X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Windows 7


Svar
heheheheSkrevet 07/04-09 23:33 
hej har overvejet at skaffe beta/rc1 udgaven af det her interresante styresystem som eftersigene skulle være utrolig godt og hurtigt i forhold til alternativet (VISTA)... jeg har oprettet det her indlæg af 2 grunde

1. for at høre nogle erfaringer og meninger med systemet

2. for at høre om det er en god ide at hente beta/rc 1 udgaven når jeg har en hp: dv5134eu computer, tænker på omkring fart drivere og lignene.

Her er der et link med informationer om min computer.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?lc=da&dlc=da&cc=dk&lang=da&os=2100&product=1845503
JmogJmogSkrevet 07/04-09 23:50 
Ifølge de specs har du kun 1GB RAM. Så ville jeg glemme alt om Windows 7. Vista ville jeg ikke røre med mindre end 3GB RAM, men selv hvis de har optimeret røven ud af bukserne på Windows 7 (det er jo reelt en forbedret Vista), så er der langt ned til 1GB.

Desuden.... hvorfor vil du gerne køre Windows 7? Du vil næppe nogensinde blive lige så glad for det som den performance du kan få under XP.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-09 23:50, rettet 07/04-09 23:52 
Jeg har kørt med betaen af 32-bit versionen af Windows 7 på både min kraftige stationær og (i mindre grad) på min bærbare MSI Wind.

Jeg er umiddelbart rigtigt glad for systemet, især farten er i top, specielt i forhold til XP. Stort set alt kørte ud af boksen, og ellers var det bare at hente vista-driverne til det pågældende hardware.

Der er selvfølgelig tale om en beta, og selvom den er meget stabil, er den ikke helt fejlfri. Derfor vil jeg ikke foreslå dig at køre med udelukkende Windows 7 Betaen. Hvis det bare er fordi du er nysgerrig, kan du jo bare lave en partition hvor du installere systemet, ved siden af dit nuværende.

Din bærbare burde kunne køre systemet uden videre. Dit system vil dog ikke være overvældende god til at afvikle affæren.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RitesRitesSkrevet 14/04-09 06:47 
Win7 kan godt køres på en 1GB, selvom jeg klart vil anbefale at få mere i, uden at komme i nærheden af den oplevelse du ville få med Vista.

Har det installeret på en Lenovo, 1Ghz med 1GB og min HP 2140.
» a winner is you «
GreaseballGreaseballSkrevet 12/02-10 16:16 
Min XP pc gik kold igen. En eller anden fil(lsass.exe) giver en fejl kode, som nu gør at det re-booter hver gang jeg tænder. Så tænkte jeg ville gå over til W7 nu hvor jeg alligevel skal gen-indstaller alt en gang til x.x

Men hvordan virker den XP funktion i Windows7?
Min PC er en Dell XPS, 2GB ram. Burde kunne køre W7 uden problem så vidt jeg har forstået det.
KTCKTCSkrevet 12/02-10 17:43 
"XP Mode" er faktisk bare en virtuel pc, hvilket betyder at du emulerer en computer, og derigennem booter en Windows XP op. Dette fungerer fint til kontorapplikationer, men skal du arbejde med noget, som minder bare en smule om 3D, kan du godt droppe det. Den emulerer nemlig et meget gammelt grafikkort, som bestemt ikke kan trække alverden...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/02-10 10:38 
Godt nok. Fandt frem til at Windows 7 godt kan køre CS2 og flash. Men venter nok lidt, er stadigt lidt for dyrt for min smag ^^;
JohsJohsSkrevet 13/02-10 10:49 
Jeg har kørt Win XP på min gamle Acer Aspire 3630 i ca. tre år, og har været tilfreds med det. Installerede Win 7 Ultimate på maskinen, for en måneds tid siden, bare lige for at prøve hvordan det ville køre, og var faktisk pænt overrasket over, hvor meget bedre Win 7 kører på den maskine. Maskinen har 1,5 GB Ram.

Maskinen booter hurtigere, starter programmer hurtigere, afvikler alt jeg bruger på den, hurtigere osv. Jeg havde faktisk troet at det ville være lige omvendt, siden maskinen ikke ligefrem er ny længere. Men Win 7 virker utrolig gennemtænkt og optimeret, så jeg går ikke tilbage til XP igen.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/02-10 10:56 
Nice, men hvorfor hulen skal vi betale så meget for det XD
(Og den første der bare hentyder til Linux får en fisk i nakken)
SumezSumezSkrevet 13/02-10 11:31 
Vi kører Win7 ude på arbejdet, og har ikke problemer med nogen af de programmer, jeg bruger i hverdagen. Alle programmer går efter at understøtte Windows 7 nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 28/07-13 16:02 
Det var mig som skrev ovenstående - tror der opstod noget fnidder med log-in. Poster igen i tilfælde af ovenstående slettes af systemet:

Jeg bruger OpenOffice i Win7 og kan ikke søge i selve indholdet i filer gemt i OpenOffices egne formater (har prøvet regneark og skriveprogram), kun hvis jeg gemmer som fx Word-fil eller Excel-fil format lykkes det. Nogen der ved hvordan/om det kan lade sig gøre at søge i OpenOffices formater?

Ting jeg har prøvet:
- Tjekket at formaterne er valgt i Indekserings-indstillinger
- Kørt en fejlsøgning med MS' online-værktøj til at tjekke søgefunktionen i Win7
- Installeret StarOffice/OpenOffice IFilter 1.6
jaesjaesSkrevet 02/08-13 11:34 
"Jeg bruger OpenOffice i Win7 og kan ikke søge i selve indholdet i filer gemt i OpenOffices egne formater (har prøvet regneark og skriveprogram), kun hvis jeg gemmer som fx Word-fil eller Excel-fil format lykkes det. Nogen der ved hvordan/om det kan lade sig gøre at søge i OpenOffices formater?"

Der er lige kommet OpenOffice 4, og her virker det. Så ingen slidskader på løgene i denne omgang :P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig