X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Six Days in Fallujah


Svar
nerosnerosSkrevet 14/04-09 21:42, rettet 14/04-09 21:44 
Det her virker sku en smule mærkeligt? Jeg mener de prøver virkelig at lave et spil baseret på "real life/war"! Jeg mener det virker en smule uhyggeligt... De vil altså prøve at vise folk hvordan det virkeligt er at være i krig. Tror der bliver en del debat omkring det her spil. Jeg synes faktisk ikke det er helt sundt med sådan et spil som forsøger sig med ultra realisme når det kommer... Se hele indlægget


Six Days in Fallujah Interview
Bashful Neophyte
85 emne(r).
« < 1 2

Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/04-09 07:45 
neros>
Iøvrigt så finder jeg Bruce og Dylan argumentet meget tåbeligt..

Hvorfor?
BeanoBeanoSkrevet 28/04-09 08:01 
King Chaos>
Det er da ikke spil der slår soldater ihjel.

Heller ikke når vi taler om rekrutteringsspil? ;)
dRxLdRxLSkrevet 28/04-09 08:41 
neros>
A wha?!

Der var nogle der skrev at de var ligeglade med annulleringen fordi de ikke kan li' genren. Problemet er bare at det skaber en præcedens.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 28/04-09 09:01 
Hvis det er mig du refererer til, så er jeg ikke ligeglad med den slags hysteri - men gider bare ikke græde snot over det når der et spil i en allerede mættet genre. Deres udmelding om at skiltre krig realistisk lød mere som en marketing gimmick for at sælge et endnu blodigere spil.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/04-09 09:11 
Der er ingen der græder snot over, at et FPS er blevet droppet - det er måden de er blevet presset til at gøre det på. Dem der tuder højest og længst får deres vilje - det er ikke til at acceptere.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 28/04-09 09:18, rettet 28/04-09 09:22 
Er de blevet presset til det?

De har taget konsekvensen af den negative modtagelse af ideen og aflyst spillet. Lyder mest som en overreaktion lidt som Sony's overreaktion med klynkeriet over sangen i LBP - der var der heller ingen der pressede Sony til at gøre det.

Men ellers jeg enig - for meget klynkeri og PC, publishers skal have lidt større mod :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/04-09 09:40 
Jamen, det er jeg enig i. Det næste bliver at når udviklerne får en idé til et spil... så stopper det der, for hvad vil folk ikke tænke! Efter min mening ville det perfekte være at markedskræfterne afgjorde om det er i orden eller ej. Så når ingen køber Hooligan-spillet så er det en garanti for at der ikke kommer en toer.
nerosnerosSkrevet 28/04-09 10:49 
King Chaos>
Hvorfor?

Tror du selv at Dylan og Bruce ville synes om det her spil koncept :-)
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/04-09 11:30 
Det er jo kun spørgsmål hvilken synsvinkel du har.

Bortset fra det, havde jeg fået den opfattelse at spillet var mere survival end fps og at man kom til at spille alle tre sider (soldater, oprørere, og civilister) ud fra en udtalelse fra Atomic Games til LA Times:

"Our goal is to give people that insight, of what it's like to be a Marine during that event, what it's like to be a civilian in the city and what it's like to be an insurgent"

Men jeg kan nu forstå at man kun spiller som marine-soldat og det gør spillet noget mere ordinært i mine øjne.
nerosnerosSkrevet 28/04-09 11:47 
Ja det er vist bare flotte ord altsammen.
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/04-09 12:18 
Ja, åbenbart... men hvordan kan en almindelig shooter gi' os indsigt i civil befolkningen?

Det får mig ikke til at skifte mening mht. den politiske korrekthed, men jeg vil gerne medgive at spillet så bare er et i rækken af shooters og måske ikke det store tab.

Men tænk hvis det var lykkedes for de skrigende halse at få aflyst LBP pga en musik-stump eller We Love Katamari... fordi de ikke kan li' man ruller hen over ting...
SumezSumezSkrevet 28/04-09 12:23 
Til gengæld synes jeg at idéen om et krigsspil som "realistisk" survival-spil lyder afsindigt spændende. Det er da også langt mere moralsk end alle disse spil, der glorificerer krig??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/04-09 12:55 
Men hvordan får man "realisme" med i spillet? At disken brænder sammen første gang du dør, fordi i virkeligheden har du kun ét liv? :-) Så snart mediet skifter til konsol/PC/spil har jeg meget svært ved at forestille mig noget være "realistisk". Eksempler modtages!
SumezSumezSkrevet 28/04-09 13:14 
Well, der er ret mange ting synes jeg. Men en af de mere simple kunne f.eks. være en relativt realistisk reaktion på skudsår, risiko for død ved ét skud, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/04-09 14:56 
Er det ikke allerede lavet i hundrede FPS-titler. Headshots er næsten altid = one-shot-kill, og mange spil giver også fjenderne forskellige animationer alt efter om man rammer dem i arme, ben krop eller skridt (mest for morskabens skyld).

Hvis det blev overført til spilleren (at man fik dårligere aim/speed af at blive ramt i arme og ben) tror jeg bare det ville være et irritationsmoment - en form for opbremsning i selve det at "spille".

Jeg er f.eks. i forvejen ikke specielt glad for at spil har for meget "random-spredning" når man skyder. Jeg bliver irriteret over, at "idioten" jeg styrer ikke kan ramme det jeg har lige midt i mit sigtekorn. En smule er ok for at simulere lidt panik og rekyl, men at man kan stå 5 meter fra en mand og have ham midt i sit sigte, og så tømme et magasin uden at ramme med mere end 2 skud? Ja, så vil jeg altså hellere frabede mig realisme-momentet, uanset hvor virkelighedstro det måtte være.
SumezSumezSkrevet 28/04-09 15:14, rettet 28/04-09 15:14 
Jeg snakker netop "overført til" spilleren.

Din fremlæggelse med irritationsmomenter forudsætter netop at spillet er et "arkadespil", der går ud på præcisionsskydning og taktisk spil. Men sådan er en krig jo slet ikke, og det er derfor præcis dér forskellen på et typisk FPS og et "realistisk" krigsspil ligger.

Jeg snakker jo netop også om et krigsspil som et overlevelsesspil, og ikke som en shoot'em up, hvor ene mand redder dagen ved at nedlægge alle tyskerne. Hvis du som soldat formår at uskadeliggøre blot et par fjender og samtidig overleve, har du tjent din post godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/04-09 15:51 
King Chaos>
Men tænk hvis det var lykkedes for de skrigende halse at få aflyst LBP pga en musik-stump eller We Love Katamari... fordi de ikke kan li' man ruller hen over ting...

Det ville jo være ganske himmelråbene hvis man spørger mig så her i vi fuldstændig enige.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/04-09 16:59 
Sumez>
Hvis du som soldat formår at uskadeliggøre blot et par fjender og samtidig overleve, har du tjent din post godt.

Men er det overhovedet noget, en spiller gider spille? Hvis du har nær-ingen indflydelse på resultatet - eller blot har to-tre "objectives" for at gennemføre:

1. Stay alive
2. Kill enemy #1
3. Kill enemy #2 and #3

...så kan man jo lige så godt se en film.

Jeg er i gang med CoD4, og jeg har på alt for mange baner fornemmelsen af, at jeg næsten ikke gør en forskel. Jeg løber bare bag mine allierede og rykker en lille smule frem og rammer måske 4-5 fjender ud af 40-50 stykker. Hvis jeg stikker snotten bare en lille smule frem får jeg en byge og skærmen bliver rød og uklar (endnu et forsøg på at skabe indlevelse - at man er såret og ikke kan orientere sig), og mens jeg healer lidt op igen (Halo-skjold FTW) har mine venner nedlagt fjenderne og jeg kan spæne 10 meter frem til næste skjul. Rinse and repeat. Det giver ikke nogen speciel "spilglæde".

Men nu er CoD4 nok heller ikke specielt realistisk, men meget mere arcade-shooter/"ægte" FPS. Men jeg vil alligevel være meget skeptisk overfor hvordan "rigtig krig" vil kunne simuleres i spil.
nerosnerosSkrevet 28/04-09 17:09, rettet 28/04-09 17:12 
Findes der overhovedet et spil som simulere “real-life“ krig? Hvis ikke er jeg ret sikker på det kommer ;-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/04-09 17:17 
Det gør der vel egentlig ikke - selvom mange titler nok vil påstå at de stiler efter det.

Det spil jeg kan huske, der kommer tættest på er "Operation Flashpoint" (da det udkom). Som jeg husker det, var det meget som det Sumez efterlyser, med at snige sig gennem øde skove og blot skyde få fjender - og hvis du blev opdaget var du så godt som død.

Og mange spil udvikler sig langsomt i retningen af "realistisk"; head-bob, blurred-health skærm, få/ingen HUD osv. - alt sammen for at sætte spilleren direkte ned i kampstøvlerne på en ægte soldier-boy.
nerosnerosSkrevet 28/04-09 17:24 
Jeg er nok mest til Sci-fi spil og stiler mere efter det urealistiske ;D Så jeg glæder mig utroligt meget til den nye Alien FPS'er. Damn..! Det bliver bare iorden.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/04-09 18:07 
Hvad mener du? Aliens er da baseret på virkelige hændelser! :-P
nerosnerosSkrevet 28/04-09 20:31, rettet 28/04-09 20:32 
Hov nåh ja..! :-)
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/04-09 20:52 
Operation Flashpoint var forfærdeligt. Af de grunde du nævner :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/04-09 21:55 
Ja, det var skrækkeligt! Og jeg er ikke sarkastisk! Men det fangede stemningen godt... og derfor tror jeg ikke at "realisme" har nogen plads i spilmediet, ud over "simuleret realisme" - en term jeg lige har opfundet (hvis termen allerede findes har jeg ikke kendskab til det) :-)
jaesjaesSkrevet 28/04-09 22:14 
neros>
Så jeg glæder mig utroligt meget til den nye Alien FPS'er. Damn..! Det bliver bare iorden.

"Hidden Jaw Kill" kan kun være sjovere end "One Shot Kill" :)
BeanoBeanoSkrevet 28/04-09 22:16, rettet 28/04-09 22:16 
Hyakotake>
Hvad mener du? Aliens er da baseret på virkelige hændelser! :-P

Så kan man lære at skylle ud ;)
nerosnerosSkrevet 28/04-09 22:23, rettet 28/04-09 22:24 
jaes>
"Hidden Jaw Kill" kan kun være sjovere end "One Shot Kill" :)

You're so right :-)
Bashful Neophyte
PapandPapandSkrevet 28/04-09 22:52 
King Chaos>
Operation Flashpoint var forfærdeligt. Af de grunde du nævner :)

Det må da være den forfærdelige Xbox udgave i har spillet. Pc udgaven er da intet mindre end fremragende...

86% på Gamerankings
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 29/04-09 08:21 
Hyakotake>
Men er det overhovedet noget, en spiller gider spille? Hvis du har nær-ingen indflydelse på resultatet - eller blot har to-tre "objectives" for at gennemføre:

Ikke hvis du bliver ved med at holde fast i din opfattelse af det typiske FPS. Løsningen må jo, som jeg har været inde på flere gange, at flytte fokus, så spillet i virkeligheden kommer til at handle om noget helt andet.
Der er ingen tvivl om at det ville være svært at designe spillet så det bliver attraktivt at spille, men jeg har heller ikke sagt at det skulle være nemt. Det er jo aldrig gjort før. Jeg snakker blot på et teoretisk plan, hvor spændende sådan et spil kunne være, hvis det var overbevisende udført.
Først og fremmest må det handle om at give spilleren en hektisk og nervepirrende oplevelse, og ikke bare belaste ham/hende med realistiske udfordringer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/04-09 09:14 
Papand>
Det må da være den forfærdelige Xbox udgave i har spillet. Pc udgaven er da intet mindre end fremragende...

Nej, jeg har kun spillet PC-udgaven. Men med 'forfærdelig' mener jeg selvfølgelig ikke teknisk, men nærmere 'forfærdelig realistisk'. Så bliver man ramt i benet, og kan nu kun vakle afsted, mens ens allierede forsvinder i horisonten, OG SÅ bli'r man kørt over af en russisk kampvogn! Jeg synes ikke spil hvor helten/hovedpersonen/mig ta'r skade af at hoppe ned fra et dørtrin er sjove.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/04-09 10:40, rettet 29/04-09 14:18 
Sumez>
Ikke hvis du bliver ved med at holde fast i din opfattelse af det typiske FPS.

Så tror jeg ikke det kan klares indenfor de givne genrer. Der må opfindes noget helt nyt så, f.eks. FPRT (First Person Reality Trip) eller noget helt andet... jeg har ikke fantasi til at det kan indeholdes i FPS-genren.

Jeg har ikke spillet "Lost", men er det mere ovre i den stil? Som jeg forstår det, tuller man rundt og løser små opgaver i FPS-perspektiv og snakker med folk... uden at skyde. :-)
HeroldHeroldSkrevet 29/04-09 11:52 
Jeg synes balancegangen mellem spil og realisme er svær. Jeg har set utallige eksempler (ikke fra computerverdenen), hvor nye realisme-elementer går ind og ødelægger spildelen fuldstændigt.

Jeg vil gerne have spil med realisme, men de skal stadig være spil - jeg skal stadig have det 'sjovt'.

Jeg kan ikke se det store problem med Six Days in Fallujah. Det er jo ikke en dårlig vittighed eller humor, men skulle derimod være en skildring af hvor frygteligt krig er. Hvordan de efterladte for ofre kan have noget imod det, kan jeg ikke rigtigt sætte mig ind i. De er vel netop på deres side?

Om det rent spilmæssige i det kommer til at fungere er en anden sag.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
silverstarsilverstarSkrevet 29/04-09 12:36 
Herold>
Hvordan de efterladte for ofre kan have noget imod det, kan jeg ikke rigtigt sætte mig ind i. De er vel netop på deres side?

Hvordan får du det at spilfirmaet vil tjene penge på et kommercielt produkt, der udnytter Fallujah som salgs-gimmick til at "de er på deres side"?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HeroldHeroldSkrevet 29/04-09 13:40 
Hvordan får du det til at blive en "salgs-gimmick"? Alle firmaer skal få det til at løbe rundt uanset hvad - det retfærdiggør vel at der bliver tjent penge på det? Hvordan kan du være sikker på at det er pengene der driver det og ikke lysten til at fortælle en historie?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
85 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig