X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nogle der husker Tv-spilbørsen i Kbh?


Svar
ildfiskildfiskSkrevet 10/04-09 04:33, rettet 10/04-09 04:33 
Mener at det var det den hed... Den lille butik lå på Godthåbsvej på Frederiksberg. Er lidt nysgerrig for at vide hvornår den lukkede og hvorfor?
Mener at det var omkring overgangen fra Snes vs. Mega Drive dagene til Playstation vs. Saturn vs. N64. Kan dog huske at de fik et par Mega CD hjem og de kostede maaaaange penge!
Kan blandt andet huske at de også savede de to små hjørner af ved cartridge indgangen på Mega Driven, så det var muligt at spille japanske spil :-) Tror det kostede 100 kr. tilgengæld lovede de at man fik en ny hvis de savede forkert... Hmm sjove minder
SEGA died with the Dreamcast
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-09 14:20 
Jeg kan anbefale at du anskaffer dig en japansk MD så du slipper helt for at skære i noget som helst, alle spil passer deri. Det er heller ikke så simpelt at man bare skal skære lidt af kanterne for at kunne spille JAP-spil. Der skal også bruges 50/60Hz switch for korrekt hastighed (Meget let at lave) samt ENG/JAP switch til de JAP-spil der har yderligere regionsbeskyttelse (Meget let på MD1, men lidt tricky på MD2 og MultiMega).
Spiller nu: Phantasy Star IV
ildfiskildfiskSkrevet 10/04-09 15:07 
Tror du har ret. Lyder som en god idé :-)
SEGA died with the Dreamcast
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-09 15:27 
Prøv evt. at smide en mail til ham gutten på www.segagagadomain.com

De japanske modeller er ofte ret dyre på eBay men koster faktisk ingenting i Japan. Han skaffede mig en i ret flot stand for omkring 250kr inkl porto. Det var så uden strømforsyning (brug en EU) eller videokabel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ildfiskildfiskSkrevet 10/04-09 15:56 
Jep har netop købt en hvid Saturn med emballage og det hele af ham. Skal dog selv skaffe en stepdown converter til den. Håber maskinen ankommer en gang i næste uge :-) Kan være at jeg også skal sende en mail til ham i næste måned hvor jeg overvejer at købe en Mega Drive/Mega CD.
SEGA died with the Dreamcast
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-09 16:07 
Hvis det er MegaCD 1 du tænker på (den med skuffe) så er der ikke noget at spare ved at købe den fra Japan. Du skal nok regne med ca. 500 inkl porto for sådan en. En MegaCD 2 er noget billigere men ikke nær så spændende at kigge på.

En evt. Multi bios (import) er også mange gange nemmere at installere i en MegaCD 1.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 10/04-09 17:44 
Tjek evt. Shoppingmall Japan. Der er meget at hente hvis penge ikke er det store problem.

SMJ
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 10/04-09 19:54 
Hvis man vil spille jap Megadrive spil kan man også bare købe en Super Mega-key!

Pic :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-09 20:04 
For det første er den sygt grim, og for det andet så kan den ikke køre spillene i korrekt hastighed :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/04-09 20:29 


Yeees... Stack them... Stack them FOREVEERRRRR!
nerosnerosSkrevet 10/04-09 20:35 
LOL ahahahahaha :D
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 10/04-09 20:40 
Er Wondermega den eneste mulighed, hvis man vil have én enhed der afvikler både cd og cartridge?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WonderboyWonderboySkrevet 10/04-09 20:54 
Der er også MultiMega der både tager cd og cartridge spil, men ved ikke om den findes som JAP model?.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-09 21:02 
Det kan jeg faktisk heller ikke huske om der gør :) Men MM burde uden problemer kunne moddes til at tage alle JAP spil. Chippen som man laver ENG/JAP switch på er i hvert fald fuldstændig den samme som på en alm. MD2. Desværre er der så lidt plads at jeg kom til at flå benet af chippen da jeg skulle lave moddet, så har jeg lært det. Den virker stadigvæk som discman ;)

WonderMega kan svjh. slet ikke tvinges i 50Hz så til alle de EU-spil der skal startes i 50 og derefter skiftes til 60Hz vil den være ganske ubrugelig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-09 21:03 
Det kan jeg faktisk heller ikke huske om der gør :) Men MM burde uden problemer kunne moddes til at tage alle JAP spil. Chippen som man laver ENG/JAP switch på er i hvert fald fuldstændig den samme som på en alm. MD2. Desværre er der så lidt plads at jeg kom til at flå benet af chippen da jeg skulle lave moddet, så har jeg lært det... Den virker stadigvæk som discman ;)

WonderMega kan svjh. slet ikke tvinges i 50Hz så til alle de EU-spil der skal startes i 50 og derefter skiftes til 60Hz vil den være ganske ubrugelig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 10/04-09 21:05, rettet 10/04-09 21:06 
Men Wondermega 1 har et super fedt design, det er bare Super Cool, men desværre også lidt dyr.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-09 21:23 
Jeg synes den er en designmæssig katastrofe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 10/04-09 23:29, rettet 10/04-09 23:30 
Ikke Wondermega 1 den er rigtig Cool, det er Wondermega 2 der er grim.
I love monster land
nerosnerosSkrevet 11/04-09 10:38 
Har i nogle links/billeder til det i snakker om?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-09 10:43, rettet 11/04-09 10:44 
WonderMega 1: http://www.segagagadomain.com/hardware-mega/wonder1.htm
WonderMega 2: http://accel21.mettre-put-idata.over-blog.com/0/01/53/72/consoles-retro/wondermega-rgm2.jpg

Etteren er klart pænere end toeren men ligner stadig en netto-pirat-konsol af en NES. Cartridgeporten er bare smidt midt i hele herligheden uden nogen fokus derpå, så når der er cartridges i ligner de en underlig grim gevækst i modsætning til de alm MD maskiner.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/04-09 17:14 
Wauw den har jeg sku aldrig set! Kan den så kun spille Jap spil?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 11/04-09 17:16, rettet 11/04-09 17:26 
Konsolkongen>
WonderMega kan svjh. slet ikke tvinges i 50Hz så til alle de EU-spil der skal startes i 50 og derefter skiftes til 60Hz vil den være ganske ubrugelig.

Ahh ok :-)

Hvad ville det egentlig koste for en af jer gutter at sætte chip i min Megadrive?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/04-09 17:57 
neros>
Hvad ville det egentlig koste for en af jer gutter at sætte chip i min Megadrive?

Den behøver ikke chip. En enkelt switch kan gøre det :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-09 18:19, rettet 11/04-09 18:20 
neros>
Hvad ville det egentlig koste for en af jer gutter at sætte chip i min Megadrive?

Ikke ret meget mere end for materialer + porto retur. Jeg køber desværre de fleste kontakter og phonostik i en lokal butik, men omkring en hund vil jeg tro.

Hvilken model er der tale om?

Wauw den har jeg sku aldrig set! Kan den så kun spille Jap spil?

Jeg tror det er muligt at få den til at spille US spil også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/04-09 19:23 
Jeg har en model 1 altså den første Megadrive.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-09 20:32 
Det er i hvert fald intet problem at modde den. Udvidelse af cartridgeporten vil jeg bare helst ikke røre ved da jeg ikke har adgang til en dremel lige pt. Det vil ikke blive pænt uden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ViolatorViolatorSkrevet 14/04-09 17:13 
Jeg kan godt huske butikken! Brugte ufattelig mange penge derinde - det var jo en hel revolution at finde en butik der var i stand til at skaffe spillene hjem inden normale butikker fik dem.Købte også en Mega CD derinde, og mener jeg gav omkring 3500 kr. for den..

Gutten der ejede stedet hed vist Bo - utrolig flink fyr der altid var villig til at hjælpe, hvis man havde problemer med noget :)

Gode tider - man mangler sgu lidt af charmen fra dengang :(
JuggernautJuggernautSkrevet 14/04-09 17:17 
Violator>
Købte også en Mega CD derinde, og mener jeg gav omkring 3500 kr. for den..

Gutten der ejede stedet hed vist Bo - utrolig flink fyr der altid var villig til at hjælpe, hvis man havde problemer med noget :)


Det ville jeg skam også være, hvis jeg tog de priser ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig