X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RE:Dead Aim og G-Con45


Svar
ElgenElgenSkrevet 12/04-09 22:08 
Jeg har flere steder set RE:Dead Aim omtalt som værende kompatibelt med G-Con45 (altså de gode gamle Namco lyspistoler fra PSX, hvor A og B (en på hver side) og trigger er eneste knapper); se fx. linket herunder til en anmeldelse på GeekCulture, men har også set det andre steder, dog ikke i manualen?!
Jeg kan også fint skyde, men hvordan pokker bevæger man sig rundt?
Det virker fint i Survivor 2 Code:Veronica, hvor G-Con45 direkte er understøttet i Options-menuen.
Er der andre der har prøvet kombinationen Dead Aim + G-Con45?

GeekCulture
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 12/04-09 23:31 
Der er et D-pad på G-Con 2-pistolen, så mon ikke det er den der skal spilles med (?)

Hvad sker der hvis du har en almindelig controller sat i port 2, og prøver at bruge dens D-pad?

I alle Time Crisis-spillene kan man bruge controller 2 som pedal til cover/reload. Så det kan godt være at der også er noget sjov med port 2 her.

Selvom sandsynligheden for at det skal spilles med G-con 2, nok er størst.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ElgenElgenSkrevet 13/04-09 02:02 
Tak for tippet Thomas; det fungerer perfekt med alm. controller i port1 of G-Con45 i port2.
Da man på den måde faktisk slet ikke behøver at bruge A- og B-knapperne på G-Con'en betyder det, at hvis man som mig har rimeligt store hænder kan sidde med begge hænder på controlleren i gå-/løbe-sekvenserne selvom man har G-Con'en i højre hånd.
I skydesekvenserne slipper man controlleren med højre hånd og skyder så bare med G-Con'en i en-hånds-fatning.
Det fungerer supergodt for mig.

Jeg vil dog lige tilføje at man IKKE skal forsøge sig på EASY; her er for en gang skyld et spil hvor EASY rent betyder 'latterligt nemt' };-)

Hmmm, det her blev vist nærmest til en 'vurdering' i stedet };-)

Jeg var iøvrigt ikke klar over at noget lign. var muligt i TimeCrisis; jeg må da lige ha' fundet det frem igen så.
Jeg har nemlig længe syntes at det har været en ret så væsentlig akilleshæl ved PSX-portet, at man skulle sidde med en hånd der fremme ved pistolmundingen for at kunne nå de der latterligt dårligt placerede A- og B-knapper };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 13/04-09 11:48, rettet 13/04-09 11:50 
Elgen>
Jeg var iøvrigt ikke klar over at noget lign. var muligt i TimeCrisis; jeg må da lige ha' fundet det frem igen så.
Jeg har nemlig længe syntes at det har været en ret så væsentlig akilleshæl ved PSX-portet, at man skulle sidde med en hånd der fremme ved pistolmundingen for at kunne nå de der latterligt dårligt placerede A- og B-knapper };-)

Jeg har aldrig spillet TC uden at bruge controller 2 som pedal. Både fordi at jeg heller ikke kan lide pistolens A- & B-knapper, men også fordi at det er sjovere med pedal og fordi at det minder meget mere om arcade-spillet.

Og det smarte ved det er, at spillet registrerer et tryk på en hvilken som helst knap på controlleren som "det rigtige", så man behøver ikke engang at ramme en bestemt. Det er bare at trampe løs ;o)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/04-09 15:12, rettet 13/04-09 15:12 
Jeg har prøvet at spille Dino Stalker med GunCon 45 og en Dual shock controller og jeg syntes at det var træls at fedte rundt med. Jeg har købt en GunCon 2 i mellemtiden hvor der sidder en digipad man kan styre med tommelfingeren.
ElgenElgenSkrevet 13/04-09 16:09 
Nu kender jeg ikke lige din håndstørrelse, men som sagt vil jeg tro at det kræver et par store 'langfingrede' lapper for at det skal fungere optimalt; synes det virkede perfekt for mig.
- og så selvfølgelig et spil med relativt lange sekvenser af ikke-skydning (ligesom DeadAim); tror ikke det ville være fedt i fx. TimeCrisis };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 13/04-09 19:35, rettet 13/04-09 19:35 
Jeg syntes bare at I begge bør prøve G-Con 3. Den er spøjs ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ElgenElgenSkrevet 13/04-09 19:36 
- men virker kun på PS3 right?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 13/04-09 20:09 
Right ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ElgenElgenSkrevet 13/04-09 20:17 
Ja så må jeg foreløbig melde hus forbi };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/04-09 20:19 
Jeg har prøvet den hos en kammerat. Den dér FPS del hvor man selv kan styre rundt føltes lidt gammeldags men det er da underholdende nok... Kunne bare godt savne lidt flere spil der understøttede GunCon 3
CoreCoreSkrevet 14/04-09 10:32 
Darkbeat>
Kunne bare godt savne lidt flere spil der understøttede GunCon 3

Velkommen i klubben ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig