X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mit multimediehjem


Svar
JloweJloweSkrevet 18/04-09 15:21, rettet 21/04-09 20:03 
Hejsa,
Jeg blev opfordret af en bruger på et andet forum til at lave en lille hjemmeside om mit multimedie hjem, det har jeg nu lavet og jeg tænkte I måske også vil se det? Der er bl.a. den nye Asus Eeetop med touchscreen og Windows 7.

Jeg ved godt jeg ikke er en haj til at sætte en hjemmeside op, så det behøver I ikke at gøre opmærksomme på ;-)
Såfremt I har spørgsmålet til grejet, så bare spørg løs.

Edit; har fjernet mit link, så jeg ikke frister svage sjæle, men send en PB hvis du vil se det, og jeg sender meget gerne linket til dig :-)
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
nerosnerosSkrevet 18/04-09 15:28 
Har i ingen bøger?
Bashful Neophyte
JloweJloweSkrevet 18/04-09 15:29 
tonsvis :-)
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
nerosnerosSkrevet 18/04-09 16:54 
Men i "MB".. ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 18/04-09 17:07 
Hvor er det fedt :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 18/04-09 17:30 
Damn - imponerende!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JloweJloweSkrevet 18/04-09 21:07 
Tak for tilbagemeldingerne, det er fedt at dele sin hobby med folk der sætter pris på den slags :-) Det er bare ikke det samme at diskutere Hdmi kabler, netværksshares og Full HD med sin kone eller 2 årige datter :-)
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
RaGeRaGeSkrevet 18/04-09 21:35, rettet 18/04-09 21:36 
Man bliver jo helt misundelig, men nydeligt ser det ud :P
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JesperJesperSkrevet 20/04-09 14:53 
AppleTV - kører i den via WLAN, eller er et det wired? Jeg har selv kigget på den nemlig, men vidste ikke om man kunne "streame" fra en NAS til den via WLAN - men det kan du måske gi mig svar på?
BeanoBeanoSkrevet 20/04-09 14:56 
Han har XBMC på hans Apple TV så man kan fint streame fra NAS via normale SMB shares. Bruger selv XBMC på min Mac Mini :D
SumezSumezSkrevet 20/04-09 15:57 
Som Københavner i en lejlighed, er jeg mest misunderlig over det urealistisk store hos, du bor i. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JesperJesperSkrevet 21/04-09 09:20 
Beano>
Han har XBMC på hans Apple TV så man kan fint streame fra NAS via normale SMB shares. Bruger selv XBMC på min Mac Mini :D

Perfekt - tak for det. Så er der jo ikke længere nogen undskyldning for ikke at købe den AppleTV boks :)
AmbyAmbySkrevet 21/04-09 09:34 
jo da? Du er meget bedre tjent med at købe en mac mini ;)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 21/04-09 09:53 
Sumez>
Som Københavner i en lejlighed, er jeg mest misunderlig over det urealistisk store hos, du bor i. :)

Enig :-)
Bashful Neophyte
BonziniBonziniSkrevet 21/04-09 11:10 
Hvad er kapaciteten på de NAS servere og evt. pris? da jeg overvejer noget lignene til mit mediecenter.
BeanoBeanoSkrevet 21/04-09 11:40 
edbpriser.dk er din ven :)
BonziniBonziniSkrevet 21/04-09 11:48 
Beano>
edbpriser.dk er din ven :)

Har kigget, men kunne ikke lige finde nogen der lignede, og ville evt. også høre om erfaringer om netop den valgte model?
BeanoBeanoSkrevet 21/04-09 11:59 
Nu skriver han ikke hvilken specifikt model han bruger, men der er mange Buffalo Linkstation på edbpriser.dk:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=305&Sort=&Soegeord=Buffalo+Linkstation&chkSoegSaetning=&searchArea=products

Jeg kender ikke Buffalo's produkter men har selv een fra Synology som jeg varmt kan anbefale. Kapasitet bestemmer du selv da diske købes seperat.
AmbyAmbySkrevet 21/04-09 12:02 
Jeg har en DiskStation 207, som jeg også er ret glad for. Kører 1TB Raid 1.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BonziniBonziniSkrevet 21/04-09 12:31 
Ok, det lyder til jeg bare skal have smidt mine diske over i en sådan. Er der nogen af disse NAS servere som har plads til et tv kort, eller kan bruges som mediecenter, eller skal jeg stadig have det ved siden af?

Mit setop vil lyde således:

Mediecenter, med meget lille harddisk (kun til at optage tv)
NAS som central gemme enhed
EEE box, eller den der eee skærm med indbygget pc.

Forslag?
JloweJloweSkrevet 21/04-09 17:48 
Buffalo er glimrende, men det er de fleste andre NAS også. Fint forslag til setup, du skal dog være opmærksom på at Eeebox ikke kan streame højere opløsning end 720p og specielt Eeetop skal nok være kablet med router for at køre større filer. Det er ikke et kraftværk, men genial som jukebox.
Hvis det ikke er must for dig at optage, vil jeg anbefale dig en NMT, dvs en Popcorn eller en iStar. De er simple, små og larmer ikke og de viser alt du skyder efter dem. Men optage kan de selvfølgelig ikke (endnu). Mac Mini som foreslået med EyeTV koblet til er også en rigtig god løsning.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
BonziniBonziniSkrevet 22/04-09 11:20 
720p vil være rigeligt, da jeg kun afspiller HD via Blue Ray eller HD-DVD'er, mine optagelser er desværre ikke i så høj kvalitet at det vil være et problem.
Optagelsen er alfa-omega for mig. I mit nuværende setup har jeg et mediecenter med kæmpe diske, som jeg så vil flytte over i NAS-serveren, og gemme både mediecenter og NAS væk, og kun bruge EEE box eller Touch og PS3/Xbox360 som interface. Mange tak for feedback.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig