X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox hacket uden bootchip!?


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/07-03 15:56 


behøver man sige mere?
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
StriferStriferSkrevet 01/07-03 16:09 
Så kommer man jo til at kunne køre Linux uandset hvad han siger! :) That is good news! Kan man mon så også surfe på nettet på den?
XBL Gamertag: ZeNtiX
OkottaOkottaSkrevet 01/07-03 16:12 
Linux på Xbox uden bootchip eller andre indgreb?

Så Xbox er altså en PC når det kommer til stykket, siden man kan installere off the shelf Linux på den.

Interessant oplysning der.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
LWSLWSSkrevet 01/07-03 17:06 
Linux på XBox og XBox 2 i 2006 i stedet for 2005. Spændende sager.
PlaykidPlaykidSkrevet 01/07-03 17:26 
Det kunne jo også være de slet ikke vidste noget.
Spiller nu: Halo 3
dRxLdRxLSkrevet 01/07-03 17:31, rettet 01/07-03 17:43 
Nej de nok ved noget og de har sendt metoden til M$ til efterprøvning. Ellers ville truslen jo være fuldstændig tom.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PlaykidPlaykidSkrevet 01/07-03 17:36 
Okay, der fremgik jo ikke rigtigt noget i teksten, så jeg regnede egentligt med det godt kunne være en tom trusel;)
Men det ville jo også være for dumt...
Spiller nu: Halo 3
dRxLdRxLSkrevet 01/07-03 17:43 
Jeg ved heller ikke om de ved noget, men det ville da være fjollet ellers.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/07-03 18:35 
Er DU nu sikker på at du ikke ved noget? Er du ikke kendt som lidt af en machine-hacker? :)
enfenenfenSkrevet 01/07-03 22:21 
Okotta >
Linux på Xbox uden bootchip eller andre indgreb?

Så Xbox er altså en PC når det kommer til stykket, siden man kan installere off the shelf Linux på den.

Interessant oplysning der.

Du kan jo også installere Linux på PS2 :)
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 01/07-03 23:54 
Det er IKKE tomme trusler, og det kan forholdsvist nemt lade sig gøre.
Personligt har jeg ikke gjort det, da risikoen er større end med en chip. Går der noget galt i operationen, kan man godt kysse sin Xbox farvel. Med en bootchip kan det i langt de fleste tilfælde løses ved at skifte chippen.

Rent faktisk er det Microsoft's egen skyld, for det er igennem de spil, de har udgivet, at man kan få adgang til at gøre det.

Forresten er det efterhånden meget gamle nyheder, at det kan lade sig gøre...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MajorPMajorPSkrevet 02/07-03 09:57 
Ja, men ikke at "de der piratfolk" vil gå offentligt med det!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
ComradeComradeSkrevet 02/07-03 10:16 
Lyder meget interessant !

Penny arcade er selvfølgelig med! ;)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
AmbyAmbySkrevet 02/07-03 10:25 
Måske er det gjort uden bootchip, men xbox'en skal jo stadigvæk modificeres for at det er muligt.

Hvori den store forskel så ligger er, for mig, svært at se.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
-AbbadOn--AbbadOn-Skrevet 02/07-03 10:36 
Jeg vil mene at forskellen ligger i at man ikke behøver skaffe sig en chip, men bare behøver åbne boxen og smække en klat loddetin et specielt sted på printpladen.

Det gør det da lettere for folk der ikke gider betale for en chip. Hvor godt det virker må vi jo så vente og se.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things
dRxLdRxLSkrevet 02/07-03 11:23, rettet 02/07-03 11:24 
KTC skrev en hel del...

Er du sikker på at det er savegame-hack metoden de har brugt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 02/07-03 11:29 
Det tror jeg ikke. Den er jo almindelig kendt.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KTCKTCSkrevet 02/07-03 14:42, rettet 04/07-03 14:05 
Hvorfor skulle de bruge andet end det, når det fungerer problemfrit?

Forskellen ligger også i at man forholdsvist nemt kan narre Microsoft til at tro, at Xboxen ikke har været modificeret, hvis den begynder at have små-problemer, der kræver service-reparation. Den originale BIOS kan jo genskabes...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 04/07-03 13:06 
Tomme trusler det ikke var.....

Hacked...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AmbyAmbySkrevet 04/07-03 13:32 
Det er imponerende at det kan gøres uden overhovedet at åbne lortet.
Det eneste det kræver er at man har 007/MechAssualt og root-exploit filen.
Man ville jo kunne sprøjte medieboxe ud til højre og venstre.

Er der en "kvalitets"´-forskel mellem denne metode og så den gængse chipning ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 04/07-03 13:40 
Det er et meget smukt og klassisk hack. Man får helt tårer i øjnene.

Og så er der dem der undrer sig over at RJK er bange for at tillade brugeruploads ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 04/07-03 13:51 
Men forudsætte det ikke at man kan skrive til BIOS eller skal man vel bruge savegamehacket hver gang ?
Og man kan kun skrive til bios hvis man har haft den åbnet ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KTCKTCSkrevet 04/07-03 14:15 
Jo, der skal skrives til BIOS, og det er faktisk kvalitetsmæssigt en bedre løsning end en chip, da der ikke skal ændres noget ved bundkortet.
Risikoen er dog noget større end med en chip, og jeg vil til enhver tid foretrække at kunne fjerne hacket fysisk og have mulighed for at montere en kontakt. Det har man ikke på den anden måde.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 04/07-03 14:22 
Hvilke risiko er det forbundet med det ?
For os andre dødelige der kun bruger den til at se film og høre musik på, er risikoen vel lig nul da intet kan ryste løs ?
Derudover bliver det vel billige at få ordnet, da det kræver mindre tid og ingen hardware ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KTCKTCSkrevet 04/07-03 14:29 
Risikoen ligger i at flashe den BIOS, der er indbygget i bundkortet. Hvis der går noget galt i denne proces, så kan man godt kysse sin Xbox farvel. Og ja, der er masser af risiko for at det går galt, for der findes mange BIOS'er, der ikke virker med alle Xbox-versioner.

Og med hensyn til at ryste løs, så skulle en korrekt installeret chip ikke have risiko for dette...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 04/07-03 16:54, rettet 04/07-03 17:19 
Hvorfor antager I at man skal flashe bios-chippen? Så vidt jeg kan se skal man ændre på nogle af dashboard filerne, men det skulle også være alt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 04/07-03 17:32, rettet 04/07-03 18:19 
Jeg faldt lige over et link der forklare hvordan. Det ser ud til at DrxL har ret, bios bliver ikke ændret.

Edit: Men det link har i allerede set :)

Link
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KTCKTCSkrevet 04/07-03 18:30, rettet 04/07-03 18:31 
Hmmm, det lader til at det faktisk godt kunne være en alternativ måde at gøre det på, uden at flashe BIOS.
Beklager at dette ikke sprang i øjnene på mig først.
På denne måde skulle det jo være muligt at redde systemet, hvis der går koks i det ved at bruge en boot-cd, der så lader en genskabe systemfilerne.

Lige for at gøre det helt klart, så bliver BIOS'en ikke rørt på denne måde, men selve "styresystemet" på harddisken bliver manipuleret.

Under alle omstændigheder skal folk nok ikke regne med at køre Live sikkert på disse maskiner, for Microsoft har, så vidt jeg er orienteret, mulighed for at checke alle filer på ens harddisk over Live...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 04/07-03 19:15, rettet 04/07-03 19:16 
Mht. at køre live sikkert, er min box 100% sikker bare jeg kan slukke chippen?
Der var jo for nyligt én der solgte sin livekitt herinde fordi han var blevet bannet pga. chip. Var det fordi han havde glemt at slukke den?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 04/07-03 19:30, rettet 04/07-03 19:30 
Nu ved jeg minus om det, men svaret til dit spørgsmål er jo simpelt nej.

Når Microsoft kan tjekke indholdet af din harddisk, er der jo masser af måder at konkludere, at du må have chip, ud fra det software du har liggende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/07-03 19:53 
Nu er du sød og uskyldig RJK =) (skrevet uden ironi)

Hvis man f.eks. kun bruger sin xbox til at spille piratspil fra DVD-R eller CD-R/CD-RW så behøver man jo ikke ændre på noget som helst. Der findes også linux distributioner hvor alt ligger på en CD, så intet skal installeres.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 04/07-03 20:06 
Så er det vel sværere at svare på - det var det du spurgte om først ikke (= hvis man bare slår chippen fra, kan det så ikke gå galt på nogen måde?)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/07-03 20:42 
Det kan vi godt sige som udgangspunkt, men svjv checker de pt. kun efter chips og ikke efter hvordan ens harddisk ser ud.

Men jeg ser da frem til at læse hvad KTC svarer =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 04/07-03 21:06 
Han har jo sådan set lige skrevet præcis det samme i hans sidste indlæg i denne tråd...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/07-03 21:48 
Men jeg har jo skiftet emne, det jeg spurgte om handler om chippede maskiner, og ikke dette nye hack =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 04/07-03 21:52, rettet 04/07-03 21:53 
Well, det KTC siger (og det jeg selv har læst) er at Microsoft via Xbox Live kan checke, hvad der ligger på ens harddisk.

Har man en chip har man formentligt nogle sager liggende, som man normalt ikke ville have. Det kan Microsoft altså se og reagere ud fra, uanset om din chip er tændt eller slukket.

Eneste måde man skulle kunne undgå dette på, var hvis chippen havde en funktion, der snød Microsofts check til at tro, at alt var normalt.

Men så skal chippen jo være slået til.

Så jeg forstår ikke hvad du vil have bekræftelse på KTC fra, udover om Microsoft kan checke harddiskfilerne over Xbox Live, hvilket han jo lige har skrevet.

Resten er jo bare logik...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 04/07-03 22:01 
Fra Penny Arcade:
"In any case, the wily group known as "Free-X" has, according to this ZDNet report, released their software only method to hack the Xbox. Apparently, the only way MS can defend against it is to release a new version of the Dashboard - which is actually fairly easy for them to do, if you have Live. It has a difficulty index somewhere between flipping a lightswitch and opening a cupboard."

Hvis man har Live kan det gøres næste gang man logger på Live, ellers kunne der bare lægges en Dashboard opdatering på nye spil med samme effekt.
KTCKTCSkrevet 04/07-03 22:03 
Jeg har læst dette flere steder, og så vidt jeg er orienteret, blev personen banned på et screenshot, som var taget med EvolutionX og lå i "E".

Så ja, Microsoft kan kigge i hvad de vil!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 04/07-03 22:14, rettet 04/07-03 22:17 
Tak skal du have.

en lille stribe om det nævnte hack (og halo) =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ComradeComradeSkrevet 05/07-03 00:19 
*Big Brother is watching you*
Det burde de fandme ikke have lov til! ;)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
dRxLdRxLSkrevet 05/07-03 08:02 
Når man danser med djævelen...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig