X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dead End podcast


Svar
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/03-09 00:13, rettet 29/03-09 00:14 
Goddag!

Da vi alle elsker videospilspodcast (bla.), har vi ofte talt om et manglende dansk et af slagsen. Så efter hundredevis af retarderede timer over Skype, besluttede vi os for, at vi ligeså godt kunne optage vores samtaler ned og udgive dem som podcasts. Med tiden blev vi selvfølgelig klar over, at vi i denne sammenhæng, burde foretage nogle samtalemæssige struktureringer, for a... Se hele indlægget


Dead End Podcast
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
138 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
T.L.OT.L.OSkrevet 17/04-09 01:51 
Beano, tjek din mail, jeg har sendt dig de tre DEP afsnit vi har lavet indtil vidre :)
BeanoBeanoSkrevet 17/04-09 06:20 
Super service - takker :)
KamekKamekSkrevet 12/05-09 23:01 
Hvornår kommer næste afsnit? :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-09 23:10 
Vi snakker om at optage nu på torsdag, men det er ikke 100% sikkert endnu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KajikaKajikaSkrevet 12/05-09 23:15 
Jeg syntes det er rigtig lækkert med en podcast der ikke er så poleret og farvet som de fleste nu til dags, og så er accenterne med til at give det charme!
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/05-09 23:47 
Jeg glæder mig til det måske engang bliver videopodcast, det kunne være så fedt! :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 13/05-09 00:13, rettet 13/05-09 00:14 
Jah haha det kunne det faktisk :-)

Noget andet er hvornår mon der kommer et podcast omhandlende Megadrive? ;D Maskinen over dem alle!
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/05-09 00:17 
Enig! :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 15/05-09 23:20 
Så er der et nyt _uofficielt_ afsnit oppe.

Bare lige en appetitvækker indtil vi optager et "rigtigt" afsnit i starten af næste uge :)

http://deadendpodcast.blogspot.com/
Ting om dét og pis.
ChronoChronoSkrevet 16/05-09 00:31 
Jeg har hørt de to første i løbet af ugen, og er lige færdig med jeres RPG-special. Det er altså fedt - I må endelig blive ved!

Det er jo fyldt med gennemtænkte guldkorn som "Kingdom Hearts 1 er federe end 2'eren fordi man kan flyve med Peter Pan" og "I RPG'er må der gerne være sværd" :)

Og nu er Odin Sphere lige blevet flyttet øverst i bunken af allerede indkøbte spil jeg hellere må få spillet. Troede slet ikke det blev betegnet som et RPG.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/05-09 17:05 
MD 4 ever! godt podcast. Godt TLO er der når Alfen lige taber den den lidt ;=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 16/05-09 22:28, rettet 16/05-09 22:40 
Megafed og smukt Megadrive podcast! Mange tak for det :-)

Kan jeg måske ikke få en af jer til at maile mig den liste af Megadrive titler i snakker om til sidst af spil i synes man skal prøve? Det ville være super fedt.

Megadrive forever!!!

..og ja jeg skal nok få min maskine op i 60hz ;D
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/05-09 18:15 
LOL! Nu har jeg lige fået hørt de sidste to podcasts, så det er næsten præcis en måned for sent, jeg modtog den fødselsdagshilsen :D
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 20/05-09 17:48 
Vi optager nyt afsnit sent i aften, så hvis folk ønsker at spørge os om noget, eller måske bare smide en bemærkning, så skriv til deadendpodcast@gmail.com.

Emnet i aften er 'brokeness' :)
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/05-09 03:08, rettet 23/05-09 03:09 
SÅ!

Jeg har ikke helt styr på hvorfor mp3'en denne gang fylder over dobbelt så meget som tidligere. Men efter 3½ timers klippen og uploading til archive.org gider jeg ikke kigge på det lige nu :)

Det streamer uden problemer og det kan være Thor kan sende det til Beano igen :p

GO!!
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/05-09 07:30 
Det går nok. Har sat den til at downloade og ser ud til at være nede i løbet af ca. 45 min. Men tak for tanken ;)
HankyHankySkrevet 23/05-09 09:49 
LOL, da vi snakker om SEGA Superstar Tennis, får jeg sagt Space Invaders, i stedet for Space Harrier :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
IqonIqonSkrevet 23/05-09 11:11 
Jeg venter altså stadig spændt på om der kommer en iTunes-version op på et eller andet tidspunkt :)
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
WikzoWikzoSkrevet 23/05-09 11:13 
Jeg kunne godt tænke mig et XML-feed til at downloade podcastene automatisk (bruger ikke iTunes).
HeroldHeroldSkrevet 23/05-09 11:22 
Nu skal I altså ikke udfordre dem unødigt - det er altså konsol-nørder, ikke pc-nørder! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/05-09 13:08 
Fedt. Jeg fik endelig hørt de to seneste for nyligt imens jeg sad og grindede i Warriors Orochi 2 og de var rigtig gode så jeg glæder mig til at høre den hér.

Jeg savner lidt at der bliver forklaret hvad spillende går ud på nogen gange. I Megadrive udgaven blev der fortalt rigtig meget om hvor fede spillende var men ikke såen lige hvad det var for nogen spil. Men der var selvfølgelig også en god del alkohol indblandet dér så det var forståeligt nok.

Men ellers er det super fedt! Keep up the great work!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/05-09 13:34 
Iqon>
Jeg venter altså stadig spændt på om der kommer en iTunes-version op på et eller andet tidspunkt :)

Wikzo>
Jeg kunne godt tænke mig et XML-feed til at downloade podcastene automatisk (bruger ikke iTunes).

Hvis der er nogen af jer der ved hvordan det skal gøres og der blot er tale om noget copy-paste, så hold jer endelig ikke tilbage.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WikzoWikzoSkrevet 23/05-09 14:13, rettet 23/05-09 14:17 
Jeg ved ikke så meget om det, men foretog lige en Google-søgning på emnet.

Nedenstående to links giver en beskrivelse af fremgangsmåden, som dog virker rimelig overvældende, hvis man ikke kender noget til hjemmesidekodning.

http://radio.about.com/od/podcastin1/a/aa030805a_3.htm
http://www.podcast411.com/howto_1.html

Men så fandt jeg også nogle sider, som gør det hele automatisk for én. På nedenstående side skal man vist bare tilføje hver episode, og så laver den et feed, som man uploader til sin hjemmeside.
http://www.podcastblaster.com/podcast-feed/

Et eksempel på et feed, jeg har lavet, med en af jeres podcastepisoder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/05-09 15:14 
Men hvorfor er det smartere at bruge den side end downloade fra archive.org?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 23/05-09 15:39 
Fordi at man vist nok kan downloade den automatisk via feedet. Det betyder at hver gang der er en ny fil i podcastet, hentes filen ned.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/05-09 15:40 
Ahhh... :) Jeg kigger på det senere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WikzoWikzoSkrevet 23/05-09 15:58, rettet 23/05-09 16:00 
Jeg kender ikke til den side dér, men jeg foretrækker helt klart et feed.

Ligesom at jeg læser alle mine nyheder i Google Reader via RSS feeds, downloader jeg podcast gennem en Linux-klient (gPodder), som bruger XML feeds. På den måde behøver jeg ikke at lede efter hvert enkelte podcast på dets respektive hjemmeside.

Podcastblaster virker i øvrigt også med iTunes, står der, som nok er det, de fleste gør brug af.
T.L.OT.L.OSkrevet 23/05-09 16:48 
Det ville også være rart hvis der fandtes et program der kunne klippe/redigere podcast automatiskt :P

Lige som tingene ser ud nu, tror jeg der går noget tid før vi for et RRS feed op at køre, så må folk jo lige være lidt mindre dovne og gå i på bloggen og streame eller downloade.. Hvis der er en frivillig der har fri server plads og tid til at oprette en RRS feed ville det da være meget svedigt tiltag :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/06-09 15:35 
Kommer der et Podcast om E3?
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 04/06-09 18:13 
Nu tillader jeg mig at svare på de andres vegne ved at sige næppe.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-09 20:18 
Det vil jeg tilslutte mig. Jeg tror ikke der er andre end mig selv i gruppen der har fulgt med i E3 i år.

Det ville blive en ret tynd omgang hvis jeg er den eneste der har noget relevant at sige.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WikzoWikzoSkrevet 13/07-09 10:56, rettet 13/07-09 11:56 
Jeg tillader mig at hijacke tråden, håber det er ok.

Jeg har netop været med til at starte et podcast op på en uofficiel dansk Nintendo-hjemmeside. Jeg vil blive mægtig glad, hvis I gad at give det et lyt' :)

N-Gamez Ncast episode 1
http://www.n-gamez.com/dk/news/4033/n-gamez-lancerer-sit-helt-eget-podcast/

N-Gamez Ncast episode 2
http://www.n-gamez.com/dk/news/4052/n-gamez-ncast-2-dansk-nintendo-podcast/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/07-09 21:10, rettet 13/07-09 21:11 
Jeg så egentlig helst du lavede en ny tråd til jeres podcast. Hvis du har tænkt dig at promovere nye afsnit når de kommer op vil det ikke give nogen mening at gøre det her.

Det lyder også til at de to podcasts er så forskellige at separate tråde vil give mest mening hvis der går snak og kritik i den fra andre.
Vores omhandler spil uanset alder, og jeres omhandler Nintendo. - Et emne vi nok aldrig rigtig kommer ind på :)

For at vende tilbage til topic har vi ikke fået optaget noget længe da HDD'en Charters Mac døde sig en tur. Jeg tager min bærbar med op til ham i weekenden hvor vi alle vil være tilstede. Så forvent ny podcast episode engang tidligt næste uge!
Spiller nu: Phantasy Star IV
WikzoWikzoSkrevet 15/07-09 23:59 
Ok. Har heller ikke tænkt mig at gøre mere ud af det herinde.

Forresten har jeg selv fundet ud af, hvordan man nemt laver et RSS feed, som bagefter kan bruges til at lægge podcastet på iTunes.

Følgende links er ganske nemme at gå til, hvis man vil have et feed, som lytterne kan abonnere på.
http://www.wikihow.com/Start-Your-Own-Podcast
http://blog.forret.com/2004/10/how-to-podcast-with-blogger-and-smartcast/
http://podcastingscout.com/how-to-submit-your-podcast-to-itunes-music-store
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-09 00:03 
Jeg takker for de links. Dem vil jeg kigge nærmere på i næste uge inden det nye afsnit bliver lagt ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 18/10-09 00:01 
Sådan der!

Efter en længere pause, er vi nu på banen igen. Vi optager i løbet af den kommende uge og håber at folk er ivrige, for give os både emner, foreslag og spørgsmål.
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/10-09 00:02 
Fedt! Jeg glæder mig til at høre det.
JuggernautJuggernautSkrevet 18/10-09 13:59 
Alf81>
Sådan der!

Efter en længere pause, er vi nu på banen igen. Vi optager i løbet af den kommende uge og håber at folk er ivrige, for give os både emner, foreslag og spørgsmål.

Ville det være en mulighed at kunne drøfte diverse sticks til 360 og PS3 samt modning af disse? Og komme ind på hvilke muligheder der findes med Sanwa og/eller Seimitsu?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 20/10-09 21:06 
Lytteren taler og Dead End lytter. Næste emne bliver arcade sticks. Vi regner med at optage sidst på ugen. Vi har overvejet at lave noget med nogle præmier engang i fremtiden, men vi vil gerne have lidt feedback. Så skriv, seriøst skriv og husk at fortælle din homie om os!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Alf81Alf81Skrevet 22/10-09 18:33 
Så er det i aften vi optager. Skriv endelig, et eller andet!

deadendpodcast@gmail.com
Ting om dét og pis.
JuggernautJuggernautSkrevet 08/12-09 16:59 
Er i blevet færdige med afsnittet?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-09 17:02, rettet 08/12-09 17:04 
Det blev aldrig til noget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 08/12-09 17:09, rettet 08/12-09 17:11 
Jeg forlanger at der kommer en "Fighter Special":-)
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 08/12-09 19:29 
Konsolkongen>
Det blev aldrig til noget.

Tager I den op på et senere tidspunkt?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 27/01-10 20:54 
Kommer der ikke mere?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-10 20:58 
Flere af os har travlt med noget forskelligt lige pt. Når vi engang er samlet igen så starter vi nok op på ny :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 27/01-10 21:13 
Lyder godt :-)

Jeg genhørte jeres brokenness podcast den anden dag det var meget skægt..
Bashful Neophyte
KamekKamekSkrevet 14/03-10 06:33 
Kommer der ikke snart et nyt afsnit? :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
T.L.OT.L.OSkrevet 16/05-10 16:24 
Så er der et nyt afsnit oppe på bloggen..

D.E.P
KamekKamekSkrevet 16/05-10 16:39 
Herligt! :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
138 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig