X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vroum! Vroum!


Svar
RJKRJKSkrevet 22/03-09 11:49, rettet 14/04-09 01:52 
Den 2. april åbner Danmarks Mediemuseum i samarbejde med Spilmuseet en ny interaktiv udstilling om bilspil, der dermed for første gang sætter spilmediet i fokus på et statsanerkendt museum i Danmark.

Udover traditionel museumsudstilling, så kan man se og spille en række ældre og nyere bilspil, herunder blandt andet Out Run, Micro Machines, Pole Position, The Need For Speed, Ridge Rac... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
52 emne(r).
1 2 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 22/03-09 11:49, rettet 14/04-09 01:52 
Den 2. april åbner Danmarks Mediemuseum i samarbejde med Spilmuseet en ny interaktiv udstilling om bilspil, der dermed for første gang sætter spilmediet i fokus på et statsanerkendt museum i Danmark.

Udover traditionel museumsudstilling, så kan man se og spille en række ældre og nyere bilspil, herunder blandt andet Out Run, Micro Machines, Pole Position, The Need For Speed, Ridge Racer, Mario Kart, BadLands, Gran Turismo og Sega Rally.

Efter åbningsdagen er udstillingen åben hver dag (udover mandag), men dukker man op på næste torsdag kl. 16-18, så er det med forfriskning og mulighed for at møde undertegnede og andre P:R'ere. Man kan tilmelde sig via http://www.facebook.com/event.php?eid=57382412327]Facebook[/LINK]" target="">Facebook eller bare møde op.


Officiel pressemeddelelse følger:

Sømmet er i bund hele sommeren på Danmarks Mediemuseum. I samarbejde med Spilmuseet i Ikast præsenterer museet et stort antal originale arkade- og konsolspil fra 1980′erne og frem til i dag.

Vroum! Vroum! er både en traditionel udstilling, der viser spiltemaet i tekster, billeder og filmklip, men det er også en interaktiv udstilling, hvor publikum selv kan prøve de gamle spil. En autentisk - og for nogle også nostalgisk - spiloplevelse er i vente, når stemningen på Danmarks Mediemuseum bliver omdannet til burgerbar anno 1986.

Gensyn med gamle klassikere
Udstillingen vil bl.a. byde på et gensyn med de gamle arkadeklassikere Pole Position (1982), Out Run (1986) og Daytona USA (1993). Desuden kan publikum opleve adrenalinsuset i Claude Lelouch ‘ myteomspundne kultfilm C’etait un Rendezvous fra 1976, hvor han drøner gennem Paris’ gader.

Farlige spil?
Udstillingens fokus er på spillene og de entusiastiske asfaltdrømme, de er udtryk for, men den problematiserer også spillenes indflydelse ved at placere bilspil i debatten om “de skadelige videospil”, som oftest retter sig mod voldelige skydespil. Her trækker udstillingen på nyere tysk forskning, der viser, at bilspil kan påvirke trafikanters risikovillighed.

Samarbejdspartnere
Udstillingen er tilrettelagt i samarbejde med Spilmuseet i Ikast, som har verdens største samling af arkademaskiner, www.spilmuseet.dk

Fakta om udstillingen:

Titel: Vroum! Vroum!
Periode: 3. april - 9. august 2009
Sted: Danmarks Mediemuseum - Brandts - Brandts Torv 1 - 5000 Odense C - Tlf. 6520 7000
Billetpriser og åbningstider: Se museets hjemmeside: www.brandts.dk
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 22/03-09 12:22 
På gode gamle Brandts det er da en overraskelse! Det bliver jeg sku da nødt til at se.
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 22/03-09 14:15 
Lækkert, jeg vil se om jeg ikke kan komme forbi Odense i perioden hvor udstillingen kører, det lyder spændende.

Rune: Kan du afsløre lidt om hvordan denne udstilling er blevet til? Var det Brandts der tog kontakt til jer eller omvendt, kunne det tænkes at lignende udstillinger ville være en mulighed i fremtiden o.s.v.?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
lkzlkzSkrevet 22/03-09 15:11 
Den udstilling skal jeg helt sikkert ind og se på et tidspunkt :-)
McLovin
dRxLdRxLSkrevet 22/03-09 15:21 
Er den endelige liste med hvilke spil der vil være udstillede fastlagt? Hvis ja, kan vi så ikke få den at se?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 22/03-09 15:47 
Den er endnu ikke helt fastlagt fra vores side, og derudover er der nogle enkelte nyere spil, som vi ikke står for.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 22/03-09 16:15 
Sejt - det må også være på tide at jeg ser Odense fra andre vinkler end banegården. Har aldrig været det :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 22/03-09 17:46 
silverstar>
Rune: Kan du afsløre lidt om hvordan denne udstilling er blevet til? Var det Brandts der tog kontakt til jer eller omvendt, kunne det tænkes at lignende udstillinger ville være en mulighed i fremtiden o.s.v.?

Det er Mediemuseets udstilling. Det er deres idé, dem der har taget initiativ til det, og dem der overordnet står for det. I og med at vi leverer det meste af udstillingens indhold, så har vi dog selvfølgelig også meget med det at gøre.

Jeg vil da bestemt tro at vi vil medvirke til andre udstillinger fremover (det har vi også gjort før, omend i meget mindre målestok), og hvis denne bliver en relativ succes, så tror jeg da også Danmarks Mediemuseum vil tage spilmediet op igen. Det er de dels forpligtede til da de skal dække elektroniske medier, og derudover er der jo masser af andre genrer at fokusere på :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-09 00:31 
RJK>
Efter åbningsdagen er udstillingen åben hver dag (udover mandag), men dukker man op på næste torsdag kl. 16-18...

Er det nu på torsdag? Jeg forstår det ikke helt når der nederst står 3. april - 9. august?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 23/03-09 11:10 
Som skrevet er åbningsarrangementet torsdag 2. april kl. 16-18. Der er derefter åben for almindelig offentlighed 3. april til 9. august.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 23/03-09 11:21, rettet 23/03-09 11:22 
Hmm, jeg er i Århus i påsken, kunne være jeg skulle tage et smut forbi Ikast og se museet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 23/03-09 11:55, rettet 23/03-09 11:55 
Det museum de omtaler her, er ikke arcademuseet. Som jeg læser det, har du misforstået det, for dette foregår i Odense.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KeenKeenSkrevet 23/03-09 12:00 
Kigger helt klart forbi en af dagene, bor jo næsten ikke mere end et stenkast derfra ^^
SumezSumezSkrevet 23/03-09 12:04 
KTC>
Det museum de omtaler her, er ikke arcademuseet. Som jeg læser det, har du misforstået det, for dette foregår i Odense.

Ok, der var jeg lidt for hurtigt, jeg kiggede bare igennem netop for at finde location, og kunne kun se "Spilmuseet i Ikast"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-09 14:30 
Jeg regner også med at kigge forbi en af dagene, men det afhænger lidt af om nogle af jyde-sega-gutterne kommer også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/03-09 16:19 
Sumez>
KTC>
Det museum de omtaler her, er ikke arcademuseet. Som jeg læser det, har du misforstået det, for dette foregår i Odense.

Ok, der var jeg lidt for hurtigt, jeg kiggede bare igennem netop for at finde location, og kunne kun se "Spilmuseet i Ikast"

Sted: Danmarks Mediemuseum - Brandts - Brandts Torv 1 - 5000 Odense C - Tlf. 6520 7000
Billetpriser og åbningstider: Se museets hjemmeside: www.brandts.dk

Det skulle være alle steddetaljer :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WonderboyWonderboySkrevet 27/03-09 00:13 
Jeg skal da forbi på Torsdag den 2. April mellem 16 og 18 og se det, bliver Vildt Spændene og sjovt at prøve nogle af de klassiske Køre/Bil spil, bliver da for Fedt:).
I love monster land
SumezSumezSkrevet 27/03-09 08:16 
Well, kan da være at jeg stopper forbi Odense på vej hjem fra Århus, hvis det ikke bliver for sent.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/03-09 09:04 
G-TV dukker op og filmer Runes spil :)
JAAJAASkrevet 27/03-09 17:47 
En udstilling med racing arcade spil. Det kan dårligt blive meget bedre. Skam man ikke bor i nærheden.
dRxLdRxLSkrevet 02/04-09 11:17 
Øv, er blevet syg, så jeg kan ikke kigge forbi i dag. God fornøjelse til jer der dukker op.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 02/04-09 11:25 
Ja, vi ses dernede - jer der ikke er alt for dovne til at møde op ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KeenKeenSkrevet 02/04-09 11:31, rettet 02/04-09 12:31 
lol jeg havde helt glemt det var idag. tak for reminderen XD

Edit: Regner med min søster, kæreste og mig selv dukker op ved en 17-18 tiden...
nerosnerosSkrevet 02/04-09 12:01, rettet 02/04-09 12:02 
Det er fandme en elendig reklame der på Brandts hjemmeside om denne udstilling. Hvis man trykker på læs mere kommer der bare selve flyeren op! Eller har jeg overset noget?
Bashful Neophyte
KeenKeenSkrevet 02/04-09 12:06, rettet 02/04-09 12:07 
det gør den også på alle de andre.. du skal ind i en speciel side hvor der står åbningstider og priser...

...hvis det er det du leder efter ^^
SumezSumezSkrevet 02/04-09 12:16 
RJK>
Ja, vi ses dernede - jer der ikke er alt for dovne til at møde op ;)

Ja, jeg er så doven at jeg tager til Rotterdam i stedet for Odense :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/04-09 14:24, rettet 02/04-09 14:39 
Keen>
det gør den også på alle de andre.. du skal ind i en speciel side hvor der står åbningstider og priser...

...hvis det er det du leder efter ^^

Det er fordi jeg jo gik i skole på akademiet oven på brandts og ville lige sætte et link ud på facebooken til alle mine venner ;-) Men så må jeg bare bruge selve flyeren istedet, men noget mere infomation ville være godt.

Edit: Ja ok ikke engang flyeren har noget info om hvad det drejer sig om. Det er sku da en mærkelig måde at promovere en udstilling på?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 02/04-09 17:02 
Jeg har som sædvanligt fundet mig et hotspot :) Jeg vil bare lige korrigere mig selv, da jeg har fået sagt at der kun er åbent til 18 i dag på Mediemuseet. Der er faktisk åbent til 21.

Her er relativt velbesøgt, det hele ser godt ud, og - det vigtigste - alle vores maskiner virker endnu :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 02/04-09 17:03 
Tillykke med åbningen! Bilspil i den anden ende af landet er ikke lige min specifikke kop kaffe, men det er et fantastisk initiativ.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 02/04-09 18:55 
RJK>
Jeg vil bare lige korrigere mig selv, da jeg har fået sagt at der kun er åbent til 18 i dag på Mediemuseet. Der er faktisk åbent til 21.

Ej, hvor en skam. Jeg vil have været afsted, men kunne først være med et tog kl.16, hvilket ville ha' bragt mig til Odense kl.17.48, så mente ikke det kunne svare sig :-/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KeenKeenSkrevet 02/04-09 19:19 
Ærgeligt du ikke kiggede forbi det var en god udstilling

Og så fik jeg lige hilst på wonderboy (hyggelig lille fætter XD) og Rune selfølgelig

sådan noget må godt komme til odense igen ^^
ChronoChronoSkrevet 02/04-09 19:27 
Udstillingen bliver der vel noget tid??
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/04-09 19:58 
Til august... 9. som jeg lige husker det. Den kan I godt ta' over og besøge.
WonderboyWonderboySkrevet 02/04-09 19:58 
Ja helt frem til 9. august 2009:).
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 02/04-09 20:32, rettet 02/04-09 20:32 
Ja Vi hva da en del her inde fra Playright, fik da Hilst også på Keen/Ken Andreasen jo, og på RJK/Rune,Dehli/Brian Dehli,Per S/Per Sørensen,Seeberg/Fredrrik Seeberg, Og Papand/Dennis Keller, så det hva rigtig hyggeligt at møde nogle af jer, Og Rigtig Fed Udstilling, Fedt at prøve de gamle Bilspil:).
I love monster land
RJKRJKSkrevet 02/04-09 21:07 
Lige tak til jer fra P:R der mødte op og hilste. Udover de allerede nævnte var der i hvert fald også Le Roof og King Chaos.

Jeg har en række billeder fra både opsætningen af udstillingen og fra indvielsen i dag, som lige kommer op senere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/04-09 22:26 
Ja, vi var der og jeg tog et par billeder. Men det I skal glæde jer til, er tv-indslaget som kommer op i næste uge, hvor blandt andet Rune siger noget begavet :)

Check de to gamle nisser der spiller Pole Position :D
solid snakesolid snakeSkrevet 05/04-09 22:30, rettet 05/04-09 23:33 
Så fik jeg også lige kigget på udstillingen, det var ganske sjovt at se. Så god idé med den udstilling. ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 07/04-09 08:30 
Er ked af at jeg gik glip af det, men kigger som sagt sikkert forbi i løbet af denne weekend. Selvom der nok ikke kommer nogen fra P:R.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 07/04-09 11:45, rettet 07/04-09 11:49 
Jeg kan da godt komme forbi og grine af dine skills på Out Run hvis det hjælper :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 07/04-09 12:06 
Det vil jeg se frem til :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 13/04-09 20:00 
Der har lige været et indslag på TV 2 Fyn om Udstillingen Vroum! Vroum!, sjovt lige at se.
I love monster land
RJKRJKSkrevet 13/04-09 23:11 


Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Le RoofLe RoofSkrevet 14/04-09 01:02 
Synes nok at der stod nogle og filmede mens jeg spillede Outrun ^^
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/04-09 18:18 
Så kom vores tv-indslag. Jeg vil tro det kan ses på tv-kanalen fra i morgen fredag.

Vrouuuum
lkzlkzSkrevet 02/05-09 10:55 
Jeg var inde og se udstillingen i torsdags, jeg kan klart anbefale den til andre som gerne vil genopleve arkademaskinerne igen :-) Specielt spillet Badlands var et hit.

Der er gratis adgang på Brandts hver torsdag fra kl. 17 til kl. 21.
McLovin
ComradeComradeSkrevet 02/05-09 11:24, rettet 02/05-09 11:29 
King Chaos>
Så kom vores tv-indslag. Jeg vil tro det kan ses på tv-kanalen fra i morgen fredag.

Super indslag - men hvorfor bruge en 'franskmand' som speaker?? ;)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/05-09 13:22 
Hahaha... det skal jeg nævne for vores lokale tysker. I det hele taget er de underdrejede rent sprogligt, dem der speaker hos os. Christian er som sagt tysker. Peter (ham der blandt andet har indtalt Resi 5) er Bornholmer og Anders Køber lyder som... en blanding af Poul Thomsen og Jakob Stegelmann. Ingen af delene er der som sådan noget i vejen med, men det er lidt sjovt.
HeroldHeroldSkrevet 02/05-09 13:26 
Hvad med Christian Johansen? Hvad kan han?!?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/05-09 15:53 
Tale dig efter munden?
52 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig