X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Uncharted 2: Among Thieves


Svar
nerosnerosSkrevet 19/03-09 09:52, rettet 19/03-09 09:54 
Jeg glæder mig til det her. Håber det bliver hvad de lover, men det første spil var jo super godt, så det kan jo kun blive bedre..håber jeg!

Her er lidt tekst fra IGN:

IGN: What's your goal with Uncharted 2? Are you trying to make the most realistic traversal game featuring snow ever created?

Richard Lemarchand: You left out amazing cover-based shooting, in... Se hele indlægget


Mere her :-)
Bashful Neophyte
247 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Svar
HankyHankySkrevet 27/10-09 20:04, rettet 27/10-09 20:06 
Jeg blev stillet spørgsmålet, efter at have gennemført og ville starte spillet igen. Derefter kunne jeg vælge chapters i den sværhedsgrad jeg nu havde gennemført på (Normal), men ikke Svær som jeg startede på (naturligvis)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 27/10-09 20:17, rettet 27/10-09 20:20 
Sådan ser det ud hos mig i mit gennemførte savegame...

Uncharted 2: Among Thieves
Uncharted 2: Among Thieves

Dvs. jeg kan vælge de kapitler jeg har gennemført. I mit nye save game kan jeg kun vælge dem som jeg har gennemført i det nye spil - logisk nok :)

@Sumez: Du skal vælge "new game" før du blive spurgt om noget.
nerosnerosSkrevet 27/10-09 23:41 
Beano>
Og du er 100% sikker på du ikke bare har fortsat (Continue) et nyt spil på samme sværhedsgrad som er default efter gennemførelse og ikke valgt "new game"?

Man bliver spurgt om overførelse af treasures, etc. og der bliver lavet et nyt save game fil som default.

Jo det var det der skete så du har ret. Det er da ikke sådan lige at finde ud af men det virker jo logisk nok ;-)
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/10-09 23:53 
Hvordan kan noget som ikke lige er til at finde ud af, virke logisk?? :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 28/10-09 00:07 
Logisk nok "alligevel" ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/10-09 10:46, rettet 28/10-09 10:52 
Beano>
@Sumez: Du skal vælge "new game" før du blive spurgt om noget.

Jeg blev som sagt ikke spurgt om noget da jeg valgte new game.

edit: Ok, jeg har fundet forklaringen. :)
1. Man bliver vist kun spurgt når man prøver at starte nyt spil mit i et spil, der ikke er gennemført. Ellers gør den det bare automatisk (når man vælger "new game" hvor der normalt står continue)

2. Jeg KAN godt vælge chapters, man skal bare trykke på ikonet for chapter 1 (a rock and a hard place), som om man vælger det, før de andre chapters dukker op. DET er om noget ikke logisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/10-09 10:59 
1) Når jeg vælger new game fra mit gennemførte save game bliver jeg altid spurgt. Tror også man bliver spurgt selv om man ikke har gennemført - men kan jeg teste i aften :)

2) Tja måske... virkede dog logisk nok for mig at man vælger kapitel linien for at vælge et andet kapitel:)
SumezSumezSkrevet 28/10-09 13:14 
Det fremstår jo som om man kun kan vælge ét kapitel fra kapitellinjen (det første). Jeg synes ikke det virker logisk at man skal vælge første kapitel for at kunne vælge et af de andre. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/10-09 13:22 
Kan ikke lige huske hvordan kapitel skærmen præcist så ud, men siden jeg kun kunne se eet kapitel, vidste jeg at jeg skulle trykke mere - frem for at gå udfra man slet ikke kunne ;)
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 02/11-09 12:02 
Jeg har været "fanget" i multiplayer delen og er først lige kommet på 95% completion, men jeg har nærmest mistet lysten til at gennemføre pga. jeg synes monstrene er så malplaceret og direkte irriterende. Virkeligt øfferen, at de skal komme ind til sidst! Hmmm jeg må se om slutninen får oplevelsen tilbage i top...
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KalicolaKalicolaSkrevet 02/11-09 12:26 
De bliver jo nødt til at varierer fjenderne også. Man kan jo ikke rende rundt og skyde de samme soldater i 10 timer.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 02/11-09 12:37 
holmenkolmen>
jeg synes monstrene er så malplaceret og direkte irriterende. Virkeligt øfferen, at de skal komme ind til sidst! Hmmm jeg må se om slutninen får oplevelsen tilbage i top...

Jeg synes ikke det var et problem overhovedet. Jeg synes netop de var rigtig godt placeret, og aldrig et problem. Det eneste tidspunkt, de giver en udfordring er der hvor du bliver angrebet af to på samme tid, og du ikke har andet end skod-geværer og et par granater til at forsvare dig med. Det er også første gang, du skal kæmpe rigtigt mod dem, og de få par gange, du støder på dem derefter, har du masser af badass våben, der kan gøre det af med dem hurtigt og problemfrit.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/11-09 12:53 
Jeg havde heller ikke de store problemer med dem. Tricket er at løbe rundt (run'n'gun), holde afstand til dem og ikke stå stille.
nerosnerosSkrevet 02/11-09 12:59, rettet 02/11-09 13:19 
Ja Run'n'Gun teknikken er bedst til de bæster. Ellers brug granat launcheren og derefter snuppe en af deres crossbows, så skulle der ikke være de store problemer. Jeg synes iøvrigt at monstrene fungere bedre her i to'eren end i det første spil.

Jeg skal også snart igang med spillets multiplayer del.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 02/11-09 13:04 
Mmmh, lunch og bryster! :D

Jeg synes ikke de var i vejen. De er sværere end noget andet spillet smider mod en, men de er velplacerede og slet ikke overbrugt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 02/11-09 13:17, rettet 02/11-09 13:19 
Hahaha! Rettet nu!

Crossbow lyder bedre!

Jeg en idiot ;D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/11-09 13:19, rettet 02/11-09 13:19 
Jeg tør ikke run'n'gunne med armbrøstet, da der ikke er særlig meget ammunition til det, men til gengæld skal der ikke mere end et par skud til at tage dem ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 02/11-09 15:28 
Sumez>
holmenkolmen>
jeg synes monstrene er så malplaceret og direkte irriterende. Virkeligt øfferen, at de skal komme ind til sidst! Hmmm jeg må se om slutninen får oplevelsen tilbage i top...

Jeg synes ikke det var et problem overhovedet. Jeg synes netop de var rigtig godt placeret, og aldrig et problem. Det eneste tidspunkt, de giver en udfordring er der hvor du bliver angrebet af to på samme tid, og du ikke har andet end skod-geværer og et par granater til at forsvare dig med. Det er også første gang, du skal kæmpe rigtigt mod dem, og de få par gange, du støder på dem derefter, har du masser af badass våben, der kan gøre det af med dem hurtigt og problemfrit.

Det er nu heller ikke så meget udfordringen i monstrene, der irriterer men mere, at der ligepludselig skulle dukke overnaturlige væsner op. Jeg mener da godt man kan variere fjenderne uden at man skal trække den afskyelige snemand ind i spillet. Men det er jo som altid en smagssag.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 02/11-09 15:30 
Spil det igennem - så kan det være der er en forklaring på det hele :)
KalicolaKalicolaSkrevet 02/11-09 15:56 
ja spil spillet igennem, så kan vi snakke om det bagefter.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 02/11-09 16:16, rettet 02/11-09 16:16 
Nu er det ikke fordi selve plottet er noget at råbe hurra for (det er skuespillet og præsentationen dog - hurra!) alligevel, så jeg synes ikke at "monstrene" ødelægger det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 02/11-09 16:31 
Forklaringen er vel også ligegyldig - det kan virke malplaceret uanset, da spillet det meste af tiden fokuserer på det naturlige, kontra det overnaturlige. Men der synes jeg så at stilen redder det fint. Vi ser det samme i Indiana Jones med Pagtens Ark, og der ligger Uncharted 2 ret tæt på, om noget. Havde det været mere henad Indy 4, så var jeg blevet en trist panda :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 03/11-09 22:26 
Hvad er så jeres favorit kapitel...?!

- Jeg må indrømme at adrenalin-niveauet blev faretruende højt i kapitel 21, afløst af en nærmest euforisk begejstring da jeg fik metalbæstet brændt af.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 03/11-09 22:53, rettet 03/11-09 23:05 
Metalbæstet?

Jeg var ret meget oppe at køre under togturen. Følte jeg var med i Indiana Jones 3 bare uden cirkus ;D
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 03/11-09 23:48 
Så du ikke cirkus-vognene?

Prøv banen på en højere sværhedsgrad så...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 03/11-09 23:54 
hva tager du pis på mig? :-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 04/11-09 09:30 
Ja, sorry metalbæstet ... ville ikke SPOILE for meget :)
Jeg mener selvfølgelig kampvognen.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 04/11-09 09:32, rettet 04/11-09 09:32 
Jeg synes det præsentations- og "adrenalin"-mæssige højdepunkt var da man befandt sig i en lejlighed i en bygning, der var ved at brase sammen.

Togturen var rigtig fed, men set mange gange før (Gears of War? :P) - dog var områderne man kørte rundt i helt vildt fantastisk lavet! Man bemærkede ikke nogen gentagelser, men får til gengæld leveret enkelte helt ekstreme udsigter, lige fra små landsbyer til kæmpemæssige vandfald - DET slår alt jeg nogensinde har set før.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/11-09 09:42 
Sumez>
Jeg synes det præsentations- og "adrenalin"-mæssige højdepunkt var da man befandt sig i en lejlighed i en bygning, der var ved at brase sammen.

Ja det var også en af mine højdepunkter. Metalbæstet der jagtede mig igennem bygningerne fik også mit adrenalin helt op at koge ;D
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 04/11-09 11:57 
Der hvor man er i en bygning som styrter sammen, er noget af de vildeste jeg har set i et spil.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 04/11-09 12:22, rettet 04/11-09 12:22 
Det var ikke engang så teknisk eller visuelt imponerende og detaljeret i forhold til resten af spillet, selve konceptet og den måde det blev flettet ind i forløbet, var bare perfekt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 05/11-09 19:31, rettet 05/11-09 19:52 
Holy shit! Ja jeg er så lige kommet til at slette mit gennemførte saved game totalt da jeg ville prøve at starte et nyt spil og vælge chapters!

Jeg har løst til smide det spil ud af vinduet....suk!

Kæmpe Brøl...!

Dog har jeg alle treasures og penge endnu. Jeg kan bare ikke vælge chapters mere :-(

Jeg er en idiot ;-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 06/11-09 09:34 
Hehe.. Det var præcist det som også skete for mig.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 06/11-09 09:37 
Det er trist, men hvad kan man gøre ;-)
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/11-09 13:51 
Det er skidt, at det er ikke er lavet bedre fra Naughty Dogs side... Det er ringe, at man overhovedet kan komme til at gøre det.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/11-09 14:55 
Det kan man da komme til i de fleste spil, hvis man ikke tænker sig om.

At udviklerne ikke idiotsikre spillene kan vel næppe betegnes som ringe, det er tilladt at tænkte selv.

Jeg kan heller ikke se hvorfor man overhovedet bruger save functionen i uncharted når den autosaver konstant.
nerosnerosSkrevet 08/11-09 11:56, rettet 08/11-09 12:19 
Jeg ved ikke.. Nu har jeg alle Chapters intakte aligevel!! Jeg er forvirret men også glad :-) Ellers havde jeg nok ikke den store lyst til at genspille det.

Jeg plejer nu altid at idiotsikre mine saves, og har aldrig dummet mig med den slags. Men her i Uncharted 2 er det åbenbart meget svært at finde ud af ihvertfald for mig ;-)

Noget andet er, at jeg ikke længere kan spille multiplayer online? Jeg får en meddelelse der siger: "Error Getting ticket, og Error innitializing session manager", Hvad sker der?
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 08/11-09 14:52, rettet 08/11-09 14:52 
Så skulle i prøve at have børn som ved et uheld åbner optionsmenuen og sletter dit gemte spil. Jeg har mistet både 120 stjerner i Mario Galaxy og ca. 65% complete i Lego Star Wars.

:-)

...derefter laver jeg altid en save-game backup på SD kortet.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 09/11-09 09:18 
millennium>
Så skulle i prøve at have børn som ved et uheld åbner optionsmenuen og sletter dit gemte spil. Jeg har mistet både 120 stjerner i Mario Galaxy og ca. 65% complete i Lego Star Wars.

Men på den anden side, hvad skal du med 120 stjerne i SMG? Der er jo ikke mere at komme efter efter det. :) Jeg tror jeg har spillet det igennem fra starten 4 gange nu, og det har været lige sjovt hver gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 09/11-09 11:09 
Det er lidt af et sidespor ift. tråden, men med alle stjerner får man Luigi. Og finder man alle stjerner med Luigi får man adgang til byen, som man ser i startens cutscene. - Sidstnævnte mangler jeg dog.
The medium is the message.
RaGeRaGeSkrevet 10/11-09 05:00, rettet 10/11-09 05:07 
Så fik jeg det gennemført :) Tog mig 11 timer og 32 minutter på normal. Spillet er utroligt godt skruet sammen og grafikken er virkelig intet mindre end jaw dropping. De mange seksuelle undertoner var os dejlig forfriskende for et spil :P

Hvis jeg skulle sætte finger på noget, så synes jeg Drake kan tage rigeligt mange "klø", med alle de uheldige situationer han møder undervejs ^^

Nå ja! Jeg havde nogle uheldige momenter, hvor Drake sad fast i nogle kasser, men kom altid ud af det på en eller anden måde.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SumezSumezSkrevet 10/11-09 10:41 
millennium>
Det er lidt af et sidespor ift. tråden, men med alle stjerner får man Luigi. Og finder man alle stjerner med Luigi får man adgang til byen, som man ser i startens cutscene. - Sidstnævnte mangler jeg dog.

Det er jeg godt klar over, det var det første jeg gjorde efter jeg fik spillet - altså spillede det igennem to gange i træk. :P
Men jeg mener ikke at kunne rende rundt i den lille kedelige by når man har lyst er nok til at ville beholde et save for. :) Der går langt mere tabt ved Uncharted 2, da der er alle spillets medaljer og skatte, og dermed unlockables at gå efter, efter gennemspilning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/11-09 12:27 
Nyt gratis multiplayer map...

The Fort
millenniummillenniumSkrevet 13/09-14 16:48 
Wow. Sidste indlæg er fra 2009. Jeg prøvede lige at sætte Uncharted 2 på maskinen igen i går, og det er for vildt så godt det holder, både ift. grafikken, historien, flowet og udfordringen. Skydesekvenserne er stadig bund solide og udfordrende, altid så tilpas hektiske at pulsen stiger markant.

Der er mange nye spil som slet ikke er på dette niveau.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 13/09-14 17:14 
Ja, Uncharted 2 er en af de fede retro-klassikere man husker fra sin barndom, som bare stadig holder 100%! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 14/09-14 02:08 
Hehe :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 14/09-14 09:50 
Spillene var bare bedre dengang.
j/k
247 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig