X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Støj på linien ved brug af hørebøffer


Svar
NaidNaidSkrevet 19/03-09 18:40, rettet 20/03-09 16:31 
Nu håber jeg at der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig i den rigtige retning. Jeg havde egentlig besluttet mig for at bruge hørebøffer fremover når jeg gamede(af hensyn til mine naboer). Det viser sig desværre bare at jeg modtager en irriterende støj i baggrunden, når jeg tilslutter dem direkte til skærmens minijack udgang. Mit setup består af en fladskærm ved siden af en CRT skærm. Nedenunder er der tilsluttet et større antal konsoller. Jeg har prøvet flere forskellige ting for at kunne finde synderen:
- Støjen er klar værst når jeg tilslutter bøfferne til CRT tv'et.
- Jeg får stadig en ganske svag støj, selv når jeg har slukket for strømmen til samtlige apparater ved mit setup (incl begge skærme!).
-Jeg har prøvet bøfferne på min pc og et andet fjernsyn i den anden ende af huset, og der er ingen støj overhoved. Så det er ikke bøfferne der fejler noget.

Nogen der kan hjælpe, eller ved hvad der normalt er skyld i disse støjproblemer?. Det er pænt træls at høre på. :/
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/03-09 19:39 
Når du har så mange ting stående, er det et helvede at finde fejlen. Og fejlen er nok netop at du har en masse tilsluttet. Desuden så er der en masse højfrekvente kredsløb i både crt tv og fladskærme, som let kan give støj, selvom du siger det ikke er på andre tv.

Det som jeg mistænker mest, er hvis du har en pc tilkoblet, enten med billede eller lyd. PC psu'er er en helvedes støjgenerator, og kan også give brumsløjfer som påvirker hele dit anlæg.

Hvis du har en pc koblet til, så prøv at koble fjerne alle forbindelser til den, så hverken anlæg/tv/konsol/etc har forbindelse til den. Husk at selvom du fjerner en direkte forbindelse, kan der være forbindelse igennem et andet apparat. Det er primært stel jeg tænker på.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaidNaidSkrevet 19/03-09 20:35, rettet 19/03-09 20:36 
Ja der er ingen tvivl om at mit setup nok godt kan ligge op til ballede. Det undrer mig bare at der stadig er støj når alt strømmen er pillet fra?. Jeg har i øvrig også prøvet at lade apparaterne stå uden strøm i 15 minutter, uden resultat. Min pc står i den anden ende af huset, og den eneste forbindende den har med mit setup, er en trådløs netforbindende til min Xbox360 og Wii. Jeg vil dog lige prøve at slukke for det, og se om det er synderen.
NaidNaidSkrevet 19/03-09 20:57 
Nu tror jeg ski at jeg har fundet synderen. Ved lige at rode frem og tilbage bag mit CRT fjernsyn, ser det ud til at det er antenneindgangen. Hvis jeg river antennekablet ud og sætter en finger på selve RF indgangen på fjernsynet, så stopper støjen fuldstændig. Hvad gør jeg så nu?. Jeg kan jo ikke stå der omme og holde en finger på mens jeg gamer? :P.
3of193of19Skrevet 19/03-09 21:00, rettet 19/03-09 21:03 
Det er måske fordi du "jorder" udgangen når du rører den. Sæt evt. et antennekabel i, som du bare lader røre gulvet.
NaidNaidSkrevet 19/03-09 21:13, rettet 19/03-09 21:47 
At lade antennekablet røre gulvet virker (selvfølgelig) ikke ;). Den eneste rigtige jordforbindelse jeg har, er vist den i stikkontakten, og det er vist ikke helt lovligt at modificere på den? :/

Edit: Der var åbenbart en perfekt jordforbindelse på en nærstående radiator, så nu er mine bøffer støjfrie på mit CRT. De summer dog stadig når jeg bruger dem på min fladskærm, og antennetricket har ingen effekt. Så jeg må lige lege lidt videre. :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/03-09 21:46 
Jeg oplevede engang en voldsom støj på et gammel stereoanlæg efter jeg havde møbleret rundt i lejligheden. Det viste sig at være fordi at antennekablet lå på gulvet og ikke var tilsluttet noget. Ligeså snart det kom tilbage i tvet stoppede støjen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 19/03-09 21:59 
Det er faktisk præcis samme problem som jeg havde her. Jeg har altid haft et stykke antenneledning monteret i fjernsynet. Et slags mellemled som jeg lige hurtigt kunne sætte mine ældre maskiner (RF only) til, uden at skulle bøvle i at rode rundt omme bag fjernsynet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/03-09 22:00 
Lidt OT, men hvilke maskiner har du da der er RF only? Sikker på man ikke kan lodde sig til noget bedre?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/03-09 22:02 
Kobra>
Det undrer mig bare at der stadig er støj når alt strømmen er pillet fra?

Selv når du har hevet stikket ud af kontakten?
AV Intelligent Terminal
NaidNaidSkrevet 20/03-09 00:37, rettet 20/03-09 00:39 
Konsolkongen>
Lidt OT, men hvilke maskiner har du da der er RF only? Sikker på man ikke kan lodde sig til noget bedre?

Jeg har en bunke pong maskiner, en Videopac G7000 og så en Atari2600 jr. De er alle født med RF. Jeg mener faktisk også at Master System 2 kun har RF, men der plejer jeg jo så bare at bruge den første model. Man kan da helt sikkert lodde sig til noget bedre, hvis man vil. Det hører bare til sjældenhederne at jeg bruger maskinerne, så jeg synes ikke rigtig at det er besværet værd. :)

Killer Bean 2>
Selv når du har hevet stikket ud af kontakten?

Jeg har kun prøvet at hive stikket ud ved CRT fjernsynet, og der kom stadig en svag støj. Ved det andet har jeg kun slukket for afbryderen, da selve stikkene ikke er videre tilgængelige. Hvad tænker du da helt præcist på?. :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/03-09 13:44 
Kobra>
Hvad tænker du da helt præcist på?. :)

At det måske var strømforsyningen på en af maskinerne, der var støjsynderen, og at den støjede så længe, den havde fat i lysnettet. Men hvis du har haft slukket på afbryderen, må det jo komme udefra... på en eller anden mystisk måde :)
AV Intelligent Terminal
NaidNaidSkrevet 20/03-09 16:45 
Ja, jeg skal i hvert fald lige have flyttet fladskærmen til den anden ende af huset, for lige at teste den der. :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig