X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forseglede spil


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/04-09 11:05 
Personligt synes jeg, det er tosset at samle på forseglede spil. De få gange, jeg har fået et forseglet spil ind ad døren, har jeg nådesløst flået plasten af og har givet mig til at spille det. Selvom jeg er lidt af en "condition whore", samler jeg primært på spil for at kunne spille dem.

Men jeg kan forstå, at der findes samlere, som udelukkende samler på forseglede spil. Og jeg kan ikke lade være med at synes det er en smule ulækkert. På den anden side kan jeg godt sætte mig lidt ind i, at man feks. ønsker at præservere spillene for fremtiden. Det må bare være så forbandet trist at have en hel reol fuld af spil, man aldrig kommer til at bruge.

Hvad synes i om forseglede spil? Samler i på dem?

Det glade vanvid?
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 16/04-09 11:29 
Jeg samler ikke selv på forseglede spil, men kan sagtens forstå de som gør :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoChronoSkrevet 16/04-09 12:29 
http://www.playright.dk/samlerstats3.php
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/04-09 12:32 
Jeg har kun 3 forseglede spil. 2 til Gamegear og 1 til GBA.
DarkenDarkenSkrevet 16/04-09 14:03 
Jeg har oplevet en person der samlede på en masse forskellige marvel tegneserier, hvor de blev lagt på en bestemt måde i bestemte størrelser bunker som ikke stod i sollys og blev vendt med jævne mellemrum og bla bla bla jeg-skal-gi-dig-skal-jeg. Han åbnede aldrig disse blade. For ham var det samleriet der var det vigtige.

Jeg kan godt følge det, men jeg er ikke den type samler. Jeg samler for at bruge tingene. Lige som med bøger og film, kunne jeg ikke drømme om at købe et spil som jeg ikke havde tænkt mig at bruge (at jeg så har mange forseglet spil, har mere med tid at gøre end noget andet =P )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
WonderboyWonderboySkrevet 16/04-09 14:19 
Min Kammerat det før arbejde i EB-Games, have en kunde der altid købte 2 spil af det samme, så han kunne have det ene ny forseglet, og så spille det andet, lidt dyrt:).
I love monster land
scavengerscavengerSkrevet 16/04-09 14:30 
Jeg samler ikke decideret forseglede spil, men hvis jeg finder et vil jeg aldrig pakke det ud. Det har jeg kun gjort én eneste gang indtil videre. Jeg synes da det er kedeligt ikke kan kunne spille spillet indeni, men jeg kan endnu bedre lide at det forbliver forseglet.
Nemo me impune lacessit
WehnerWehnerSkrevet 16/04-09 15:00 
scavenger>
men jeg kan endnu bedre lide at det forbliver forseglet.

Essensen af den anale fase formuleret i en sætning.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 16/04-09 15:05 

Bah! Jeg er ikke engang på top-10. Jeg fejler som samler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 16/04-09 15:44, rettet 16/04-09 15:45 
Killer Bean 2>
Hvad synes i om forseglede spil? Samler i på dem?

Nope! Men hvis jeg havde Hyper Duel som forseglet blev det indrammet og hængt op på væggen ;-) Jeg kan nu godt forstå folk samler på den slags, men jeg gider nok ikke bruge tid det, og vil hellere spille spillende istedet hehe!
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 16/04-09 15:52 
Eller endnu bedre, Shinrei Jusatsushi Taromaru forseglet.
Der var i øvrigt en gut jeg snakker med på et andet forum, der havde fundet overnævnte spil forseglet i en import-butik i USA, til 15$ - utroligt sådan noget kan ske :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/04-09 17:44 
Puuha.. hvorfor skulle du lige nævne Shinrei Jusatsushi Taromaru? Nu overvejer jeg lidt at give mig selv det i føs'dagsgave :D

Det er så nok også et af de få spil, jeg ikke ville kunne holde til at skulle bryde forseglingen på. Mit eksemplar skal være brugt på forhånd :)
AV Intelligent Terminal
scavengerscavengerSkrevet 16/04-09 18:34 
Wehner>
Essensen af den anale fase formuleret i en sætning.

Hvorfor skulle det være mere analt at være samler end gamer? Det er vel, i bund og grund, bare to måder at sætte pris på tingene på.
Nemo me impune lacessit
HeroldHeroldSkrevet 16/04-09 18:48 
Fordi samleren samler og beholder, gameren gamer og... ja, det er vist dét. :D Det ene er en oplevelse, det andet er vel mere for at have det? Selvfølgelig kan begge dele kombineres, men så skal seglet også brydes.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 16/04-09 19:40, rettet 16/04-09 19:40 
Hanky>
Eller endnu bedre, Shinrei Jusatsushi Taromaru forseglet.
Der var i øvrigt en gut jeg snakker med på et andet forum, der havde fundet overnævnte spil forseglet i en import-butik i USA, til 15$ - utroligt sådan noget kan ske :P

Holy crap :O Nej, nej, nej! Jeg ville næsten gøre alt for det spil.. altså næsten ;-) Damn..hvor ville jeg gerne eje det spil, men det er jo bare så sindsygt dyrt..Det ser så fedt ud. Suk!
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 16/04-09 20:23 
scavenger>
Wehner>
Essensen af den anale fase formuleret i en sætning.

Hvorfor skulle det være mere analt at være samler end gamer? Det er vel, i bund og grund, bare to måder at sætte pris på tingene på.

Hvis man i den anale fase er en af dem, der sidder og synes, det er nice at holde afføringen indenborde (altså bedst kan lide, at det er "forseglet"), så bliver man gerne det, der på engelsk hedder "anal retentive" som voksen. Voksne, der er anal retentive, kan typisk bedre lide, at deres spil er forseglede end dem, der bare sked løs.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 16/04-09 20:33 
Det var dog noget underligt snak.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 16/04-09 20:36 
Det kaldes psykologi.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 16/04-09 20:42 
Aha! Gid jeg var så smart.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
silverstarsilverstarSkrevet 16/04-09 21:02 
Wehner>
Voksne, der er anal retentive, kan typisk bedre lide, at deres spil er forseglede end dem, der bare sked løs.

Hehe, har du et link til en videnskabelig artikel der understøtter denne påstand? :D

Personligt tænder jeg ikke på forseglede spil, jeg vil opleve de spil jeg har i samlingen. Jeg kan dog sagtens forstå/acceptere at andre samlere vælger at gå denne vej. Basalt set er det at samle på noget vanskeligt at forsvare rent rationelt, og det har jeg det sådan set fint med som samler.
Der ligger en glæde i jagten på et spil til samlingen (her taler jeg mest retro-spil), og det at oparbejde et "spil-bibliotek" til en given konsol.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
TheDukeTheDukeSkrevet 16/04-09 21:37 
For mit eget vedkommende finder jeg det anstødeligt at folk køber spil bare for at kunne glo på æsken, så kan man sq lige så godt samle på frimærker :P
WonderboyWonderboySkrevet 16/04-09 21:45 
Jeg kan da ikke se noget forkert i at samle på Forseglede spil, det er da meget Fedt at have dem Ny Forseglet synes jeg.
I love monster land
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig