X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spørgsmål angående kaskoforsikring


Svar
RaGeRaGeSkrevet 05/04-09 20:51 
Jeg snakker lige pt. med en bekendt og vi diskuterer reglerne omkring en kasko/total-forsikring på en bærbar fra Fona. Denne forsikring vi snakker om dækker bla. hændelige uheld, slitage osv. Han påstår så, at hvis skaden er sket og apperatet muligvis skal byttes til et tilsvarende produkt, ja så bortfalder kaskoen helt, og man er derfor nødsaget til at købe en ny forsikring. Jeg insisterer så på, at den dækker indtil udløbsdatoen er overskredet og han kun skal have en ny kasko, hvis han vælger et andet produkt.

Nogle der kender reglerne omkring dette?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/04-09 21:58 
??? Er kasko ikke kun noget man har på biler? Jeg har i hvert fald aldrig hørt om det i andre sammenhænge...

Og er stort set alle de "ekstra forsikringer" man kan købe sig til ikke bare et klamt forsøg på at klemme penge ud af uvidende folk, som er beskyttet af købeloven alligevel?
HeroldHeroldSkrevet 05/04-09 23:28 
Den er god nok. Hvis du køber en forsikring på et produkt, og dette skal erstattes, så er der ingen forsikring på det nye produkt, fordi forsikringen er tegnet på det gamle produkt, og bundet til dette. Kan den derimod repareres, så er forsikringen stadig intakt.

Man kan sige hvad man vil om de der ekstra forsikringer, men jeg var ret glad for min, da jeg tabte min iPod Touch direkte ned på skærmen en måned efter jeg havde købt den. Den havde jeg nok haft svært ved at tørre af på Fona som "mangel ved købstidspunktet". :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig