X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste sted at købe vinyl?


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/04-09 11:29, rettet 24/04-09 11:29 
Jeg leder efter et sted hvor de sælger rap og electro LP'er, men mest rap. Og noget man kan stole på :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
T.L.OT.L.OSkrevet 24/04-09 13:10, rettet 24/04-09 13:11 
Hip Hop vinyl i Tyskland, de har super priser. Masser af Hiphop, raggae, electro, electronica. Super butik jeg har købt der fra mange gange.

Link til HHV
KajikaKajikaSkrevet 24/04-09 19:33 
Hvor i Østjylland er du fra, og er fysiske butikker af int?
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
Alf81Alf81Skrevet 24/04-09 19:46 
Køb nu bare snart noget grime, homeboy :)
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 24/04-09 20:03 
http://discogs.com har det meste, hvis du er frisk på at køber over nettet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KajikaKajikaSkrevet 24/04-09 20:04 
Grime er outdated og outrun, dubstep ftw \o/
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
Alf81Alf81Skrevet 24/04-09 20:20 
Vidste du ikke at "Grime's Not Dead It's Live"? Dubstep er for clubbin fucks og damerne :D
Ting om dét og pis.
KajikaKajikaSkrevet 24/04-09 21:09 
Tjaeh, nu ved jeg ikke hvilket Dubstep du hører, men kunstnere som Kromestar, Tes La Rok og Gemmy vil nok ikke gøre det så godt som beat på en klub, medmindre de er mixet :p

Omvendt er der også en række riiiigtig fede Grime kunstnere, specielt Kano, Skepta og Dizzee har lavet nogle rigtig gode sange; genren er bare gået lidt i stå og scenen kører meget i det samme, dog glæder jeg mig til at se hvor meget potentiale Chipmunk har i det lange løb. En alltime favorit er linket i bunden ;)

Ontopic: Route 66 (Fredensgade 31), har et godt udbud af nye LP'er og en kanonservice, desuden er det muligt at få bestilt de LP'er hjem de ikke måtte have (og som er muligt), forhandler også 2nd hand.

Dandelion Records (Badstuegade 22) har et overskueligt antal af gamle og 2nd hand LP'er, rig mulighed for at grave nogle gamle perler hjem.

Team Shadetek ft. Skepta - Reign
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
Alf81Alf81Skrevet 24/04-09 21:31, rettet 24/04-09 21:34 
Kajika>
Omvendt er der også en række riiiigtig fede Grime kunstnere, specielt Kano, Skepta og Dizzee har lavet nogle rigtig gode sange; genren er bare gået lidt i stå og scenen kører meget i det samme, dog glæder jeg mig til at se hvor meget potentiale Chipmunk har i det lange løb. En alltime favorit er linket i bunden ;)

Chipmunk (Icekid er det han aldrig bliver) tror jeg ikke længere på. De andre du nævner, er money lusting swaggers ;P

Tjek Ghetto's nye album. P Money eller Blacks. It's NOT dead, it's LIVE! :D

EDIT:

Hver fjortenes dag, eller hver måned, modtager jeg stadig nye live studio mixes via podcast.
Ting om dét og pis.
KajikaKajikaSkrevet 24/04-09 21:58, rettet 24/04-09 22:00 
Nah, Money Lusting Swaggers er hvad de er blevet til, som så mange andre på alle afskygninger af musikgenrer og scener, deres første skiver og singler holder stadigvæk!

Det er sjovt, jeg har det nøjagtig omvendt; Icekid siger mig ikke specielt meget, jeg har større tiltro til Chipmunk, ikke at Icekid er dårlig, overhovedet. Min værste frygt er dog at JME (BBK) tager for mange af de unge talenter under hans vinger og finpudser deres Bars for at skabe et radiohit, istedet for den rå lækre street lyd de besider lige pt.

Overordnet set har jeg sq' altid godt kunne tænkte mig at være født i England; Garage, Grime, Dubstep - det er sq' tight!

Edit: For at holde den lidt Ontopic :p Speaking of Money Lusting Swaggers, hvad pokker sker der for Calvin Harris, at gå fra singler som Certified og Disco Heat til Not Alone, talk about selling out :(
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/04-09 22:21 
Kajika>
Tjaeh, nu ved jeg ikke hvilket Dubstep du hører, men kunstnere som Kromestar, Tes La Rok og Gemmy vil nok ikke gøre det så godt som beat på en klub, medmindre de er mixet :p

Omvendt er der også en række riiiigtig fede Grime kunstnere, specielt Kano, Skepta og Dizzee har lavet nogle rigtig gode sange; genren er bare gået lidt i stå og scenen kører meget i det samme, dog glæder jeg mig til at se hvor meget potentiale Chipmunk har i det lange løb. En alltime favorit er linket i bunden ;)

Ontopic: Route 66 (Fredensgade 31), har et godt udbud af nye LP'er og en kanonservice, desuden er det muligt at få bestilt de LP'er hjem de ikke måtte have (og som er muligt), forhandler også 2nd hand.

Dandelion Records (Badstuegade 22) har et overskueligt antal af gamle og 2nd hand LP'er, rig mulighed for at grave nogle gamle perler hjem.

Har også handlet meget Dandelion og Route 66, men vil hellere købe det over nettet :=P
@T.L.O. Ser lige på that :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KajikaKajikaSkrevet 24/04-09 22:24, rettet 24/04-09 22:39 
Tænkte det nok, ellers kan man også finde hæderlige sælgere på Ebay, har købt en del vinyl der; priserne er fine og de er gode til at sende dem godt pakket ind; alt er dog en gamble med Post Danmark :/

Edit: Set i retroperskeptiv et ubruligt reply, har kigget mine sellers igennem, og der er ikke meget Hip Hop, og kun få Electronica LP'er imellem; så det er ikke til meget gavn.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/04-09 05:41 
Nu hvor vi snakker vinyl, kan jeg så fortælle at jeg er ved at sælge ud af min DJ samling af vinyl. Det drejer sig primært om store 80´er og 90´er hits, de er ikke billige skal jeg lige sige, for mange af dem er i specielle udgaver og i top stand. Men giv mig en privat besked med evt. ønsker, har allerede solgt en del, og mere vil ryge i løbet af denne uge, så skriv hurtigt til mig, ellers ryger hele møllen til en DJ kolega (som desværre ikke vil give ret meget for dem). Jeg har en masse techno fra starten af 90´erne, og mange remixes og megamixes, så giv lyd hvis der er noget du/i vil have :-)
Skal lige sige at jeg også har meget pop fra de dage på vinyl til salg :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
FourDFourDSkrevet 25/04-09 14:21 
Alf81>
Dubstep er for clubbin fucks og damerne :D

Nej nej nej nej nej nej nej nej... Og atter f*cking nej! Sæt dig ind i termet 'homeboy', dubstep er IMO et af de mest friske indskud på den elektroniske scene i årevis. Du må ha forvekslet det med minimal techno ;)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Alf81Alf81Skrevet 25/04-09 15:23 
Dubstep er da rimelig hot på de britiske clubs.

Hvordan skal jeg sætte mig ind i termet 'homeboy'?
Ting om dét og pis.
T.L.OT.L.OSkrevet 26/04-09 12:16 
Dubstep er blevet mere populært blandt electroniske dj's, men der er indnu ingen dubstep der er endt på de britiske charts, men det er "grime" derimod et par gange.

$yntes både grime og dubstep holder hele vejen! der er jo ingen tvivl om grime er med vokal og dubstep er instrumental for det meste, så udtrykket er ret forskelligt.. For mig afhænger det af hvad jeg er i humør til. Syntes det er svært at sætte de to genre op imod hinanden med mindre man bare sammenligner de begge genre kommer fra UK undergrund.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/03-10 14:33 
Sumez>
http://discogs.com har det meste, hvis du er frisk på at køber over nettet. :)

Puha, Discogs er et farligt sted. Nu har jeg lige oprettet en profil, og jeg har på fornemmelsen, min bankrådgiver ikke ligefrem vil takke mig for det :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 31/03-10 14:46 
Det gik hårdt ud over min økonomi i hvert fald :)
Jeg har omkring 150 ordrer liggende i min historik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig