X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Whispered World


Svar
jaesjaesSkrevet 24/03-09 20:32 
Jeg synes, det her spil fortjener en tråd, selvom der nok ikke er mange herfra, som vil spille det. Men den svineflotte 2D-grafik er vel noget mange kan glæde sig over. Og spillet skulle også se godt ud i bevægelse!

Det er tale om Deadalics adventurespil The Whispered World, som udkommer senere i 2009.

Stilmæssigt er de inspireret af en vis anime, så kan I jo prøve at gætte :)

Spillets site med screenshots og info:
http://www.the-whispered-world.com/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=iiVNUkZNeK4

The Whispered World

The Whispered World
la0sla0sSkrevet 24/03-09 20:39 
Jeg er SÅ klar på det spil. Det bliver spændende om det holder.. det skal det bare.
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 24/03-09 20:49 
Wow, flot.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/03-09 21:02 
Det ser super godt ud. Det ser jeg frem til :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/04-09 21:33 
Nice... det er ikke noget vi ser hver dag.
jaesjaesSkrevet 24/06-09 20:07 
Ny trailer, blandt andet med lidt gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=wTv8bG8WEto
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/06-09 20:47 
Det kan man da vist godt kalde et Must Buy :)
AV Intelligent Terminal
ChronoChronoSkrevet 24/06-09 20:51 
Ja hvis de oversætter det til engelsk :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 24/06-09 20:56 
Det gør de. Tror slet ikke jeg havde gidet at poste om spillet, hvis det kun udkom på tysk ;D
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/06-09 23:56 
Det har nu en ekstra charme at det er på tysk :)
HeroldHeroldSkrevet 24/06-09 23:57 
Nein!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 25/06-09 10:42 
Jah!
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/06-09 14:40 
Det er lidt sjovt, den slags... masser af folk brokker sig over når lyden i japanske spil er slettet og erstattet af engelsk, men der gælder tydeligvis ikke tysk :P
DarkenDarkenSkrevet 25/06-09 14:56 
måske fordi japanerne kan finde ud af voiceacting og så lyder sproget ikke som en håndfuld grus i en metal spand? ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 25/06-09 15:33, rettet 25/06-09 15:34 
Hahaha*indsæt overgearet stemme fra japansk teenage-pige her*haha ;)

Personligt har jeg ikke noget imod tysk (udover at det ikke er verdens kønneste sprog), og ser også gerne tyske film. Men det er som om, at det ikke virker så godt i spil. Men det er jo nok bare vane.

I øvrigt, da jeg skrev, at jeg nok ikke gad skrive om spillet, hvis det ikke blev oversat, så tænkte jeg først om fremmest på, hvis der heller ikke kom en udgave med engelske undertekster.
nerosnerosSkrevet 25/06-09 19:36 
At se hollywood film med tysk tale er noget jeg er vokset op med! Hands down :-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-09 19:54, rettet 25/06-09 19:59 
Nogle ting har bare ikke godt af det tyske sprog :/

Ich komme wieder!
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 25/06-09 20:00, rettet 25/06-09 20:00 
Ich komme wieder!!! LOL :O whahaha! Hvad mener du det passer jo perfekt.

Undskyld offtopic :-)
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/06-09 20:21, rettet 25/06-09 20:21 
Det er en eller andenslags sprog-snobberi. Jeg er af den faste overbevisning at tingene skal nydes på original sproget... hvis ellers det er muligt. Nu er det ikke sån at jeg er en sprogørn der kan 100 sprog, men jeg ville til en hver tid vælge underteksterne på et sprog jeg forstod og talen på original sproget. Jeg kunne heller ikke drømme om at købe f.eks. et Tintin-album på engelsk, men da jeg ikke kan fransk, så må jeg vælge det der kommer tættest på, i dette eksempel dansk... :D ...med andre ord den danske oversættelser kan være lige så god som den engelske.
WehnerWehnerSkrevet 25/06-09 20:43 
Helt enig. Norsk, svensk, dansk og engelsk skal være på originalsproget - og altid original tale + tekst frem for eftersynkroniseret, når det gælder de andre sprog.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 25/06-09 20:59, rettet 25/06-09 21:14 
Jeg tror snarere, at det som sagt er vane. Jeg er i hvert fald ikke selv sprog-snob.

Men nogle sprog er pænere end andre :D

EDIT: Ah ok, det er king chaos selv der er snobben? :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/06-09 00:25 
Oh, really?
jaesjaesSkrevet 26/06-09 00:47 
Jeg spørger, men nu fik du forvirret mig med din ugle-snak :/
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/06-09 06:32 
Der skal tydeligvis ikke så meget til :)
SumezSumezSkrevet 26/06-09 09:44 
King Chaos>
...med andre ord den danske oversættelser kan være lige så god som den engelske.

Det afhænger jo ofte af oversætteren. Lige netop Tintin er jo kendt for sine unikke oversættelser. Og når Asterix-tegneserierne er ekstra populære i Danmark sammenlignet med det meste af resten af verden, tror jeg også det til dels skyldes humoren i de fantastiske danske oversættelser. Det er lige før jeg tror de er bedre på dansk end på fransk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/06-09 13:30, rettet 26/06-09 13:40 
KC: Jo! :)
jaesjaesSkrevet 19/08-09 22:48, rettet 19/08-09 22:55 
Den engelske udgave af The Whispered World kommer den 23/10:
http://www.strategyinformer.com/news/4801/the-whispered-world-hits-uk-stores-on-23rd-of-october-2009

Deadalic har desuden annonceret deres næste titel, Deponia:

"The game will tell the romantic and funny story of a eccentric guy named Rufus and his home, a trash planet. His only wish is to leave this foul smelling home and join the upper class in the hovering cities."
http://www.adventuregamers.com/forums/showthread.php?t=25327

The Whispered World

The Whispered World
la0sla0sSkrevet 26/08-09 16:54 
Jeg håber så meget Whispered World for det første er godt, men at det kører i CrossOver eller Cider til OSX. Kom nu!
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 14/04-10 12:15 
Der er lanceret en demo, og spillet skulle være klar den 23/4:
http://www.adventuregamers.com/newsitem.php?id=2071
la0sla0sSkrevet 14/04-10 18:28 
Og med lidt trickery (wineskin rc7) kører det også på mac, hvis det har interesse. :)
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 19/04-10 12:35 
Med en pris omkring 100 kroner, så tror jeg næsten der her bliver det første "nypris" pc-spil jeg køber nogensinde.

Er der nogle meldinger på om spillet også er godt, eller bare flot? :)

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/04-10 15:19 
Flere tyske kritikere svinger mellem ca 85-92%.

Bedømmelser kan ses nederst på spillets site:

http://www.the-whispered-world.com/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 19/04-10 15:26 
Jeg er ved at installere det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/04-10 23:01 
Herold, how goes > med installationen. Var det en demo eller det fulde spil? Og med eller uden tyske spam-reklamer, der popper op in-game med "Hallo, wie gehts? Ich habe eine ganz verknalltes Angebote für dich ... kauf das ganze Spiel" :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 19/04-10 23:10 
Den fulde udgave :) Jeg har kun lige haft det startet op - det er ret flot, men stemmeskuespillet irriterer mig lidt. Håber det bliver bedre senere. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/04-10 23:17 
OK, går så ud fra, du anmelder det "du ved nok hvor", eller? Er der valgmulighed mellem tysk og engelsk? Er vokset op med tysk børne-tv, så det bliver svært at tage spil på tysk helt seriøst :) Eller sådan har jeg det faktisk med tysk generelt.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 19/04-10 23:18 
Jeg skal anmelde det for gameplay. Jeg ved ikke om der er en tysk mulighed, men spillet kører pr. default på engelsk.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/04-10 23:34 
Du anmelder kun gameplayet? Nåeh, nej - jeg er med (du mener gameplay.dk - eller altså det andet gameplay ;)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
jaesjaesSkrevet 25/04-10 22:15 
RJK>
Er der nogle meldinger på om spillet også er godt, eller bare flot? :)

Jeg har gennemført det, og tror godt du vil kunne lide det :)
PapandPapandSkrevet 25/04-10 22:47 
Hvis man står mellem at skulle vælge Secret of Monkey Island (Xbox Live versionen) og Whispered World, hvilken en kan så bedst anbefales?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KajikaKajikaSkrevet 25/04-10 23:15, rettet 25/04-10 23:17 
Det er alligevel en væsentlig prisforskel der er på de to digitale sider der linkes til. Er pt. ved at downloade spillet, og glæder mig utrolig meget til at komme i gang.

Det er godt man har P:R til at hjælpe med at finde disse fantastiske titler - det og så underholdningen i årets spil trådene ;)
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
SumezSumezSkrevet 26/04-10 00:09, rettet 26/04-10 00:10 
Papand>
Hvis man står mellem at skulle vælge Secret of Monkey Island (Xbox Live versionen) og Whispered World, hvilken en kan så bedst anbefales?

Har du spillet Monkey Island før?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 26/04-10 02:56, rettet 26/04-10 03:00 
Nej. Jeg vil så gerne kunne li adventure spil, men de gange jeg har givet mig i kast med det, er jeg typisk gået død efter kort tid. Jeg har prøvet demoen af Monkey Island på Xbox Live og jeg er ikke overbevist.

Har prøvet:
The Moment Of Silence
Destination: Treasure Island
Money Island (demoen på Xbox Live)

Whispered World tiltaler mig meget pga. den visuelle stil.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 26/04-10 08:01, rettet 26/04-10 08:01 
Okay, de spil har jeg ikke engang hørt om. :)
Well, hvis du køber Monkey Island, VED du at du får et rigtig godt adventurespil. Ikke nær så godt som 2'eren, men stadig en klassiker. Hvis du så ikke kan lide dette, ville du nok heller ikke bryde dig om The Whispered World - Monkey Island er noget af det absolut bedste i genren.

Alternativt kan du vente på at Xbox-udgaven af Monkey Island 2 kommer, man kan godt spille det uden at have spillet 1'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/04-10 18:10 
Hvis du fortæller, hvorfor du går død, skal du nok få nogle anbefalinger :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/04-10 20:40 
Jeg har endnu ikke spillet Whispered World - uha, der står meget andet i kø - men får lige lyst til at indsætte en "kritisk konklusion" til spillet, som der ser ud til at mangle i tråden her ...

"Absolutely enormous, endlessly gorgeous, but maddening (especially in its final moment), The Whispered World is a muddled shame." (6/10, Eurogamer.net)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
jaesjaesSkrevet 23/01-15 19:45, rettet 23/01-15 19:54 
Silence: The Whispered World 2 er på vej til PS4, XBO, pc og Mac.

De tager en ganske interessant tilgang til grafikken denne gang - 3D-objekter og -modeller som de projekterer 2D-tegninger på. Giver mulighed for et mere dynamisk kamera. Gameplayet bliver også lidt anderledes - intet inventory men i stedet styrer man tre karakterer med forskellige evner (en 16-årig dreng, hans 6-årige søster og larven Spot fra første spil).

Trailer: https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1421914688&x-yt-cl=84503534&v=ue_QBEZ8nfo
Mere info: http://blog.eu.playstation.com/2015/01/23/adventure-game-silence-whispered-world-2-coming-soon-ps4-2/

The Whispered World
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig