X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DC VGA problem


Svar
RJKRJKSkrevet 31/03-09 21:09 
Dreamcast + VGA-boks med Tokyo Highway Challenge (PAL) giver det her resultat:

DC VGA problem

Den nærliggende forklaring er selvfølgelig at spillet ikke understøtter VGA, men det står der altså på æsken at det skal gøre og alt jeg lige kan google mig frem til siger, at spillet understøtter VGA.

Er der nogen der kan be- eller afkræfte at spillet virker med VGA? Eller på anden måde har været ude for tilsvarende eller kan komme med en teori, hvis vi antager at spillet burde virke i VGA? Anything?

Jeg har ikke lige nu mulighed for at teste et andet spil eller en anden VGA-boks.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-09 21:34, rettet 31/03-09 21:40 
Ved du om spillet understøtter alm. 60hz med f.eks. et RGB kabel? Står der noget i manualen? Hvis spillet KUN er 50hz med andre kabler er chancerne for at spillet ikke understøtter VGA langt større.

Det lyder meget som en fejlmærkning, fandt du noget der specifikt omhandlede PAL versionen af spillet?

Bemærk at det her står under PAL og US:
http://www.epforums.org/showthread.php?t=42182
- Men at navnet det er listet som er det amerikanske.

Så det beviser vel kun at US versionen uderstøtter VGA (det gør JAP i øvrigt også...).

EDIT: En anden søgning gav denne side:
http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?p=1362090

Tokyo Highway Challenge 1 is odd. If you play it in RGB (and I think it has to be RGB) it is 50hz only, until you've had one race, as soon as it goes back out into the menu, it jumps in to 60hz (automatically).

Jeg synes chancerne lyder ret store for at PAL versionen ikke kører VGA.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 31/03-09 21:42 
Jeg kan ikke huske med sikkerhed om det var 60Hz i RGB, men umiddelbart mener jeg det.

De steder jeg googlede det var det PAL versionen der stod som understøttende VGA. Men det kan jo godt være at de bare har skrevet af efter æsken (som vi sikkert også selv har gjort :)).

Men jeg har Per til at teste det hos ham.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-09 21:49 
Det ville undre mig lidt hvis han får et anderledes resultat :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 31/03-09 21:51 
Ja. Men måske kan han boote det uden VGA og så switche over til VGA inde i spillet eller sådan noget :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-09 22:03 
Det er så tilgengæld ikke utænkeligt. Hvis du har en VGA box med S-video så sidder der en switch på. Du kan starte spillet i S-video mode og så skifte til VGA når spillet er startet.

Det virker. f.eks. i Gunbird 2, men introen er messed up og det tilføjer desværre en stor del slowdown senere i spillet.

Men jeg vil tro det er forskelligt fra spil til spil hvordan de har det det. Langt de fleste kan man desværre ikke bruge tricket på :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 31/03-09 22:07, rettet 31/03-09 22:07 
Netop.

(som Per forklarede mig - jeg ved meget lidt om VGA på DC)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 31/03-09 22:38 
For the record: det booter ikke korrekt, men kan tvinges i VGA som beskrevet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 31/03-09 22:43, rettet 31/03-09 23:17 
Selvom det står på THC PAL æsken at det understøtter VGA, så skal det "tvinges" til VGA ved at switche fra TV til VGA mens spillet starter op.

Normalt ikke noget problem, men da spillet skal bruges til demonstration og skal startes op hver dag af ekstern hjælp, bruger vi THC 2 i stedet for. Det booter op i VGA uden problemer (selvom det IKKE står på PAL æsken at det kan). :)

- det kører også med en federe præsentation og ingame-demo.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 31/03-09 22:46 
Lesson learned: stol aldrig på hvad æskerne påstår :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 31/03-09 22:53 
Jeg mener også at jeg anbefalede dig at bruge 2'eren ikke 1'eren. Godt at teknikken var på min side ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 31/03-09 22:56, rettet 31/03-09 22:56 
Jeg forsøgte at gøre det så lidt besværligt som muligt ved at bruge PAL-spil, så jeg ikke skulle rode efter en US-maskine, stepdown etc. Så faktisk er fejlen at du ikke har købt 2'eren i PAL ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 01/04-09 02:28, rettet 01/04-09 11:17 
Du har min gamle chippede US maskine med PAL strømforsyning. Det bliver ikke meget bedre/nemmere end det.

Mener i øvrigt ikke at THC2 kom i PAL, men det kan være at jeg husker forkert.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 01/04-09 11:15, rettet 01/04-09 11:19 
Tjek nu fakta Daniel.. ;)

Fakta
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05-09 20:01 
Findes der PAL-spil til Dreamcast der KUN kører 60Hz (enten NTSC eller PAL60)? Jeg er igang med at rense ud i de titler som ikke kan køre VGA og heller ikke kan køre 60Hz.

Ved de fleste af dem kan man ikke vælge noget som helst hverken ved opstart eller i menuen. Men nogen af dem kører alligevel fullscreen mens de andre laver underlige FU's:

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/DSC00750.jpg?t=1241459675

Det er ret åbenlyst at mit tv har nogle problemer med det signal den får fra Tee Off via composhit (det var nemmest...). Men de spil der kører fullscreen vises perfekt. Ergo må der vel være forskel i signalerne?

Og hvis de alligevel kører fullscreen ved 50Hz kan man så regne med at konverteringen er så god at spillene også kører i rigtig hastighed?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig