X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fællesindkøb af JAP 360


Svar
RJKRJKSkrevet 04/05-09 18:06, rettet 12/05-09 19:36 
Nu hvor Cave mfl. for alvor rykker med interessante JAP only-udgivelser, der alle er regionslåste, har flere snakket om at købe JAP 360'ere hjem.

Jeg har snakket med Volc (dRxL's lillebror) der bor i Japan, og som flere gange har været mig behjælpelig med at købe og hjemsende japanske konsoller, og han vil gerne hjælpe igen.

Tanken er altså at han opsamler nogle billige,... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
95 emne(r).
1 2 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 04/05-09 18:06, rettet 12/05-09 19:36 
Nu hvor Cave mfl. for alvor rykker med interessante JAP only-udgivelser, der alle er regionslåste, har flere snakket om at købe JAP 360'ere hjem.

Jeg har snakket med Volc (dRxL's lillebror) der bor i Japan, og som flere gange har været mig behjælpelig med at købe og hjemsende japanske konsoller, og han vil gerne hjælpe igen.

Tanken er altså at han opsamler nogle billige, løse 360'ere i Japan, og så sender dem i en samlet pakke til Danmark, og så viderefordeler jeg dem med post eller til træf eller andet.

Da de fleste af os har controllere, AV-kabler og den slags i forvejen, er planen altså kun at købe selve konsollerne for at holde vægt, fragt og pris nede. Hvor langt det bliver ved jeg ikke, men jeg forestiller mig at det bliver en ret beskeden pris per maskine, og i hvert fald meget billigere end at begynde at købe dem enkelte fra en japansk onlineshop.

Så skriv lige her hvis I er interesserede, så vi ved hvor mange det er, eller hvis I har spørgsmål eller andet. Jeg ved ikke hvad mulighederne er ift. motherboard-model, skal jeg sige med det samme, så det bliver måske bare en chance.


Hurtig optælling:

Interesserede:
+ RJK
+ Naiera
+ Alf81
+ Darkbeat
+ happyED
+ Kristensen

Måske interesserede:
? Sumez
+ Per S
+ Darken


Bekræftet:
RJK
Darkbeat
Naiera
Le Roof
Elgen
Alf81
Kristensen
Darken
Per S
Hanky
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 04/05-09 18:10, rettet 04/05-09 18:10 
Hmmm..! Jeg kunne måske godt være interesseret men det kommer helt an på pris og hvordan min økonomi ser ud når vi kommer så langt som til at bestille dem.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05-09 18:11 
Der er da vidst noget med at PSU'erne har meget forskellige stik. Jeg ved ikke om i havde planlagt at bruge dem fra jeres EU modeller men det er nok ikke sikkert det kan lade sig gøre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 04/05-09 18:21 
Jeg er særdeles klar. Men det kommer selvfølgelig også an på, hvor hurtigt det hele kommer til at foregå. Hvad tænker man - i slutningen af måneden, eller?
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/05-09 18:25 
Jeg vil godt have én med. En "arcade" model må være nok ik?
dRxLdRxLSkrevet 04/05-09 18:27 
Har du en ny container på vej hjem Rune?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 04/05-09 18:28, rettet 06/05-09 14:41 
Jeg er selvfølgelig interesseret ;)

EDIT: For lige at skære det ud i pap: Jeg har bestilt spil og arcade-controller, nu mangler jeg bare maskinen. Jo billigere og jo hurtigere, jo bedre, selvfølgelig :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/05-09 18:29 
Nåh ja hvis det er i en container så gør extra kabler vel ikke så meget? Hvis stikkene altså er anderledes som Konsolkongen nævner?
RJKRJKSkrevet 04/05-09 18:30 
Nej, bare normal forsendelse. Jeg var ikke OBS på PSU-stik. Det skal vi så tage hensyn til, jo.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/05-09 18:33, rettet 04/05-09 18:34 
Jeg håber i øvrigt at min bror husker at tage lidt for sin ulejlighed. Ville 5%-10% ikke være rimeligt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05-09 18:40 
Jeg tvivler på der er forskel fra EU til JAP på de samme modeller af maskinen. Men har du f.eks. en launch model kan du nok ikke bruge samme PSU til en (forhåbentlig) nyere Japansk maskine.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 04/05-09 18:47 
OK, jeg er med. Vi må lige se hvad indkøbsmulighederne er, og så går jeg ud fra at man kan købe PSU'erne hvis det er.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 04/05-09 18:47 
dRxL>
Jeg håber i øvrigt at min bror husker at tage lidt for sin ulejlighed. Ville 5%-10% ikke være rimeligt?

Det har jeg bedt ham gøre, i hvert fald :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/05-09 18:59 
Godt at høre at du tager dig at du bruger ham forsvarligt =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
happyEDhappyEDSkrevet 04/05-09 19:01 
Jeg er også interesseret.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KTCKTCSkrevet 04/05-09 19:15, rettet 04/05-09 19:16 
Lad mig lige kaste lys over sagen med forskellige PSU-stik.
Over alle de forskellige modeller af Xbox 360, har der været 3 forskellige grupper indtil videre, og disse har forskellige strømkrav: 203W, 175W og 150W.

Man kan sagtens sætte en 203W strømforsyning til en 175W eller 150W model, da den bare belaster strømforsyningen mindre. Man kan/skal dog ikke gå den anden vej, da en 150W strømforsyning potentielt kan futte af eller helt give op, hvis den prøver at trække en 203W eller 175W maskine.

Nu har MS været lidt smarte, så forskellen i strømstikkene gør netop, at man godt kan sætte en kraftigere strømforsyning til en mindre strømsulten maskine, men ikke ikke omvendt pga. forskelle i selve stikket.

Det korte svar:

Har du en 203W strømforsyning kan du helt sikkert bruge den på en jap model.
Har du en 175W strømforsyning, er chancerne store for at du kan bruge den, da ingen nye maskiner på markedet i dag er de gamle modeller, så vidt jeg ved.
Har du en 150W strømforsyning, er du nødt til at sikre dig at maskinen er den nye Jasper model, da du ellers ikke vil kunne bruge dem sammen.

Selv om man har en Jasper, er det en god idé at kigge efter på strømforsyningen, da Microsoft stadig ofte leverer de gamle strømforsyninger med til de nye maskiner. Dette er nok for at undgå at brænde inde med dem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 04/05-09 19:20 
Er der ikke væsentlig forskel på størrelserne af de tre typer strømforsyning? Min Jasper strøm-dims er meget mindre end min gamle strømtingest.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 04/05-09 19:26 
Nej, det er jeg ret sikker på der ikke er. Min strømforsyning er 150W, og umiddelbart er den præcis samme størrelse som min gamle 203W var. Dog vejer den nye stort set intet i forhold til den gamle.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 04/05-09 19:33 
Sært, min RE5-strømforsyning er jævnt meget mindre end den gamle.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/05-09 19:38, rettet 04/05-09 19:39 
Min RE5 strømforsyning er vist ikke mindre, men meget lettere og har meget tyndere kabler...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/05-09 19:42 
Nåmen så længe tallene er de samme og stikket passer så går det nok :)
KTCKTCSkrevet 04/05-09 19:45 
Herold>
Sært, min RE5-strømforsyning er jævnt meget mindre end den gamle.
Billeder af begge strømforsyninger ved siden af hinanden, tak :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 04/05-09 19:50 
Yes, kigger på det, næste gang jeg er forbi hybelen :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
silverstarsilverstarSkrevet 04/05-09 20:45 
Jeg kunne også være interesseret, men det kommer an på hvordan prisniveauet ser ud, når "salgsopstillingen" er klar.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 04/05-09 21:55 
Jeg er interesseret afhængigt af prisen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 05/05-09 11:43 
Jeg er interesseret uafhængigt af prisen :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HeroldHeroldSkrevet 05/05-09 19:36 
Forskellen er ikke lige så stor som jeg husker den, men den er hvad, 15% mindre?

Fællesindkøb af JAP 360
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/05-09 19:51 
Et kompakt folkevognsrugbrød i en mere moderigtig grå :D
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 06/05-09 05:28 
Herold: Tak for billedet. Jeg må indrømme at der faktisk er lidt forskel på dem.
Umiddelbart tror jeg dog at MS ret hurtigt skiftede til den mindre udgave, uafhængigt af Watt-model. Kan du lokkes til at tage målene på dem, og også lige skrive hvor mange Watt de er rated til at klare?
Jeg fandt følgende link hos MS, der ikke nævner noget om det, men til gengæld beskriver at 110V udgaverne er mindre end vores 230V:

Description of the Xbox 360 power supply
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 06/05-09 10:03 
Og jeg må indrømme at jeg huskede forskellen som større :D Jeg kigger lige på tallene når jeg kommer hjem, men det er kun i længden, der er forskel. Den er sådan set lige så høj og bred som den anden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 06/05-09 10:45 
Har vi NOGEN anelse om hvilket cirka-beløb vi bevæger os på, overhovedet? :)

Og hvad var konklusionen omkring PSU'er? Kan man GODT bruge en europæisk PSU i en japansk maskine uden problemer (selvom MS selv skriver at man ikke kan), så længe den har watt nok?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 06/05-09 10:47 
Og hvis den kommer uden PSU, så kan man vel uden videre købe en løst her i landet? Jeg har aldrig rigtig interesseret mig for 360 tilbehør...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 06/05-09 10:50, rettet 06/05-09 11:01 
Der var snak om at stikket ikke var det samme (altså, IND i maskinen fra PSUen). Jeg ved at man kan købe PSU'er via DealExtreme.com, men de er kinesiske og deres PSUer er ikke CE-mærket (eller whatever) og jeg ved ikke om man må indføre dem i EU?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 06/05-09 12:00 
Sumez>
Har vi NOGEN anelse om hvilket cirka-beløb vi bevæger os på, overhovedet? :)

Volc undersøger mulighederne i dag/morgen, så jeg ved det ikke endnu men hvis jeg sådan umiddelbart skal slynge et tal ud, så: 1000,-
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 06/05-09 14:16 
I det prisleje er jeg også på!
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarkenDarkenSkrevet 06/05-09 14:32 
samme her =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JAAJAASkrevet 06/05-09 16:48 
Med mindre det er brugte Arcades, i køber, skal i nok regne med en del mere. Jeg ser typisk nye Arcades til ca. 20.000 yen og en 60GB til et sted mellem 27.000-30.000 yen.
NaieraNaieraSkrevet 06/05-09 16:55, rettet 06/05-09 16:56 
Såvidt jeg har forstået var idéen netop at kigge efter brugte Arcades ;) Jeg har et loft omkring det en ny Arcade fra Play-Asia koster, men det ville selvfølgelig være rart at slippe med det halve.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 06/05-09 17:08 
Sumez>
Og hvad var konklusionen omkring PSU'er? Kan man GODT bruge en europæisk PSU i en japansk maskine uden problemer (selvom MS selv skriver at man ikke kan), så længe den har watt nok?
MS skriver at man ikke skal bruge en PSU fra en anden region, hvilket er sandt nok, men her bruger du jo en PSU, der passer til din region, bare på en maskine fra en anden region...
Læs mit tidligere indlæg omkring de forskellige typer, for det skulle gerne passe.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Alf81Alf81Skrevet 06/05-09 17:39 
Nu kommer jeg jo' helt i tvivl. Da jeg jo' hverken har controller eller kabler i forvejen, er det vel ligeinden, at det bedst kan betale sig for mig, at købe en hjem fra Play-Asia?
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 06/05-09 17:43 
Med told og dummebøde oveni Play-Asias pris, er jeg ret sikker på, at dette stadig er den billigste løsning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 06/05-09 17:52 
Hvad står sådan en PSU i da? Controller er ligegyldigt.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 06/05-09 17:52 
Jeg er utroligt hårdt hængt op fortiden. Så ville bare lige gerne vide noget om hvornår pengene evt. skulle falde?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 06/05-09 18:06 
Alf81>
Hvad står sådan en PSU i da? Controller er ligegyldigt.

Vi (Sebastian) kan sikkert godt koordinere ekstra stumper til de få der skulle bruge dem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 06/05-09 18:11 
Så er der lidt ro på igen :)
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 06/05-09 18:47, rettet 06/05-09 19:14 
Jeg skal have begge maskiner sluttet til på samme tid, så jeg kunne da også godt bruge en PSU sammen med konsollen. Hukommelse, controller og billedkabel betyder dog ikke noget videre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 06/05-09 18:52 
KTC>
Herold: Tak for billedet. Jeg må indrømme at der faktisk er lidt forskel på dem.
Umiddelbart tror jeg dog at MS ret hurtigt skiftede til den mindre udgave, uafhængigt af Watt-model. Kan du lokkes til at tage målene på dem, og også lige skrive hvor mange Watt de er rated til at klare?

213W på den store, 150 på den lille. Den store er ligeledes 25cm lang, mens den lille er 21.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 06/05-09 18:54, rettet 06/05-09 18:54 
Der skal jo stepdown til en JAP PSU, så jeg vil da foreslå folk at købe en EU PSU i stedet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 06/05-09 19:18, rettet 06/05-09 19:19 
Bleh. Det tænkte jeg jo ikke lige over.

Vil der være HDMI på konsollerne uanset hvad?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 06/05-09 19:22 
Herold>
213W på den store, 150 på den lille. Den store er ligeledes 25cm lang, mens den lille er 21.
Tak for det. Hmmm, så vidt jeg kan læse mig til, er 213W den type, som bliver leveret med udviklerudgaverne af Xbox 360, hvor de almindelige maskiner blev leveret med 203W udgaven. Står der 5V-3A eller 5V-1A på din 213W fætter?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
95 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig