X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bioshock 2


Svar
enfenenfenSkrevet 10/04-09 10:37 
Den første gameplay video er lagt op på Gametrailers.

Gameplayet ligner det gamle til forveksling, men der er i hvert fald to nye våben. Jeg kan ikke helt finde ud af, om man spiller en Big Daddy eller måske en kloning. Hvis det er førstnævnte, bevæger man sig ret hurtigt i forhold til det første spil.

Grafikken ligner meget det første, og ser ikke ud til at have fået det store grafiske løft, men det ser stadig flot ud.

Jeg glæder mig :)

Bioshock 2 gameplay video
What is the Matrix?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/04-09 11:32 
Umiddelbart ligner det at man spiller en Big Daddy - måske fortsætter spillet blot hvor det sidste slap, og glemmer alt om de forskellige slutninger.

Jeg tolker det første som et tegn på, at spillet nu vil lade spilleren interagere mere med vand, noget man umiddelbart savnede lidt i det første spil.

Der er ingen grund til en grafisk ansigtsløftning - Bioshock er stadig drøn-hamrende flot!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 10/04-09 11:44 
Jeg tvivler på, at de ser bort fra den gamle historie i Bioshock 2. Der må være et eller andet link imellem dem.

Med henblik på det grafiske så er jeg helt enig. Bioshock ser stadig fremragende ud, så jeg er på ingen måde skuffet.
What is the Matrix?
WikzoWikzoSkrevet 10/04-09 13:31, rettet 10/04-09 13:33 
Der har været masser af forskellige rygter om, hvorvidt historien i 2'eren foregår før eller efter det første spil. Jeg mener at have læst, at Big Sisters (de nye og hurtige fjender) er blevet skabt af den gruppe Little Sisters, som man fragtede op til overfladen i 1'eren (hvis man fik den gode slutning). Hvis I har kigget på There's Something in The Sea, har I nok læst de mange avisartikler, hvor små piger på mystisk vis er forsvundet.

Ligesom alle andre er jeg forbløffet over, hvor meget det ligner det foregående spil. I traileren ses ingen grafiske forbedringer udover vandscenen, som til gengæld også er rigtig fed. Jeg er ligeledes overrasket over, hvor hurtig man bevæger sig rundt som Big Daddy - endda uden at lave de karakteristiske "BUMP!"-lyde ved hvert skridt. Men måske det ville være lidt irriterende at høre på i længden ...

Åbenbart kan man også skifte mellem boret og almindelige våben, og man kan vist også bruge Plasmids og skydevåben på én gang.

Jeg glæder mig meget til BioShock 2, men kan ikke undgå at være en lille smule skuffet over de få ændringer. Big Daddy-figuren virker meget menneskeagtig og slet ikke så badass, som da man kæmpede mod ham. Men hvem ved, måske historien nok skal twiste det hele i sidste ende?

There's Something in The Sea
dpldplSkrevet 10/04-09 14:42 
3)Bioshock 2 Timeline Relation
- Bioshock 2 takes place 10 years after the incidents of Bioshock 1

4) Locations in the game:
- Rapture and sea floor outside.
- Fontaine Futuristics is a level. Its the place where Adam is harvested from the Little Sisters.

5) Characters:
5a) Confirmed as playable (+ character related gameplay):
- You play the first Big Daddy, who has ever existed.
- You can use your drill, but it will overheat and cannot be used constantly.
- You can make use of the Big Daddy's shoulder bash attack.
- You can take the Little Sisters around Rapture to collect Adam.
- You can harvest or adopt Little Sisters.
- If you adopt a Little Sister, she will stay and she can sit on your shoulders.
- The rivet gun will feature different types of ammunition

5b) Others/Bosses/Enemies:
- The Big Sister is a grown up Little Sister, who will hunt the player.
- The Big Sister is very fast and uses telekinesis to throw objects and to use them as a shield.
- The Big Sister will appear from time to time after you killed a certain amount of Big Daddies.
- Tenenbaum is involved again
- Splicers are back.

Her er et par facts fra den officiele forum. Så det 10 år efter, little sister er blevet til big sisters(DOH?) og man spiller den først big daddy der er lavet.

Personlig er jeg ligeglad med grafisk opgradering. For mig er det vigtiger stilen er i god behold og gameplayet virker igen(Elsker plasmids!!)

official forum
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
XiwanaXiwanaSkrevet 10/04-09 15:49 
I det nyeste nr. (vistnok nr. 99) af Gamereactors gratismagasin er der en længere artikel om Bioshock 2. De har vistnok været på besøg hos udviklerne.
[inspirational quote here]
enfenenfenSkrevet 10/04-09 16:09 
Det må jeg lige se, om jeg kan få fat på. Glæder mig i hvert fald til spillet. Etteren havde en genial historie, fed stil og fedt gameplay.

Det virker dog lidt underligt, hvis man er en Big Daddy, der kan bevæge sig lige så hurtigt, som man gjorde det i etteren, inden man fik Big Daddy dragten på.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 13/04-09 10:38 
Gametrailers har lavet deres nu snart velkendte 'GT Pop-Block' af gameplay videoen.

GT Pop-Block
What is the Matrix?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/04-09 11:25 
En god portion nye screenshots, der giver et par hints om hvad vi har i vente.

Kotaku har billederne...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 23/04-09 12:52 
Jeg synes, det er ærgerligt, at de ikke har fundet på en ny lokalitet til spillet. Kedeligt mere eller mindre at spille i de samme områder igen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-09 13:00, rettet 23/04-09 13:01 
Er det en stor grafikfejl eller er det meningen at han skal have den "kugle-net-ting" på ryggen?

http://kotaku.com/photogallery/bio2april/1008026493

EDIT: Ja den er der igen på et senere screen. Jeg synes bare det så lidt wierd ud på det jeg linkede til :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 23/04-09 13:02 
Jeg kunne forestille mig at det er et bur af en art?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-09 13:04 
Ja det kom jeg også frem til efter at have set det hele igennem. På det første der kunne det dog godt ligne noget ham fjenden holder og det stikker igennem kroppen på Big Daddy.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/04-09 13:49 
Jeg synes også den kugle ser temmelig fejldesignet ud, men mon ikke det er et fængsel til en Little Sister?
HeroldHeroldSkrevet 23/04-09 14:04 
Måske ikke er fængsel, men nærmere sådan en... bæreting, tilpasset fra en tidligere funktion? Den der kan ikke holde en lille pige fanget... er I klar over hvor smidige de er???
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/04-09 14:20 
*shudder* Hvorfor får jeg følelsen af, at du taler af erfaring? :-D
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/04-09 16:21, rettet 23/04-09 16:55 
jaes>
Jeg synes, det er ærgerligt, at de ikke har fundet på en ny lokalitet til spillet. Kedeligt mere eller mindre at spille i de samme områder igen.

Jeg er enig, især efter at have læst det lille kotaku-preview, i linket herunder.

Det lyder til at de vil gøre spillet mere linært, nedprioritere udforskning, og fokusere mere på action, som der da var rigeligt af i det første spil. Alt sammen noget jeg ønsker skal gå i den anden retning.

"Big Sister"-ideen virker IMO latterlig. Hvorfor ikke bare kalde fjenden noget andet, i stedet for at slå plat på den udmærkede Big Daddy/little sister idé? Nu ved jeg ikke om Ken Levine stadig er med, men det lyder ikke som hans design-ideer.

Jeg har fundet ny skepsis for titlen, må jeg indrømme.

EDIT: Der er mange ting de skal forklare sig ud af: Hvorfor bruger den Big Daddy, man spiller som, "plasmids" (udover at det er praktisk rent gameplaymæssigt), når de nu netop er designet til råstyrke? Hvordan kan den bevæge sig hurtigere end andre Big Daddys? Og (som der også står i previewet) hvorfor er vi tilbage i Rapture, når det sidste spil netop endte med at byen blev "befriet"?

Kotaku impressions...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 23/04-09 16:37 
Jeg synes ikke det bliver noget problem. Jeg mener at have læst at Big Daddyen er en prototype.

Jeg mener heller ikke at byen er "befriet" som sådan - pointen er vist at man vandrer til en del af byen, der ikke var tilgængelig uden at være i den der dragt.

Er vi overhovedet tilbage? Spiller man den samme? Er det en prequel? Jeg ved det ikke :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/04-09 16:49 
Man spiller som den første Big Daddy der blev skabt, 10 år efter det første spil sluttede. Og ja det er stadig Rapture :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 23/04-09 16:54 
Nåerh, jamen, så giver det jo mening. Det er jo en anden del af Rapture.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/04-09 19:23 
Ja, og hvis det er TI år efter har de jo også totalt frie hænder... med minimal fantasi kan man dreje historien til lige præcis hvad man har lyst til. Der kan ske meget på 10 år i et sci-fi-univers :-)

Jeg er ikke så skeptisk... glæder mig mere end jeg frygter at de dummer sig i udviklingen.
enfenenfenSkrevet 10/07-09 17:55 
Jeg ved ikke, om det snart kan kaldes for en farce, men nu er 4. udviklingshold blevet tilknyttet Bioshock 2.

Som en anden skriver på Joystiq, så er interessen for 2'eren faldet på det sidste. Han skriver 'zero interest in this game', så 'galt' er det dog ikke gået for mig endnu :)

Men jeg finder det ikke helt betryggende, at der skal tilnyttes så mange forskellige udviklerhold for at lave spillet. Det må skabe noget konflikt.

4. udvikler tilknyttet Bioshock 2
What is the Matrix?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/07-09 10:49, rettet 11/07-09 11:15 
Det kan jeg ikke se det store problem i... Det er jo bare et team, som skal stå for design, animation og andet... Det er meget normalt, at man har forskellige team, som har spidskompetence indenfor besteme områder, til at tage sig bestemte områder af spillet.

Det eneste jeg kan være en smule bekymret for, er at det bliver en Bioshock 1,5... Men på den anden side, så var det første Bioshock fantastisk, så en halv gang oveni det, er vel heller ikke så skidt endda... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
enfenenfenSkrevet 11/07-09 15:14, rettet 11/07-09 15:27 
Men det er jo ikke bare et andet team. Det er et andet firma. Det er det, jeg føler mindre betryggende. Havde det så bare været et andet team inden for 2K, så havde jeg nok ikke tænkt særlig meget over det.

Bioshock var fantastisk, og det håber jeg så sandelig også, at 2'eren bliver.

EDIT: Forhåbentligt er det bare en storm i et glas vand - og vi får stadig en værdig efterfølger til Bioshock.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 13/07-09 11:24 
Jeg har heller ikke den store interesse. For det første, ER det tydeligvis en 1,5. Og netop det med de forskellige udviklere er ikke bare et tegn på at spillet underprioriteres af producenten, men også at uanset hvor dygtige hænder der får fat i "franchisen", vil de have en anden tilgangsvinkel på projektet, der både kan blive bedre og værre, men formentlig værre, ligesom de bliver underlagt nogle retningslinjer, som begrænser dem, og de vil aldrig kunne tilgå spillet med samme kreative frihed som dem der lavede etteren.

Bioshock 1,5 kan sagtens blive et godt spil, men først og fremmest bliver det lavet for at indkassere lettjente penge, så jeg holder ikke vejret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/07-09 22:32, rettet 13/07-09 22:34 
Bioshock 2 er udsat...

"In a move that's not all too surprising, Take-Two has announced that BioShock 2 has been delayed until fiscal 2010. The game, which was originally scheduled for an early November release, is being delayed to "provide additional development time for the title."

While Take-Two's next fiscal year begins in November, the lack of a specific timeframe for `release` suggests this delay will be quite significant. Perhaps the late addition of yet another developer to BioShock 2 should have acted as an early indicator of the delay."

Joystiq: BioShock 2 delayed to fiscal 2010
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 03/02-10 10:06 
Bioshock 2
SumezSumezSkrevet 03/02-10 10:14, rettet 03/02-10 10:14 
Jeg tror jeg så det før jeg overhovedet så billedet til højre... Hvorfor i alverden har de givet ham japser-bomberman-øjne? :P

Det er nok ikke utænkeligt at det er gjort overlagt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 03/02-10 16:52 
Launch trailer er kommet op på Gametrailers.

Bioshock 2 trailer
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 03/02-10 17:22, rettet 03/02-10 17:45 
Jeg ved ikke helt, men traileren fanger mig ikke på samme måde som launch traileren til Bioshock. Traileren til det første Bioshock var mere charmerende - nok også fordi det hele var nyt.

Men jeg er nok bare ikke den helt store tilhænger af, at man skal være en Big Daddy. Og så er der lige én ting, der ikke hænger sammen. Det ene øjeblik har man sit 'drill' i højre hånd og det andet øjeblik har man et våben eller ingenting. Ens 'drill' ser jo ikke ligefrem ud til at kunne tages af. Nå, det sidste var bare en lille ting, men det irriterer mig alligevel :)
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 03/02-10 17:33 
Jeg har præcis samme indtryk.

Men kommer der ikke snart en demo? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/02-10 18:04 
Eurogamer anmeldelse...

8
DarkenDarkenSkrevet 08/02-10 19:40 
enfen>
Det ene øjeblik har man sit 'drill' i højre hånd og det andet øjeblik har man et våben eller ingenting. Ens 'drill' ser jo ikke ligefrem ud til at kunne tages af.

Bioshock 2

Fordi det er relevant! ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
enfenenfenSkrevet 08/02-10 20:54 
Så er der kommet review op på Gametrailers.

Bioshock 2
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 08/02-10 21:02 
Det ligner sig selv.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 09/02-10 09:16 
Gamespot video review....

HER
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/03-10 14:08 
2K laver en EA...

BioShock 2 DLC already on the disc
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
enfenenfenSkrevet 14/03-10 22:12 
Og så kommer 2k med den tyndeste undskyldning længe...
What is the Matrix?
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 08/04-10 18:13 
Nu da spillet er nede i 299 preplayed i blockbuster tænkte jeg at jeg ville få fat i det.

Jeg kan bare ikke beslutte mig for hvilke platform jeg skal have det til ? PS3 eller XBOX 360 ?
Efter Bayonetta er jeg blevet lidt mere obs på ports af spil til de forskellige konsoller.
Er det ubetydeligt hvilke konsol jeg vælger ?
Umiddelbart er den eneste forskel for mig DLC og Online gaming (selvom jeg næsten 100% ikke vil spillet online) er lettere tilgengængeligt for mig på PS3.

Nogen der har indskydelser ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/03-12 15:00 
Åhhh, gud. Nu har jeg endelig fået installeret spillet på min PC og opdager så, at jeg ikke kan få lov til at lave save games, før jeg har oprettet en Windows Live konto. Hold kæft, hvor er det dog belastende. Jeg ved virkelig ikke, om jeg orker det lort :(
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/03-12 15:09, rettet 23/03-12 15:15 
Er det virkelig så stort et problem?

Det tager hvad? 2 minutter og du behøver ikke engang være online for det, man kan oprette en offline account og så kan du save så meget du lyster, men du kan dog ikke spille online uden at være online på live også.

Det er ikke optimalt og ja grænsende idiotisk (det næste bliver vel at man skal installerer en eller anden latterlig toolbar for at få lov at save i spil), men i det her tilfælde er det heller ikke værre imo :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/03-12 15:18 
Nej, det er jo ikke pokkers besværligt. Jeg er bare træt af, at man efterhånden ikke længere kan købe et "rigtigt" fysisk spil på disk. Jeg synes Steam er tosset nok. Jeg har virkelig ikke brug for endnu flere mystisk online-løsninger til at holde styr på mine spil :/
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/03-12 15:33, rettet 23/03-12 15:35 
Jeg er fuldstændig enig, og jeg afskyr også steam og lignende klienter samt fx åndsvage EA spil hvor man skal være logget på en EA konto for at spille som i fx det latterligt møgringe Dragon Age 2.

Med windows live kan dog sige at rigtigt mange windows brugere har en live account, men det gør det selvfølgelig ikke mindre irriterende når man ikke har eller konceptet mindre åndsvagt. Du kan dog glæde dig over at du ikke behøver være bange for at lortet pludselig ikke virker hvis ens net ryger som fx steam hvis man ikke allerede er i offline mode eller at man skal lave login check fra tid til anden for at man overhovedet får lov at spille som i fx spil der kræver EA's elendige accounts.

Men du har ret, alt i den retning er en skandale og er sammen med DLC det absolut værste der er sket i denne generation af spil.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/03-12 16:56, rettet 23/03-12 16:56 
Jeg opdagede så også lige, at jeg faktisk allerede havde en gammel Windows Live konto. Den var bare så gammel, at den ikke inkluderede hele spilhalløjet og gav en ubrugelig fejlmeddelelse, når jeg prøvede at logge ind. Løsningen var så af snørklede genveje at opgradere kontoen til at være en Xbox Live konto. Virkelig en bizar oplevelse at skulle rode sig ud i som PC-bruger :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/03-12 17:23 
Så fik jeg det gennemført. Det er sgu et okay spil. Stemningen er ikke helt så fed som i 1'eren og banedesignet virker ikke helt så kreativt. Men det er sejt nok at få lov til at spille som en Big Daddy.. selvom han virker som lidt af en svagpisser. Det kunne man måske undskylde med, at han er en prototype.. men alligevel. Jeg synes det fedeste var den stump af spillet, hvor man får lov til at se, hvordan verden ser ud gennem en Little Sister's øjne. Af en eller anden grund synes jeg, det var den mest creepy'e del :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-12 17:39 
Ja den del kunne jeg også rigtig godt lide. Det understreger bare hvor meget de har fucket de piger op :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/03-12 19:06 
Jeg synes også historien i 2'eren er udmærket. Hvis man er en stor nok klaphat, synes jeg godt man kan tolke historien i 1'eren som noget, der lugter lidt af religiøst propaganda, hvor der er løftede pegefingre over for løssluppen videnskab. I 2'eren får man lidt mere udpenslet fanatismen og de etiske brister hos Rapture's grundlæggere. Det klæder helhedsindtrykket rigtig godt. Byen er helt fucked, både på det materialistisk og det spirituelle plan :D
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 29/03-12 08:34 
Det er nok heller ikke helt forkert - meget af det, tager jo udgangspunkt i Ayn Rand's værker og objektivismen. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig