X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Batman: Arkham Asylum


Svar
nerosnerosSkrevet 15/03-09 22:13, rettet 15/03-09 22:14 
Håber det bliver godt.
http://www.gametrailers.com/player/44955.html

http://www.gametrailers.com/player/46638.html
Bashful Neophyte
479 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/08-09 06:39 
Skyblazer: De umulige skakte skal først åbnes med grapple hooken, man får senere. Det samme gælder de steder skal bombes, der får man en gel-gun med explosive gel. Mit tv-preview kommer op på sitet i dag, men det er ikke mig der har klippet det, så jeg ved endnu ikke hvilke elementer, der er med. Men jeg smider et link ;)
KTCKTCSkrevet 14/08-09 08:27, rettet 14/08-09 08:36 
Herold>
Jeg drager konklusioner ud fra fakta - det er mere end hvad du gør. :)
Jeg drager slet ikke konklusioner, og hvis du gider/kan læse hvad jeg skriver, så er det netop det jeg prøver at få dig til at stoppe med at gøre...

Herold>
PhysX er en software platform, der understøtter hardware-acceleration. Du kender forhåbentlig Havok, som er et komplet fysiksystem til flere forskellige spil, heriblandt Half-Life 2. PhysX er det samme, men forskellen er at PhysX er de eneste der understøtter hardware-accelerationen. Og det er netop dét du ikke vil vedkende dig - at PhysX kan eksisterer uden hardware acceleration.
For det første behøver du ikke hive Havok med i diskussionen, da den reelt set ikke har noget med PhysX at gøre. For det andet må du gerne lade være med at lægge ord i munden på mig. Jeg har på intet tidspunkt påstået, at PhysX ikke understøtter hardware-acceleration og selvfølgelig kan visse effekter emuleres i software hvis hardwaren ikke understøtter det. Du stiller det bare op, som om der er to seperate udgaver af PhysX, hvor den ene ikke indeholder så meget som den anden.
I stedet for at twiste hvad jeg har skrevet, synes jeg hellere du skal trække din påstand om de to udgaver tilbage, i stedet for bare at kaste ligegyldige quotes ind, som intet har med vores nuværende diskussion at gøre.


Herold>
Der har du det sort på hvidt.
Som sagt er der intet i dine quotes, som underbygger din teori om en super hardware-PhysX-udgave og en neddroslet discount-software-version. Hold dig nu til emnet i stedet for at hive Havoc med i diskussionen. Der er jo ingen her, der tvivler på at PhysX kan udnytte hardware-acceleration. Tværtimod skrev jeg som noget af det første, at det nok blev for krævende for konsollerne, netop fordi PC-hardwaren har overhalet konsollerne nu. Dine quotes omtaler slet ikke konsol-udgaverne, så jeg ved ikke helt hvad du mener de beviser.

Herold>
Og ja, PhysX er ikke nogen ren hardware-løsning, men PhysX understøtter hardware-acceleration, og det er dét der bliver brugt i pc-udgaven og mangler i konsoludgaverne. Hvis du stadig mener at andet er tilfældet, så skal du være velkommen til at vise mig konsolspil, der understøtter samme niveau af fysik. Jeg har vist dig to pc-spil, hvor konsolversionerne ikke har noget lignende, og Ubisofts eget udsagn burde cementere at du tager fejl.
Jeg ved ikke hvor du mener, at jeg er uenig med dette, men jeg nævnte selv Mirror's Edge, så du har ikke vist mig noget brugbart. Men jeg er da glad, hvis du endelig har fattet, at der sandsynligvis ikke eksisterer en neddroslet udgave af PhysX. Det var sådan set det eneste jeg har prøvet at argumentere imod.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/08-09 10:27 
Så er indslaget oppe. Grapple Hook kom ikke med, men explosive gel er der et eksempel på.

Batmaaaaaaaaaaaaan
dRxLdRxLSkrevet 14/08-09 10:45 
Ham der speaker skal lige lære ikke at man ikke skal kunne høre at han læser op af et manuskript, Arkham Asalym kunne let være oversat til "forvaringsanstalten Arkham" og et par andre "manglende" oversættelser. Ellers fint ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 14/08-09 10:53 
Fint preview syntes jeg... glæder mig ikke mindre nu ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/08-09 11:00 
dRxL>
Arkham Asalym kunne let være oversat til "forvaringsanstalten Arkham" og et par andre "manglende" oversættelser. Ellers fint ;-)

Jeg skriver i teksten... "sikrings-anstalten" som er det nærmeste danske vi har, og senere bruger jeg udtrykket "tosse-anstalten". Begge dele gentager Peter i speaken. "Arkham Asylum" skal vel ikke oversættes, da det er en del af titlen på spillet. Jeg synes det er ok. Men det er klart at den slags ofte bærer præg af at speakeren ikke selv har skrevet teksten (og i dette at jeg sikkert skriver super snørklet)
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/08-09 11:02 
Jeg har uploadet det til vores YouTube, for dem som hader Quicktime (Hej Palle!) :P

YT
HeroldHeroldSkrevet 14/08-09 12:21 
KTC>
Herold>
Jeg drager konklusioner ud fra fakta - det er mere end hvad du gør. :)
Jeg drager slet ikke konklusioner, og hvis du gider/kan læse hvad jeg skriver, så er det netop det jeg prøver at få dig til at stoppe med at gøre...

Herold>
PhysX er en software platform, der understøtter hardware-acceleration. Du kender forhåbentlig Havok, som er et komplet fysiksystem til flere forskellige spil, heriblandt Half-Life 2. PhysX er det samme, men forskellen er at PhysX er de eneste der understøtter hardware-accelerationen. Og det er netop dét du ikke vil vedkende dig - at PhysX kan eksisterer uden hardware acceleration.
For det første behøver du ikke hive Havok med i diskussionen, da den reelt set ikke har noget med PhysX at gøre. For det andet må du gerne lade være med at lægge ord i munden på mig. Jeg har på intet tidspunkt påstået, at PhysX ikke understøtter hardware-acceleration og selvfølgelig kan visse effekter emuleres i software hvis hardwaren ikke understøtter det. Du stiller det bare op, som om der er to seperate udgaver af PhysX, hvor den ene ikke indeholder så meget som den anden.
I stedet for at twiste hvad jeg har skrevet, synes jeg hellere du skal trække din påstand om de to udgaver tilbage, i stedet for bare at kaste ligegyldige quotes ind, som intet har med vores nuværende diskussion at gøre.


Herold>
Der har du det sort på hvidt.
Som sagt er der intet i dine quotes, som underbygger din teori om en super hardware-PhysX-udgave og en neddroslet discount-software-version. Hold dig nu til emnet i stedet for at hive Havoc med i diskussionen. Der er jo ingen her, der tvivler på at PhysX kan udnytte hardware-acceleration. Tværtimod skrev jeg som noget af det første, at det nok blev for krævende for konsollerne, netop fordi PC-hardwaren har overhalet konsollerne nu. Dine quotes omtaler slet ikke konsol-udgaverne, så jeg ved ikke helt hvad du mener de beviser.

Herold>
Og ja, PhysX er ikke nogen ren hardware-løsning, men PhysX understøtter hardware-acceleration, og det er dét der bliver brugt i pc-udgaven og mangler i konsoludgaverne. Hvis du stadig mener at andet er tilfældet, så skal du være velkommen til at vise mig konsolspil, der understøtter samme niveau af fysik. Jeg har vist dig to pc-spil, hvor konsolversionerne ikke har noget lignende, og Ubisofts eget udsagn burde cementere at du tager fejl.
Jeg ved ikke hvor du mener, at jeg er uenig med dette, men jeg nævnte selv Mirror's Edge, så du har ikke vist mig noget brugbart. Men jeg er da glad, hvis du endelig har fattet, at der sandsynligvis ikke eksisterer en neddroslet udgave af PhysX. Det var sådan set det eneste jeg har prøvet at argumentere imod.

Du er den eneste der bruger ordet neddroslet. Jeg har udelukkende argumenteret for at der er forskel på hardware- og software-accellereret fysik. Sammenligningen med Havoc er åbenlys, fordi at de på softwareniveauet fungerer på samme måde - og derfor er det med i rigtigt mange spil - forskellen er at med det rette hardware, så kan PhysX meget mere. Jeg sætter spørgsmåltegn ved jeres påstande om at konsollerne kan det samme, fordi a) vi ikke har set det på noget tidspunkt. b) det er med i pc-udgaverne af flere spil, og ikke konsoludgaverne.

Når Ubisoft selv skriver at hardware-understøttelsen lader dem lave noget ekstra på pc, så kan jeg ikke se hvad vi egentlig diskuterer.

Jeg udelukker bestemt ikke at PS3 og Xbox 360 muligvis er i stand til at køre hardware-accellereret PhysX, jeg finder det bare meget usandsynligt, eftersom det er hardware der er gammelt i forhold til PhysX-teknologien, og vi ikke har set det. Det kan sagtens være licensering, der er problemet, men det er mere grebet ud af luften, end mine argumenter, der trods alt bygger på flere faktiske oplysninger.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 14/08-09 13:44, rettet 14/08-09 13:50 
Nu blev PhysX annonceret i 2005, så det er da ikke urealistisk, at både Microsoft og specielt Sony har nået at lave optimeringer til det.
Du bliver ved med at skelne imellem hvad PhysX kan, når den er hardware-accelereret og når den ikke er. Her vil jeg henlede til ordet "acceleration", som faktisk kun indikerer at det er hurtigere. Det er præcis min overbevisning, at man sagtens KAN lave de samme effekter på konsollerne, lige meget om de så har specifik PhysX accelereret hardware eller ej. Det er sikkert noget dyrere, rent performance-mæssigt, og de mere krævende effekter derfor fravælges.

Før i tiden kunne man næsten altid regne med, at hvis et spil havde ild og/eller røg, så tæskede disse effekter hardwaren voldsomt. Jeg tror det samme princip gælder her...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 14/08-09 14:06 
Jeg kan slet ikke forstå hvad I er uenige om
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/08-09 15:27 
Det væsentlige i PhysX-debatten - der har mistet lidt fokus nu - må være:

KTC>
Der er jo ingen her, der tvivler på at PhysX kan udnytte hardware-acceleration. Tværtimod skrev jeg som noget af det første, at det nok blev for krævende for konsollerne, netop fordi PC-hardwaren har overhalet konsollerne nu.

> Bare lige for at tune tråden tilbage til PhysX i forhold til Batman-udgivelsen :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/08-09 15:31, rettet 14/08-09 15:32 
KTC>
Det er sikkert noget dyrere, rent performance-mæssigt, og de mere krævende effekter derfor fravælges.

Før i tiden kunne man næsten altid regne med, at hvis et spil havde ild og/eller røg, så tæskede disse effekter hardwaren voldsomt. Jeg tror det samme princip gælder her...

Hurtig tilføjelse: Jeg tror i øvrigt "alle i tråden" er enige om dette i relation til Batman-udgivelsen på pc. Mere debat er der vel ikke i dét...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/08-09 15:36, rettet 14/08-09 15:36 
Konsolkongen>
SkyblazeR>
Jeg har talt 3 synlige Trophy i demoen, men kan kun få fat på 2.

Hvorfor gå op i det? Det er en demo :)

Demo eller ej - det er meget rart at vide, hvor de er, så man ikke skal bruge tid på at fise for meget rundt i selve demolokaliteterne, når det fulde spil lander. :)

King Chaos>
Skyblazer: De umulige skakte skal først åbnes med grapple hooken, man får senere. Det samme gælder de steder skal bombes, der får man en gel-gun med explosive gel.

Tak for afklaring :)

King Chaos>
dRxL>
Arkham Asalym kunne let være oversat til "forvaringsanstalten Arkham" og et par andre "manglende" oversættelser. Ellers fint ;-)

Jeg skriver i teksten... "sikrings-anstalten" som er det nærmeste danske vi har, og senere bruger jeg udtrykket "tosse-anstalten".

Sidstnævnte er klart det mest passende udtryk. ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 14/08-09 16:10 
SkyblazeR>
Det væsentlige i PhysX-debatten - der har mistet lidt fokus nu - må være:


Well, for mig lyder det som om at alle prøver at overbevise hinanden om de samme ting :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 14/08-09 16:13 
KTC>
Nu blev PhysX annonceret i 2005, så det er da ikke urealistisk, at både Microsoft og specielt Sony har nået at lave optimeringer til det.
Du bliver ved med at skelne imellem hvad PhysX kan, når den er hardware-accelereret og når den ikke er. Her vil jeg henlede til ordet "acceleration", som faktisk kun indikerer at det er hurtigere. Det er præcis min overbevisning, at man sagtens KAN lave de samme effekter på konsollerne, lige meget om de så har specifik PhysX accelereret hardware eller ej. Det er sikkert noget dyrere, rent performance-mæssigt, og de mere krævende effekter derfor fravælges.

Før i tiden kunne man næsten altid regne med, at hvis et spil havde ild og/eller røg, så tæskede disse effekter hardwaren voldsomt. Jeg tror det samme princip gælder her...

Jamen, så er vi jo stort set enige. Med accellereret tænker jeg ikke kun på hurtighed, men reelt også på det netop tillader muligheden for at afvikle flere effekter - akkurat som de gamle 3D-accelleratorer, a la 3dfxs Voodoo-kort. Jeg tror nemlig også at softwaren sagtens vil kunne simulere samme effekter, men på bekostning af ressourcer der kan bruges andetsteds. Det er derfor hardwareaccelerationen i Batman og Mirrors Edge gør en forskel - og jeg synes den er mærkbar, omend ikke nødvendig. De demonstrationer jeg har set af hardware-acceleret PhysX har været enormt imponerende (Ageias eget addon), selv for 2006.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/08-09 18:40, rettet 14/08-09 18:45 
Skørt projekt:

Jeg vil bygge en pc til kun at spille Batman: Arkham Asylum på maks. grafikindstillinger inkl. PhysX. Jeg sælger den herefter.

Den skal holdes *så billig som muligt* med minimum 3 GB RAM og det billigste GTX260-grafikkort, der kan fås (helst her i landet). Og billig (ikke specielt rummelig) harddisk samt bundkort, der kan håndtere større grafikkort, som fylder "to normale GFX-slots".

Er det helt ude skoven bare for at spille Batman: Arkham City med PhysX? Det er det vel - men jeg gør det altså ;)

Hvis nogen kan anbefale "billig hardware" eller har "billig hardware" til salg, så send endelig en besked. :)

EDIT1: Og billigt bundkort, naturligvis :)
EDIT2: Ikke mindst billig processor (nok bare Dual Core).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/08-09 19:26, rettet 14/08-09 19:26 
Konkurrence
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Torsdag 13.8.09

Vær med i SPILprisers store Batman: Arkham Asylum konkurrence med præmier fra SteelSeries og Eidos Interactive.

Den 28. august udkommer Eidos' længe ventede Batman: Arkham Asylum til PC, Xbox 360 og PS3.

Vi varmer op til den store dag ved at udlodde følgende præmier til 3 heldige vindere:

1. præmie:
Batman: Arkham Asylum spillet til PC + SteelSeries Ikari Optical mus + SteelSeries 5H v2 hovedtelefoner til en samlet værdi på kr. 1150,-

Herudover trækker vi 2 heldige vindere, som får Batman: Arkham Asylum til enten Xbox 360 eller PlayStation 3.

Deltag i konkurrencen ved at svare på følgende spørgsmål:

Hvilken superskurk starter Batman med at bringe til Arkham Asylum i spillet?

A. Poison Ivy
B. Killer Croc
C. Jokeren

Hvis du er i tvivl, kan du finde svaret i traileren herunder.

Send dit svar i en mail til redaktion@spilpriser.dk. Husk at skrive navn og adresse, og om du ønsker at vinde spillet på PC, PS3 eller Xbox 360.

Svaret skal være os i hænde senest fredag 28. august kl. 12.00.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

SPILpriser > Vind Batman: Arkham Asylum og gamer gear fra SteelSeries
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ComradeComradeSkrevet 14/08-09 19:38 
Skal vi nu reklamere for konkurrencer i spil tråde? :-/
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/08-09 19:59, rettet 14/08-09 20:02 
Ah, det vel (lidt) on-topic, så jeg synes ikke, der er nogen grund til at spilde lettere negative svarindlæg på dét, eller?

Nvidia har for øvrigt dags dato frigivet en ny PhysX-driver, der er optimeret til Batman: Arkham Asylum:
---------------------------------------------------------------------------------------------
Version: 9.09.0814 WHQL

Release Date: 2009.08.14

Operating System: Windows XP 64-bit, Windows 7, Windows 7 64-bit, Windows Vista, Windows XP, Windows Vista 64-bit

• Optimized for best performance in the PhysX title: Terminator Salvation.
• Optimized for best performance in the PhysX title: Batman Arkham Asylum.
• Supports NVIDIA PhysX acceleration on all GeForce 8-series, 9-series, 100-series and 200-series GPUs with a minimum of 256MB dedicated graphics memory and 32 processor cores (stream processors).
• Experience GPU PhysX acceleration in many games and demos, some of which are highlighted in PowerPack downloads on www.geforce.com.
• Runtime upgrade ONLY for AGEIA PhysX processors users. (New AGEIA PhysX processors installations should install older PhysX system software such as version 8.09.04 – prior to installing this update). Note – AGEIA PPU acceleration support for 2.8.1 SDK or earlier, and Windows Vista and Windows XP only.
• Includes runtimes for the PhysX SDK 2.8.3
• Includes the latest PhysX runtime builds to support all released PhysX content.
• Supports NVIDIA PhysX acceleration on GeForce via CUDA 2.0 for SDK versions 2.7.3, 2.7.2, 2.7.5, 2.8.0, 2.8.1 and 2.8.3 (requires graphics driver v177.81 or later).
• Supports control of your GPU PhysX configuration from the NVIDIA display driver control panel. (requires graphics driver v180.00 or later)
---------------------------------------------------------------------------------------------

NVIDIA PhysX System Software
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 15/08-09 08:01, rettet 15/08-09 08:02 
Grapnel gun og de øvrige gadgets kan ses i nedenstående video.

"Video: Batman's arsenal exposed"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/08-09 18:39, rettet 16/08-09 18:45 
Batman: Arkham Asylum

Ikke helt ligetil at finde billige, gode og fremtidssikre dele, men jeg fik vistnok rigget en nogenlunde Batman-pc sammen af følgende dele:

Processor: 1 stk. Intel Pentium Dual Core E5200 2,5 GHz LGA775 L2 2 MB
http://www.prcdata.dk/produkt/intel-pentium-dual-core-e5200-25-ghz-processor/96144560/Processor (475 DKK)
Bundkort: 1 stk. ASRock P43Twins1600 - iP43 (522 DKK)
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?CategoryID=&SubCategoryID=&ProductGuid=P43TWINS1600 (522 DKK)
Strømforsyning: 1 stk. Corsair VX550W
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?CategoryID=&SubCategoryID=&ProductGuid=CMPSU-550VXEU (597 DKK)
Kabinet: 1 stk. Three Hundred, Midi Tower
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=166714 (382 DKK)
Grafikkort: 1 stk.
XFX GeForce 260 GTX 896MB DDR3 Black Edition
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=428142 (1.085 DKK)
http://www.xfxforce.com/en-gb/products/graphiccards/200series/260GTX.aspx#2
RAM: OCZ Platinum (2 x 2 GB) DDR2 800 MHz (PC2-6400) CL5 (5-4-4-18)
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?CategoryID=&SubCategoryID=&ProductGuid=CMPSU-550VXEU (416 DKK)
Harddisk: 1 stk. Seagate Barracuda 7200.12 500 GB SATA-300
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?CategoryID=&SubCategoryID=&ProductGuid=ST3500418AS (388 DKK)
Kølere (kabinet): 2 stk. Antec TriCool indsats med blæser
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?CategoryID=&SubCategoryID=&ProductGuid=761345-75120-9 (206 DKK)
DVD±RW (±R DL): 1 stk. Samsung WriteMaster SH-S223F SATA
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?CategoryID=&SubCategoryID=&ProductGuid=SH-S223F%2fBEBE (197 DKK)
Controller: 1 stk. Microsoft Xbox 360 Wireless
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?CategoryID=&SubCategoryID=&ProductGuid=JR9-00002 (351 DKK)

Fokus var at kombinere "prisbillige komponenter" for at skabe en solid gaming-pc, der måske er lidt overkill til Batman: Arkham Asylum, men så er den mere fremtidsholdbar.

Der er sparet på visse ting (bundkort/processor/grafikkort) for at få budgetmæssigt albuerum til en solid 550W PSU/strømforsyning (her kan det jo sjældent betale sig at spare). Nogen ville måske have betalt 100 kr. mere for en 650W-forsyning, men det valgte jeg altså ikke at gøre.

Processoren er en prisbillig og strømbesparende Intel E5200 2,5 GHz med 45nm-teknologi, der skulle være god at overclocke - uden bøvl op til 3 GHz og højere (med mere effektiv specialkøler, som jeg ikke lige har tilføjet i første omgang).

Feedback og eventuelle anbefalinger af andre komponenter imødeses. Der er jo 14 dages retur-/fortrydelsesret. Og glem lige mit tidligere indlæg om "mindre hardddisk" (så røvbillige i dag, at man lige så godt kan gå efter mindst 500 GB). :)

EDIT: Grafikkort ændret.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 15/08-09 19:25 
Haha, det er fandeme et awesome billede :D

Jeg tænker dog på om det er smart at købe den der wireless-controller - hvordan vil du forbinde den?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 15/08-09 19:36 
Wireless controller adaptor? :D
HeroldHeroldSkrevet 15/08-09 21:13 
Men den er jo ikke på listen!!!1one
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 15/08-09 21:53 
Følger med den kontroller han linker til. Har selv 2 af dem.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/08-09 22:07, rettet 15/08-09 22:15 
Det ser ud som en god blanding. Jeg har selv planer om at samle en dedikeret gaming computer men jeg har været i tvivl om hvilke dele man skulle bruge (hvilke CPU'er der passer til hvilke Motherboards osv)

Batman: Arkham Asylum

The Goddamn Batman
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/08-09 23:39, rettet 15/08-09 23:44 
@Darkbeat - arj, du har ødelagt min fine Batman-GTX260-banner med talebobler :( > men de giver da banneren et komisk løft, så no harm done :)

Mht. valg af CPU/bundkort kan det være tricky at overskue markedet og komme med anbefalinger til folk. Hvis du indsnævrer dit behov i en besked, så kan vi tage den derfra. Jeg køber typisk lavpriskomponenter og læser om andres anbefalinger rundt omkring, indtil jeg vælger de endelige komponenter ud fra egen erfaring med producenter og et meget stramt budget (så jeg ikke står med en pc til overpris, der kan mere, end jeg reelt har brug for).

Herold>
Haha, det er fandeme et awesome billede :D

Jeg tænker dog på om det er smart at købe den der wireless-controller - hvordan vil du forbinde den?

Jeg lagde Batman ind på originalbanneren, der ellers var lidt kedelig. :) Det er ikke det kønneste grafikkort derude, men jeg kiggede også mest på prisen...

Som det nævnes, så følger der pr. default en modtagerenhed med controlleren, selvom det ikke angives på produktsiden. Egentlig burde forhandleren vel oplyse om sådan noget :/

Virker med op til fire trådløse controllere samtidigt
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 16/08-09 14:09 
Oho, jeg klikkede mig aldrig ind på linket, så jeg så det bare som en Xbox 360-controller uden enhed til at tilslutte til Windows :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/08-09 19:21 
Batman: Arkham Asylum


Jeg har ændret mit valg af grafikkort fra ovenstående til nedenstående (på banneren):

Grafikkort: 1 stk. XFX GeForce 260 GTX 896MB DDR3 Black Edition
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=428142 (1.085 DKK)
http://www.xfxforce.com/en-gb/products/graphiccards/200series/260GTX.aspx#2

Hvorfor: Mit første valg af et GTX 260-grafikkort har en normal fabrikshastighed på 576 MHz (grafik), 1242 MHz (processor/shader) og 999 MHz (hukommelse). Mit nye valg ovenfor har en øget hastighed (fabriksoverclocking) på 666 MHz (grafik), 1404 MHz (processor/shader) og 1150 MHz (hukommelse). Det skulle dermed være ca. 15 % hurtigere end det oprindelige grafikkort. Og tilmed lidt mere prisbilligt! Dermed kommer det op i en hastighedsklasse, der matcher det dyrere grafikkort GTX 280.

Det her grafikkort ser vel også mere "Batmansk" ud? :)

Projekt Bat-computer: Indlægget med alle komponenter
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-09 19:24 
Du venter vel med alt det der indtil du ved om spillet får gode anmeldelser?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/08-09 19:52, rettet 16/08-09 19:52 
Niks... :) Anmeldelser er ikke altafgørende for min beslutning om at bygge den her Bat-pc. Det er jo i øvrigt allerede blevet mere end godt modtaget af diverse magasiner.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-09 20:00 
Ok jeg synes bare det lyder sindsygt at bygge en pc til flere tusinde kr pga. et enkelt spil. Jeg håber det lever op til dine forventninger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/08-09 20:15, rettet 16/08-09 20:17 
Jeps, jeg har vist også nævnt "skør idé" flere gange :) Men det er nu også blevet mere til "at bygge en gaming-pc" end "kun at bruge den til Arkham Asylum". Det kan stadig ske, at jeg sælger den efter gennemspilning af Arkham Asylum. For jeg har faktisk ikke plads til at have to pc'er stående :/ (min nuværende er mere til arbejde end noget andet - og jeg er langtfra en pc-gamer :)). Så "Projekt Batcomputer" er måske en slags "paradoks" (noget jeg normalt ikke gør). Men jeg ser også projektet som en potentiel mulighed for at få en maksimal spiloplevelse ud af det enkelte spil (men det kræver vel en tilføjelse af Nvidias 3D-briller, der koster ca. 1.000,- ... hmm, springer dem nok over).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 19/08-09 19:57 
Jeg skal ihvertfald have det her spil. Demo'en er jo fed! Endelig et rigtigt Batman spil :-)
Bashful Neophyte
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/08-09 20:34, rettet 19/08-09 20:48 
Skyblazer er du glad for batman? :-D

Edit: Tryk på play for at se videoen. Det laver noget fis i starten.

AI of the year!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ComradeComradeSkrevet 19/08-09 21:22 
Det er godt nok skidt AI det der.. Synes også AI'en er lidt for uopmærksom, når man skal angribe de 3 bagfra én for en med Silent takedown.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SumezSumezSkrevet 20/08-09 09:27 
Comrade>
Synes også AI'en er lidt for uopmærksom, når man skal angribe de 3 bagfra én for en med Silent takedown.

Det er jo det, der er fedt?
Realisme er ikke nødvendigvis lig med fantastisk spil
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 20/08-09 09:45 
Plus at det er tutorial-sekvensen - det skal bare demonstrere Batmans evner.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ComradeComradeSkrevet 20/08-09 10:21 
Arh ja.. Håber kun det er sådan fordi det er en tutorial.. Håber da de er lidt mere opmærksomme i selve spillet, det må gerne kræve lidt skills at lave silent takedown ;)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SumezSumezSkrevet 20/08-09 10:25 
Hvad vil du gøre anderledes for at udvise større "skills"? Gemme dig under en bænk i 15 minutter indtil fjenderne mister mistanken som i MGS3? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/08-09 10:46 
Eller MGS4! Svaret er ja :-)

Fjenderne i MGS4 har overordenligt god AI. Selv når du ligger og gemmer dig under en papkasse er de ikke til at snyde ;D
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/08-09 15:22, rettet 20/08-09 15:23 
@Born2Play>
"Glad for Batman" er så meget sagt > lad os kalde det entusiasme over, at Arkham Asylum tyder på at være et virkelig gennemarbejdet (Batman-)spil. Det er der flere magasiner/anmeldere, der taler for.

Jeg vil dog passe på med at vurdere spilmekaniske svagheder ud fra en tutorialpræget demo, for det kan jo være, at man ligefrem overraskes over spillets reelle kvalitet, når man senere sidder flere timer inde i den fulde spiludgivelse. :) Men landet ligger nu engang sådan, at nogen folk har for vane at kritisere/(be)dømme/give et negativt indtryk af spil inden de udkommer - ofte på baggrund af mulig irritation over visse ting i ufærdige spilversioner som demoer eller preview-udgaver, eller måske bare af irritation over al den opmærksomhed, visse spil får. Og så får de folk lige lyst til at sætte en finger på et eller andet. Men det kan jo være, at den opmærksomhed er fuldt ud berettiget. Jeg tager selv afstand fra noget af den. Fx ser jeg ikke ethvert videoklip fra spillet, da det kan spoile den senere (min egen) spiloplevelse.

Jeg er enig i, at spillets AI virker lidt "flad" i demoen, men jeg vil tro, at det et bevidst valg fra udviklernes side, da demoen er meget tutorial-fokuseret.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/08-09 17:37 
Jeg er en tegneserie freak så tanken om et fedt Batman spil får min mund til at løbe i vand...

Jeg kan faktisk godt lide at stealth elementerne ikke er så realistiske. Jeg føler mig mere som en über superhelt, end hvis jeg skulle gemme mig i en papkasse i en halv time.

Hvorfor må spil pludseligt ikke bare være kanon underholdning mere?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/08-09 20:50 
Jeg frygtede først, at du mente "homoerotisk glad for Batman", men ud fra din tilføjelse ovenfor, kan jeg forstå, at jeg ikke er den eneste, der har det sådan... :P ... :)

Jeg håber ikke spillet bliver for snigeragtigt, da jeg gerne vil folde mig lidt ud i et Batman-spil. Altså give fjenderne på puklen (inkl. Poison Ivy - må jeg hellere lige tilføje for ikke at lyde for homoerotisk ;)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 20/08-09 21:48 
Hvad er der galt med Batman og homoerotiske fornemmelser? Han er da MEGET mums i AA. :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/08-09 22:37 
Velkommen i tråden Hauke. :) AA som i anti-aliasing? Jeg husker nu mest en hel del musetrapper i baneomgivelserne (på PS3). Nu er det ikke fordi, jeg har tjekket selve Batmans polygoner vildt meget an (som visse andre ;)). Jeg oplevede nærmere en vis irritation i demoen over hans venstrestillede kameraplacering. Den irritation blev dog afhjulpet af at løbe lidt rundt, så han blev placeret i midten af billedet. :)

Jeg ville i øvrigt i mit forrige indlæg bare lige gøre det mere klart for B2P, at mine forventninger til spillet ikke så meget handler om at være "glad for Batman" (for mit vedkommende), men at opleve en vis entusiasme over, at der endelig kommer et "fedt Batman-spil".
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 20/08-09 23:04, rettet 20/08-09 23:04 
AA som i Arkham Asylum :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/08-09 23:20 
Duh...klart :) (i øvrigt ikke "klart" som i "at jeg deler dine fornemmelser"). Men Rocksteady har da absolut været grundige med deres figurdesign. Jeg ser især frem til heftige bosskampe.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 21/08-09 17:31 
3of19>
Hvad er der galt med Batman og homoerotiske fornemmelser? Han er da MEGET mums i AA. :)

Jeg troede fordelen ved at være bøsse var, man fik rigeligt med sex i forvejen! Der er vel ikke grund til, på nærmest kristen vis, at missionere hver gang der kommer en homoseksuel hentydning ;)

on topic:

Så lækker er han heller ikke!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/08-09 19:27 
neros>
Håber det bliver godt.

DET

ER GODT! :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
479 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig