X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fællesindkøb af JAP 360


Svar
RJKRJKSkrevet 04/05-09 18:06, rettet 12/05-09 19:36 
Nu hvor Cave mfl. for alvor rykker med interessante JAP only-udgivelser, der alle er regionslåste, har flere snakket om at købe JAP 360'ere hjem.

Jeg har snakket med Volc (dRxL's lillebror) der bor i Japan, og som flere gange har været mig behjælpelig med at købe og hjemsende japanske konsoller, og han vil gerne hjælpe igen.

Tanken er altså at han opsamler nogle billige,... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
95 emne(r).
« < 1 2

Svar
HeroldHeroldSkrevet 06/05-09 19:25 
5v-3A - jeg har haft en debug stående til anmeldelse, så det kan være at jeg i sin tid har fået byttet om på strømforsyningerne?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 06/05-09 19:26 
Det lyder umiddelbart sandsynligt, ja.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 06/05-09 19:30 
Er 213-modellen så større end normalstrømforsyningen, hvilket forklarer forskellen hjemme hos mig?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 06/05-09 19:32 
Ja, det er så er godt spørgsmål, men jeg vil da lige prøve at måle længden på en 203W næste gang jeg får muligheden.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ElgenElgenSkrevet 06/05-09 19:45 
Har vi overhovedet ikke nogen ide om prislejet?
Snakker vi fx. ca. 1000kr eller nærmere 3000kr eller måske 5000kr.

Jeg kunne måske også være interesseret, men ikke hvis det er helt vildt dyrt (=5000kr)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 06/05-09 20:43 
En Arcade fra Play-Asia koster lidt over 2k før told, moms og dummebøde, så vi skal selvfølgelig holde os under dét.

Og der ér faktisk snak om formodet prisniveau lidt længere oppe.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 06/05-09 20:59 
Sorry, det gør der da også.
Synes ellers jeg havde skimmet hele tråden men åbenbart ikke grundigt nok };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 06/05-09 21:03 
Så jeg spørger lige dumt :-) Man kan altså godt bruge sin pal strømforsyning til en Jap Xbox360 konsol?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 07/05-09 12:01 
Ja, det kan du.
Det gælder dog stadig, at hvis man får en af de strømsultne udgaver, skal strømforsyningen være kraftig nok.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 07/05-09 12:11 
Strømsultne udgaver?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/05-09 12:16 
X360-versioner, der bruger et højere antal Watt
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05-09 15:08 
neros>
Strømsultne udgaver?

KTC forklarer det ellers ret godt på første side:

KTC>
Det korte svar:

Har du en 203W strømforsyning kan du helt sikkert bruge den på en jap model.
Har du en 175W strømforsyning, er chancerne store for at du kan bruge den, da ingen nye maskiner på markedet i dag er de gamle modeller, så vidt jeg ved.
Har du en 150W strømforsyning, er du nødt til at sikre dig at maskinen er den nye Jasper model, da du ellers ikke vil kunne bruge dem sammen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 07/05-09 17:04, rettet 07/05-09 17:06 
Aha ok det havde jeg overset sorry ;-)

Men jeg har detsværre ingen tid/penge iøjeblikket så bliver nødt til at melde pas aligevel.

Ærgeligt :-(
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 09/05-09 13:41, rettet 09/05-09 13:42 
Sebastian har været rundt og kigge, men umiddelbart er der ikke mange brugte/løse maskiner at finde. Nye Arcades ligger dog i ca. 1.000 kroner, brugte omkring det halve, så prislejet holder meget godt. Vi skal lige vurdere om der kan spares noget på tilbehøret og hvordan fragtprisen vil ligge, men det bliver vel kun et par hundrede kroner i forskel. Så er der selvfølgelig også nogle andre løse udgifter, hvoraf jo flere der er med, jo billigere.

De interesserede bedes lige skrive en besked til mig med, hvad de vil og evt. krav. Er I med, er I faldet fra, vil I helst have en ny, en brugt, en Arcade, en 60gb, psu, video-kabel, controller, skal den sendes ASAP til jer etc. Jo mere man vil have, jo dyrere, selvfølgelig ;) Så prøver jeg/vi at tilpasse alles ønsker bedst muligt, så det bliver billigst for alle.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 09/05-09 17:49, rettet 09/05-09 17:50 
Jeg skal lige være sikker.
Jeg har en 203 w psu, er det 100% sikkert at jeg kan bruge den på en JAP udgave?.

Og videokabler er det også de samme? (Jeg bruger ikke hdmi)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
NaieraNaieraSkrevet 09/05-09 18:40 
Tilbehør som videokabler og controllere er altid regionsfri.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/05-09 21:12 
happyED>
Jeg skal lige være sikker.
Jeg har en 203 w psu, er det 100% sikkert at jeg kan bruge den på en JAP udgave?.

Yep
ElgenElgenSkrevet 09/05-09 23:41 
Jeg er på, pm sendt...

(Er så småt ved at blive hooked på Cave-shooters, efter et par Sjællands-træf med stor fokus på shooters)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 11/05-09 01:36, rettet 11/05-09 01:37 
Besked sendt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 12/05-09 19:08 
Hvis ikke det er for sent, vil jeg gerne være med, så frem de bliver pakket forsvarligt ind ved forsendelse. Maskinen min skal være en ny og uåbnet af slagsen :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 20/05-09 22:04, rettet 20/05-09 22:05 
Som statusopdatering er der overført penge til Volc i Japan i går, så de skulle dukke op indenfor et par dage, og så begynder han at købe ind. Vi forventer at alle får Jasper-modeller, men ingen garanti endnu. Yen'en er i øvrigt steget lidt siden vi aftalte priser, men det må vi jo tage med...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WonderboyWonderboySkrevet 20/05-09 22:14, rettet 20/05-09 22:15 
Er det kun nye i køber eller også brugte i køber, og hvad regner i med sådan cirka de kommer til at koste ialt med fragt og det hele?, skal lige se om jeg kunne få råd til en også:).
I love monster land
RJKRJKSkrevet 20/05-09 22:18 
Bestillingen er lukket.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WonderboyWonderboySkrevet 20/05-09 23:00 
Nå okay, det er der ikke noget at gøre ved.
I love monster land
RJKRJKSkrevet 26/05-09 16:23, rettet 26/05-09 16:24 
Så er første halvdel* af maskinerne købt ind, og Sebastian køber resten og sender i morgen. Så de er så småt på vej :)

* Åbenbart sælger Xbox 360 så begrænset i Japan, at hver butik har en regel om, kun at have én maskine på lager af gangen - så de skal købes i forskellige butikker med forskellige priser...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 26/05-09 16:27 
lol :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 26/05-09 18:20 
hehe så vi burde kunne se vores køb på næste salgs optælling? ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RJKRJKSkrevet 27/05-09 11:04 
For the record viste det sig ikke at være forklaringen. Det handler i stedet om at Microsoft har krævet en "én 360 per kunde"-politik, for at folk ikke skal hamstre nye modeller og sælge dem dyrt på eBay. Jeg forstår det ikke lige selv, men sådan skulle det altså være :) Sebastian melder at 360 klarer sig klart bedre i Japan nu end for nogle år siden, og er ved at få et solidt tag i markedet.

Vores maskiner er nu købt ind. Alle (der har bestilt nye maskiner) får Jaspers - den ældste er produceret for to måneder siden, den nyeste for tre uger siden. Sebastian sender pakkerne i dag - og, ja, vi har selvfølgelig også forregnet os med portoen (ca. 100 kroner ekstra per mand), men det klarer alle vel også ;)

Fællesindkøb af JAP 360
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
fumfumSkrevet 27/05-09 11:34 
Og hvis ikke skal jeg nok overtage.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 27/05-09 13:16 
Jeg håber controllerne overlever ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 27/05-09 15:15 
RJK>
Alle (der har bestilt nye maskiner) får Jaspers

Meh D:
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 27/05-09 15:20 
Jeg gad altså ikke at garantere det og så hænge på en Falcon du ellers skulle have haft ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 27/05-09 15:26 
Det må have givet målbart udsving på de japanske 360-charts at en skør dansker støvsuger en hel by for boxe.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 27/05-09 15:35, rettet 27/05-09 15:37 
Mon dog, der bor over 2,6mio i selve Osaka og over 18mio i Keihanshin området (sammensmeltningen af byerne Osaka, Kobe og Kyoto).
Så mon ikke de har lidt mere end 9 xbox til deling i butikkerne?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 27/05-09 15:45 
RJK>
Jeg gad altså ikke at garantere det og så hænge på en Falcon du ellers skulle have haft ;)

Nej, det er også fair, jeg gad ikke gamble med en RROD. Men sig endelig hvis du alligevel skulle få en Jasper til overs. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 27/05-09 16:03, rettet 27/05-09 16:31 
dRxL>
Mon dog, der bor over 2,6mio i selve Osaka og over 18mio i Keihanshin området (sammensmeltningen af byerne Osaka, Kobe og Kyoto).
Så mon ikke de har lidt mere end 9 xbox til deling i butikkerne?

Jeg synes ellers at mindes, du selv er ganske glad for ironi...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 27/05-09 17:15 
Jeg er også glad for at flashe min viden om Japan, så det er altid et vurderingsspørgsmål hvilken whim jeg skal følge :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 11/06-09 16:22, rettet 11/06-09 16:22 
Så kom maskinerne også turen igennem Told (2 dage fra Japan til København - 14 dage igennem Told...), og er nu hos mig. Alle virker :)

Jeg ved ikke lige endnu om det er Sebastians indpakning eller Tolds ompakning af den ene kasse (tak...), men faktum er at halvdelen af maskinerne har nogle kosmetiske skader på faceplatesne. Jeg tror fint alle kan leve med det, og ellers kan man købe en ny faceplate.

Jeg vælger at være hård og kontant og fordeler maskinerne efter hvor længe folk har været om at betale. Så dem der betalte i maj (og ønskede nye) får maskiner der er perfekte, mens dem der har betalt i juni (eller stadig ikke betalt), får dem der er knap så pæne. Hvis og i så fald problemet skyldes Told, PostDK eller EMS, så får jeg dem til at betale erstatning, der ryger videre til pågældende.

Hvis nogen har travlt med at få maskinerne, så råb op, og ellers melder jeg lige ud til hver enkelt af jer, når jeg har fået endelige priser, alt inklusive.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ElgenElgenSkrevet 11/06-09 16:26 
Yes! Betaling med valør 14-05-2009 => perfekt faceplate };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 11/06-09 16:34 
Beklager, men du er på brugt (som den eneste), og den var altså i Told-kassen og har faktisk den grimmeste faceplate af alle ;) Det er dog nok en oprindelig skade, og ikke i forsendelsen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ElgenElgenSkrevet 11/06-09 16:48, rettet 11/06-09 16:56 
Fordømt!
Så må jeg jo bare se mig om efter en billig fjæsplade. Jeg skrev vist oprindeligt også at kosmetisk stand var ligegyldig, så det er bestemt helt ok };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Alf81Alf81Skrevet 11/06-09 17:22 
OP!

Jeg er mere end almindelig klar til modtagelse af maskinen :)
Ting om dét og pis.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/06-09 18:26, rettet 11/06-09 18:26 
Hvis nogen skulle fortryde deres køb, så send meget gerne en besked til mig. Jeg overtager den gerne, medmindre den er totalsmadret (men det tyder det jo ikke på :)). Et par skrammer her og dér er ligegyldigt for mit vedkommende.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/09-09 12:14 
Hvor kan købe den billigste Japansk 360 Jasper model henne? Nu vil jeg også have en :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
happyEDhappyEDSkrevet 14/11-09 07:16 
Ikke nogle der har en JAP xbox de vil af med. Standen ligegyldig
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
95 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig