X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spidsfindigt "salg" af en Xbox 360 Elite


Svar
CoreCoreSkrevet 21/03-09 11:01, rettet 21/03-09 11:06 
Det er nok en lidt sær sag den her, så der kommer en længere forklaring, men til dem vil til faktum med det samme:

In short: Xbox 360 Elite (i ubrudt emballage) byttes til en mere skrabet model af samme konsol + hvad vi nu finder rimelig af supplement, enten i form af kontanter eller byttesager.

Forklaring: Jeg har fået en Xbox Elite af mit arbejde. Jeg har allerede sådan en selv, men jeg står og skal give min yngste søn en Xbox 360 i fødselsdagsgave i næste måned. Hans storebror fik en arcade med løskøbt 20 Gb harddisk i sidste måned, og for husfredens skyld, skal de to modeller helst ikke afvige alt for meget fra hinanden.

Jeg kunne selvfølgelig sagtens bare give ham denne Elite-model, men det vil være totalt overkill, da han hverken har behov for den store harddisk (i princippet kan han egentlig sagtens klare sig med et mem.card, men som udgangspunkt regner jeg med at han skal have en lille harddisk) eller de mange kabler og headset der følger med. Da den alligevel skal sættes til et billedrørs-TV har han heller ikke noget at bruge HDMI-udgangen til.

Dilemmaet: Jeg kunne sagtens sætte den til regulært salg, men da dagens butikspriser er så lave som de er idag, er der ingen køber der vil give mere, end hvad jeg så alligevel ville ende med at skulle give for en Arcade-model i butikkerne, og det ville bare være åndssvagt.

Den potentielle løsning: Kunne være en "køber" der sidder med en af de helt skrabet modeller (ingen HDMI, lille eller ingen harddisk osv.), der ønskede at opgradere uden at have lysten til at skulle have de 2000 op af lommen, som en Elite vist nok koster idag. Her kunne der for den sags skyld suppleres op med enten kontanter, eller byttegods (spil/BD-film og evt. hardware).

Info om denne Xbox: Den er som sagt uåbnet, men da det er en gave er der i sig selv ingen papirer på. Dog ved jeg af erfaring at man står rigtigt stærkt, med en onlineregistrering på xbox.com, hvis uheldet skulle være ude.

Søger selv: En Xbox 360 enten med 20Gb harddisk eller helt uden. Selvfølgelig med mindst en controller. HDMI behøves ikke, og det gør alle andre kabler en et composite heller ikke, men emballage ville være rart.

Evt. byttesager i søgelyset: 50 Cent: Blood On The Sand, Sega Mega Drive Ultimate Collection, Silent Hill: Homecoming, FEAR 2, Sonic & The Black Knight, Killzone 2, Little Big Planet, Resistance 2, Dragon Quest: Swords, Final Fantasy IV (DS), Chrono Trigger (DS), Resident Evil (NDS), Pure, Sports Island, Sonic Unleashed, eksklusive Wii-titler og Resident Evil 4 Chainsaw controller (GCN) men andet nyt (og nogle få ældre) kan også have interesse. Spiller alle formater (multiplatformstitler dog kun på Xbox 360), og er generelt interesseret i at snakke nærmere hvis folk sidder med gode retro-titler (helst Dreamcast og SNES).

Bluray-film: Sin City, L.A. Confidential, Mr. & Mrs Smith, Troy, Reservoir Dogs, xXx, The Usual Suspects, The Mist.

Hardware: Trådløse netværksadaptere, og ret stor åbenhed for forslag, meget gerne andre formater også.


Er også meget interesseret i at høre hvad andre kunne have af forslag til min situation. Bottomline er jo bare at jeg ikke gider at ødsle "upgraden" væk for ingenting, for så kan vi jo ligeså godt bare beholde den ekstra Elite i huset.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/03-09 11:55, rettet 21/03-09 11:56 
Løsning nr.1:
Du sælger din søns arcade for en slik, og køber endnu en elite, hvormed du sørger for at det kriseramte marked får tilført likvidier, samtidigt med at husfreden er indtakt.

No need to thank me, it's what I do! :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 21/03-09 12:11, rettet 21/03-09 12:20 
Helt dumt lyder det alligevel ikke, for med Gamestops helt ufatteligt givtige RE5-bundle (RE5-konsol (Jasper), RE5, 3 mdr. Live, Kung Fu Panda/Lego Indy-bundle, et EA-spil (Mirrors Edge alt andet er crap) for 2600), kunne jeg jo købe denne selv, og videregive min egen Elite, mens merprisen for mig reduceres yderligere ved salg af det RE5 jeg allerede har ;)

Nogen der kan svare på om harddisken også er rød på RE5-konsollen?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 21/03-09 12:13 
... Evt. bytte lige over med min halo3 xbox360?
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
CoreCoreSkrevet 21/03-09 12:17 
Af den slags har jeg allerede et bud der lyder på: Xbox 360 Halo edition, 1 grøn controller, 20 gb hhd, alle ledninger, lego batman, fantastic 4, mirrors edge (promo), FEAR 2.

Så dit står (forståeligt nok, går jeg ud fra) ikke så pokkers stærkt ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/03-09 14:08 
Core>
Helt dumt lyder det alligevel ikke, for med Gamestops helt ufatteligt givtige RE5-bundle (RE5-konsol (Jasper), RE5, 3 mdr. Live, Kung Fu Panda/Lego Indy-bundle, et EA-spil (Mirrors Edge alt andet er crap) for 2600), kunne jeg jo købe denne selv, og videregive min egen Elite, mens merprisen for mig reduceres yderligere ved salg af det RE5 jeg allerede har ;)

Hvis du har pengene, kan jeg ikke se hvad du venter på. Lige umiddelbart lyder det da som den bedste løsning.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 21/03-09 14:25, rettet 21/03-09 14:26 
Jeg venter på at jeg selv får tænkt det ordentligt igennem. Fordi at selvom bundlen er god, og det er tiltalende med en Jasper model, så ved jeg sgu ikke lige hvor tændt jeg er på en rød Xbox under min sorte fladskærm ;o)

Havde den bare været ordentligt brandet, i stedet for bare at være en anden farve, så var der mindre at overveje. Men den jo bare...rød.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
LarsGLLarsGLSkrevet 21/03-09 14:43 
Xbox 360 20 GB Premium med én controller, alle kabler osv. selvfølgelig, Guitar Hero: World Tour (Xbox 360) og Resistance 2?
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
HeroldHeroldSkrevet 21/03-09 16:26 
Harddisken er ikke rød på RE5-modellen. Den er mørkere end den originale 20Gb-udgave.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 21/03-09 17:57 
Altså magen til Elitens harddisk?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 21/03-09 18:00 
Det vil jeg tro, ja.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 21/03-09 18:02 


Ser sådan her ud
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 23/03-09 20:49, rettet 23/03-09 20:50 
Hvis der skulle være nogle, der vil tage kampen op, så kører jeg en længere tråd herinde. Dette gøres fordi at de to førende bud er lagt der, så der var ikke rigtig nogen grund til at remse det hele op her :o)

Har man ikke en bruger derinde, kan jeg selvfølgelig stadig skrives til her. Der er ingen grund til at oprette sig på sådan et B-site, hvis ikke man har andet at bruge det til ;)

Det er rart at P:R er så storsindet og vidende om sitets overlegenhed, at man ikke er bekymret over links til andre fora. Tak for hjælpen Playright :o)

Cores uåbnede Elite Nr. 2
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig