :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 11/01-10 11:41 
Vi kommer til at bruge ligeså langt tid på stealth og melee combat ;) Hvis ikke mere.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 12/01-10 12:21 
Der er skrevet lidt om os her på rockpapershotgun.

Rockpapershotgun
For The Love Of The Game
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/01-10 23:57 
Jeg har prøvet Bullseye nu og synes faktisk det er underholdende. Man skal selvfølgelig ikke ta' det for andet end hvad det er. Men jeg synes det var sjovt.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/01-10 08:09 
Sjov timing... ;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/01-10 09:20 
Tja, de lukker serveren i dag... jeg blev først opmærksom på Bullseye i går da de sendte mig mailen. Så ja, du har ret jeg reagerer på tingene i den rækkefølge de dukker op :)
JohsJohsSkrevet 15/01-10 10:42 
Det er ret vildt hvad man har fået ud af den Unity browser. Jeg er imponeret over det.

På Facebook har Bullseye også fået mange fans, og i dets gruppe udtrykker folk deres store begejstring over det. Kan jeg sgu godt forstå. Tager hatten af for det I har tryllet med i den Unity browser. Ude i verden ser folk der spiller det, ud til at være meget tilfredse med det, men herhjemme hersker der vist stadig lidt Jantelov, når vi selv laver spil.
HulleHulleSkrevet 15/01-10 10:54 
Jeg syntes det virker super fedt det i laver, Darknon. Kudos.

Den eneste grund til jeg ikke har prøvet det, er at jeg kører Linux og at Unity ikke understøtter den slags.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KalicolaKalicolaSkrevet 17/01-10 20:41 
Dejligt at høre noget go feedback herinde fra :) Og folk som har spillet Bullseye er meget positive overfor det, heldigvis. Ca 95% af den feedback vi får er meget positiv, så vi må ha ramt rigtigt når det kommer til Bullseye, hvilket er super fedt.

Lad os håbe at rygtet spreder sig når vi launcher Bullseye på ny (tidligere har det været beta), og når vi får en exclusive på gametrailers, burde det også nå ud til en masse gamere.

Så det bliver spændende at se hvad der sker :)
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 22/01-10 19:56 
Bullseye Betaen er slut, og Det færdige Bullseye er nu oppe til fri benyttelse.

Her er den exclusive trailer på gametrailers

Exclusive Bullseye Trailer
For The Love Of The Game
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/01-10 22:53 
Jeg sad lige og spillede det idag. Det er pænt godt lavet. Fedt det kan køre via browseren når man nu har Mac og alt muligt.
KalicolaKalicolaSkrevet 29/01-10 17:19 
Godt at høre.

Her er en go artikel som forklarer vores strategi hvis nogen stadig skulle være i tvivl.

Artikel om AAA-indie
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 29/01-10 21:13, rettet 29/01-10 21:13 
For at være lidt uretfærdigt "hård" over for Jeres projekt, så forstår jeg ikke hvad pointen i "AAA indie" er. Hvis det betyder at resultatet er uadskilleligt fra en stor titel via en velkendt udgiver, og I har evnerne til at lave det, så forstår jeg ikke at I ikke bare går hele vejen og finder en udgiver til at finansiere projektet.

Personligt er jeg meget interesseret i indiespil, da de ofte går veje man sjældent ser i mere kommercielle titler. Det skyldes normalt ting som færre involverede personer, kortere udviklingstid, langt mindre økonomi og større krav til originaliten for at kunne skille sig ud i en tid fuld af dyre kvalitetsproduktioner.
I lader derimod til at gå den modsatte vej og har et halvstort økonomisk afhængigt udviklerhold til at lave en genretypisk titel, som I ved vil tiltale masserne, såfremt kvaliteten er høj nok. Så hvorfor ikke bare tage skridtet videre?
Ja, jeg forstår godt at det ikke er noget i "kan" gøre nu, i effekt af hele jeres koncept, men jeg forstår bare ikke hvorfor i har valgt det.

Håber du forstår min undren og ikke tager det som et angreb på projektet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 30/01-10 09:34, rettet 30/01-10 09:36 
Jeg kan godt se hvad du mener. Men vi opfandt jo AAA-indie konseptet fordi vi ikke kunne komme igennem til publishers. Og dem vi havde go kontakt til ville komme til at eje interstellar marines navnet, og det er en no go. Derfor fandt vi en måde at omgå publishers på, og i stedet rely på investorer og gamere. Om det er lykkedes vil jeg ikke skrive under på, da vi stadig har store finacielle problemer, og kæmper for at overleve.

Dog tager vi stadig kontakt til publishers rundt omkring for at høre hvad de kan tilbyde os, hvis noget.

Vi sidder 8 mand lige nu og arbejder på spillet.

I bund og grund betyder AAA-indie at vi vil levere et spil som kan konkurre med de største inden for genren (MW2, BC2 osv), og at vi vil gøre det uden publishers.

Om det virker vil tiden vise. Men det ER eneste udvej vi har tilbage, med mindre at en publisher samler Bullseye op og gir os et godt tilbud.

Ellers afhænger vi af, at gamere køber spearhead accounts og support medals for at overleve. Dog har vi på ingen måde nær det antal spearheads der skal til for at financiere spillet, ja vi kan dårligt financiere en måned for de penge. Så vi har ikke brugt en eneste krone af de penge, da vi gerne vil gi folk pengene tilbage hvis det hele går i vasken.

Så AAA-indie.. Ja en svær strategi at forstå, det er jeg enig i. Men det er vores sidste forsøg på financiering af det her spil.

Derfor er det vigtigt for os at så mange kommer til at spille bullseye som muligt. Og best case så køber de en spearhead account for at støtte udviklingen af spillet.
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 30/01-10 09:43 
Men så er det reelt jeres stædighed, der forhindrer jeg i at udgive spillet. I vil det hele fra dag 1, og det er der stort set ingen der kan. Løsningen er at bide i det sure æble, og få dette påståede AAA-spil ud på markedet, og bevise at I kan. Først dér, kan I gå jeres egne veje. Jeg tror stadig ikke på at jeres strategi kan lade sig gøre - det er simpelthen for ambitiøst på for løst et grundlag.

Peter Molyneux gav tips til opstartede spiludviklere i går på Nordic Game Jam - han havde en del at sige om lidt netop dette.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 30/01-10 11:02 
Herold: Problemet som jeg skrev lige før er jo, at det ikke har været muligt for os at få nogen publisher til at bide på. Og når det ikke kan lade sig gøre, bliver man nødt til at finde penge et andet sted fra, og det er enten ved private investorer eller at prøve noget nyt som at lade gamerne selv financiere spillet.

Personligt er jeg også selv i den skeptiske ende som dig, men vi bliver nødt til at gøre et eller andet, for pengene kommer ikke af sig selv.
Hvis du mener at vi kan gøre det på en anden måde, så er vi mere end glade for at høre forslag :)
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 30/01-10 12:21, rettet 30/01-10 12:21 
Jeg kan faktisk rigtig godt lide idéen med supportere, som betaler forud for at støtte produktionen, men det er ikke overrasende at den er svær at slå igennem med, når man ikke har noget at bygge hype på, udover det man kan tillade sig at vise af det nuværende projekt. Hvis I havde et bagkatalog af et eller flere gode spil, og folk var interesserede i hvad I kunne følge op med, ville det give langt flere mennesker grund til at tro på Jer, og selvfølgelig meget mere publicity i medierne og nyhedssites.

Lige nu synes jeg at det at I, som indie-udviklere, har et meget professionelt udseende spil på vej, i sig selv er bemærkelsesværdigt. Men i og med at der også er tonsvis af proessionelt udseende spil på vej via udgiverne, er det ikke den ideelle måde at opbygge hype. Men jeg ønsker Jer selvfølgelig masser a held og lykke med projektet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/01-10 14:46, rettet 30/01-10 14:47 
Darknon>
Herold: Problemet som jeg skrev lige før er jo, at det ikke har været muligt for os at få nogen publisher til at bide på.

Skrev du ikke, at de som var interesserede ville eje rettighederne til navnet på spillet? Der er jo stor forskel :)

Hvis det handler om kreativ frihed, så synes jeg kun man kan have respekt for det.

Som jeg ser det er eneste mulighed, hvis I ikke vil gå publisher-vejen, at finde investorer. Her er det vel essentielt at I kan bevise, at jeres ord har vægt. Hvis nogen fra jeres team har været med til at producere eller designe et AAA-spil, vil det formentlig være en god start.
HeroldHeroldSkrevet 30/01-10 16:10 
Darknon>
Herold: Problemet som jeg skrev lige før er jo, at det ikke har været muligt for os at få nogen publisher til at bide på. Og når det ikke kan lade sig gøre, bliver man nødt til at finde penge et andet sted fra, og det er enten ved private investorer eller at prøve noget nyt som at lade gamerne selv financiere spillet.

Personligt er jeg også selv i den skeptiske ende som dig, men vi bliver nødt til at gøre et eller andet, for pengene kommer ikke af sig selv.
Hvis du mener at vi kan gøre det på en anden måde, så er vi mere end glade for at høre forslag :)

Men, Darknon, undgår I ikke de store publishers, netop fordi at de så vil eje rettighederne til navnet? Som jeg ser det, så er jeres AAA Indie-vision prøvet og fejlet lige pt. I har allerede været nede og skrabe bunden på den idé, og det er på tide at være realistiske omkring det. I kører allerede på dampene, og selvom jeres idé er fantastisk, hvis den kan komme op og køre, så er tiden vist moden til at sige at gøre op med idealerne, og tage de slag, der skal til for at få spillet lavet og udgivet.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det ser ud inde hos jer nu, men hvis jeg var jer, ville jeg tage det I har fra før (der må være noget tilbage), samt dét I har nu, og gå til en udgiver - og sælg den idé for (næsten) enhver pris. Bliv etableret som udvikler, så I har mere at bygge AAA-indie-idéen på. Det I beder om nu, er stort set om at folk har blind tillid til jeres projekt, baseret på hvad? Nogle screenshots og en video? Jeg tror at Interstellar Marines 2 har væsentligt mere at bygge sådan en plan på, hvis Interstellar Marines 1 er blevet en kassesucces.

I er sgu nødt til at give jer på nogle af principperne, for at få et fodfæste. Hvis I derefter kan lave det superfede spil, så har I fordelen på jeres side - og så kan I sætte sejl på et projekt af denne kaliber. Jeg tror bare det er stort set umuligt at gribe an på andre måder.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 30/01-10 16:29 
Jeg synes, det er værd at indskyde, at det langt fra er en garanti, at man kan få meget mere kreativ frihed, efter det første spil.

Spiludviklere tjener som regel kun ca. 10% af overskuddet. Resten får udgiverne. Så går man én gang udgivervejen, er man delvis fanget, da selvfinanciering stadig (normalt) ikke vil være muligt.

Sure, bliver spillet en kæmpe succes, får man mere kreativ frihed anden gang. Og sådan fortsætter det naturligvis med hver stor succes.
HeroldHeroldSkrevet 30/01-10 16:37 
Selvfølgelig, den kreative frihed er også baseret på at de laver et AAA-spil (som de jo siger de gør), der giver baghjul til det vi kender. Med et bevis på hvad man kan i bagagen, så er det meget nemmere at windowshoppe distributører, for så ved de hvad de får.

Apropos, så er det også svært at financiere et pc-spil på denne måde - der er bare ikke lige så mange penge i en platform, der er ramt af piratkopiering på dette niveau.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 30/01-10 16:49, rettet 30/01-10 16:50 
Det virker som om, du overvurderer, hvor meget frihed man reelt har som spiludvikler, når man først har en udgiver i nakken - AAA i bagagen eller ej.

Ofte er det pengemændene, eller deres repræsentanter, som har magten over kreativiteten. Jeg har læst mange eksempler på horrible designbeslutninger, som kom fra managers og lignende. Ikke spildesignerne, de har tit ikke andet valg end at gøre hvad der bliver sagt.

Min pointe er, at gå nævnte rute er ingen garanti for stor kreativ frihed. Men vi er enige i, at man for det meste næppe kommer nogen vegne uden at have bevist sit værd, hvis man vil udvikle AAA-spil :)
KalicolaKalicolaSkrevet 30/01-10 17:14 
Selvfølgelig er det nemmere at sælge vores AAA-Indie ide når vi har leveret et spil. Og det har også været det som var idén bag Bulleye. Bullseye er et lille AAA-Indie spil som beviser at vi kan lave AAA. Og det er vores forhåbninger at Bulleye kan hive investorer og publishers i hus. Bullseye er det lille spil som skal bevise vores værd, fordi vi ikke har mulighed for at lave et 12 timers langt spil. Bullseye er lavet af 8 mand på 7 uger, så hvis det ikke fanger folks interesse, jamen så er der ikke meget grund til at fortsætte.

Og jeg forstår udemærket godt jeres frustration og tvivl omkring hele det her projekt, og jeg har det da også selv på samme måde. Desperate times, calls for desperate mesures, right.

Ja, folk køber spearheads pga et par screenshots, nogle trailere, og et univers som lover gameplay som man ikke har oplevet før i en first person shooter. Igen, Jeg kan snakke time op og time ned om hvorfor IM bliver en revolution inden for genren :) Og jeg gør det glædeligt igen hvis nogen herinde er i tvivl.

Nu ER det bare desværre ikke en 2'er vi er i gang med, og vi kæmper en kamp hver dag for at nogen skal få øjnene op for det her, og gi os chancen for at lave det her færdigt.
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 31/01-10 11:53 
jaes>
Det virker som om, du overvurderer, hvor meget frihed man reelt har som spiludvikler, når man først har en udgiver i nakken - AAA i bagagen eller ej.

Ofte er det pengemændene, eller deres repræsentanter, som har magten over kreativiteten. Jeg har læst mange eksempler på horrible designbeslutninger, som kom fra managers og lignende. Ikke spildesignerne, de har tit ikke andet valg end at gøre hvad der bliver sagt.

Min pointe er, at gå nævnte rute er ingen garanti for stor kreativ frihed. Men vi er enige i, at man for det meste næppe kommer nogen vegne uden at have bevist sit værd, hvis man vil udvikle AAA-spil :)

jaes: Egentlig ikke. Min pointe er at de stræber efter kreativ frihed lige nu, som de slet ikke kan få, uden at de har bevist deres værd. Lige nu repræsenterer Zero Point Software ikke nogen værdi for en udgiver, og de har derfor ikke noget at forhandle med. Det var lidt dét jeg ville have igennem.

Darknon: I har lavet et browser-shooting-gallery - det er fint nok at snakke om en revolution inden for genren, men det kan man ikke se på Bullseye. Det er et pænere browserspil end de fleste, men det er min fornemmelse, der skal noget mere til end det.

Jeg skal lige have noget på det rene. Har I reelt sagt nej til udgivere, der ville have rettighederne til Interstellar Marines? Hvis I havde det tilbud, hvorfor så ikke tage det, som en sidste udvej?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 31/01-10 20:09 
Det er omkring 3 år siden vi "sagde nej" til publishers, så jeg tror måske at den bro er brændt. Jeg ved det ikke, det er mere kompliceret end bare det. Og jeg er som sagt Animator, så det med forretnings strategi osv, vil jeg ikke gå dybere ind i tror jeg :)
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 25/02-10 17:10 
Så er der lidt nyt igen, for dem som er interesseret.

En lille behind the development of Bullseye og Running Man.

Den kører på forsiden af vores hjemmeside, så i behøver ikke at lede efter den på siden :)

Behind Bullseye og Running Man
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 25/02-10 21:30 
Der er forresten et interview med en af bagmændene i det nye eksemplar af Gameplay. Det kan findes i DSB-kiosker og sådan noget.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 25/02-10 23:21 
ja, det er det gamle pc player så vidt jeg husker.
For The Love Of The Game
185 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig